| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] feiten
-
feitjes
feiten
"FEITEN.......FEITEN...............FEITEN............."
FEIT 1
Dexia heeft ruim 400.000 lease contracten
FEIT 2
Honderden geconstateerde overtredingen door AFM
CONCLUSIE:
Betreft minder dan 0,5 procent !!!!!!!!!!!!!!!!!
(foutjes worden overal gemaakt, toch ?????)
FEIT 3
Reclame Code Commissie heeft tot nu toe het gebruikte reclame materiaal NIET als misleidend bestempeld
FEIT 4
De DSI heeft tot nu toe m.b.t. het gebruikte reclame materiaal NIET als misleidend bestempeld
CONCLUSIE:
Beroep op misleiding wordt kansloos !!!!
FEIT 5
Nog nooit is Dexia (maar mijn weten) door de rechter terug gefloten.
FEIT 6
De bejubelde DSI-zaak van april heet betrekking op het advies op een eerdere keuze terug te komen en een ander pakket aandelen te kiezen (van defensief naar offensief); vandaar geen precedentwerking !!
CONCLUSIE:
Gaat slechts in zeer enkele gevallen op (minder dan 1 promile)
FEIT 7
Legio bestaat al meer dan 10 jaar en heeft heel veel geld in het verleden aan haar deelnemers uitgekeerd.
CONCLUSIE:
Legio is geen oplichter.
FEIT 8
Duizenden mensen zitten nu met een restschuld.
FEIT 9
Bij het aangaan van de contracten stond hen (vette) winst voor ogen, geen verlies.
FEIT 10
De meeste contracten zijn klakkeloos getekend zonder de kleine lettertjes te lezen.
CONCLUSIE:
Mensen voelen zich misleid maar zijn het niet; voelen zich belazerd maar zijn het niet; voelen zich niet of onvoldoende voorgelicht maar zijn het wel.
Men heeft zich onvoldoende gerealiseerd waaraan men begon !
FEIT 1
Dexia heeft ruim 400.000 lease contracten
FEIT 2
Honderden geconstateerde overtredingen door AFM
CONCLUSIE:
Betreft minder dan 0,5 procent !!!!!!!!!!!!!!!!!
(foutjes worden overal gemaakt, toch ?????)
FEIT 3
Reclame Code Commissie heeft tot nu toe het gebruikte reclame materiaal NIET als misleidend bestempeld
FEIT 4
De DSI heeft tot nu toe m.b.t. het gebruikte reclame materiaal NIET als misleidend bestempeld
CONCLUSIE:
Beroep op misleiding wordt kansloos !!!!
FEIT 5
Nog nooit is Dexia (maar mijn weten) door de rechter terug gefloten.
FEIT 6
De bejubelde DSI-zaak van april heet betrekking op het advies op een eerdere keuze terug te komen en een ander pakket aandelen te kiezen (van defensief naar offensief); vandaar geen precedentwerking !!
CONCLUSIE:
Gaat slechts in zeer enkele gevallen op (minder dan 1 promile)
FEIT 7
Legio bestaat al meer dan 10 jaar en heeft heel veel geld in het verleden aan haar deelnemers uitgekeerd.
CONCLUSIE:
Legio is geen oplichter.
FEIT 8
Duizenden mensen zitten nu met een restschuld.
FEIT 9
Bij het aangaan van de contracten stond hen (vette) winst voor ogen, geen verlies.
FEIT 10
De meeste contracten zijn klakkeloos getekend zonder de kleine lettertjes te lezen.
CONCLUSIE:
Mensen voelen zich misleid maar zijn het niet; voelen zich belazerd maar zijn het niet; voelen zich niet of onvoldoende voorgelicht maar zijn het wel.
Men heeft zich onvoldoende gerealiseerd waaraan men begon !
-
sylans
Re: feiten
een heldere maar eenzijdige opsomming.
