LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eindafrekening Legio

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Annelies

Eindafrekening Legio

Ongelezen bericht door Annelies »

Als gedupeerde heb ik op het forum gezocht naar vragen en reacties van andere gedupeerden, die de eindafrekening van Legio hebben ontvangen.
Ik kan namelijk de consequenties van bepaalde acties of juist geen acties ondernemen, niet overzien:
wat doet Legio als ik niet betaal?
stuurt Legio een deurwaarder op mij af?
wat doet Legio als ik nu wel betaal, maar er straks een schikking komt? Krijg ik mijn geld dan nog terug?
En vooral wat doen andere gedupeerden in deze situatie op dit moment? Wat is het percentage niet-betalers? Welke ervaringen hebben zij? Wat gebeurt er in het land?
Heeft Leaseverlies een duidelijk advies om toch wel te betalen omdat Leaseverlies de kans heel groot acht dat je extra kosten kwijt bent aan de deurwaarder?
Ziet Leaseverlies dat op dit moment ook gebeuren met andere gedupeerden?

Volgens een bericht vandaag in het Financieel Dagblad hebben ruim 6000 beleggers bij Dexia en toezichthouder Autoriteit-FM een klacht neergelegd. Wat is de strekking van hun klachten? Loopt dat uiteen van misleiding tot weigering van het doen van betalingen? Hoe kan ik een klacht indienen? Wat moet ik doen om mijn schriftelijke klacht aan Dexia bij Leaseverlies te laten registreren?

Veel vragen, ik hoop dat jullie ze kunnen beantwoorden.

Johan

Re: Eindafrekening Legio

Ongelezen bericht door Johan »

Annelies,

Ik zit met precies dezelfde vragen als waar jij mee zit.
Zou een stichting als Lease Verlies ons hier geen ondersteuning in kunnen bieden?

Johan

jan

Ongelezen bericht door jan »

Beste Annelies en Johan,
Op de website van Leaseverlies, bij de rubriek "vragen", kun je over dit onderwerp het e.a. lezen. Wel is het zo dat een deurwaarder pas wat kan doen, nadat er een uitspraak van de rechter is.Dexia kan natuurlijk wel dreigen met een deurwaarder.
Ik heb overigens wel betaald, maar wel met de voorwaarde die Leaseverlies op hun website heeft vermeld. Daarnaast heb ik een klacht ingediend bij Legio. Natuurlijk besefte ik van te voren dat ze die zouden afwijzen, maar mocht het ooit tot een rechtzaak komen dan vraagt de rechter altijd eerst of er een poging tot onderhandelen tussen beide partijen geweest is en met die afwijzing kan ik dan aantonen dat legio niet wenste te onderhandelen.
m.v.g.
Jan

Joop

Ongelezen bericht door Joop »

Beste Annelies,
Naast wat Jan al meedeelde wil ik proberen zo beknopt mogelijk de tot nu toe bekende info te geven.
consequenties kun je wel vinden in de schoenendozen die onderaan het forum hangen. Er is al veel over geschreven, bijvoorbeeld dat Toet al ruim 7 maanden niet betaald en nog steeds geen bezoek heeft gehad, Ik neem aan dat Toet je op dat gebied alle ins and outs kan vertellen.
Wat betreft de schikking, dit is nieuws van vorige week en dat weet nog niemand. Wel is inmiddels bekend dat Dexia een aantal "schrijnende gevallen" tegemoet wil komen. Het begin is er dus. Hoe het verder afloopt moet jij net als iedereen gewoon afwachten, niets aan te doen. Er zijn een aantal zeer serieuze mensen op dit forum die alles nauwkeurig volgen en nakijken, volg dus dit forum, dat levert naast de hilarische onzin ook de nuttige info op. Het percentage niet betalers is nooit gemeten. Er zijn er die de betaling inderdaad hebben opgeschort.
De stichting telt nu ongeveer 35.000 leden, in Nederland zijn ongeveer 400.000 mensen met een dergelijk product, maar er is geen duidelijke info over. Er zijn ook mensen op dit forum actief die als adviseur werken of hebben gewerkt, misschien kunnen die bevestigen wat ik schrijf (of juist tegenspreken als ik het mis heb natuurlijk)
Leaseverlies geeft momenteel geen bindend advies om wel of niet te betalen, wel geeft men aan dat ALS je betaald of ALS je hun een voorstel doet tot afbetaling dit altijd moet doen met vermelding van onder voorbehoud van rechten. Dit geeft je de mogelijkheid om hen ook ná betaling via het burgerlijk recht tegen LL éen eis tot schadeloosstelling in te dienen.
Vanuit Leaseverlies is het echter nog steeds stil. Veel gedupeerden willen maar wat graag een signaal of bericht van de stichting. Gezien de recente ontwikkelingen kan het ook bijna niet anders dat er binnenkort meer duidelijkheid komt.
Voor het laatste stukje moet ik je het antwoord schuldig blijven, misschien dat iemand dat stukje kan beantwoorden.
La Bouchere en Legio Lease zijn opgegaan in Dexia, dat is de moedermaatschappij. Legio is inmiddels op papier ook richting Amsterdam verhuist. Ongetwijfeld kan en mag LL niet meer zelfstandig actie ondernemen. Dexia controleert het geheel. Klachten indienen kan altijd, bij AFM en DSI, het is beter om de klacht te richten naar LL of Dexia en een kopie te sturen aan DSI en AFM. Er is op het forum in één van de schoenendozen een goed opgestelde klachtenbrief te vinden. Daar er de laatste tijd erg veel verkeer op dit forum is geweest kan ik je niet precies zeggen waar deze zit. Ook hier kan een medegedupeerde snel opheldering geven.

