LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gegevens formulier hardheidsclausule

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
el

Gegevens formulier hardheidsclausule

Ongelezen bericht door el »

Gisteren heb ik het gegevens formulier voor de hardheidsclausule ontvangen, het enige wat ze niet vragen is hoeveel keer per week je sex hebt.
Ze hadden je al die vragen moeten stellen voordat ze je die produkten aansmeerden.
Echt ze kleden je helemaal uit, heb je wat spaargeld dan mag je dat allemaal inleveren, de WOZ waarde van je woning willen ze ook graag weten en ga zo maar door.

Besef goed dat wanneer je hiermee accoord gaat dat ze je dan gaan terugbrengen tot de minimale levenstandaard voor jaren.
Er staat ook nergens dat na drie jaar alles wijtgescholden gaat worden.

Vergeet ook niet dat je eerst moet tekenen terwijl je nog niet eens weet of je ervoor in aanmerking komt.
Ze doen het helemaal niet omdat ze zo begaan zijn met ons, ze willen alleen je handtekening!!!

b

Re: Gegevens formulier hardheidsclausule

Ongelezen bericht door b »

el

dan vraag ik het

(hoeveel keer);-))

L. Blok

Ongelezen bericht door L. Blok »

Ik denk dat schuldsanering een véél beter alternatief is. Dan wordt je welliswaar voor 3 jaar absoluut op het sociaal minimum gezet - is zeker geen pretje - meer na deze 3 jaar worden alle schulden kwijt gescholden. Dat gebeurt niet als je voor de hardheidsclausule in aanmerking komt want dan betaald men wellicht zolang als je leeft aan Dexia. Ik meen dat men voor schuldsanering bij de sociale dienst van de gemmeente waar men woont een aanvraag in moet dienen.

m.v.g. L. Blok

L. Blok

Lees "gemeente"

jaap

Ongelezen bericht door jaap »

domme vraag mischien
wat is schuldsanering?
mag je dan blijven wonen?
hoef je dan geen nieuwe hypotheek te nemen van je overwaarde zodat je terug valt tot een minimun na betaling maandelijkse rente?
pakken ze dan niet je laatste spaarcenten?

kees

Ongelezen bericht door kees »

meneer blok
daar had die medewerker van dexia het ook over dat het tevens een schuldsanering is en dat het daarom nog drie jaar duurt voor dat je ervan af bent.

jaap

el, dexia doet vreselijk geheimzinnig met dat formulier,
is er wat op tegen om dat formulier te scannen en hier te plaatsen?
Dat voorjkomt een hoop valse hoop bij veel mensen.
Eigenlijk een taak voor leaseverlies met een oordeel daarover...

b

Ongelezen bericht door b »

jaap

stel hier je vraag
hier heb je meer kans

http://www.prikpagina.nl/list.php?num=844

mvg bo39

el

Jaap, Dexia doet het voorkomen dat jij je ontzettend gelukkig mag prijzen dat je zo'n formulier van hun hebt mogen ontvangen en dat ze je nu uit de zorgen gaan helpen.
Ik weet jouw financiele situatie natuurlijk niet maar wanneer je nog wat extra spaarcentjes zou hebben dan is de kans groot dat je die eerst moet opofferen en zo zullen er nog wel andere punten zijn waarop ze je zullen aanspreken.

Het blijft gewoon een vreemde zaak dat je eerst moet tekenen en dat ze je niet de keuze geven om eerst hun voorstel te beoordelen en dan te kiezen.

jaap

als je de H.C leest voel je je een misdadiger.
in elke alinea bijna "geen enkel recht" etc.

Alleen op grond daarvan probeer ik mezelf te redden buiten de H.C om.

Alleen bracht Kees me gisteren aan het twijfelen.

Ben bang dat ze hem met valse beloftes overgehaald hebben,
en dan vervalt elke claim, hoewel ik eigenlijk niks meer verwacht van L.L

Het belang van Dexia is zo groot om te winnen van ons dat onze paar advocaten het nooit zullen winnen van hun hele leger.

En de politiek kijk de andere kant op.

el

Jaap, het blijft een moeilijke keuze, als jij echt helemaal niets meer te verliezen hebt, geen spaargeld etc.,
dan is de hardheidsclausule misschien wel een optie voor je. Ik weet niet wat jouw gevoelens zijn, als je er momenteel sociaal/financieel gezien aan kapot gaat en je ziet geen oplossingen meer dan moet je het misschien wel doen, slechter kan jer er dan niet meer van worden denk ik.
Het is en blijft gewoon hartstikke moeilijk.

L. Blok

Jaap en Kees,

Om met Jaap te beginnen, schuldsanering is een regeling door de overheid ingesteld bedoeld voor mensen die diep in de schuld zijn geraakt en daar nooit meer uitkomen. Vele van ons zijn daar nu in terecht gekomen. Drie jaar lang wordt men dan op het absolute sociaal minimum gezet en de rest van je inkomen gaat dan naar de schuldeiser(s) als aflossing van de schuld. Na deze drie jaar krijg(t)(en) de schuldeiser(s) geen cent meer - wettelijk vastgelegd - en is men van de schuld af.

Kees,
Dexia kan helemaal niet aan schuldsanering doen want dat wordt alleen door enkele specifieke instellingen gedaan. Dexia is namelijk partij in de schuld en schuldsanering wordt altijd uitgevoerd door onafhankelijke instellingen.

m.v.g. L. Blok

el

Meneer Blok, wat Kees bedoeld is dat Dexia op een gelijksoortige manier schuldsanering toepast.

kees

meneer blok ,in de uitzending van radar hadden ze het toch ook over het nibud
dat dexia die normen zou hanteren .

L. Blok

Kees,

Heb jij in de hardheidsclausule gelezen dat je na drie jaar van je schuld af was? Ik in ieder gevan niet.

m.v.g. L. Blok

jaap

de adder zit hem denk ik hierin:

ze gaan kijken hoeveel je nog kan lenen totdat je de nibud-norm bereikt hebt ivm maandlasten op grond van je overwaarde.
dat geld is dan voor hen.

dat is mijn angst, menerr blok . doet de gemeente dat niet bij schuldsaniering ??? / t lijk me logisch van wel.

dus dan maakt het niet uit.

wie heeft zin om alle ++ en -- op een rijtje te zetten over het verschil tussen uitkleden door Dexia en schuldsanering.
Als iemand dat kan bliven we niet eindeloos mailen. bedankt iederen. jaap.

kees

meneer blok
nee ik ook niet maar het is me tijdens het gesprek over uitleg van de hardheidsclousule wel gezegd.
ik mag toch hopen dat ze me deze keer wel eerlijk voorlichten ze kunnen zich toch niet veroorloven dat ze nu weer de mensen verkeerd voorlichten.
groeten kees

Gesloten