LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] het geklaag over de stichtingen moet stoppen

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Henk Wester

het geklaag over de stichtingen moet stoppen

Ongelezen bericht door Henk Wester »

Elke keer zijn er mensen, die vinden dat de stichtingen actiever moeten worden en dat de mate van actief zijn afgemeten wordt aan het aantal keren, dat zij iets in het openbaar te melden hebben. De stichtingen zijn in een gerechtelijke procedure verwikkeld en dan is zwijgen meestal beter dan in de openbaarheid treden. Alles wat ze zeggen kan tegen hen gebruikt worden. Als ze iets te melden hebben dan gebeurt dat via hun websites.
Ook vinden veel mensen dat hun e-mails niet beantwoord worden. Besef wel, dat de stichtingen 80.000 leden hebben en dat zij vele e-mails per dag toegestuurd krijgen. Op e-mails kan dan slechts bij uitzondering gereageerd worden. Als er meerdere vragen over hetzelfde thema zijn dan komt het antwoord op hun websites te staan. Een rechtszaak kost tijd en dus ook geduld.
PAY-BACK volgt een andere strategie. Zij organiseren acties en zetten de politiek onder druk en zo lijkt het dat PAY-Back veel actiever is. Door hun gekozen strategie komen zij meer in de openbaarheid. Dat kan en dat moet ook. Immers, zij moeten gedupeerden stimuleren acties te ondernemen. Bij een gerechtelijke procedure ligt een en ander totaal anders.
Dan geldt terughoudendheid in het verstrekken van informatie. Beide strategieën vullen elkaar aan. Daarom heb ik mij aangesloten bij de stichtingen en bij PAY-Back. Misschien zouden dat meer mensen moeten doen.
groet,
Henk

rob v.d.

Re: het geklaag over de stichtingen moet stoppen

Ongelezen bericht door rob v.d. »

Zo denk ik er ook over, Henk. Ook ik ben van alle drie lid. Dat relatieve beetje contributie staat in geen enkele verhouding tot de tienduizenden euro's restschuld.

Wim V

Ongelezen bericht door Wim V »

Henk,ik ben het ten dele met je eens.aangezien het Dexia=aanbod zo aanmatigend is gesteld en er dingen in staan,welke nooit eerder gezegd zijn leek het mij zinnig om te vragen hierop te reageren om de beslissin te vergemakkelijken.

dhr.a de croos

Ongelezen bericht door dhr.a de croos »

allemaal,stichting leaseverlies moet zich aan rechtsbepaling houden.Maar de consumentenbond en trosradar
kunnen wel iets doen,deze topic is al eerder behandeld door sara en mij enz.(trouwens trosradar stuurd tegenwoordig een nieuwsbrief,dus een begin)en je kan altijd nog PAYBACK aanspreken voor informatie daar is iedereen vrij in.

Henk Wester

Ongelezen bericht door Henk Wester »

Wim V,
Ik begrijp je opmerking niet. Wat wil je nu precies zeggen?
Wat heeft de aanmatigende toon van Dexia te maken met jouw beslissing wel of geen lid te worden? Aan wie wil je iets vragen?

rob v.d.

Ongelezen bericht door rob v.d. »

Meneer De Croos,
Welke topic is behandeld door 'Sara en mij'. Dat wil ik wel eens naslaan ...
vr.gr.

klaas

Ongelezen bericht door klaas »

Ik sluit me bij jullie aan
Dan te horen dat er 400.000 van deze lease pakten zijn verkocht.
over een maatschapelijk probleem gesproken .

Wim V

Henk,Ik heb het nergens over lid worden.Ben overigens lid van SLV,Eegalease en de Jurofoon.
Wat ik bedoel te zeggen is dat er in het dexia-aanbod gesproken wordt over her eventueel winnen van een rechtzaak nog geen garantie is voor het krijgen van een zak met geld.Dan moet je vlgs hen nog individueel je claim gaan aanvechten.Ik zou graag van de Stg willen weten wat er kan gebeuren mbt de uitspraak van de rechter.Is het juist wat Dexia schrijft? Hoe liggen de kansen.?Ik bedoel met aanmatigend dat Dexia eigenlijk schrijft in de trant van :"Teken nu maar voor het dexia-aanbod want je hebt geen schijn van kans".Hierop ben ik gaan twijfelen wat te doen en wilde graag een steuntje in de rug met wat nu te doen.Dat verwachtte ik van de Stg te kunnen horen.
Hopelijk ben ik nu wat duidelijker geweest.
Overigens was jouw suggestie om lid te worden van Jurofoon een goede tip.Heb hier al veel voordeel aan gehad.
Groeten Wim V

Wim V

Henk,Ik heb het nergens over lid worden.Ben overigens lid van SLV,Eegalease en de Jurofoon.
Wat ik bedoel te zeggen is dat er in het dexia-aanbod gesproken wordt over her eventueel winnen van een rechtzaak nog geen garantie is voor het krijgen van een zak met geld.Dan moet je vlgs hen nog individueel je claim gaan aanvechten.Ik zou graag van de Stg willen weten wat er kan gebeuren mbt de uitspraak van de rechter.Is het juist wat Dexia schrijft? Hoe liggen de kansen.?Ik bedoel met aanmatigend dat Dexia eigenlijk schrijft in de trant van :"Teken nu maar voor het dexia-aanbod want je hebt geen schijn van kans".Hierop ben ik gaan twijfelen wat te doen en wilde graag een steuntje in de rug met wat nu te doen.Dat verwachtte ik van de Stg te kunnen horen.
Hopelijk ben ik nu wat duidelijker geweest.
Overigens was jouw suggestie om lid te worden van Jurofoon een goede tip.Heb hier al veel voordeel aan gehad.
Groeten Wim V

HENK WESTER

Ongelezen bericht door HENK WESTER »

Wim V.,
Dat klopt. We kunnen de zaak wel collectief winnen. De rechter geeft dan een "verklaring van recht".
Maar ieders situatie is anders en dat zal de rechter willen weten.
In een eegalease-situatie ligt dat m.i. eenvoudiger. Of je nu rijk of arm bent, als die handtekening van je partner ontbreekt dan kan de partner de contracten buiten de rechter om vernietigen. Er bestaan dan geen contracten meer en dus ook geen betalingsverplichtingen. Als Dexia het hiermee niet eens is, en dat is het geval, dan moet Dexia naar de rechter. Niets van gemerkt tot nu toe.
groet,
Henk

CB

Ongelezen bericht door CB »

Wim kennissen van mij hadden het aanbod getekend ingestuurd. Kregen een brief terug dat de legitimatiebewijzen ontbraken of ze die alsnog wilde opsturen. Zonder legitimatiebewijzen ging het aanbod niet door. Volgens mij proberen ze oa via dat aanbod alsnog de ontbrekende stukken en handtekeningen te krijgen. Inkomensgegevens ontbreken volgens mij ook in hun dossiers. Echter deze gevens zijn voor Dexia niet meer relevant gezien de datum die daarop vermeld staat. Hoe meer er ontbreekt aan de dossiers van Dexia hoe beter het voor ons is.
mvgr
CB

CB

Ongelezen bericht door CB »

Henk ik ben het met je eens dat het geklaag over de stichtingen geen zin heeft. Ze kunnen op dit moment voor ons alleen achter de schermen wat betekenen. Net wat je zegt het is een juridisch steekspel en dan is spreken brons, luisteren goud en zwijgen diamant.

mvgr
CB

Gesloten