LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Groep Gerechtsdeurwaarders Nederland

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
d.dirk

Groep Gerechtsdeurwaarders Nederland

Ongelezen bericht door d.dirk »

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Vandaag brief van duurwaarder gehad.
Mijn dochter van 4 heeft nu een rest schuld van 3112.56 euro
Ik ben niet van plan te betalen, maar wie weet, wat kan ik nog meer verwachten, van die oplichters van Dexia
En waneer doet Zalm zijn werk nu nog eens een keer goed.
[/b]

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Groep Gerechtsdeurwaarders Nederland

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo D.Dirk,

Als je wilt mailen(envelopje naast mijn naam) en wat meer gegevens verteld, kunnen we samen kijken wat de mogelijkheden zijn.

Sterkte en ....gewoon doen, mailen.

Ik hoor van je.
Groeten,
Piet

d.dirk

Re: Groep Gerechtsdeurwaarders Nederland

Ongelezen bericht door d.dirk »

Piet wat wil je nog meer weten .
En ik doe alles op dit Forum.Dan kan een ander het ook meelezen .

Gast

Re: Groep Gerechtsdeurwaarders Nederland

Ongelezen bericht door Gast »

Openlijk en niet dat stiekeme gedoe Piet. 8)

Jannigje

Re: Groep Gerechtsdeurwaarders Nederland

Ongelezen bericht door Jannigje »

Ik heb ook een e-mail van Piet gehad en wil zeggen, dat ik er niet van gediend ben. Bemoei je met je eigen.

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: Groep Gerechtsdeurwaarders Nederland

Ongelezen bericht door Albert »

Hallo,

Piet is een bestuurder van Pay-back en is geen bemoeial hij is een bestuurder van Pay-back en mailt met de intentie om mensen te helpen.

Niet meer en niet minder.

Albert.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Groep Gerechtsdeurwaarders Nederland

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo D.Dirk,

Het is jammer dat nog niemand serieus heeft gereageerd op jouw topic.

D.Dirk, je hebt het over de deurwaarder, ik neem aan dat deze een dagvaarding heeft gebracht, waarin staat dat je voor moet komen op dd... om ... uur bij ...rechtbank.

Of heb je een brief gekregen van het incasso bureau waarin zij jou vertellen dat je een betalingsachterstand hebt en deze nu moet betalen, het bedrag is dan verhoogd met de incasso kosten.

Om welk contract gaat het en heb je een partner, zo ja heeft deze meegetekend.

Over Minister Zalm, er zijn inmiddels kamervragen gesteld aan hem.

Groeten,
Piet

villacees
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 aug 2003 19:00

Re: Groep Gerechtsdeurwaarders Nederland

Ongelezen bericht door villacees »

d.dirk, is het contract op naam van je kind alleen door jou getekend en heeft je vrouw dat contract al vernietigd?

vr.gr. Cees

tester
Berichten: 253
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:27

Re: Groep Gerechtsdeurwaarders Nederland

Ongelezen bericht door tester »

IK BETAAL OOK NIET EERST ALLES GOED UITLATEN ZOEKEN VOOR IK BETAAL HEB IK OOK GGN MEEGEDEELD PER BRIEF.
mocht ik verliezen voor de rechtbank dan heb ik in iedergeval m,n best gedaan.{om onder protest de restschuld te gaan betalen lijkt mij advocaat niet verstanding omdat erg moeilijk word om het geld weer terug te kregen)



Leiden 2 november 2000

Geachte […]

Als deelnemer aan de WinstVerDriedubbelaar weet u hoe bijzonder en uniek de WinstVerDriedubbelaar is: in slechts drie jaar tijd uw winst verDRIE-dubbelen en daarmee een hoge uitkering kunnen ontvangen. Op verzoek van velen heeft Legio-Lease daarom de WinstVerDriedubbelaar vernieuwd. Nu verkrijgbaar met de aandelen AEGON, KPN en Wolters Kluwer. En u kunt nu weer meedoen vanaf slechts f 50,- per maand of vanaf slechts f 1.620,-éénmalig!