- er is sprake van cold-selling aan soms onwetende mensen,
- mensen zijn soms zo dom dat ze niet in staat zijn te begrijpen welke verplichtingen ze aangaan,
- mensen met inkomens die daar niet bij passen sluiten veel te hoge leningen,
de nuance is van belang.
Daarom zijn die stichtingen ook tot mislukken gedoemd.
- er is sprake van cold-selling aan soms onwetende mensen,
- mensen zijn soms zo dom dat ze niet in staat zijn te begrijpen welke verplichtingen ze aangaan,
- mensen met inkomens die daar niet bij passen sluiten veel te hoge leningen,
de nuance is van belang.
Daarom zijn die stichtingen ook tot mislukken gedoemd.
-
Karin
Feitjes,
Mensen zijn wel misleid. Eerst middels prachtige wervingsfolders en-advertenties de gemiddelde burger een hersenspoeling geven, vertellen dat van nu af aan het grauwe bestaan wat kleurrijker gaat worden. ("Wij garanderen dat..")Vervolgens gaan zeggen dat het jammer is, maar helaas; hadden jullie die piepkleine lettertjes maar beter moeten lezen. Maar doe dat wel even snel, des te eerder kunnen we beginnen met de creatie van jullie persoonlijke paradijs op aarde. Het maakte Legio Lease ook helemaal niets uit of ze nou zaken deden met een minderjarige, een bejaarde of eventueel een analfabeet. Zonder aanziens des persoons is er gewoon fijn gescoord. Waar zien we dit soort praktijken ook al weer vaker?
Mensen zijn wel misleid. Eerst middels prachtige wervingsfolders en-advertenties de gemiddelde burger een hersenspoeling geven, vertellen dat van nu af aan het grauwe bestaan wat kleurrijker gaat worden. ("Wij garanderen dat..")Vervolgens gaan zeggen dat het jammer is, maar helaas; hadden jullie die piepkleine lettertjes maar beter moeten lezen. Maar doe dat wel even snel, des te eerder kunnen we beginnen met de creatie van jullie persoonlijke paradijs op aarde. Het maakte Legio Lease ook helemaal niets uit of ze nou zaken deden met een minderjarige, een bejaarde of eventueel een analfabeet. Zonder aanziens des persoons is er gewoon fijn gescoord. Waar zien we dit soort praktijken ook al weer vaker?
-
Ans
Bijdehandte Sylans.
Maar sommigen wisten niet eens dat ze daar een lening voor hadden. Maar dat wist JIJ natuurlijk allang. Bij een NORMALE bank krijgt men dan geen eens een lening! Naief??? Misschien wel, maar iedereen is niet zo WIJS als jij.
Ansje
Maar sommigen wisten niet eens dat ze daar een lening voor hadden. Maar dat wist JIJ natuurlijk allang. Bij een NORMALE bank krijgt men dan geen eens een lening! Naief??? Misschien wel, maar iedereen is niet zo WIJS als jij.
Ansje
-
sylans
niks bijdehand, alleen bezorgd voor de misleiding van twee kanten op dit forum.
Ik vertrouw die stichtingen niet omdat ze geen openheid van zaken geven en dexia is natuurlijk helemaal pulp.
Twee kanten, zoals altijd, aan het verhaal.
Ik vertrouw die stichtingen niet omdat ze geen openheid van zaken geven en dexia is natuurlijk helemaal pulp.
Twee kanten, zoals altijd, aan het verhaal.
-
L. Blok
Daaraan kan je zien dat dit de mensen zijn waar Nederland erg trots op kan zijn. Een grote mond en al net zo anoniem als hun FAKE e-mail adres. Hoe noemen wij zulke mensen ook al weer? Was dat niet iets van laf en zeer onbetrouwbaar! ! !
-
Ans
Voor Sylans.
Het gaat mij erom, dat jij die mensen dom noemt. En dat als je weinig inkomsten hebt, kun je moeilijk of helemaal geen lening krijgen. Waarom hiervoor wel dan?
