LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ggn of terwel de incasso van dexia

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
toet

ggn of terwel de incasso van dexia

Ongelezen bericht door toet »

Aanmaning incasso..2 weken 1ste aanmaning...5weken 2aanmaning...8weken 3aanmaning...11 weken ze geven uit handen...15 weken gerechtelijk maatregels.Ze moeten een vonnis bezitten willen ze tot executie over gaan.Als dat binnen een gestelde termijn niet gebeurd Kunnen ze beslag leggen onder andere op loon effecten uitkering (on)roerende zaken...........................................................Dit is het incasso van dexia kijk op www.ggn.nl ...groep gerechtduurwaarders nederland .Heb de site helemaal uitgediept wie kan nog iets zeggen over deze mensen die binnen 5 dagen met het weekend er tussen hun geld willen hebben anders komt er weer rente over.Dexia maakt zijn eigen bedrijf tot een schande ongehoord om de gezinnen zo in de problemen te brengen.Het risico voor een nog grotere rekening ga ik op de koop toe nemen .Eerst een vonnis van de rechtbank.Intussen ga ik naar den haag brieven schrijven van de praktijken van dexia en die stuur ik ook naar de rechtbank hier in rotterdam.Als het klop duurt het 15 weken voor dat ze gerechtelijke stappen gaan onder nemen.Elke brief die ik krijg van ggn schrijf ik hier op met de rente en de incassakosten volgens hun De eerste kosten die ik volgens hun gemaakt heb zijn.663.00 plus de rente 665,68 samen 1328.68 in guldens dus 2928.03 zeg maar drie duizend gulden.Dit is echt iets om het naar buiten te brengen dit is in en in gemeen .En let op pas het begin want er lopen er twee van mij .Dit laat ik echt niet op me zitten de rechtbank zal me moeten vertellen wat ik moet doen.Dexia jij zal heel veel klanten verliezen want geloof maar dat bruneeltje mee kijk .Dat hij nog rustig kan slapen schame on you.toet

EE

Re: ggn of terwel de incasso van dexia

Ongelezen bericht door EE »

Toetje

Ik ben ook aan de beurd over een paar maanden, maar ik hou men rug recht en zwicht niet voor die boeven, moet jij ook zeker niet doen, hou je taai.

mvg

FF

Ongelezen bericht door FF »

EE,
Ondanks een redelijk bod van Dexia houd jij je rug recht. Geen rechter vindt dat redelijk. COntractuele bepalingen gaan voor het niet met elkaar eens zijn. Dexia heb z'n goeie wil getoond en nu moet jij die tonen. Dit zegt een juristenvriend van mijn. Betalen of je huis laten leeghalen. Mijn lijkt de keuze niet moeilijk. Ik gaat betalen (wel in ter mijnen).

bram

Ongelezen bericht door bram »

FF,
Welk redelijk bod? Waar dan?
Kom nu FF-en
Bram

Sara Etty

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Beste FF,
het bod is alleen maar redelijk in die (m.i. beperkte groep) situaties waarin de contractant willens en wetens de overeenkomst is aangegaan. In veel gevallen was er sprake van misleidende reclame (dat mag niet op grond van wet) dwaling op verschillende gronden, m.i. zelfs misschien sprake van misbruik van omstandigheden (welk consumenten profiel hanteerde Legio, en waarom moet dat strikt geheim gehouden worden terwijl daar rechtens geen reden voor is) contracten met minderjarigen, contracten die een dusdanige belasting opleveren voor het gehele gezin dat ondertekening van de andere partner eigenlijk waarschijnlijk een voorwaarde is voor een onaantastbare totstandkoming. Dexia eist in het aanbod dat men afziet van het recht tegen hen te procederen om claims tegen te gaan indien ze in het ongelijk gesteld worden. Afhankelijk van of bovengenoemde situaties (met nadruk voeg ik hieraan toe dat ik niet beoog een limitatieve opsomming te geven) niet van toepassing zijn op iemands persoonlijke situatie, is het aanbod wellicht redelijk. In de gevallen die hier wel onder te scharen zijn is het aanbod dat in geen enkel opzicht.
In de hoop je hiermee voldoende te hebben geinformeerd,

met vriendelijke groet,
Sara Etty

kees1000

Ongelezen bericht door kees1000 »

ik vind het pas redelijk ald ze 3 van de 4 contracten van mij nietig verklaren ik had om 1 contract gevraad hebben ze er gewoon 4 opgestuurd ik was het daar toen al niet mee eens
en heb niet binnen 5 dagen gerageerd
toen kreeg ik een herinnering voor elk contract 1 herinnering.
ook daar heb ik niet op gerageerd,toen werd ik gebeld
heb toen gezegd dat ik drie contracten teveel had en er daarom helemaal van af wou zien,dat kon niet meer volgens die verkoper, deed ik dat wel ging me dat veel geld kosten
ik ben dus zowel schriftelijk als telefonisch behoorlijk onder druk gezet

Sara Etty

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Afhankelijk van wat je wel wist bij het aangaan van de overeenkomst kun je dus op grond van dwaling handelen. Al is het wel zo, dat je door toen te berusten in de situatie nu een moeilijker positie hebt. Eerder op dit forum schreef ik geloof Wim (hou me ten goede, ik onthou niet alles en idereen, het gaat hier vrij snel) iets over een termijn van 8 dagen waarin je rechtsgeldig zou kunnen terugkomen op de overeenkomst en ontbinding zou kunnen aanvoeren. Indien dat zo is, en jij die informatie niet kreeg, het tegenovergestelde zelfs dan gaat het om een verkeerde inlichting en dan kom je, onder voorbehoud van door mij op dit forum reeds genoemde overige eisen daarvoor in een dwalings situatie die een beroep op vernietiging in zowel als buiten rechte rechtvaardigt. Kijk daar eens naar en zie hoe ver je komt.
Succes, Sara

kees1000

Ongelezen bericht door kees1000 »

ik heb er absoluut niet zonder meer in berust want op 19 april 2000 kreeg ik de contracten thuis gestuurd ik schrok zo van die bedragen dat ik besloot niet te reageren en gedwaald hebben ze zeker want als ze toen na hadden gegaan
hoe mijn financieele positie destijd was hadden ze nooit zover mogen gaan .
kijk maar eens bij de topic van de heer blok:
onder de naam: ZIJN ER NOG MENSEN DIE EEN FIKS AANTAL JAREN HEBBEN TE GAAN daar heb ik me hele verhaal neer gezet
ik heet daar nog kees maar omdat dat er nogal veel kezen zijn en sommige met een slechte naam heet ik tegenwoordig kees1000
groetjes

Gesloten