| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] gesprek met advocaat
-
déprie
gesprek met advocaat
Hierbij wil ik informeren of dat er medegedupeerde zijn die via de stichting leaseverlies in contact zijn gebracht met advocatenkantoor AKD Princen van Wijnen te Rotterdam om bij Mr. Brugman op gesprek te komen en een persoonlijk advies uitgebracht te krijgen over de ontstane situatie van te betalen schulden aan Dexia Bank.
-
HansH
Re: gesprek met advocaat
Ik heb alleen telefonisch contact gehad.
Op mijn vraag of je betaling kon weigeren op grond van de lopende rechtzaak, werd geantwoord dat dit niet kon.
Dit in tegenstelling tot de door Radar geraadpleegde juristen, die de verwachting uitspraken dat de rechter de zaak zou aanhouden (uitstel van betaling dus).
Er valt dus weinig touw aan vast te knopen, vind ik.
HansH
Op mijn vraag of je betaling kon weigeren op grond van de lopende rechtzaak, werd geantwoord dat dit niet kon.
Dit in tegenstelling tot de door Radar geraadpleegde juristen, die de verwachting uitspraken dat de rechter de zaak zou aanhouden (uitstel van betaling dus).
Er valt dus weinig touw aan vast te knopen, vind ik.
HansH
-
Sara Etty
Re: gesprek met advocaat
Dat zijn twee verschillende zaken. Je kunt inderdaad niet weigeren te betalen, je kunt Dexia vragen de betaling in afwachting van de uitspraken in de lopende procedures aan te houden. Indien Dexia je voor de rechter daagt in een individuele procedure is er (m.i. vooral in de eegalease situaties) een aannemelijke kans dat de rechter de zaak zal aanhouden. In de eegalease situatie is reeds buiten rechte vernietiging ingeroepen. In de leaseverlies situaties is dat niet mogelijk geweest. In dat geval ligt het meer voor de hand dat Dexia incasso maatrgelen zal treffen in de eegalease situaties ligt meer voor de hand dat Dexia een procedure start, al zal de mogelijkheid van de aanhouding door de rechter en de enorme hoeveelheid procedures Dexia hiervan voorlopig misschien weerhouden. Althans, dat maak ik uit de situatie op.