Een groot bedrag voor u aan het werk

De WinstVerDriedubbelaar werkt als volgt. Er wordt niet éénmaal, maar zelfs driemaal een pakket aandelen voor u aangekocht. Stel, u doet mee met een vast maandbedrag van f 250,- of f 8.100,- éénmalig. Dan is al vanaf de eerste dag een pakket aandelen van in totaal maar liefst f 42.893,10 voor u aan het werk.


Beleg in solide fondsen

U belegt in aandelen AEGON, KPN en Wolters Kluwer. Stuk voor stuk vooraan-staande hoofdfondsen aan de beurs te Amsterdam (Euronext Amsterdam). Na ontvangst van uw aanmelding wordt uw eerste pakket aandelen aangekocht ter waarde van f 14.297,70. En nu komt het bijzondere: na één jaar en na twee jaar wordt voor u eenzelfde pakket aandelen aangekocht, tegen precies dezelfde aankoopprijs als het eerste pakket. Ook al is de koers op dat moment veel hoger! Het volledige aandelenpakket van f 42.893,10 is on deze unieke manier eigenlijk al vanaf dag één voor u aan het werk!


Uitbetaling al na 3 jaar

Na 3 jaar kunnen uw aandelen worden verkocht. De verkoopopbrengst van uw aandelen, slechts onder aftrek van de aankoopprijs, wordt dan aan u uitbe-taald. Uw winst is dan letterlijk verDRIEdubbeld! Bij een jaarlijkse koersstijging van gemiddeld 14% ontvangt u dan maar liefst f 20.654,00. Belastingvrij!

U bepaalt natuurlijk zelf voor hoeveel u meedoet. In het voorbeeld gaan we uit van f 250,- leasen per maand of f 8.100,- éénmalig. Maar u kunt al meedoen vanaf slechts f 50,- per maand of f 1.620,- éénmalig.


Profiteer van koersstijgingen

Uw belastingvrije uitbetaling op de einddatum is uiteraard afhankelijk van de koersstijging van uw aandelen. Over de laatste 7 periodes van 3 jaar bedroeg de stijging van het aandelenpakket AEGON, KPN en Wolters Kluwer gemiddeld ruim 28% per jaar (peildatum 31 december). In het prognosevoor-beeld wordt uitgegaan van een gemiddelde koersstijging van 14% per jaar, dus de helft lager. Ter vergelijking: de AEX-Index, de officiële graadme-ter van de beurs te Amsterdam, steeg sinds haar ontstaan begin 1983 met gemiddeld ruim 17% per jaar. De waarde van uw belegging kan fluctueren. In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.


Lees meer in de brochure

U vindt in de bijgaande brochure alle details van de unieke WinstVerDrie-dubbelaar. Hierin is ook een overzicht opgenomen van de uitbetalingen bij diverse percentages koersstijging.

Doe meteen mee met de WinstVerDriedubbelaar
Vul uw aanmeldingsformulier vandaag nog in. Stuur het terug in de gratis antwoordenvelop. U ontvangt dan zo snel mogelijk uw overeenkomst ter ondertekening. U stuurt deze retour en de zaak is rond. Uw maandbedrag of éénmalige inleg wordt pas na uw toestemming automatisch van uw bank- of girorekening afgeschreven.


Bel ons met uw vragen

Heeft u vragen, dan kunt u gratis de Advies-Desk bellen: 0800-1537. Een team van ervaren adviseurs zit 7 dagen per week (dus ook op zon- en feestdagen) van 8.00 tot 22.00 uur voor u klaar. Bel gratis 0800-1537.

Laat deze kans niet aan u voorbijgaan. Stuur uw aanmeldingsformulier vóór 30 november a.s. op en verDRIEdubbel uw winst!
Met vriendelijke groet,

A. Kroll Directeur Verkoop Legio-Lease


P.S. DRIEmaal belastingvrije winst, al na 3 jaar! Doe nu mee met de unieke Legio-Lease WinstVerDriedubbelaar, net zoals ruim 100.000 andere deelnemers.
Laatst gewijzigd door tester op 22 aug 2003 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.

tester
Berichten: 253
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:27

Re: Groep Gerechtsdeurwaarders Nederland

Ongelezen bericht door tester »

P.S. DRIEmaal belastingvrije winst, al na 3 jaar! Doe nu mee met de unieke Legio-Lease WinstVerDriedubbelaar, net zoals ruim 100.000 andere deelnemers.

