LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hardheidsclausule

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Tonton

hardheidsclausule

Ongelezen bericht door Tonton »

Ok, al die verhalen over wel of niet betalen zijn interessant. Over 10 maanden is mijn depot leeg en zal ik 925 euro/mnd moeten ophoesten.
Zal niet gaan dus als gewone arbeider. Maar wel moet ik voor 31 juli het gegevensformulier hardheidsclausule invullen. Dit met de zekerheid dat ik mijn recht verspeel en moet afzien van alle juridische acties tegen Dexia, haar tussenpersonen etc. Dan pas kan je voor een eventuele (!) beoordeling in aanmerking komen. Of deze nou goed voor me uitpakt of niet, je kan geen kant meer op.
Er zijn een paar mogelijkheden:
-Of ik vul alles in, onderteken het en stuur het op.
-Of ik vul alles in en onderteken het onder protest.
-Ik reageer niet.

Wie heeft al ervaring hiermee? En wat gebeurd er als ik niet reageer.
Graag uw antwoord.
m.v.g. Tonton

Karin

Re: hardheidsclausule

Ongelezen bericht door Karin »

Tonton,

Als je dat formulier ondertekend opstuurt naar Dexia hebben ze ten eerste een volledige inzage in jouw financiële situatie en ten tweede jouw handtekening dat je accoord gaat met hun eis wat betreft het afzien van juridische stappen.
De vraag is nog maar of jouw verzoek om in aanmerking te komen voor de hardheidsclausule gehonoreerd zal worden.
Als dat niet het geval is, zit je toch nog altijd vast aan die handtekening en kun je weinig meer ondernemen.
Stuur je het op onder protest, dan krijg je zeker niet de mogelijkheden voor aflossing die geboden worden, maar inmiddels hebben ze wel jouw handtekening.

Gr. Karin
Laatst gewijzigd door Karin op 14 jul 2003 00:02, 1 keer totaal gewijzigd.

RobR

Ongelezen bericht door RobR »

Beste Tonton,

Mijn depot is al 2 maanden leeg. ik wordt geacht 953 euro/mnd op te hoesten. Gaat natuurlijk niet. Ik heb de hardheidsclausule formulieren
natuurlijk niet ingevuld. Er op ingaan betekent tot op het bot uitgekleed worden. NOOIT DOEN!!
Beter is afwachten en niets betalen. Of nog beter is je geld uit dat depot halen zolang het nog kan en Dexia aanklagen voor wanbeheer van jouw reserveringsrekening en nalaten van zorgplicht ect.

Wacht niet totdat de rest van jouw geld ook ook verdwenen is.

Tonton

Hallo Karin en RobR. Bedankt voor jullie reacties. Ik zal proberen het depot leeg te halen. Maar die maandelijkse betalingen dan? Kan ik die dan stopzetten en hoe gaat zo iets. En wat komt er daarna op me af. Incassoburo's, deurwaarders e.d.? Ik wil mijn gezin dit niet aandoen.
Ik heb me wel aangemeld bij Leaseverlies en Payback, maar nog niets van hun gehoord.
Met vr.gr. Tonton

Piet

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Tonton,

Had je tijdens het tekenen van het contract een partner en zo ja, heeft zij meegetekend ?

Als het depot leeg is zal dexia de incasso's voortzetten via je gewone bank of girorekening.
Dit kun je stopzetten door het versturen van een rode kaart, waarmee je die incasso's laat stopzetten.
Vervolgens krijg je van dexia brieven met de mededeling dat je betalingsachterstand hebt.
Als je hier niet op reageert door te betalen zal dexia een incasso bureau inschakelen.
Dit incasso bureau zal middels brieven en telefoontjes proberen je over te halen alsnog te betalen, het bedrag wordt per verstuurde brief verhoogt met hun kosten.
Betaal je niet zal het incasso bureau de opdracht teruggeven aan dexia, waarbij dexia de kosten dient te betalen.

Voor of tegen de tijd dat het zover is zal de Commissie Geschillen Aandelenlease, ingesteld door Minister Zalm, een oordeel hebben geveld over dexia.
In september horen we hier meer over, dan zal ook het rapport van de AFM bekend worden.

Groeten,
Piet

Tonton

Dank je Piet voor je heldere uiteenzetting.
Om even terug te komen op jou vraag:

Ik heb toen 2 contracten gekregen. 1 voor mezelf en een voor Labouchere. Deze laatste moest ik terugsturen met handtekening. Of die van mijn vrouw er op staat weet ik niet meer. Wel staat op alle afschriften en post die ik krijg "de heer en mevrouw....." Dus ik neem aan dat ze getekend heeft. Ik zou een kopie kunnen opvragen.
Wat die incassobureau's betreft, weet je zeker dat ze geen beslag op mijn bezittingen en rekeningen kunnen leggen? Volgens mijn rechtsbijstand ( die overigens deze zaak niet kan behandelen) kan Dexia niet tot dagvaarding overgaan zolang er nog gerechterlijke procedures lopen tegen hun. Wat denk jij?

Met vr.gr.