Groet
Joop

jim

Ongelezen bericht door jim »

beste Annelies

Ik zit er ook mee, heb een aangetekende brief ontvangen met de mededeling binnen 2 weken te moeten betalen, anders zal een deurwaarder komen. Ik heb hierop schriftelijk beantwoord de betaling te weigeren zolang de procedure nog loopt. Het is wel erg belangrijk altijd schriftelijk te beantwoorden

leo

Ongelezen bericht door leo »

Middels af en toe een briefje stel ik mijn betaling al sinds juni uit Het duurt toch bijna twee maanden voor je weer iets hoort als je schrijft naar legio.Maar betalen zal ik nooit. Zoek wel wat rommel bij elkaar voor de openbare verkoop. Kistje bier erbij word dat nog een gezellige middag. Als je betaald weet je zeker dat je je geld KWIJT bent.

toet

Ongelezen bericht door toet »

Jim wanneer waren jou aandelen afgelopen of ben je gewoon opgehouden met betalen.Ik snap het niet nog nooit een brief ontvangen dat ze een deurwaarder op me af zullen sturen.Ik heb wel al mijn maand lasten aan hun betaald alleen niet de restschuld.Groetjes van toet

toet

Ik gooi dit bericht nog even naar boven.Ik heb nog een vraag voor jim.Was dat een aangetekende brief waarin ze zeiden dat er een deurwaarder zou komen en was hij van dexia of legio zelf.De aangetekende brief die ik al twee weken geleden op had moeten halen op het postkantoor is daar nog steeds.Eigenlijk wil ik op niets van hun reageren en afwachten hoe ver zij gaan met geld innen en of zij een goedkeuring van de rechtbank krijgen.Het geld wat zij denken nog te goed te hebben dat is er dus ik neem dit risico.Mijn contract liep af in april.Voor de mensen waarvan hij pas is afgelopen hebben dus nog even de tijd.Verder is er voor mij ook nog een kleine hoop want ik heb ook alleen getekend het was ook mijn eigen geld.Mijn man staat hier volkomen buiten.Nu ik niet meer werk en ook zelf geen geld meer bezit lijkt het me toch vreemd dat mijn man hier voor moet boeten.Wij zjn getrouwd in gemeenschap van goederen en al wil je maar een hele kleine lening afsluiten wat in het begin van ons huwelijk is gebeurd dan moest je echt samen tekenen.Dat hier een vrouw alleen getekend heeft en niet de man ook vind ik toch vreemd.Ik hou jullie op de hoogte als er weer nieuws is.groetjes toet

toet

sorry gooi hem weer even naar boven.

eef

Ongelezen bericht door eef »

hoii Toet

Ik heb na 2½ week na mijn 2e aanmaning (9367,24 Eur) ,en dreiging incasso nog geen antwoord op mijn aangetekende verzonden brief gehad... rare mensen daar bij LegioDexia.

Ik las net dat jij de brief nog niet opgehaald hebt, ben je niet klein beetje nieuwsgierig??..... ik hoor het wel...

Ik denk dat we met zen allen ook niet moeten betalen en af moeten wachten waar de stichting Lease Verlies mee uit de bus komt....

Groetjes

eef

ohhh ja ik gooi um nu onder jou Toet

toet

Hallo eef nee niet meer.Ik denk dat er in sta dat ze nu een incasso gaan sturen.Eerst had ik een beetje de hoop dat het een schikking zou kunnen zijn.Maar als ik zie waar ze mee bezig zijn en overal onder uit proberen te komen geloof ik dat niet.Nog steeds heeft er niemand gezegd een deurwaarder aan de deur gehad te hebben.Wij wachten maar af.Hopelijk bereikt lease verlies wat groetjes je stadsgenoot

margaret

Ongelezen bericht door margaret »

Ik heb een vraag, wij weten niet of wij nu wel of niet allebei getekend hebben.
Hebben jullie een kopie gekregen, van het contract.
Meestal is het zo dat de originele teruggezonden moet worden en jezelf de kopie mag houden.
Wij hebben helemaal geen bewijsmateriaal, wil iemand hier op reageren.
Bedankt alsvast margaret

JP

Ongelezen bericht door JP »

Gewoon bij LL een kopie-contract via de web-site opvragen. Heb ik ook gedaan. Gaat wel een week of 2 overheen.

toet

Je krijg hem inderdaad thuis gestuurd.Daar doen ze niet moeilijk over.toet

slim

Ongelezen bericht door slim »

mijn kontrakt liep op 11 juli af en naar 20 faxen hoor ik niks meer zelfs nooit een aanmaning gehad dus gewoon blijfen faxen dat je niet betaalt

eef

Is goed Toet

sterkte er mee

mazlll rotterdamse .........

jim

Ongelezen bericht door jim »

hallo toet, mijn kontrakt liep af per juli, en sindsdien blijf ik brief en faxen schrijven dat ik weiger te betalen.
Mijn vrouw heeft het allen getekend en ik niet. Wij zijn getrouwd op basis van gemeenschapelijke goederen. Ik heb begrepen dat voor zulke kontrakten beide moesten gaan tekenen. Is dit waar, wie kan mij dit vertellen

toet

hallo jim .dat zou ik ook wel eens willen weten volgens de eerste uitzending van radar moesten er twee tekenen.Legio zegd van niet en waar ik ook informatie hebt gevraagd niemand wist het zeker.ik hoop dat radar hier eens duidelijkheid over geeft.Groetjes van toet

toet

zegt is met een t geen d.Am sorry

Gesloten