LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geld lening

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
annet van berkel

geld lening

Ongelezen bericht door annet van berkel »

toen ik bij legio contracten afsloot is mij nooit verteld dat ze ergens in een keer een lening afsloten.En met mijn inkomen is het een raadsel dat men zo,n bedrag waar dan ook los heeft weten te krijgen.Ik ben daar ook nooit in voorgelicht, Is dit meer mensen overkomen

leon

Re: geld lening

Ongelezen bericht door leon »

Klopt, wij wisten het ook niet. Wij hebben zelfs geen brochure gehad alleen maar mondelinge informatie van de spaarselect medewerker, maar wij waren toen nog verschrikkelijke groentjes, veels te goed van vertrouwen, Wij wisten niet eens dat er bij financieele produkten een brochure hoorde, maar we zitten nu dus wel met een lening van ruim F98000,-. Is voor mij nog steeds onbegrijpelijk, want voor de hypotheek op de overwaarde moeste het huis getaxeerd worden, voor/over de lening is helemaal niets gecheckt/gezegd.

RP

Ongelezen bericht door RP »

wat ik wel wist is dat er met een groot bedrag aandelen gekocht werden , maar dat het ontstaan van een restschuld ook mogelijk was , is mij nooit duidelijk geweest anders had ik het contract nooit afgesloten. Ik heb ook nog een sprintplan lopen bij spaarbeleg die naar alle waarschijnlijkheid ook niets gaat opleveren maar ik heb in ieder geval geen schuld.

Bij mijn winstverdriedubbelaar sta ik zo'n € 25.000 in de min, dit contract loopt december dit jaar af. Ik weet niet wat ik hiermee aan moet. Zoveel geld heb ik niet eens en weet ook niet wat ik moet doen. Ik zou ook graag advies willen wat te doen bij een aflopend contract. Ik wil niet afzien van mijn rechten door een aanbod te accepteren. Ik raad iedereen dan ook aan niets wat afkomstig is van Dexia te tekenen en beter even kan afwachten tot er een voorstel komt. Want mijn schuld renteloos aflossen heb ik niets aan met zo'n enorme schuld. Ik vind dat echt een aanbod van niets waar Dexia mee komt.

Zij menen ijzersterk te staan maar klagen zelf wel Aegon aan , en mensen die gebruik willen maken van het renteloos aflossen van hun schuld moeten een document tekenen waarin ze verklaren af te zien van juridische stappen tegen Dexia. Ook willen ze hiervoor van gehuwden 2 handtekeningen hebben, rara waarom?

joost

Ongelezen bericht door joost »

Omdat dexia de wetboeken nu wel heeft gelezen en legio in het verleden niet, want als je geen klachten krijgt en de bomen gaan tot in de hemel is de geldverstrekker ook soepel. Vele mensen die nu de dupe zijn kregen in het verleden bij een bank die wel de zorgplicht hanteerde nog geen 3000 euro als lening maar bij dexia 30000 euro 10x zoveel.

Jean

Ongelezen bericht door Jean »

Leon, dan is die SS adviseur/verkoper wel erg kort door de bocht gegaan met je. Wanneer is ie bij jou geweeest, van welk filiaal, weet je nog wie het was?

RP

Ongelezen bericht door RP »

Ik hoop van harte dat Legio zich niet aan de regels heeft gehouden, dan hebben we meer kans om wat van ons geld terug te zien. Als Dexia nu meent ijzersterk te staan, waarom komen ze dan uit zichzelf met een schikkingsvoorstel? Ze merken zelf toch op de en of andere manier dat ze in de problemen zitten. Niemand kan mij vertellen dat een bank dit doet uit humanitaire overwegingen. Ze doen alleen alles om het voor zichzelf financieel aantrekkelijk mogelijk te maken. Ook beweren ze dat er in deze kwestie geen gedupeerden zijn , alleen tereurgestelde mensen. Ik spreek denk ik niet alleen namens mezelf spreken als ik zeg dat mensen woest zijn, en terecht! Ik ben beslist niet naief geweest om te denken dat ik gouden bergen kon verwachten, maar dat er een enorm dal zou komen heb ik ook niet kunnen voorzien, juist die schuld daar heb ik de meeste moeite mee!!

Ester

Ongelezen bericht door Ester »

In het contract van de WinstVerDriedubbelaar staat nergens dat het om geleend geld zou gaan. Pas bij de jaaropgaven die volgden, kwam ik erachter dat het een gigantische lening betrof.

Jean

Ik begrijp je woede....maar, heb je een huurwoning of een koopwoning? Het is voor veel mensen not done wat ik je nu vertel op dit forum maar zou je is kunnen overwegen om je schulden weg te werken via je eventuele hypotheek/overwaarde? Laat minstens eens berekenen door iemand die je vertrouwt wat het voor je kan doen.
Ik heb al voor velen hier op dit forum een berekening gemaakt waarmee ze naar hun bank of ander orgaan zijn gegaan om het te laten verzorgen.

Weet je, het is misschien hard te accepteren maar het kan echt nog jaren duren voor er uitsluitsel komt. Zolang wil je toch zeker niet K slapen en leven.

anne

Ongelezen bericht door anne »

Jean, je hebt t iedere keer over n hypoteek/overwaarde maar wat te doen als je gewoon n huurhuis hebt. Dan sta je toch met je rug tegen de muur met 'n torenhoge schuld.
groet, anne.

