LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hans Hillen wil af van hypotheekrenteaftrek

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
zoex
Berichten: 407
Lid geworden op: 18 nov 2003 08:37

Hans Hillen wil af van hypotheekrenteaftrek

Ongelezen bericht door zoex »

Een of andere CDA dombo heeft ook de klok horen luiden.
Hoeveel mensen zouden hierdoor nog dieper in de schulden komen.


Hans Hillen wil af van hypotheekrenteaftrek

Uitgegeven: 4 juni 2004 08:11
Laatst gewijzigd: 4 juni 2004 08:18

RIJSWIJK - Oud-Tweede-Kamerlid Hans Hillen van het CDA wil dat de aftrek van de hypotheekrente wordt afgeschaft. Hillen, die momenteel voorzitter is van het College voor Zorgverzekeringen, zegt dat vrijdag in een interview in Trouw.

Hillen is daarmee de eerste prominente CDA'er die openlijk pleit voor de afschaffing van deze belastingaftrek. Hij vindt dat de hypotheekrenteaftrek een perverse uitwerking heeft op de samenleving, omdat de aftrek in zijn ogen vooral wordt gebruikt om extra te kunnen consumeren. Mensen betalen er een extra vakantie of een auto mee.

Spaarvoorziening

Hij wijst erop dat een eigen huis vroeger een spaarvoorziening was voor de oude dag. Hillen wil terug naar dat principe, zodat mensen hun eigen zorg kunnen betalen als zij op oudere leeftijd hun huis hebben afgelost. "Zodra we oud zijn en zorg nodig hebben, willen we het huis aan de kinderen nalaten en moet de samenleving voor onze zorg betalen."

Dat is volgens Hillen de wereld op zijn kop zetten. Hij vindt dat de huidige vijftigplussers goed voor zichzelf kunnen zorgen, zeker als zij een eigen huis hebben dat flink in waarde is gestegen. Bovendien hebben hun kinderen zo'n erfenis niet nodig, omdat ze zelf goed verdienen. "Benut dat afgeloste huis dan ook om je eigen zorgkosten te betalen."

Kortzichtig

De CDA'er vindt zijn eigen partij op dit punt kortzichtig. "De partij houdt vast aan iets wat een groot deel van haar eigen achterban niet eens begrijpt." Juist bij de achterban, zeker op het platteland, is sparen voor de oude dag nog wel gewoon.

Als meer mensen hun eigen zorgkosten betalen, komt er ook geld vrij om goede zorg te blijven realiseren voor lage inkomens. Hillen wijst erop dat door de vergrijzing er de komende jaren een grote druk op de collectieve zorgvoorzieningen komt.

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Hans Hillen wil af van hypotheekrenteaftrek

Ongelezen bericht door croosjes »

verrijking van de kinderen bij overlijden ouders stopt,je moet je huis weer op eten? maar waarom betaal je eigenlijk al die sol.lasten via je salarisstrook dat is toch voor je oude dag?.vrgr.andre de croos

fraude
Berichten: 151
Lid geworden op: 28 okt 2003 09:35

Re: Hans Hillen wil af van hypotheekrenteaftrek

Ongelezen bericht door fraude »

"Dat is volgens Hillen de wereld op zijn kop zetten. Hij vindt dat de huidige vijftigplussers goed voor zichzelf kunnen zorgen, zeker als zij een eigen huis hebben dat flink in waarde is gestegen. Bovendien hebben hun kinderen zo'n erfenis niet nodig, omdat ze zelf goed verdienen. "Benut dat afgeloste huis dan ook om je eigen zorgkosten te betalen."

Ben 52 heb 2 studerende kinderen. Welke garantie geeft Hillen dat a) mijn kinderen een baan krijgen, B) een baan krijgen met voldoende inkomen om zelf een huis te kopen?

Wellicht heeft Hillen zijn huis hypotheekvrij en werken zijn kinderen bij het Europees Parlement?

Eerst zelf profiteren van de hypotheekrente aftrek en vervolgens adviseren de regeling op te heffen ?

Normen en waarden?

Nee Hillybilly, je hebt geen voeling met de maatschappij, trouwens die heb je nooit gehad!

Fraude

johan 1
Berichten: 112
Lid geworden op: 24 mei 2004 11:53

Re: Hans Hillen wil af van hypotheekrenteaftrek

Ongelezen bericht door johan 1 »

Weer zo een Christelijke lijken pikker, zelf zijn zakken op kosten van de staat gevuld en nu moeten andere maar even inleveren.
Hoe kan Nederland toch zo stom zijn om die Christelijke gladjurken in een regering te kiezen.
Ik vind sociaal zijn ok maar het is steeds weer de gewone man die alles word afgenomen, hoe lang blijven we die pikken?
GVD ik word haast gek van al die kortingen op mijn salaris, bovenaan gaat het wel maar op de plaats waar mijn inkomen staat springen de tranen in mijn ogen.
Nog even en je kan met je salaris strook je huis beveiligen, hang die maar voor het raam en geen inbreker is nog geintereseert in je spullen.