STAAT ER TOCH ECHT.

jboere

Re: Groep Gerechtsdeurwaarders Nederland

Ongelezen bericht door jboere »

:oops: hallo ik heb vandaag ook een aanmaning gehad van dexia
bennen julie al lid van stichting leas verlies en daar de brief heen sturen permail even inscannen het is jammer dat wij zo veel gezeur hebben met deurwaarders ik wil wel eens weten of een deur waarder zelf wel een goede betaler is in zijn prive leven het is rot dat we erin gestonken zijn en nog even je kunt ook radar direkt mailen ze maggen zomaar
niet tijdens dat alles nog inbehandeling is bij het ministery mag dexia
niets doen dus ik hoor ook tot de gelukkigen en piet wat ben jij voor beroep deur waarder of advokaat laat het weten misschien kun je ons allemaal helpen dus piet zeg eens wat voor beroep heb je zelf
als je advokaat bent dan moet je bemiddelen en als je deurwaarder ben
of maatschapelijkwerker dan mag je mee praten maar ben je partikulier
dan kun je deze inklusief mij niet helpen dus piet voor de draad er mee
groetjes jboere
rotterdam

villacees
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 aug 2003 19:00

Re: Groep Gerechtsdeurwaarders Nederland

Ongelezen bericht door villacees »

d.dirk,

reageer je even op mijn vraag hierboven?

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: Groep Gerechtsdeurwaarders Nederland

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Hi D. Dirk,

Je zegt dat je dochter van vier een restschuld heeft. Kennelijk is zij dus degene met een contract. Een van haar wettelijk vertegenwoordigers heeft kortom voor haar een contract afgesloten. De vraag is op welke wijze dat is gebeurd.

Staat het contract daadwerkelijk op naam van jouw dochter? Of is het enkel zo dat het contract voor haar rekening is gesloten, kortom dat de betalingen van haar rekening verricht werden en nu verricht dienen te worden terwijl het contract op naam van een van haar wettelijk vertegenwoordigers staat?

Indien het contract zowel op naam van jouw minderjarige dochter als voor rekening van je minderjarige dochter is gesloten dan is het contract waarschijnlijk vernietigbaar omdat dit soort contracten bij mijn weten enkel gesloten mogen worden wanneer er een machtiging van de kantonrechter is verzocht en verkregen. Wel geldt er een verjaringstermijn van drie jaar waarbinen je die vernietiging binnen of buiten rechte moet inroepen.

Indien die termijn reeds is verlopen zou ik als ik jou was snel contact zoeken met een advocaat en met hem bespreken of het verstandig is om (door niet te betalen) een procedure uit te lokken zodat je in verweer namens je dochter alsnog de vernietiging kunt inroepen. In verweer verjaart de bevoegdheid tot vernietigen in beginsel niet.

Indien er nog geen drie jaren verstreken zouden zijn dan zou je buiten rechte de vernietiging namens je dochter kunnen inroepen door middel van bijvoorbeeld het volgende concept schrijven, maar ik vermoed, op basis van je bericht, dat je al in de verjaringsproblematiek zit en zeker dan is het wijsheid om snel een advocaat te zoeken. Maar goed, bij deze dan toch het concept, voor het geval dat verjaring niet speelt.

CONCEPT VERNIETIGING 1:345 JUNCTO 1:347 BW:


AANGETEKEND


Betreft: contractnummer: ………………..

Bijlage: (kopie paspoort dochter of een ander document waaruit haar minderjarigheid blijkt)

Plaats / Datum: ………………………………….


Geachte heer / mevrouw,

Op …………… kwam er tussen u en mijn minderjarige dochter (naam dochter incl. geboortedatum en verwijzing naar bijgevoegd kopie van paspoort of ander document waaruit haar leeftijd blijkt) op naam van en voor rekening van mijn minderjarige dochter een aandelenlease overeenkomst tot stand (contractnummer …………….).

Deze overeenkomst is vernietigbaar nu de wettelijk voorgeschreven machtiging van de kantonrechter ontbreekt. Op grond van artikel 1:345 lid 1 sub d BW juncto artikel 1:347 BW juncto 3:50 BW roep ik middels dit aangetekend schrijven de vernietiging in van de genoemde overeenkomst.

