LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Help

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Geert49
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jun 2004 00:16

Help

Ongelezen bericht door Geert49 »

Op 12 juli 2004 loopt mijn winstverdriedubbelaar contract af. Ik moet voor 21 juni 2004 aangegeven te hebben hoe ik wil dat de overeenkomst door dexia wordt afgehandeld. Ik moet keuze formulier gebruiken. Aangezien ik met Dexia de overeenkomst Dexia aanbod bent aangegaan, kun ik kiezen uit de volgende vier mogelijkheden voor mijn afgelopende winstverdriedubbelaar:
1a verkopen van de effecten en mijn eventuele restschuld renteloos afbetalen
1b verkopen van de effecten en mijn eventuele restschuld in een keer aan dexia betalen en callopties op de AEX index ontvagen.
2 overnemen van de effecten en callopties op de AEX index ontvangen
3 verlengen van de overeenkomst overeenkomsttig de voorwaarden van de overeenkomst dexia aanbod.
Ik hou een restschuld van € 19.327,05 over en ik kan niet terug betalen. Als ik niet voor 21 juni 2004 reageer kan dexia de effectuering van mijn keuze op afloopdatum niet garanderen en zullen de effecten worden verkocht. Help wie kan mijn helpen liefste vandaag nog!! Ik weet dat er rechtszaken lopen en de uitspraak op 7 juli is in amsterdam.
Geert :(

gast33
Berichten: 339
Lid geworden op: 05 nov 2003 14:32

Re: Help

Ongelezen bericht door gast33 »

De AFM heeft ooit een keer becijfert dat aandelenlease producten voor 45% bij een normale beursgang winstgevend zijn. Dit houdt automatisch in dat je bij een normale beursgang 55% kans hebt op verlies.
Bij verlenging heb je te maken met dit gegeven dat je grote kans maakt om nog verder in de problemen te komen dan dat je minder restschuld hebt, quit speelt of winst maakt.

1b en 2. is speculeren op betere tijden om de schade enigzins te beperken. Maar ook hier geldt het kan vriezen en het kan dooien.

1a. Lijkt een vast gegeven met een vast maandbedrag. Even los gezien van het feit of je dit maandbedrag eventueel wel of niet zou kunnen betalen.

Aan de rechtszaak van SLV vs Dexia heb je helaas, in eerste instantie wegens het getekende "aanbod" Pas als er een precedent werking optreed die eventueel voortvloeit uit de uitspraken van de rechtszaken die leden van de vereniging payback hebben aangespannen in verband met het afzien van je juridische rechten kun je eventueel hierop beroepen.

Je zou eventueel kunnen overwegen om alvast advies van een advocaat in te winnen of je uberhaubt kans maakt om het gewraakte afzien van je rechten ongedaan te laten verklaren. Het is denk ik afhankelijk van jouw situatie, omstandigheden en inkomen die bepalend zijn.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Help

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Maar u hoeft uw aandelen dan niet met verlies te verkopen, want u krijgt van ons de garantie dat u uw overeenkomst altijd kunt verlengen in afwachting van betere tijden. Wij zullen u te zijner tijd uitvoerig informeren en adviseren.

Welk advies heeft dexia gegeven?

Je zou ze daar nog om kunnen vragen. Ik ben echt benieuwd of ze dat ook doen en wat ze dan adviseren.

Geert49
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jun 2004 00:16

Re: Help

Ongelezen bericht door Geert49 »

Dexia heeft advies 1a gegeven en ik moet 7 jaar en 7 maanden 202,06 euro betalen. ik denk dat ik niet kan volhouden. Dexia heeft nog een andere mogelijkheid gegeven en dat is hardheidclausuel.Een soort schuldscanering. Ze moeten wel mijn financiele gegevens van de laatste 3 jaar van mij en van mijn partner hebben. Op basis daarvan gaan dexia volgens normeringen van het nubut bepalen of de relatie deze maandelijks lasten bovenop mijn vaste lasten kan dragen. Aldus dexia.
Geert :(

De magier
Berichten: 35
Lid geworden op: 01 apr 2004 09:33

Re: Help

Ongelezen bericht door De magier »

Als u mij mailt, dan kan ik u iets meer info over de hardheidsclausule geven: [email protected]. Mijn moeder heeft nl. ook gebruik gemaakt van de clausule.

Gesloten