LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het sprookje van de fee Dexinee

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Gast

Het sprookje van de fee Dexinee

Ongelezen bericht door Gast »

Er was eens een fee met de mooie naam Dexinee.
Dexinee had een plan bedacht zodat alle mensen extra centjes zouden kunnen verdienen.
Natuurlijk waren er mensen die Dexinee niet nodig hadden; dat waren de mensen die hun boontjes heel goed zelf konden doppen. Bijvoorbeeld meneer Loonstra of mevrouw van den Plink en zo waren er nog wel meer.
Maar voor de mensen die niet al te slim waren op het gebied van centjeszaken, was dat feeën-idee bestemd.

De fee deed zich voor als een goede fee en vertelde overal over haar prachtige plan.
Ze plaatste het in de kranten, stuurde briefjes naar de mensen thuis, belde ze op en zei tegen iedereen dat ze dom zouden zijn als ze niet in dat sprookje zouden meespelen.
Veel mensen geloofden dat, want zij hadden het idee dat in hun landje misdaad niet geoorloofd is.

Dexinee lachte in haar vuistje, want de centjes bleven binnenstromen en niemand die er iets van zei.
Totdat het fout begon te gaan in centjes-land; toen begrepen alle mensen dat Dexinee helemaal geen goede fee was, maar een hele boze!
De mensen begonnen zich te roeren en zeiden dat Dexinee een heel verkeerd plan had gemaakt. Ze zeiden dat Dexinee hun bedonderd had.
Maar de boze fee was zeker niet van plan om al die centjes terug te betalen en wilde zelfs nog veel meer centjes hebben….

Alle mensen huilden en klaagden, net zolang totdat minister Forel van het landje als scheidsrechter ging optreden.
Hij probeerde Dexinee te laten beloven even niet te schreeuwen om nog meer centjes, totdat wijze, deskundige mensen met een advies over de kwestie zouden komen.

Toen sloeg Dexinee de angst om het hart: “Stel je voor dat straks die wijze mannen zeggen dat ik geen centjes meer mag vangen en alle centjes die ik al had, terug moet betalen? Oh nee, daar moet ik niet aan denken…”
Dus ging Dexinee opnieuw een plan bedenken.

“Die wijze mannen, die door de minister opgeroepen zijn, dat is fijn, maar er zijn nog meer wijze mannen. Die heten rechters.
Als ik het nou eens zover krijg dat zo’n rechter gaat vertellen dat ik echt geen boze fee ben, maar altijd keurig, eerlijk en zorgzaam was, dan durven alle andere wijze mannen nooit meer te zeggen dat ik geen goede fee ben”.

Dexinee ging op zoek en liep al snel tegen een verdwaalde kabouter aan, die met zijn handjes in het haar zat. Dikke tranen rolden over zijn gezichtje, want hij moest heel veel centjes gaan betalen voor het slechte plan van de boze fee. Daardoor was zijn hele toekomst aan scherfjes.
Dat kwam goed uit voor Dexinee en zij beloofde de kabouter te helpen met zijn problemen.

Zij maakte met hem de afspraak dat hij naar de wijze man, de rechter, zou gaan. De boze fee zou daar dan zelf ook zijn, of in ieder geval een goede collega-fee.
De kabouter moest dan aan de wijze man gaan vertellen dat hij eigenlijk heel dom is geweest om in het plannetje van Dexinee te geloven en dat het allemaal zijn eigen schuld was dat hij nu helemaal zonder centjes kwam te zitten.
Hij moest aan de wijze rechter vertellen dat Dexinee een heel goede fee is, die nòòòòit iets fout doet.
In ruil voor de moeite zou Dexinee ervoor zorgen dat de kabouter verder geen zorgjes meer zou hoeven hebben.

En zo geschiedde. De wijze man vond Dexinee een goede fee en later durfde geen enkele andere wijze man meer te zeggen dat de eerste wijze man ongelijk had.
De boze fee ging verhuizen naar een ander sprookjesland en leefde nog lang en gelukkig, want ze was héééél rijk geworden….

