LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geld lenen

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.

Als je geld leent hoef je alleen terug te betalen als het financieel mee zit.

mee eens
6
55%
niet mee eens
5
45%
 
Totaal aantal stemmen: 11

Michiel Luidens

Geld lenen

Ongelezen bericht door Michiel Luidens »

:o :?:

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Geld lenen

Ongelezen bericht door Dubio »

dat deden de Russen ook na de revolutie in 1917, oh, het oude regime heeft spoorwegobligaties uitgegeven (wwarvan veel in Nederland), daar hebben wij niks meer mee te maken. U krijgt uw geld niet terug.

liba1
Berichten: 115
Lid geworden op: 18 jun 2004 11:33

Re: Geld lenen

Ongelezen bericht door liba1 »

wat geld lenen die boeve bende moet ons geld terug geven
laat al dat geld maar uit belgie komen
goed voor onze economie
de mensen houden hun hand op de knip zeggen zemaar onze knip is leeg
ons geld ligt in belgie :twisted: [/b]

huissie
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 jun 2004 12:35

Re: Geld lenen

Ongelezen bericht door huissie »

Michiel ben jij een bemiddelaar ?

Bekkum
Berichten: 365
Lid geworden op: 28 mar 2004 17:47

Re: Geld lenen

Ongelezen bericht door Bekkum »

Bij welke bank is dat?

:? :?: :?:

Bob-O
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 jun 2004 16:04

Re: Geld lenen

Ongelezen bericht door Bob-O »

Ik denk The Bank of England.

berna_830
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 mar 2004 20:51

Re: Geld lenen

Ongelezen bericht door berna_830 »

He Bart,
Ik dacht dat je hierop niet meer zou reageren, Luister nou eens naar Trudy :wink:

M.vr.groet,
Berna,

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Geld lenen

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Natuurljik krijgt iemand waar ik geld van leen dat terug.

Maar als iemand zegt geld aan mij te hebben geleend, vervolgens dat zogenaamd aan mij geleende bedrag zelf spoorloos maakt, dan hoef ik toch niet terug te betalen? Laten we hopen van niet zeg!

Dat zou mooi zijn, mag ik dan die 100.000 Euro die ik aan jou geleend heb terug Michiel Luidens?

Michiel Luidens

Re: Geld lenen

Ongelezen bericht door Michiel Luidens »

Naar dat geld kun je fluiten, mijn vrouw heeft niet meegetekend dus die lening is vernietigd :lol:

ook_ik_ben_kaal_geplukt
Berichten: 60
Lid geworden op: 02 jun 2004 22:45

Re: Geld lenen

Ongelezen bericht door ook_ik_ben_kaal_geplukt »

Als je geld leent hoef je alleen terug te betalen als het financieel mee zit.

Mijn mening is dat je geleend geld terug moet betalen.

In 1999 ging ik twee contracten aan met het toenmalige Legio-Lease ofwel Dexia. Dit naar aanleiding van een telefoontje van een medewerker van Legio-lease. Er was geen risico. Het geld kon alleen meer worden.
Ik heb geen geld geleend. Ik heb 2 x fl. 6.500,= ingelegd. Het geld was bedoeld als een soort spaarpotje voor de tijd dat mijn kinderen gingen studeren.

Eind 2002 kwam pas de aap uit de mouw.

