| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] hardheidsclausule
Re: hardheidsclausule
Graag gedaan, Tonton. Ik vraag me trouwens steeds meer af of iemand zich er wel aan zal wagen om een uitspraak te doen in deze.
De sociaal maatschappelijke kant van deze hele affaire word steeds drukkender.
De sociaal maatschappelijke kant van deze hele affaire word steeds drukkender.
-
boomer
Hallo,
Ik heb geprobeerd mijn incasso in te trekken d.m.v. de rode kaart
Ik heb er niets van gehoord verder.
Dus misschien een tip, stuur hem aangetekend op.
Gr. Boomer
Ik heb geprobeerd mijn incasso in te trekken d.m.v. de rode kaart
Ik heb er niets van gehoord verder.
Dus misschien een tip, stuur hem aangetekend op.
Gr. Boomer
Boomer, bel even met je bank en/of giro, zeg dat ze de incasso storneren=blokkeren of terugstortten.
Je zult zien dat ze er alle begrip voor hebben zodra je Dexia noemt.
Als dexia niet reageerd en gewoon verder gaat met gebruik van de incasso, dan storneer je gewoon iedere keer. Overigens mogen ze niet meer incasseren als jij de incasso intrekt. Ze moeten gewoon van je rekening afblijven.
Ton
Je zult zien dat ze er alle begrip voor hebben zodra je Dexia noemt.
Als dexia niet reageerd en gewoon verder gaat met gebruik van de incasso, dan storneer je gewoon iedere keer. Overigens mogen ze niet meer incasseren als jij de incasso intrekt. Ze moeten gewoon van je rekening afblijven.
Ton
-
johan
Goede avond,
Hiebij deel ik u mede dat wij door de deurwaarde een dagvaardeging hebben onvangen voor 23 en 29 juli te verschijnen met een advokaat bij de rechtbank in arnhem.
Wij hebben een advokaat om raad gevraagd.
Wie kunnen ons hier bij helpen?
Groetjes Johan.
Hiebij deel ik u mede dat wij door de deurwaarde een dagvaardeging hebben onvangen voor 23 en 29 juli te verschijnen met een advokaat bij de rechtbank in arnhem.
Wij hebben een advokaat om raad gevraagd.
Wie kunnen ons hier bij helpen?
Groetjes Johan.
-
Gast
Misschien je schoonouders ? Alleen serieuze aanvragen worden in behandeling genomen 
Beste Johan, de hulp die jij zoekt is denk ik niet te halen bij een advocaat. Misschien kan ik je helpen geef mij even je adres dan kom ik z.s.m. langs.
Ton
Ton
Hi Karin,
Jij schreef:
Met een dagvaarding wordt een gerechtelijke procedure gestart. Kortom indien er een procedure zou lopen van Dexia tegen Tonton, dan zou er reeds een dagvaarding geweest zijn. Ik begrijp je stelling dan ook niet.
Volgens mij vraagt Tonton zich af of Dexia zolang er een collectieve procedure loopt hem individueel kan dagvaarden. Het antwoord is ja. Alleen kan het zijn dat op verzoek van een der partijen de rechter het geding zal aanhouding in afwachting van de collectieve uitspraak, voor zover het gaat om dezelfde grondslagen in het dispuut.
Groet, Sara
Jij schreef:
Tonton,
Zolang de rechter geen uitspraak heeft gedaan in een procedure van Dexia tegen jou kan Dexia niet overgaan tot dagvaarding.
Vriendelijke groet, Karin
Naar boven
Met een dagvaarding wordt een gerechtelijke procedure gestart. Kortom indien er een procedure zou lopen van Dexia tegen Tonton, dan zou er reeds een dagvaarding geweest zijn. Ik begrijp je stelling dan ook niet.
