LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gaan we het gevecht aan?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Francis

Gaan we het gevecht aan?

Ongelezen bericht door Francis »

Bij een van mijn collega's is gisteren het Dexia aanbod op de deurmat geploft.
Zelf heb ik nog niets ontvangen, maar zijn exemplaar heb ik wel ingezien.

Wat mij opviel was dat hij en zijn vrouw al getekend hadden!
Hij is bezweken omdat hij het niet meer kon maken tegenover zijn gezin, hij wil niet kiezen voor een onzekere toekomst.
Het is wel begrijpelijk hij heeft andere prioriteiten, twee kleine dochters.

Op mijn verweer over het proces tegen Dexia reageerde hij niet, hij wil en kan niet zeven jaar wachten op een eventuele uitspraak van de rechter.

En wat doen wij, gaan we het gevecht aan en kiezen we voor een onzekere toekomst.

Of,zijn wij lafaards en kiezen we eieren voor ons geld

duty

Re: Gaan we het gevecht aan?

Ongelezen bericht door duty »

Heel fijn als je je collega uitmaakt voor lafaard.

Ruud930

Ongelezen bericht door Ruud930 »

Beste FRancis,

ik vind de beslissing van je collega helemaal niet laf, zoals je eerder in je verhaal aangeeft heeft je collega besloten in te gaan op het aanbod daar hij voor zijn gezin zekerheid wilt hebben voor naar de toekomst toe. Nu weet je collega wel wat hij wel en niet fin. kan permitteren!

Ik vind in deze situaties de keuze voor aanvaarding van het aanbod van dexia zeer begrijpelijk. Wel geeft het aan dat de werkwijze van dexia m.b.t. het verkrijgen van zoveel mogelijk geld wel effectief is in de praktijk!

De keuze zal iedereen zelf moeten maken.

De voor- en nadelen zijn hier op het topic al lang en breed aan bod gekomen m.b.t. het aanbod van Dexia.

Het zal in veel gevallen een persoonlijke afweging zijn die de doorslag zal geven in de te kiezen strategie.

welke keuze je ook maakt als je er zelf 100% van overtuigd bent dat het gezien de situatie de juiste is hoef je je (achteraf) niks te verwijten; ook al zou in het ergste geval dan iedereen zijn geld van dexia terugkrijgen behalve jij omdat je bent ingegaan oip het dexia aanbod!

m.v.g. Ruud930

Francis

Ongelezen bericht door Francis »

Mijn collega "eigenlijk mijn leidinggevende" maak ik niet uit voor een lafaard, zoals ik al schreef zijn zijn dochters en rust in het gezin, de grootste prioriteit.
Maar met "wij" bedoel ik onszelf hier op het forum.

En inderdaad Ruud, de werkwijze van Dexia is wat ik eigenlijk wilde aantonen.
Het besluit van mijn collega stond al vast voordat ik de papieren gelezen had.

duty

Ongelezen bericht door duty »

Denk je dan dat je collega de enige is met een gezin met kinderen?Nee dus!En deze mensen zouden zich dan eveneens aangesproken kunnen voelen.Enig inlevingsgevoel is hier wel op z'n plaats.

Gesloten