Tonton

boomer

Ongelezen bericht door boomer »

Hallo,
Ik zit met hetzelfde probleem,op het 2e voorstel waar ik niet op gereageerd heb, kreeg ik een brief waarin stond dat ze een andere
betalingsregeling zouden sturen. Ik ben benieuwd, soms denk ik dat ik maar onder protest moet betalen.
Ik heb hier met veel pijn en moeite een lening voor af kunnen sluiten.
Het blijft moeilijk waar je goed aan doet.
Ben trouwens lid van Payback, heb ongeveer een maand geleden gebeld
Ze zouden terug bellen, maar nog steeds niets gehoord.
Daar baal ik wel van want niemand kan je helpen.
Succes en gr. boomer

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Oh Oh neemt Piet de telefoon weer niet op.

aert0001

Ongelezen bericht door aert0001 »

Beste Boomer, zoals altijd, en gelukkig maar stront trekt weinig mensen aan, en dus heb je altijd als je in deze substantie zit het gevoel, let wel "het gevoel"dat je alleen staat, welnu dat is niet zo duizenden mensen zijn door Dexia benadeeld allemaal voor meer of minder, ze noemen ons lammeren of slachtvee, Boomer je moet datgene doen waar jij vrede mee hebt, echter toegeven of betalen, daar beshadig ik denk ik ook je persoon mee.
Er lopen rechtzaken, dexia zou er goed aan doen eens op te houden mensen in de S....t te duwen, hou gewoon vol aan jezelf het recht en je centen. groetjes Ton

Boomer

Ongelezen bericht door Boomer »

Hoi, Ton
Bedankt voor je reaktie, je hebt helemaal gelijk maar dat valt niet altijd mee als je 80.000,00 gulden bent en nog schulden heb ook
Je snap toch niet dat dat allemaal zomaar kan in dit land.
Je denkt alles goed voor elkaar te hebben, goed te sparen voor je pensioen en voor studiekosten van je kinderen.
Ik ben hier al meer dan 1 jaar mee bezig, maar wennen doe je er niet aan, gek er van worden wel.
Sorry, maar ik moest het even kwijt
Nou dat lucht lekker op.!!!!!!!
Allemaal veel geluk Boomer
.

aert0001

Boomer, ja dat geloof ik ook, dat dat lekker oplucht bedoel ik,
eigenlijk zou Dexia aan al zijn klanten eens een pop moeten sturen, (en we gaan natuurlijk niet zeggen welke kop erop moet) dan kun je pas afreageren.
Maar Boomer met jou zijn er velen hoor en laat je niet intimideren, het is nog altijd zo, en bij mijn weten is daar de laatste tijd weinig in verandert; Boontje komt om z'n (idiote contract). Dexia, het zijn zulke schreeuwers, laat ze.

Ton

boomer

hoi, ton,
Jij bent een man naar mijn hart, wij kunnen tenminste praten, bedankt voor je ondersteunende woorden.
Gr. Boomer

aert0001

Graag gedaan Boomer.

Ton

jacky

Ongelezen bericht door jacky »

Hallo Piet,
Jij hebt het over een rode kaart waaemee incasso's kunnen worden gestopt. Waar is zo'n kaart te verkrijgen? Heb hier nog niet eerder gebruik van hoeven te maken, vandaar deze vraag. Bedankt voor jullie acties en nuttige mededelingen via dit forum!
Jacky.

Eresie

Ongelezen bericht door Eresie »

Hoi Jacky, die rode kaarten kun je bij mijn weten gratis afhalen bij ieder Postkantoor.

boomer

Hallo
Ik heb een paar weken geleden mijn rode kaart naar dexia gestuurd,
om de machtiging in te trekken.
Heb daar verder geen antwoord opgekregen.
Later dacht ik , het is beter geweest om hem aangetekend op te sturen.
Misschien een tip voor de volgende!!!!!!
Gr. Boomer

Tonton

Wat die incassobureau's betreft, wie weet zeker dat ze geen beslag op mijn bezittingen en rekeningen kunnen leggen? Volgens mijn rechtsbijstand ( die overigens deze zaak niet kan behandelen) kan Dexia niet tot dagvaarding overgaan zolang er nog gerechterlijke procedures lopen tegen hun. Wie kan hier antwoord op geven

Met vr.gr.

Tonton

uup

Ongelezen bericht door uup »

Een incassobureau doet ook buite jouw om een solvabiliteitsonderzoek.
Zij kijken waar en hoe je woont.
Heb je een koophuis,en ze weten daar de waarde van te schatten in hun solvabiliteitsonderzoek dan ben je bij Dexia de sigaar.
Ze weten precies wat er te halen is

Karin

Ongelezen bericht door Karin »

Tonton,

Zolang de rechter geen uitspraak heeft gedaan in een procedure van Dexia tegen jou kan Dexia niet overgaan tot dagvaarding.

Vriendelijke groet, Karin

aert0001

Nee hoor Tonton dat kunnen zegewoon niet voor zo'n beslag hebben ze 'n grosse nodig van de rechtbank, en dat hebben ze niet, er lopen gewoon nog steeds de in dit forum genoemde rechtzaken tegen Dexia.
Zij hebben er bovendien zelf op aandrongen dat de hele procedure zo lang zou gaan duren. een en ander had veel sneller gekund als Dexia een klein beetje mee had gewerkt, maar ja Dexia hé, Meewerken is daar een onbekend begrip. Dus in het kort; géén uitspraak géén beslag deurwaarder of incasso.

Ton

Gesloten