Steeds denk ik dat als alles dan helemaal fout gaat lopen ( verliezen rechtzaak leaseverlies, deurwaarders aan de deur en...) dan kan ik de overwaarde van het huis gebruiken.( ramp-ramp-ramp... maar een mogelijkheid )
Wil de regering deze mogelijkheid blokkeren ! ( overwaarde alleen nog te gebruiken bij aankoop ander huis ) Wie weet wanneer deze regeling op zijn vroegst in kan gaan ?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] gebruik overwaarde ?
-
Karin
Re: gebruik overwaarde ?
c.,
Niet negatief denken! Het gaat heus wel goed en die extra hypotheek maakt het leven toch ook niet leuker?
Niet negatief denken! Het gaat heus wel goed en die extra hypotheek maakt het leven toch ook niet leuker?
-
JoopB
Gebruik nooit voor overwaarde je huidige hypotheek maar informeer naar een hypotheekkrediet, aflossingsvrij. Daar betaal je alleen de notariskosten voor die een tweede lening moet betekenen, maar als je er niets van gebruikt betaal je verder ook niets. Misschien wil je later nog wat aan je huis veranderen, en dan heb je dat vast geregeld. Let wel, niet betalen lijkt mij nog steeds de beste optie maar er zijn genoeg mensen die alvast het zekere voor het onzekere neman. Ik vindt dat de mensen die dit soort mogelijkheden niet hebben in principe erger gedupeerd, zij kunnen geen kant op. Laten we maar hopen dat voor zowel de Stichting Leaseverlies alsook Eegalease ervoor kunnen zorgen dat de ergst gedupeerden in ieder geval een tegemoetkoming ontvangen, daar wil ik mijn inleg bij de stichting graag voor geven.
Of de regering mogelijkheden wil blokeren? Ze hebben consumptief crediet al aangepakt door niet aftrekbaar te maken. Wat willen ze nog meer? Dat ik huur ga betalen voor mijn eigen huis?
JoopB
Of de regering mogelijkheden wil blokeren? Ze hebben consumptief crediet al aangepakt door niet aftrekbaar te maken. Wat willen ze nog meer? Dat ik huur ga betalen voor mijn eigen huis?
JoopB
-
Hil
C,
die overwaarde kun je nu en in de toekomst blijven gebruiken voor welk doel dan ook. Je kunt alleen de rente aftrekken vd belasting, indien je de overwaarde gebruikt voor veranderingen aan jouw huis. Gebruik je het voor een auto, boot, reis, of voor het aflossen van jouw schuld, dan is de rente, nu ook al, niet meer aftrekbaar.
die overwaarde kun je nu en in de toekomst blijven gebruiken voor welk doel dan ook. Je kunt alleen de rente aftrekken vd belasting, indien je de overwaarde gebruikt voor veranderingen aan jouw huis. Gebruik je het voor een auto, boot, reis, of voor het aflossen van jouw schuld, dan is de rente, nu ook al, niet meer aftrekbaar.