Volgens mij vraagt Tonton zich af of Dexia zolang er een collectieve procedure loopt hem individueel kan dagvaarden. Het antwoord is ja. Alleen kan het zijn dat op verzoek van een der partijen de rechter het geding zal aanhouding in afwachting van de collectieve uitspraak, voor zover het gaat om dezelfde grondslagen in het dispuut.
Groet, Sara
Hi Sara,
Tonton vroeg zich af of de incassobureaus beslag op zijn bezittingen en rekeningen kunnen leggen.
Ik dacht toch werkelijk dat dat niet kon.....
Maar inderdaad, heb het verkeerd geformuleerd.
Groeten, Karin
Tonton vroeg zich af of de incassobureaus beslag op zijn bezittingen en rekeningen kunnen leggen.
Ik dacht toch werkelijk dat dat niet kon.....
Maar inderdaad, heb het verkeerd geformuleerd.
Groeten, Karin
Hi karin,
Indien Dexia de vordering geheel uit handen heeft gegeven aan een incassobureau, dan kan het incassobureau Tonton dagvaarden. Anders kan Dexia dit zelf doen indien ze daar aanleiding voor ziet. Indien het incassobureau / Dexia gelijk krijgt zal de uitspraak tevens de voor beslag noodzakelijke executoriale titel vormen. en dan kan er dus inderdaad beslag gelegd worden. Maar pas na genoemde uitspraak in een indivuiduele procedure tegen Tonton.
De reden waarom ik dacht dat Tonton wilde weten of dergelijke procedure gestart kan worden tegen hem gedurende de lopende collectieve procedures was dit bericht van Tonton:
Hij stelt dat zijn rechtsbijstand jurist zou hebben gezegd dat dit niet mogelijk zou zijn. Maar het kan dus weldegelijk, zoals ik hierboven reeds heb aangegeven. De tegen Dexia lopende collectieve procedures staan niet in de weg aan het aanhangig maken van een individuele procedure.
Groet, Sara
Indien Dexia de vordering geheel uit handen heeft gegeven aan een incassobureau, dan kan het incassobureau Tonton dagvaarden. Anders kan Dexia dit zelf doen indien ze daar aanleiding voor ziet. Indien het incassobureau / Dexia gelijk krijgt zal de uitspraak tevens de voor beslag noodzakelijke executoriale titel vormen. en dan kan er dus inderdaad beslag gelegd worden. Maar pas na genoemde uitspraak in een indivuiduele procedure tegen Tonton.
De reden waarom ik dacht dat Tonton wilde weten of dergelijke procedure gestart kan worden tegen hem gedurende de lopende collectieve procedures was dit bericht van Tonton:
Wat die incassobureau's betreft, weet je zeker dat ze geen beslag op mijn bezittingen en rekeningen kunnen leggen? Volgens mijn rechtsbijstand ( die overigens deze zaak niet kan behandelen) kan Dexia niet tot dagvaarding overgaan zolang er nog gerechterlijke procedures lopen tegen hun. Wat denk jij?
Hij stelt dat zijn rechtsbijstand jurist zou hebben gezegd dat dit niet mogelijk zou zijn. Maar het kan dus weldegelijk, zoals ik hierboven reeds heb aangegeven. De tegen Dexia lopende collectieve procedures staan niet in de weg aan het aanhangig maken van een individuele procedure.
Groet, Sara
-
Tonton
Ok, da's duidelijk maar is dit al realiteit? Ik bedoel: is er al individueel een uitspraak gedaan?
Met vr.gr. Tonton
Met vr.gr. Tonton
Hallo Tonton,
Voor mij is dit een theorie, in de praktijk zal dexia dit niet uitvoeren.
Dit is een algemene regel, in ons geval zal dit geen realiteit zijn.
Wij kunnen ook beslag leggen op geld van dexia wat wij menen tegoed te hebben, wij zullen dit niet doen omdat je dan binnen twee of drie weken een rechtszaak MOET beginnen.
Om dezelfde reden zal dexia het dus bij ons ook niet doen.
Ze zijn dan namelijk verplicht een rechtszaak te beginnen.
