LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gaat Spaar Select failliet..????

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Boris

Gaat Spaar Select failliet..????

Ongelezen bericht door Boris »

Lees onderstaande persverklaring van spaar select zelf en vorm je mening ik denk voor een hoop mensen een schrale troost maar toch mischien een stukje genoegdoening, het is nog niet zo ver maar ik ben bang voor spaar select dat het er binnenkort toch van gaan komen.....

Persverklaring Spaar Select
Spaar Select laat weten dat zij kampt met een tijdelijk liquiditeitsprobleem. Als gevolg hiervan kunnen enkele crediteuren momenteel niet betaald worden, waaronder de bouwer van de University in Etten-Leur.

Reden van het plotseling opgekomen liquiditeitsprobleem is de onverwachte mededeling van de koper van de University - Regent Estate Holdings N.V. te België - dat de koopovereenkomst tussen Spaar Select en Regent op 13 september jl. gesloten (sale-and-lease-back) door Regent niet wordt nagekomen. Dit is door de raadsman van Regent pas op 15 oktober jl. kenbaar gemaakt, op welke dag ingevolge deze koopovereenkomst een betaling van 10% van de koopsom had dienen plaats te vinden. Uiterlijk op 29 november 2002 moet op grond van deze overeenkomst de eigendomsoverdracht plaatsvinden en de restant koopsom door Regent aan Spaar Select betaald worden.

Onderhavige sale-and-lease-back-constructie vormt een essentieel onderdeel van de inmiddels ingezette en grootscheepse reorganisatie binnen de Spaar Select-groep. De koopsom zou worden gebruikt voor dekking van de reorganisatiekosten alsmede de betaling aan de bouwer van de University. Deze heeft inmiddels laten weten de bouwactiviteiten stil te leggen.

Spaar Select heeft Regent onverwijld in Kort Geding gedagvaard, gelet op het zeer spoedeisende belang. De behandeling van het Kort Geding zal plaatsvinden op dinsdag 29 oktober a.s. voor de voorzieningenrechter van de Rechtbank Breda. Zolang de zaak onder de rechter is, onthoudt Spaar Select zich van verder commentaar.

groeten Boris.......( gniffel gniffel)

Wobbe

Re: Gaat Spaar Select failliet..????

Ongelezen bericht door Wobbe »

Beste Boris,

dit artikel had ik zelf nog niet gelezen.
Werk nu bijna 3 jaar op het callcenter van Spaar select maar had hiervan nog niks gehoord.
Zal eens research hierna doen.
Anders moet ik gaan solliciteren naar een ander baantje.

Ben beniewd als ik mijn geld van september nog op tijd krijg.
Krijgen normaal rond de 25ste van de maand het geld over de vorige maand pas dat zal nu spannend worden als ze die wel op tijd kunnen betalen.

groetjes Wobbe

Edwin

Ongelezen bericht door Edwin »

Beste Wobbe

Kijk maar op de spaar select site zelf, via dat kanaal word wel meer info verspreid...

Dit is bv het persbericht van gisteren van Spaar Select...
Bron spaar select site....

Persbericht Spaar Select 23 oktober
Spaar Select heeft eerder laten weten geen uitlatingen te doen in de pers in de kwestie met Regent Estate Holdings N.V., omdat de zaak onder de rechter is. Uitlatingen echter van de heer mr. L. Deterink, advocaat van Regent, zoals die vandaag in de pers zijn verschenen, hebben de eer en goede naam van Spaar Select zodanig aangetast dat Spaar Select zich genoodzaakt ziet op deze ongefundeerde, ongegronde en feitelijk onjuiste mededelingen kort inhoudelijk te reageren.

Mr. Deterink laat via de media weten dat door Spaar Select een verlies zou zijn geleden over het eerste half jaar van 2002 van € 8,7 miljoen, mede als gevolg van een incidentele strop van 6,5 miljoen euro omdat resultaten over de afgelopen jaren zouden zijn "opgepompt”. Dit is pertinent onjuist. Er is namelijk geen sprake van een incidentele strop van € 6,5 miljoen over het eerste half jaar van 2002, Spaar Select heeft aan Regent juist toegelicht dat er sprake is van een incidentele bate van € 6,5 miljoen. Mede door deze incidentele bate kwam het resultaat over dat halfjaar uit op een verlies van € 2,2 miljoen en dus niet op € 8,7 miljoen. Het zal iedereen duidelijk zijn dat het verantwoorden van een incidentele bate in 2002 nooit kan betekenen dat resultaten in voorgaande jaren zijn "opgepompt", zoals door de heer Deterink wordt gesuggereerd.