Gedurende de loop van dit contract heeft mijn minderjarige dochter in totaal ………… euro aan u overgemaakt. Betalingen die voortvloeiden uit het nu vernietigde contract. Nu door de vernietiging van de overeenkomst de rechtsgrond van deze prestaties is komen te vervallen heeft mijn dochter genoemd bedrag onverschuldigd aan u betaald in de zin van artikel 6:203 BW. Ik sommeer u dan ook genoemd bedrag, vermeerderd met de wettelijke rente binnen vier weken na dagtekening van dit schrijven te retourneren op rekeningnummer (spaarrekening dochter). Indien u geen gehoor geeft aan deze sommatie zal ik mij genoodzaakt zien namens mijn dochter een invorderingsprocedure te starten. Ik ga er echter vanuit dat zulks onnodig zal blijken.



In de overtuiging u hiermee voldoende te hebben geinformeerd,

Hoogachtend,



(naam van de wettelijk vertegenwoordiger, het liefst degen die het contract van dochter niet heeft getekend.)

PS: indien het contract niet op naam van je dochter staat, maar slechts voor haar rekening is gesloten, dan geldt de vernietigingsgrond van 1:345 junct0 1:347 BW niet en kan dochter enkel de wettelijk vertegenwoordiger aanspreken voor slecht bewind van het vermogen van minderjarige. De eega vernietigings mogelijkheid geldt overigens niet voor dit soort situaties.

d.dirk
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 aug 2003 20:43

Re: Groep Gerechtsdeurwaarders Nederland

Ongelezen bericht door d.dirk »

piet


Hierbij mijn antwoord

Ik heb vandaag een brief gehad voor betaling de eerste.
Het was een winstverdriedubbelaar.
En mijn vrouw heeft niet mede getekend.
En het geld ging van mijn dochter's rekening af.
En ik hoef nog niet voor te komen
Laatst gewijzigd door d.dirk op 23 aug 2003 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: Groep Gerechtsdeurwaarders Nederland

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Hi D. Dirk,

Voor alle duidelijkheid: de betalingen werden dus afgeschreven van de rekening van je vrouw, het contract staat op naam van jouw minderjarige dochter en jij bent de wettelijk vertegenwoordiger die het contract sloot op naam van jouw dochter maar voor rekening van je vrouw?

Overigens, indien het contract op naam van je dochter staat maakt het niet uit of jouw vrouw heeft meegetekend.

d.dirk
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 aug 2003 20:43

Re: Groep Gerechtsdeurwaarders Nederland

Ongelezen bericht door d.dirk »

mijn bericht vandaag aangepast
want moet ik nu doen :?: :?: :?: :?: :?: :?:

Hannes
Berichten: 120
Lid geworden op: 25 jul 2003 16:56

Re: Groep Gerechtsdeurwaarders Nederland

Ongelezen bericht door Hannes »

Ophoepelen

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: Groep Gerechtsdeurwaarders Nederland

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Hmmm. Oke D. Dirk,

Even opnieuw samenvattend:

Jij hebt het contract gesloten
De betalingen worden afgeschreven van je dochters rekening
Je echtgenote heeft niet getekend.

Resterende vragen zijn nu:

1. Op wiens naam staat het contract zelf? Aan wie is de correspondentie gericht?

2. Hoe lang geleden werd dit contract gesloten.

Rechter
Berichten: 102
Lid geworden op: 08 aug 2003 19:51

Re: Groep Gerechtsdeurwaarders Nederland

Ongelezen bericht door Rechter »

Sara,

Waarom wil je dat weten. Is toch privé :?: :?: Dikke Dirk gaat dat toch ook niet aan jou vragen.

Rechter.

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: Groep Gerechtsdeurwaarders Nederland

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Rechter,

Eerder mocht ik van jou op mijn e-mail het volgende bericht ontvangen:
Ik heb je geplaagd. Omdat ik in een andere topic enigszins beledigt was. Er waren omstandigheden en ik was teut. Daarom mijn excuus.
Ik ga er kortom maar vanuit dat je op dit ogenblik in dezelfde staat als toen verkeert, en meen dat je daar noch mij noch anderen mee lastig dient te vallen.

Gesloten