Ansje.( Ik ben nieuw hier maar volg dit forum al een tijdje)
Het gaat mij erom, dat jij die mensen dom noemt. En dat als je weinig inkomsten hebt, kun je moeilijk of helemaal geen lening krijgen. Waarom hiervoor wel dan?
Ansje.( Ik ben nieuw hier maar volg dit forum al een tijdje)
-
sylans
L. Blok bestaat waarschijnlijk niet eens. Je bent zelf nep. Druk eens een keer op het goede knopje.
-
sylans
goh blok, je vond het knopje. goed hoor. nu nog tekst in jouw mail en je bent een echte vent.
-
sylans
Beste Ans,
Ik heb sommige mensen dom genoemd. Dat zijn vooral de mensen met grote monden. Mensen die echt in problemen zitten hebben hulp nodig. Die wordt naar mijn idee niet gegeven. Het is allemaal bulkwerk. Maatwerk past in deze beter. Dat legio zulke leningen heeft verstrekt aan minvermogenden is een slechte zaak. Dat hoort niet. Als je dan individueel de strijd aangaat, heb je mogelijk een kans. Een kleine kans, maar een kans.
Ik heb sommige mensen dom genoemd. Dat zijn vooral de mensen met grote monden. Mensen die echt in problemen zitten hebben hulp nodig. Die wordt naar mijn idee niet gegeven. Het is allemaal bulkwerk. Maatwerk past in deze beter. Dat legio zulke leningen heeft verstrekt aan minvermogenden is een slechte zaak. Dat hoort niet. Als je dan individueel de strijd aangaat, heb je mogelijk een kans. Een kleine kans, maar een kans.
-
L. Blok
Sylans,
Mijn bericht aan jou was nu precies hetgene wat jij hier loopt te vertellen. Helemaal niets! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! !
Mijn bericht aan jou was nu precies hetgene wat jij hier loopt te vertellen. Helemaal niets! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! !
-
Verstandig
Feitjes,
Wanneer is het lease bedrag tot stand gekomen? Op het moment dat Legio zogezegd 3x 3pakketten aankoop tegen een hoge dagkoers( maar niet betaalt)?. Had Legio volgens jou dan dit bedrag zelf betaald op dat moment, dat zij nu de mensen de dood injaagt over iets dat zijzelf geen recht op hebben?....... Of, achteraf op het vastgesteld tijdstipt van de optie, dat dan de pakketten afgerekend dienen te worden tegen zeer lage koersen? Het inleggeld dus de rente, over welk bedrag dient het berekend te worden: over het bedrag dat Legio zogezegd aankoopt bij het begin van het contract of over het bedrag dat Legio zelf achteraf(tegen einde van de rit) verrekend met verkoper tegen forse gezakte koersen?
Als jij hierop zinnig reageert Feitjes, dan zal ik je even uitleggen waar de criminele oplichting zit!
M.vr.gr.
Wanneer is het lease bedrag tot stand gekomen? Op het moment dat Legio zogezegd 3x 3pakketten aankoop tegen een hoge dagkoers( maar niet betaalt)?. Had Legio volgens jou dan dit bedrag zelf betaald op dat moment, dat zij nu de mensen de dood injaagt over iets dat zijzelf geen recht op hebben?....... Of, achteraf op het vastgesteld tijdstipt van de optie, dat dan de pakketten afgerekend dienen te worden tegen zeer lage koersen? Het inleggeld dus de rente, over welk bedrag dient het berekend te worden: over het bedrag dat Legio zogezegd aankoopt bij het begin van het contract of over het bedrag dat Legio zelf achteraf(tegen einde van de rit) verrekend met verkoper tegen forse gezakte koersen?
Als jij hierop zinnig reageert Feitjes, dan zal ik je even uitleggen waar de criminele oplichting zit!
M.vr.gr.
