LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gedegen artikel over kansen leasegedupeerden

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
joep

gedegen artikel over kansen leasegedupeerden

Ongelezen bericht door joep »

L.S.
In het maart nummer van het ledenblad 'Geldzaken'van de Vereniging Consument & Geldzaken' uit Amsterdam wordt in een uitgebreid artikel ingegaan op de kansen en risico's van de door de Stichting Leaseverlies in gang gezette procedure tegen Dexia. Voor mij een echte eye-opener. Vooral de door het recht opgelegde beperking dat Leaseverlies slechts een zg. 'verklaring van recht'kan vorderen, vond ik zeer belangwekkend nieuws.Voor gedupeerden die menen dat de advocaten van Leaseverlies even een schadeloosstelling voor hen gaat binnenslepen wellicht een koude douche. De schrijver van het artikel pleit voor ingrijpen door de AFM en de Nederlandsche Bank bij Dexia en via een vorm van bewindvoering tot het doen van schadevergoeding aan de ècht gedupeerden.
Voor niet-leden van Consument & Geldzaken (= géén onderdeel van de consumentenbond, maar een al sinds 1994 bestaande aparte consumentenorganisatie, alleen werkzaam op het gebied van sparen, beleggen, verzekeren, die zich overigens in de jaren 1994 -2000 herhaaldelijk kritisch uitliet over aandelenleasen !) voor niet-leden dus is deze editie van 'Geldzaken'te bestellen door overmaking van euro.5,25 naar Postbank girorekening 5587017 t.n.v. Ver. Consument & Geldzaken te Amsterdam, o.v.v. 'Geldzaken, maart 2003).

Succes ermee

Leen

Re: gedegen artikel over kansen leasegedupeerden

Ongelezen bericht door Leen »

Joep,

Je kunt dat artikel hier toch plaatsen, dan kost het de gedupeerden niets.
Dus....eventjes scannen en anders over tikken en alvast op voorhand vriendelijk bedankt.

mvg
Leen

john bob

Ongelezen bericht door john bob »

Ja joep,doe dat voor ons allemaal.
Vrolijke pasen

joep

Ongelezen bericht door joep »

Sorry, maar ik ga niet 4 of 5 pagina's tekst overtypen. Iemand die het zich blijkbaar kon permitteren om duizenden euros in het leasen van aandelen te investeren, zal vast nog wel ergens 5 eurootjes overhebben

hans

Ongelezen bericht door hans »

vijf eurootjes, man dat is een heel chocoladepaasei.

teiltje

Ongelezen bericht door teiltje »

Dit bericht klopt. Iets voor de leasegedupeerden om toch in het oog te houden: de door het recht ingeperkte mogelijkheid voor een belangenorganisatie (i .c. de Stichting Leaseverlies) om een schadevergoeding in geld te vorderen. Dat kan dus niet en daarmee wordt het allemaal wel heel er omslachtig.

Luc

Ongelezen bericht door Luc »

ja hoor is ie weer: reclameeee.

Henry

Ongelezen bericht door Henry »

Luc heeft gelijk. Trouwens altijd.

teiltje

Ongelezen bericht door teiltje »

Luc heeft geen gelijk !
Reclamemaken vindt i.h.a. alleen plaats voor commerciële organisaties. Dat zijn consumentenorganisaties te ene malen niet. Maar vooruit, om de indruk weg te nemen dat ik alleen de Vereniging Consument en Geldzaken wil promoten hier het adres van de Consumentenbond (Enthovenplein 1, Den Haag). Ben ik trouwens ook lid van. Nu maar afwachten af Luc iets tegen consumentenorganisaties in het algemeen heeft. Zo ja, dan heeft hij een probleem met zichzelf, consument zijnde.

Henry

Ongelezen bericht door Henry »

Ik zeg het nog één keer Luc heeft gewoon gelijk.

Gesloten