Jean

Anne, ja, sorry, je hebt voor 99% gelijk. Met een huurwoning kun je niets met de overwaarde.

Het enige wat je zou kunnen overwegen is om een rentekrediet te nemen via de direktbank tegen een vechttarief van 7,1%, moet je wel meer lenen dan € 10.000 euro. Maar dan is het wel goedkoper als nu. Je dan kunnen afkopen en het restant lenen.

Aflossen is voorlopig niet aan de orde maar je kunt er een spaarplan naast zetten. Je moet er wel rekening meehouden dat je dan toch wel 15 jaar minimaal aan die lening kunt vastzitten.

Maar ook hier geldt toch weer, kun je en wil je de maandlast accepteren en de rust die je voorlopig hebt.

Succes met dit gemeende advies,
groet,
Jean.

joke

Ongelezen bericht door joke »

Annet,

Je hoeft geen commerciele lening af te sluiten: je kan ingaan op het Dexia Aanbod, en dan kiezen voor een renteloze lening. Hiermee betaal je dan je restschuld af in dezelfde termijnen al waarmee je nu betaalt.

In alle overeenkomsten stond duidelijk dat je geld leende, en dat met dat geleende geld effecten werden gekocht. Vandaar dat het aanbod van Dexia mi dan ook redelijk is. Leuk blijft het natuurlijk voor niemand! Sterkte!

Joke

Jean

Joke, das ook een mogelijkheid ja.

Maarten

Ongelezen bericht door Maarten »

Jean,
Spaarplan hoeft in dit geval geen 15 jaar te lopen want hij is tóch niet fiscaal gefacilieerd.

Is het Dexia aanbod hier trouwens wel van toepassing? Ik heb niet gezien dat Annet's contract aan het einde van de looptijd is.

groet Maarten

L. Blok

Ongelezen bericht door L. Blok »

De term renteloze lening vind ik niet juist van Dexia, want in de file met aanvullende gegevens staat dat je hier toch 4.5 % rente over moet betalen.
Heeft iemand al trouwens het pakket met aanbiedingen ontvangen???

m.v.g L. Blok

joke

Ongelezen bericht door joke »

L Blok, waar staat dat dan? Ik heb dat niet gezien. Niet in de toelichting op de renteloze lening en ook niet in de toelichting! Het lijkt me gewoon een renteloze lening met 0 procent rente!

Maarten

Op de website van Drexia-aanbod staat:
renteloze lening bij beeindiging van het contract (aandelen verkopen)
Verder staat er "gunstige voorwaarden" bij verlenging van het contract (mischien die 4,5%?)

groet Maarten

Maarten

De r in Drexia hierboven was niet expres!

L. Blok

Ongelezen bericht door L. Blok »

Joke,

Ik heb de file nog even gelezen en je hebt gelijk. Ik heb me vergist, de lening wordt aangemeld bij het BKR en dat had ik willen vertellen. Ik zal dat stukje even hieronder weergeven:

Over de lening bent u geen rente verschuldigd.
De hoogte van de maandelijkse aflossing is even groot als het bedrag dat u nu maandelijks betaalt, of zou betalen
als u de rente vooruit heeft betaald of aan het einde van uw effectenlease-overeenkomst betaalt.
De looptijd van de renteloze lening is afhankelijk van de omvang van de restschuld en de hoogte van de maandbedragen van uw effectenlease-overeenkomst.
Zie voor een nadere uitleg van de renteloze lening de Toelichting op de Renteloze Lening die bij de Juridische Documenten Dexia Aanbod is opgenomen.
De voorwaarden die op de renteloze lening van toepassing zijn, zijn opgenomen in artikel 3 van de Overeenkomst Dexia Aanbod. De renteloze lening en eventuele betalingsachter-
standen zullen worden gemeld bij het Bureau Krediet Registratie (BKR) te Tiel. Dit kan gevolgen hebben voor een eventuele volgende financieringsaanvraag, maar bijvoorbeeld
ook voor de aanvraag van een nieuw mobiel telefoonabon-nement.
De aflossing van de hoofdsom van de afgelopen effectenlease-overeenkomst zal aan het BKR ter afmelding worden doorge-geven.

m.v.g. L. Blok

Jean

Maarten, dat klopt, in box 3 is geen minimale looptijd meer van toepassing. Zo bedoelde ik het ook niet. Het is wel zo dat om de last laag te houden de looptijd iets verlengd wordt. Men gaat bij de banken over het algemeen uit van 15 jaar. Hoe langer de looptijd des te lager de inleg in het spaarplan. Uiteraard als je er binnen 5 jaar vanaf wilt zijn zul je meer moeten inleggen om je doelvermogen bijelkaar te sparen. Des te hoger je maandlast.

Rob

Ongelezen bericht door Rob »

dhr. Blok,

Ik heb geen pakket ontvangen maar ben deze week gebeld door Dexia of ik wilde betalen....ik zei stuur maar een voorstel op. Dat gaan ze nu doen, maar ik onderteken lekker toch niks en stuur ook niks terug.

Rob

Gesloten