LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring kanton Beetsterzwaag??

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
CathDesign
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 feb 2004 19:13

Ervaring kanton Beetsterzwaag??

Ongelezen bericht door CathDesign »

vandaag ben ik gedagvaard door Kroes & Flikkema (alleen de naam al..) om de 29e juni bij de kantonrechter in Beetsterzwaag te verschijnen. De rechtbank in L'warden heeft nl bepaald dat ongeacht de hoogte van de vordering alle aandelenlease zaken naar de sector kanton moeten.

Is er iemand op dit forum die al in Beetsterzwaag is geweest?
Zo ja, neem dan alsjeblieft contact met mij op:
ll *at* cathdesign.nl

CathDesign
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 feb 2004 19:13

Re: Ervaring kanton Beetsterzwaag??

Ongelezen bericht door CathDesign »

Niemand?

Rechter
Berichten: 102
Lid geworden op: 08 aug 2003 19:51

Re: Ervaring kanton Beetsterzwaag??

Ongelezen bericht door Rechter »

Ben je zelf gedaagd door Dexia ? Wat wil je weten.

CathDesign
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 feb 2004 19:13

Re: Ervaring kanton Beetsterzwaag??

Ongelezen bericht door CathDesign »

Ja, door Dexia. Ik zou graag willen weten of er iemand is die ook is gedaagd door Dexia bij het kanton in Beetsterzwaag,om ervaringen te delen, om een beetje een idee te krijgen wat ik kan verwachten,misschien een tip voor een goede -en tevens nog beschikbare- advocaat... Dat soort dingen. Ik weet gewoon niet goed wat ik nu moet doen.

dejongh1
Berichten: 589
Lid geworden op: 18 okt 2003 13:23

Re: Ervaring kanton Beetsterzwaag??

Ongelezen bericht door dejongh1 »

CathDesign,vraag je advocaat te vragen naar je beursafschriften die
Dexia ontvangen heeft van Euronext.Kan dexia deze niet tonen
tijdens de rechtszitting of een datum later dan heeft de rechter
geen andere keus dan de zaak te seponeren.
Volgens mij moet de rechter dan het leasecontract nietig verklaren.
Heeft hij of zij dit gedaan,dan kan je je termijnbetalingen die je
hebt betaald aan Dexia terugvorderen en een bedrag voor de
immateriele schade en de gemaakte kosten.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Ervaring kanton Beetsterzwaag??

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo CathDisign,

Neem een goede advocaat zoals:

Mr. HJ Tulp van Dommerholt en van Dijk Advocaten uit Heerenveen

Telnr. 0513-433433

Heb je recht op toevoeging (gesubsidieerde rechtsbijstand)?

Kijk op www.rvr.org bij infobalie voor meer informatie.

Succes en groeten,
Piet

CathDesign
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 feb 2004 19:13

Re: Ervaring kanton Beetsterzwaag??

Ongelezen bericht door CathDesign »

Hallo Piet en de Jong,

ik heb nog geen advocaat. Ik heb pogingen gedaan toen ik een brief van de GGN had ontvangen, maar het advocatenkantoor uit Heerenveen nam geen klanten meer aan, wat ik ook probeerde, ik kon niet voorbij de secretaresse komen. Toen heb ik het gelaten vanuit de hoop dat ik niet (of nog lang niet) gedagvaard zou worden.

Wat ik ook zou willen weten, de rechtbank L'warden vindt aandelenlease dus huurkoop en daardoor iets voor het kantongerecht. Maar is dat nou ook gunstig voor mij? Ik ben er helemaal in m'n eentje ingetrapt (dus geen egalease ofzo).

Ik moet hoe dan ook uitstel hebben, door een renovatieproject moet ik tijdelijk in een ander huis wonen, en eind vd maand wordt mijn eigen (huur)huis weer opgeleverd en moet ik weer terug verhuizen. Ik ben net verhuisd, ben een (hele kleine) zelfstandige en ik loop momenteel op de toppen van mijn zenuwen, zoveel is er (buiten Dexia en het zoeken van en overleggen met een advocaat) al te regelen. Hoe kom ik aan uitstel? En hoe lang zou dat kunnen zijn?

En natuurlijk nog steeds heel belangrijk, hoe kom ik aan een goede, enigszins betaalbare advocaat? Nee Piet, ik denk niet dat ik recht heb op toevoeging, in principe kan ik de schuld (*) nu nog net betalen, maar begin volgend jaar loopt er nog een contract af (extra bonus).

(*) ruim 8.000,- maar met alle extra kosten inmiddels al rond de 10.000,-

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Ervaring kanton Beetsterzwaag??