Spaar Select betreurt dat Regent kennelijk heeft gemeend via de media het juridische geschil, dat thans onder de rechter is, te moeten beïnvloeden waarbij zij nota bene niet heeft geschuwd Spaar Select ten onrechte te betichten van onjuiste praktijken.

Succes met het krijgen van je salaris.....

Maar ff een gewetens vraag, voel jij je niet schuldig..???

Grt Edwin

Wobbe

beste Edwin,

ik kijk normaal maar 1 keer per 3 weken of zo naar de site van Spaar select. normaal wordt die ook niet zo vaak aangepast.
Zal er vanmiddag eens naar kijken.

Op die gewetensvraag van je kan ik zeggen:ja en nee.

Ik verkoop/ adviseer geen producten ik vertel de klanten "slechts" wat een adviseur van ons kan doen. Als ik tegen de klant vertel dat hij z'n maandlasten kan verlagen doordat er "goedkopere hypotheken zijn voor hem) doe ik niks verkeerds. op het moment dat de adviseur tegen die klant zegt nu betaald u geen 600 euro maar nog maar 500 euro aan hypotheek en hij gaat vervolgens van die 100 euro die de man elke maand bespaart geleende aandelen kopen zeg ik: sorry: dat is de denkwijze van de adviseur/ spaar select directie.

Zolang ik de klanten niet hoef voor te liegen kan ik de klanten blijven aankijken zonder schuldgevoel.

Maar om te zeggen dat ik het overal mee eens ben wat Spaar select doet en heeft gedaan kan ik zeggen: nee, integendeel in veel gevallen.

Maar gedane zaken nemen nu eenmaal geen keer.

m.v.g. wobbe

Edwin

Ongelezen bericht door Edwin »

Maar beste Wobbe,

Realiseer jij je dan niet dat jij de verkenner bent van de adviseur/spaar select directie...Zonder jouw afspraak, geen verkoop gesprek = een gezin minder in de ****...
Ook jij heb je verantwoordelijkhied wanneer je het in vele gevallen ( zoals jezelf zegt) het niet eens bent met de handelwijze van adviseurs en directie...

Wobbe..!! neem een wijs besluit en hou de eer aan je zelf neem vandaag nog ontslag..want anders vlieg je er vanzelf wel uit...Spaar select zit aan de rand van de afgrond...En terecht..eigen schuld...

grt Edwin

wobbe

Ongelezen bericht door wobbe »

beste edwin,

heb vandaag nog met enkele kopstukken gepraat
en het blijkt dat spaar select weer break- even draait
Oftewel de opbrengsten evenaren de kosten weer.
Door de reorganisatie is het breakevenpoit fors gezakt. omzet neemt weer toe.
met andere woorden spaar select zit weer in een opwaartse lijn.
Verdien netto ruim 12 euro per uur, dan zou ik toch wel "gek" zijn om te stoppen. Bij de frituur krijg ik maar 5 euro. maar als jij de resterende 7 euro bij lapt stop ik meteen.

Werk 3 uur krijg er 2 betaald (wanneer ik alleen 's avonds bel)

beter kan toch bijna niet?!

nee blijf nog (voorlopig even)

groetjes Wobbe

Exadviseur

Ongelezen bericht door Exadviseur »

Hallo Wobbe,

Heb je je salaris gekregen?

mfg Exadviseur

Wobbe

Beste adviseur,

ja heb netjes op de 26ste oktober m'n geld gekregen. Hetklopte tot op de cent.
Had niet zo snel vooroordelen moeten trekken t.o.v. Spaar select.

m.v.g. Wobbe

Exadviseur

Ongelezen bericht door Exadviseur »

Beste Wobbe,

Ik had geen oordeel. Ik had jou alleen maar een vraag gesteld!

gr. Exadviseur

Gesloten