-
Ans
Wie is nu de echte Sylans? Met of zonder de hoofdletters? Of zijn er meerdere?
Ans
Ans
-
sylans
en natuurlijk geen excuus over die valse beschuldigingen.
Blok, je moet de mensen eens een realistisch perspectief schetsen. Geen neptoestanden. Ik krijg het er benauwd van.
Blok, je moet de mensen eens een realistisch perspectief schetsen. Geen neptoestanden. Ik krijg het er benauwd van.
-
Hans2
Feiten en vragen:
Wie weet hoeveel mensen er werken bij de afgescheiden Dexiabank?
Welke funkties hebben de mensen die daar nog werken?
Wat is hun opleidingsniveau?
Met hoeveel plezier gaan zij elke dag weer naar hun werk?
Hoeveel extra beveiligingsmensen zijn er in dienst gekomen?
Hoe is de interne opleiding geregeld om al die klanten
telefonische flauwekul te verkopen, omdat de meeste mensen toch niet juridisch geschoold zijn.
Wie luistert elke avond weer de banden af van de afgelopen dag voor het naar bed gaan?
Wat wordt er met de opgenomen gesprekken gedaan?
Naast de techniek van iemand 'savond lastig vallen en iemand met een kluitje het riet insturen, welke technieken worden er nog meer toegepast?
Wie verzorgt die opleiding?
Welk incassobureau is er werkzaam voor Dexiabank?
Hebben die mensen hun eerst lessen zelfverdediging al gehad?Weten zij hoe zij met bommeldingen of brandmeldingen moeten om gaan?
Wat doen de bovengenoemde medewerkers van Dexia de hele dag?
Voor normale bankzaken gaat men in Nederland toch naar een andere bank?
Houden ze zich alleen bezig met ±400.000 mensen in Nederland om die langzaam allemaal financieel uit te kleden?
Moeten wij niet eens een kijkje gaan nemen daar met zijn allen?
Wie weet hoeveel mensen er werken bij de afgescheiden Dexiabank?
Welke funkties hebben de mensen die daar nog werken?
Wat is hun opleidingsniveau?
Met hoeveel plezier gaan zij elke dag weer naar hun werk?
Hoeveel extra beveiligingsmensen zijn er in dienst gekomen?
Hoe is de interne opleiding geregeld om al die klanten
telefonische flauwekul te verkopen, omdat de meeste mensen toch niet juridisch geschoold zijn.
Wie luistert elke avond weer de banden af van de afgelopen dag voor het naar bed gaan?
Wat wordt er met de opgenomen gesprekken gedaan?
Naast de techniek van iemand 'savond lastig vallen en iemand met een kluitje het riet insturen, welke technieken worden er nog meer toegepast?
Wie verzorgt die opleiding?
Welk incassobureau is er werkzaam voor Dexiabank?
Hebben die mensen hun eerst lessen zelfverdediging al gehad?Weten zij hoe zij met bommeldingen of brandmeldingen moeten om gaan?
Wat doen de bovengenoemde medewerkers van Dexia de hele dag?
Voor normale bankzaken gaat men in Nederland toch naar een andere bank?
Houden ze zich alleen bezig met ±400.000 mensen in Nederland om die langzaam allemaal financieel uit te kleden?
Moeten wij niet eens een kijkje gaan nemen daar met zijn allen?
-
L. Blok
Lilanne, waar staat dat bericht ook al weer. Ik kan het zo gauw niet meer vinden. Dan kunnen we het Sylans nog eens duidelijk laten zien!
-
Hans2
Wanneer gaan wij bij ze langs?
Ik bedoel dus niet een cliëntenrondleiding met exursie en een kopje koffie in het Dexiagebouw in Amsterdam.
Wanneer wordt er actie gevoerd in Amsterdam?
Ik bedoel dus niet een cliëntenrondleiding met exursie en een kopje koffie in het Dexiagebouw in Amsterdam.
Wanneer wordt er actie gevoerd in Amsterdam?