CDA doet al geen flikker aan het aandelenlease gebeuren en nu komt en nog eens die blindganger van een Hillen bij.
Zou het in die Christelijke club niet doorgedrongen zijn dat er al zoveel mensen gedupeerd zijn die deze kosten er niet ook nog eens bij kunnen hebben.

16 Juni moeten niet alleen de aandelenlease gedupeerden demonstreren maar iedereen die een huis heeft, zijn ze in Den Haag nou helemaal van God los.
Ik ben niet geweldadig van aard maar zo'n leeghoofd zou je toch een kruisbeeld in een gevoelige plaats willen rammen.(sorry, maar dat moest er even uit)

leida
Berichten: 124
Lid geworden op: 02 dec 2003 13:03

Re: Hans Hillen wil af van hypotheekrenteaftrek

Ongelezen bericht door leida »

Aangezien Nederland één van de weinige landen is waar men de hypotheekrente in mindering mag brengen van de belasting en wij nu met een verenigd europa te maken hebben, is dit een zeer goed idee van de geachte heer Hillen.

De rijken met hun hypotheken en hun dure woningen worden immers steeds rijker zodat de armlastigen hun Dexia- en overige schulden niet willen en/of kunnen betalen.

Van mij mogen ze de hypotheekrente met onmiddelijke ingang stopzetten voor hypotheken boven de € 150.000

falco
Berichten: 111
Lid geworden op: 11 mei 2004 22:58

Re: Hans Hillen wil af van hypotheekrenteaftrek

Ongelezen bericht door falco »

zodat de armlastigen hun Dexia- en overige schulden niet willen en/of kunnen betalen
Leida, Dexiaanse Trees, degenen met een eigen huis met overwaarde zijn de gedupeerden die als het slecht af mocht lopen, nog een kans maken op een nieuwe start! Dat gun je ze toch nog wel?
Verder kan ik me wel in je standpunt vinden, al mag het bedrag iets hoger. PvdA stelde het al eerder voor, extra belastinginkomsten moet dan wel dienen om drempel te verlagen om huis te kopen.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Hans Hillen wil af van hypotheekrenteaftrek

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Geplaatst op 04 Jun 2004 10:55 door croosjes

--------------------------------------------------------------------------------

verrijking van de kinderen bij overlijden ouders stopt,je moet je huis weer op eten? maar waarom betaal je eigenlijk al die sol.lasten via je salarisstrook dat is toch voor je oude dag?.vrgr.andre de croos
croosjes, waarom zouden de kinderen bij het overlijden van ouders verrijkt moeten worden? Vind ik niet echt nodig, ik heb mijn leven lang altijd zelf hard voor mijn centen moeten werken en ik vind dat voor mijn kinderen ook niet slecht!
Het huis (wat bedoel je met weer) opeten na overlijden vind ik een lugubere gedachte, maar ach, wie schrijft het.

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: Hans Hillen wil af van hypotheekrenteaftrek

Ongelezen bericht door Hollander »

Ik WIL niet eens het geld van mijn ouders hebben. Graag knok ik zelf voor mijn inkomen en mijn huis. Is veel gezonder voor een mens.

fraude
Berichten: 151
Lid geworden op: 28 okt 2003 09:35

Re: Hans Hillen wil af van hypotheekrenteaftrek

Ongelezen bericht door fraude »

Rechter,

je hebt zeker een huurhuis? Dan is het dus gewoon afgunst!

Ik huil geen krokodillentranen, ik heb het prima geregeld (behalve DEXIA dan, dat was een foutje).

Wat ik mij alleen afvraag is hoe kinderen die nog studeren en een start moeten maken aan woonruimte komen? Betaalbare huurwoningen worden niet gebouwd, dus moet je wel kopen. Volgens Hillybilly heeft iedereen een goede baan, maar dat lijkt me wat al te generaliserend en met 14.000 werklozen per maand erbij wordt het steeds moeilijker een baan te vinden.

Lekker gaan stemmen op het CDA rechtertje. Europarlementariërs kunnen hun inkomen dat al redelijk ruim is aanvullen met Euro 22.000
per maand, en nog volgens de regelgeving ook. Wie heeft die regels vastgesteld? Juist rechtertje, laat die 2 hersencellen eens vibreren!
Dat is een schande!

groet,


Fraude

Gesloten