En dat doen ze niet, dus theorie.
Wees gerust, dexia begint geen rechtszaak.
Ze blijven wel dreigen met het incasso bureau en de deurwaarder.
Maar je weet....blaffende honden bijten niet.
Ik heb dexia gevraagd het traject van het incasso bureau over te slaan en direct mij te laten dagvaarden, maar dat doen ze niet......
We kunnen rustig slapen.
Groeten,
Piet
Voor mij is dit een theorie, in de praktijk zal dexia dit niet uitvoeren.
Wij kunnen ook beslag leggen op geld van dexia wat wij menen tegoed te hebben, wij zullen dit niet doen omdat je dan binnen twee of drie weken een rechtszaak MOET beginnen.
Ik heb dexia gevraagd het traject van het incasso bureau over te slaan en direct mij te laten dagvaarden, maar dat doen ze niet......
We kunnen rustig slapen.
Groeten,
Piet
Hi Piet,
Misschien zou je zo vriendelijk willen zijn om een en ander even toe te lichten.
Je zei:
En op grond van wát, van welke juridische grondslag, meen jij dat "wij" (wij vermoeden dat je doelt op mogelijk gedupeerden in zijn algemeenheid) beslag zouden kunnen leggen op het vermogen van Dexia???
Jij zegt: "Dexia begint geen rechtszaak dus wees gerust." Op basis van wat durf jij dat te stellen? Wat een volstrekte onzin! Het is zonder meer mogelijk dat Dexia dit in veel gevallen wél zal doen, zeker in die gevallen waarin niet vernietigd is op grond van 1:88 juncto 1:89 BW.
Theorie zeg je. En wat moet verstaan worden onder jouw interpretatie van de realiteit? Fictie? Hoop doet leven? Omdat Piet het wil???
Sorry Piet, maar wij menen echt dat je een veel en veel te rooskleurig beeld schetst op basis van enkel je eigen wensen. Je komt tot een conclusie zonder dat je er enig werkelijk argument aan ten grondslag weet te leggen. Zorgwekkend.
Groeten van
Sara & Maarten
Misschien zou je zo vriendelijk willen zijn om een en ander even toe te lichten.
Je zei:
Hoe kom jij bij een termijn van twee tot drie weken??? Hoezo "MOET" Dexia of een gedupeerde een procedure starten binnen twee tot drie weken??? Waarop baseer jij deze wijsheden? Niet op wet en regelgeving, dat mag duidelijk zijn.Voor mij is dit een theorie, in de praktijk zal dexia dit niet uitvoeren.
En op grond van wát, van welke juridische grondslag, meen jij dat "wij" (wij vermoeden dat je doelt op mogelijk gedupeerden in zijn algemeenheid) beslag zouden kunnen leggen op het vermogen van Dexia???
Jij zegt: "Dexia begint geen rechtszaak dus wees gerust." Op basis van wat durf jij dat te stellen? Wat een volstrekte onzin! Het is zonder meer mogelijk dat Dexia dit in veel gevallen wél zal doen, zeker in die gevallen waarin niet vernietigd is op grond van 1:88 juncto 1:89 BW.
Theorie zeg je. En wat moet verstaan worden onder jouw interpretatie van de realiteit? Fictie? Hoop doet leven? Omdat Piet het wil???
Sorry Piet, maar wij menen echt dat je een veel en veel te rooskleurig beeld schetst op basis van enkel je eigen wensen. Je komt tot een conclusie zonder dat je er enig werkelijk argument aan ten grondslag weet te leggen. Zorgwekkend.
Groeten van
Sara & Maarten
Sara en Maarten,
Bedankt voor het vertellen van jullie mening.
Groeten,
Piet
Bedankt voor het vertellen van jullie mening.