Een overzichtje van contact en correspondentie met Dexia.
Eind 2002 - Toezending door Dexia stand van zake aflopende overeenkomsten.
Diverse telefoongesprekken met Dexia n.a.v. de aflopende overeenkomsten, met als resultaat kennis name van het bestaan van de Coulance-regeling. Toezending Informatie etc.
Toezending door Dexia informatie Coulance regeling (Voor het gebruik maken van de regeling was geen acceptatie benodigd van het Dexia-aanbod. Van dit aanbod was zoals Dexia weet op dat moment nog geen sprake).
Toezending brief aan Dexia met alle gevraagde gegevens om in aanmerking te komen voor de Coulance-regeling. (Alle gegevens zo deze door Dexia waren gevraagd.)
Begin januari 2003 - De ontvangst van deze brief, met bijlagen, is bevestigd bij brief van Dexia.
Begin jauari 2003 - Kennisgeving op handen zijnde Dexia-aanbod in april 2003
Begin en midden 2003 - Betalingsherinneringen Dexia, gevolgd door telefoongesprekken van mij, waarbij mij werd gezegd dat deze invorderingen en betalingsherinneringen zouden worden gestopt tot de uitkomst van de behandeling van de Coulance-regeling.
Opnieuw betalingsherinneringen Dexia, gevolgd door telefoongesprekken van mij, waarbij mij opnieuw werd gezegd dat deze invorderingen en betalingsherinneringen zouden worden gestopt tot de uitkomst van de behandeling van de Coulance-regeling.
Eind 2003 - Nogmaals bevestiging Dexia van de ontvangst van mijn brief inzake aanvraag Coulance-regeling van eind 2002.
Eind 2003 - Brieven van Dexia ingebrekestelling
Eind 2003 - Mijn brief aan Dexia waarin ik geen genoegen neem met de ingebrekestelling en Dexia er nog eens aan herinner dat ik een Coulance-regeling heb aangevraagd reeds in 2002.
Brief van Dexia waarin zij mijn brief van begin 2004 bevestigd..
Begin 2004 Brief van Dexia , waarin Dexia mij verteld dat ik recentelijk heb gevraagd voor de Coulance-regeling in aanmerking te komen. Dit was in 2002 al gebeurd, zie boven.
Mijn telefoongesprek met de medewerker van Dexia. In dit gesprek heb ik de voorgeschiedenis weergegeven. Mij werd verteld dat ik opnieuw de formulieren en bijlagen moest opsturen. Mijn brief met de aanvraag voor de coulance-regeling was niet in het archief ook niet de bijlagen. Dit terwijl Dexia deze brief al begin 2003 heeft bevestigd.
Brief van Dexia, waarin Dexia ineens de brief van 2002 met bijlagen en mijn brief van begin 2004 bevestigd. Dexia geeft aan dat mijn aanvraag voor de Coulance-regeling in behandeling wordt genomen en Dexia zal mij een toelichting en een formulier hiertoe toesturen.
Begin 2004 - Mijn telefoongesprek met medewerker van Dexia, waarin ik hem vraag of ik opnieuw de gegevens moet opsturen voor de Coulance-regeling. Hij zegt indien deze gegevens in bezit zijn van Dexia, dat niet hoeft. Welnu dat was ook mijn mening. Echter hij zou dit navragen. Zijn superieur belde mij ietwat later op om te zeggen dat ik toch opnieuw de gegevens moest opsturen.
Begin 2004 - Incassobrief RaetsIncasso
Begin 2004 - Incassobrief GGN -1
Mijn Brief aan RaetsIncasso waarin ik bezwaar maak tegen het mij ter incasso brengen van een kennelijke vordering van Dexia
Afschriftbrief RaetsIncasso aan Dexia
Telefoongesprek met Raets inzake contract. Afspraak: Ik neem contact op met GGN.
Telefoongesprek met GGN inzake contract. Ik stuur afschrift brief met allerlei bijlage.
Toezending GGN per email, afschriften voortgang Dexia en
Email GGN Kennelijk bijlagen niet ontvangen
Toezending aan GGN per email bijlage 9.
Email GGN antwoord op slechts bijlage 9. onvoldoende, conclusie: Komt brief vraag om financiële gegevens voor betalingsregeling
Incassobrief GGN -1
Brief aan GGN waarin ik bezwaar maak tegen het mij ter incasso brengen van een kennelijke vordering van Dexia.
Afschriftbrief GGN aan Dexia
Telefoongesprek met Dexia-medewerker i.c. Coulance-regeling.
Toezending aanvraag coulance-regeling (eigen formulier) met brief aan Dexia aangezien ik geen genoegen nam met de inmiddels gewijzigde voorwaarden van de coulance/regeling.

Midden 2004 - Brief aan Dexia. U kunt in het vervolg voor contact of correspondentie contact opnemen met mijn advocaat.

EEN LENING BETAAL JE TERUG, MAAR DIT WAS GEEN LENING

fenneken oo3
Berichten: 293
Lid geworden op: 23 mar 2004 19:36

Re: Geld lenen

Ongelezen bericht door fenneken oo3 »

Berna, het valt soms niet mee om NIET te reageren op deze onzin, maar............................................................
vooralsnog doe ik weer een poging.
mvg. Bart

JFK
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 jun 2004 15:00

Re: Geld lenen

Ongelezen bericht door JFK »

De strekking van deze topic vind ik geen onzin Dexia pleegt diefstal daar komt het op neer. Maar dat begrijp jij blijkbaar niet. :roll:

ook_ik_ben_kaal_geplukt
Berichten: 60
Lid geworden op: 02 jun 2004 22:45

Re: Geld lenen

Ongelezen bericht door ook_ik_ben_kaal_geplukt »

Ach Bart ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is.

en

Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt

Bekkum
Berichten: 365
Lid geworden op: 28 mar 2004 17:47

Re: Geld lenen

Ongelezen bericht door Bekkum »

Als je geld leent moet je het terugbetalen.
Maar wij hebben geen geld willen lenen van Dexia.
Dexia heeft van ons "geleend", dus wat geleend is moet terugbetaald
worden.

EN WEL ZO SNEL MOGELIJK!!!!!!!!!! :x :x :x

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Geld lenen

Ongelezen bericht door JH »

Maar wij hebben geen geld willen lenen van Dexia.
Dexia heeft van ons "geleend", dus wat geleend is moet terugbetaald
worden
Gevaarlijke uitspraak eigenlijk. Als dexia geld heeft geleend van "ons"
dan moet daar een zekere prestatie tegenover staan.

Ik zou eerder zeggen dat dexia gewoon diefstal heeft gepleegd.
Dexia heeft geld van ons GEJAT.

Michiel Luidens

Re: Geld lenen

Ongelezen bericht door Michiel Luidens »

Het tegendeel is waar JH, Dexia heeft voor het geld aandelen gekocht zoals contractueel overeengekomen.

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Geld lenen

Ongelezen bericht door Idaho »

Al dat gezeur over lenen of niet lenen, terugbetalen en wat al nog niet meer van deze onzin.
30 juni en 7 juli spreken de rechters, dat is het enige wat telt, dus, gewoon nog heel even geduld voordat de eerste uitspraken er zijn en dan snel door naar de volgende rechter.....

Meander
Berichten: 84
Lid geworden op: 24 nov 2003 16:40

Re: Geld lenen

Ongelezen bericht door Meander »

Of naar de eerste hulppost.

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Geld lenen

Ongelezen bericht door Idaho »

eerste hulppost???? vertel........

Meander
Berichten: 84
Lid geworden op: 24 nov 2003 16:40

Re: Geld lenen

Ongelezen bericht door Meander »

Geef je e-mailadres maar :D Nel :!:

Gesloten