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo CathDisign,

Mr. Tulp zal jouw zaak zeker op zich nemen.
Mijn advies, bel hem maandag.
Mocht je er niet door komen maandag, mail me [email protected]

Er was inderdaad een tijdelijke stop, maar zover ik weet nemen ze weer nieuwe zaken aan.
Zij hebben al honderden zaken lopen en zijn in de noordelijke provincies een van de besten op aandelenleasegebied.

Over toevoeging, als je het niet zeker weet, mail me, dan stuur ik wat extra gegevens en informatie op.

Groeten,
Piet

Sandra
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 jul 2003 15:21

Re: Ervaring kanton Beetsterzwaag??

Ongelezen bericht door Sandra »

Beste CathDesign,


De uitspraak in Leeuwarden was mijn zaak. Het is doorverwezen naar kantongerecht. Ik ben ook geen eega- geval. Ik woon samen en ben niet getrouwd. Ben er dus ook alleen ingestapt. Volgens mij is deze uitspraak dus ook gunstig voor jou. De heer Tulp mijn advocaat. Goeie ervaringen mee. Ik hoop dat hij jouw zaak ook op zich neemt.
Over ongeveer twee a drie maanden komt er een uitspraak.
In ieder geval, houd moed en geef niet op.


Sterkte,

Sandra

CathDesign
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 feb 2004 19:13

Re: Ervaring kanton Beetsterzwaag??

Ongelezen bericht door CathDesign »

Piet en Sandra,

hartelijk dank allebei voor jullie reactie. Ik hoop het ook Sandra, dat mr Tulp mijn advocaat zal willen zijn. Als ik het goed begrijp ben jij dus ook al bij het kantongerecht geweest? Ik wist helemaal niet dat een uitspraak dan nog zo lang duurt, twee drie maanden.. ik dacht eigenlijk dat zoiets gelijk zou gebeuren.

Piet, ik ga het maandag weer proberen met mr Tulp. Je steekt me echt een hart onder de riem dat ik je eventueel mag mailen. Nu ga ik me voor de rest van het weekend weer bezighouden met die renovatie (maandag moet mijn huis voor het grootste gedeelte leeg zijn, de rest afgedekt en afgeplakt, helaas toch meer werk dan ik van tevoren hoopte).

Carla

Sandra
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 jul 2003 15:21

Re: Ervaring kanton Beetsterzwaag??

Ongelezen bericht door Sandra »

Beste Carla,

De rechtbank in Leeuwarden heeft de overeenkomsten van mij als huurkoop doorverwezen naar het kantongerecht. Vorige week woensdag heeft Mr Tulp conclusie van dupliek ingediend. Nu is het ongeveer 2 a 3 maanden wachten op de uitspraak van het kantongerecht.

Ja, het duurt wel even voordat de rechter een uitspraak doet, jammer genoeg. Ik wil, zoals velen met mij, weten waar ik aan toe ben zodat ik weer verder kan leven zonder Dexia in mijn achterhoofd. Je bent er toch dagelijks mee bezig!

Laat je het maandag even weten of je Mr Tulp als advocaat hebt kunnen krijgen? Ik duim voor je. Lukt vast wel.


Mvg,

Sandra

CathDesign
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 feb 2004 19:13

Re: Ervaring kanton Beetsterzwaag??

Ongelezen bericht door CathDesign »

Hallo Sandra,

ja, ik laat het hier wel even weten.

Ik weet trouwens (nog) niet eens wat precies het verschil is tussen een rechter en een kantonrechter (ga ik nog wel uitzoeken) en bij "conclusie van dupliek" heb ik ook totaal geen idee wat ik me daarbij voor kan stellen. Volgens mij weet ik van deze wereld al net zo weinig als die van effecten en opties en .. en.. :?

Vriendelijke groet,
Carla

PS bedankt alvast voor het duimen!

CathDesign
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 feb 2004 19:13

Re: Ervaring kanton Beetsterzwaag??

Ongelezen bericht door CathDesign »

YES :D

HJ Tulp ook mijn advocaat, en dat is een hele opluchting.

Sandra
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 jul 2003 15:21

Re: Ervaring kanton Beetsterzwaag??

Ongelezen bericht door Sandra »

Hartstikke fijn voor je dat het gelukt is!
Veel sterkte en succes!


Mvg,

Sandra

CathDesign
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 feb 2004 19:13

Re: Ervaring kanton Beetsterzwaag??

Ongelezen bericht door CathDesign »

Dank je Sandra, jij ook!

Gesloten