Groeten,
Piet
-
Maarten Banco
Beste Piet,
Wij gaven niet zozeer een mening, wij vroegen jou je stellingen toe te lichten nadat wij daar enige kanttekeningen bij hadden geplaatst. Dat laatste deden wij omdat jou stellingen zich niet goed verhouden tot de juridische realiteit. Kortom wij zien ons verzoek aan jou niet als een mening van onze zijde, immers wij bepalen niet de juridische realiteit. Dat doen immers de wetgever en de rechtsprekende macht tot op zekere hoogte. En jouw stellingen raken wat dat betreft dan ook kant noch wal.
Voorzover de term 'toelichting' bij jou enige toelichting behoeft:
Van Dale:
toe·lich·ting (de ~ (v.))
1 extra informatie om iets uit te leggen => adstructie, commentaar, verduidelijking
2 geschrift dat een toelichting behelst
Wellicht ten overvloede, ons verzoek richt zich op punt 1 van deze definitie.
In afwachting op jouw ongetwijfeld verhelderende repliek, groet,
Sara en Maarten
Wij gaven niet zozeer een mening, wij vroegen jou je stellingen toe te lichten nadat wij daar enige kanttekeningen bij hadden geplaatst. Dat laatste deden wij omdat jou stellingen zich niet goed verhouden tot de juridische realiteit. Kortom wij zien ons verzoek aan jou niet als een mening van onze zijde, immers wij bepalen niet de juridische realiteit. Dat doen immers de wetgever en de rechtsprekende macht tot op zekere hoogte. En jouw stellingen raken wat dat betreft dan ook kant noch wal.
Voorzover de term 'toelichting' bij jou enige toelichting behoeft:
Van Dale:
toe·lich·ting (de ~ (v.))
1 extra informatie om iets uit te leggen => adstructie, commentaar, verduidelijking
2 geschrift dat een toelichting behelst
Wellicht ten overvloede, ons verzoek richt zich op punt 1 van deze definitie.
In afwachting op jouw ongetwijfeld verhelderende repliek, groet,
Sara en Maarten
In tijden van wanhoop en dispair hebben mensen nu eenmaal de eigenschap te vluchten, de een in emoties de ander in geschriften of geloof.
De een schreeuwt en roept, de ander zoekt God, de bijbel of zelfs het wetboek op zoek naar hun antwoorden, realiteit zit in verzet bij onrecht.Op wat voor manier dan ook.
Ton
De een schreeuwt en roept, de ander zoekt God, de bijbel of zelfs het wetboek op zoek naar hun antwoorden, realiteit zit in verzet bij onrecht.Op wat voor manier dan ook.
Ton
-
Maarten Banco
Tijden van wanhoop en dispair.. voor wie? voor ons? Voor alle duidelijkheid beste Aert (of is het Ton?). Wij behoren niet tot de groep (mogelijk) gedupeerden.
Vluchten in een wetboek? Beste Aert, het gaat hier om een juridisch conflict en dit dient zich dan ook af te spelen binnen de juridische kaders, althans indien je effectief verzet wilt plegen. Vluchten in fantasie en droombeelden kan zijn charmes hebben maar vroeg of laat komt het moment dat je wakker moet worden, c.q. gewekt wordt en dan resteert enkel de (juridische) realiteit.
Droom zacht,
groet,
Sara en Maarten
Vluchten in een wetboek? Beste Aert, het gaat hier om een juridisch conflict en dit dient zich dan ook af te spelen binnen de juridische kaders, althans indien je effectief verzet wilt plegen. Vluchten in fantasie en droombeelden kan zijn charmes hebben maar vroeg of laat komt het moment dat je wakker moet worden, c.q. gewekt wordt en dan resteert enkel de (juridische) realiteit.
Droom zacht,
groet,
Sara en Maarten
Hoe kom jij bij een termijn van twee tot drie weken??? Hoezo "MOET" Dexia of een gedupeerde een procedure starten binnen twee tot drie weken??? Waarop baseer jij deze wijsheden? Niet op wet en regelgeving, dat mag duidelijk zijn.
Wat komt dit onbetrokken over.