LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Forum te groot aan het worden

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
bully7
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 okt 2003 15:13

Forum te groot aan het worden

Ongelezen bericht door bully7 »

Ik vind momenteel dat het forum echt te groot wordt. Vaak is het moeilijk om wat te vinden. Zelfs als je zoekt naar een bepaalde brief dan wordt er al gezegd "doe maar wat moeite en zoek het maar op". Lekker makkelijk. Je ziet door de bomen het bos niet meer onderhand.
Zelf heb ik een verlies van euro 2650,- en ben toch maar gaan betalen. het is niet echt slim om voor zo'n bedrag een advocaat in te huren. Dus onder protest betaald. Met moeite de brief kunnen vinden die je daar voor kan gebruiken. Er zijn dan ook nog mensen op dit forum die dan menen dat je niet moet betalen met zo'n schuld. Niet echt slim. Ik kan me voorstellen dat als je een toren hoge schuld hebt, wel een advocaat neemt. Ik zelf heb onder protest betaald en ik ben van mening dat dit nog heeel lang gaat duren. Wel ben ik aangesloten bij Stichting Leaseverlies en m'n partner bij Eegalease. Maar ook hiervan hoor je helemaal niets nieuws. Dus schiet ook lekker op. Ik ga er maar van uit dat ik het geld kwijt ben. Pakt het positief uit ...is het meegenomen.
Dat wilde ik even kwijt.

Karel
Berichten: 457
Lid geworden op: 15 okt 2003 00:48

Re: Forum te groot aan het worden

Ongelezen bericht door Karel »

Nog maar eens een link zetten naar een site die duidelijk verwijst naar conceptbrieven hier op het forum.

http://home.hccnet.nl/l.blok/ onder "Topics"
of direct
http://home.hccnet.nl/l.blok/TopicsN.html

Cygne
Berichten: 36
Lid geworden op: 15 nov 2003 16:37

Re: Forum te groot aan het worden

Ongelezen bericht door Cygne »

Dag bully,

Ik zou willen geloven dat Dexia het niet de moeite en het geld waard vindt om voor dat bedrag te gaan dagvaarden. Verder vraag ik me af bij welk bedrag voor jou de grens zou liggen om NIET te betalen.

bully7
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 okt 2003 15:13

Re: Forum te groot aan het worden

Ongelezen bericht door bully7 »

Hoi,
Eindelijk een goede doorverwijzing naar concertbrieven. Bedankt daarvoor, al is het voor mij te laat. De grens van niet betalen ligt bij mij op 5000 euro, aangezien de kosten van een advocaat ook best hoog zijn.

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Forum te groot aan het worden

Ongelezen bericht door trudy »

Voor bully 7

Als je schuld onder de € 5000,-- is word je voor de Kantonrechter gedaagd en daar heb je geen advocaat voor nodig. Zou je misschien genoeg hebben aan een juridisch adviseur. En Eegaleasers, heb ik inmiddels begrepen, worden ook voor de Kantonrechter gedaagd omdat het hier om huurkoop gaat, om het even hoe hoog de schuld is.

Maar goed, heb begrepen dat je betaald hebt onder protest. Als Eegalease of Leaseverlies over een x-aantal jaren de procedures zouden winnen, moet je alsnog een advocaat inschakelen om het geld terug te vorderen. In dat geval heb je dus wel advocaatkosten en die wegen niet op tegen het bedrag dat je aan schuld hebt. Hangt er natuurlijk ook weer vanaf of tevens de inleg teruggevorderd kan en mag worden.

Groet, Trudy

Adriaan
Berichten: 112
Lid geworden op: 13 sep 2003 21:22

Re: Forum te groot aan het worden

Ongelezen bericht door Adriaan »

Dit forum was altijd vol informatie maar de zaken liggen nu anders. Mensen die werkelijk topics aanmaakten met iets zinnigs, zijn verdwenen derhalve is dit forum gezakt naar een niveau van 70 meter beneden AP.

bully7
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 okt 2003 15:13

Re: Forum te groot aan het worden

Ongelezen bericht door bully7 »

Hoi goed trudy het ook meent, heb je hier weer een voorbeeld van iemand die precies weet hoe het allemaal voor mij of anderen gaat lopen. Advocaten weten nog niet eens waar dit allemaal heen moet. nou is het straks ook nog zo dat mensen die niet betaald hebben de wijze mensen zijn en mensen zoals ik, die onder protest betaald hebben naar hun centen kunnen fluiten. Want ik ben het "wel" aan proceskosten kwijt. Ach ja....iedereen weet het beter. Nee....incassokosten kosten gelukkig bijna niets. Dit bedoelde ik nou net.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Forum te groot aan het worden

Ongelezen bericht door JH »

Ook als men niet wil of kan betalen dan heb je een advocaat nodig voor het geval dexia een dagvaarding stuurt. Advocaten spinnen ook garen omdat nog niet eens bekend is wat de uitkomsten zijn. Het zal nog wel enkele jaren duren voor iedereen echt weet waar men aan toe is. Om elke dag met de onrust te leven van incasso's ed gaat helaas ten koste van persoonlijke omstandigheden.
Met een hopelijk positief vonnis in de rechtszaak van slv is het dan eenvoudiger om snel de vordering op dexia terug te vorderen.

Sonja
Berichten: 823
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:09

Re: Forum te groot aan het worden

Ongelezen bericht door Sonja »

met een toevoeging is het altijd zinvol om een advocaat te nemen.
En verder kwijlt Dexia met al jullie geld.
Weet niet of je het ooit terug zal zien.
Niemand betalen , we moeten met zijn allen een muur vormen,
maar iksnap dat sommige mensen bang zijn en toegeven.
jammer.

Gast

Re: Forum te groot aan het worden

Ongelezen bericht door Gast »

Makkelijk praten sonja! Kijk....vallen de rechtzaken gunstig uit, krijgen de mensen gewoon hun geld terug. Wees toch niet zo bang. Wij heben inmiddels ons positief gericht op Eegalease. Vua hun hebben we denk ik sneller ons geld terug. Er is al 1 positieve uitsraak geweest en we hopen dat binnenkort alle contracten door onze partners kunnen worden vernietigd. Dat betekend...weg restschuld!! Het is onzin om te zeggen dat de mensen die onder protest hebben betaald naar hun centen kunnen fluiten en alsnog een advocaat moeten inschakelen. Absoluut niet waar. Maar ja...er zijn zoveel deskundigen op dit forum!! Ze weten het allemaal beter. Ik kan me voorstellen dat je een advocaat neemt met een hele hoge schuld, mar niet met bedragjes (hoe erg het ook is) van zo''n 5000 euro.

Gesloten