Gompie

Re: Het sprookje van de fee Dexinee

Ongelezen bericht door Gompie »

En zo is het ook gegaan. In tijde van overvloed gingen alle mensen beleggen, de bomen groeiden tot in de hemel en allemaal zagen ze €-tekentjes velen werden er rijker van.

Maar elke kant heeft 2-zijden: "Het kan verkeren" zei Brederode en zo geschiedde. De bomen groeiden niet meer tot in de hemel en toen ja, toen werden alle mensen wakker en gingen schelden.

Oplichters tuig van Amsterdam en de mensen die winst hadden behaald ja die hielden hun mond, want die hadden mooie winsten behaald. Het volk ging en gaat de straat op. Kijk eens wat die banken ons aangedaan hebben.

Wij spaarden voor de toekomst en wisten niet dat wij met geleend geld verlies konden lijden. Wel nee meneer we zijn belazerd valse voorlichting. Maar er waren ook eerlijke mensen en die zeiden: Ja een leuke aftrekpost zo'n plan krijg ik lekker geld terug van de belasting en maak ik over 3-jaar nog een leuke winst. Laat ik nog maar een paar plannen afsluiten.

Het ging fout en maar klagen iedereen krijgt de schuld maar de schuld bij je zelf zoeken ho maar. Typisch Nederlands en dan maar klagen. We gingen zelfs demonstreren met een doodskist want dat maakt indruk ja want dan worden we inventief en onsportief. We zijn genaaid door het kapitalisme. Oh wat zijn we zielig. Ikke niet weet heeft die meneer of mevrouw gedaan, die hebben ons dat verkocht.

Voor de mensen die hun man of hun vrouw wilden verrassen met zo'n plan heb ik medelijden en vind het dan ook terecht, dat die hun geld terugkrijgen omdat voor alles in een maatschap beide partijen moeten tekenen. Die mensen gun ik hun geld terug en de rest niet.

Ook bij banken werken mensen die moeten leven. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Kijk naar de discussies als je een afwijkende mening hebt, maken ze je af.

Sonja
Berichten: 823
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:09

Re: Het sprookje van de fee Dexinee

Ongelezen bericht door Sonja »

Ik vind het een heel mooi verhaal.
Misschien kunnen we het uitbrengen met plaatjes erbij.
Maar die kabouter , wie is dat eigenlijk?

Meneer forel... ja.. leuk.

Maarre, ja, we zijn verkeerd voorgelicht,
en zijn de dupe geworden van een plan dat
gedoemd is te mislukken omdat de kans
op winst minder dan 10 procent blijkt te zijn.

Mensen die leek zijn hebben dat niet kunnen weten,
we zijn niet goed voorgelicht,
behalve een tabelletje met leuke cijfers wisten we niets,
nada nothing non.

en zo is het.

En de centjes komen terug.

Sonja.

kees1000
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 jul 2003 19:13

Re: Het sprookje van de fee Dexinee

Ongelezen bericht door kees1000 »

Hallo Gompie.

Of iemand met geleend geld of zwart geld of gestolen geld belegd,als het goed gaat hoor je natuurlijk niemand klagen,ook al ben je niet eerlijk voorgelicht.
Dan denk je alleen maar aan de winst die is gemaakt,zo is een mens nu eenmaal.
Maar als het je geld gaat kosten ga je op zoek hoe dat kan,want er was door die xxxx verkopers beloofd dat het geen geld zou kosten,bij mij was sprake van een ÉÉNMALIGE INLEG, en nu is bij mij éénmalig nog steeds éénmalig,dat die inleg minder waard kan worden is natuurlijk normaal en daar zou ook niemand een probleem van maken,maar er is door die xxxxxxxverkopers nooit met één woord over extra te betalen rente gesproken en al helemaal niet over een restschuld,hadden ze dat eerlijk verteld tijdens het verkoop praatje dan had toch bijna niemand
met hen in zee gegaan,maar dat hebben ze bewust verzwegen,want zij wisten ook wel dat als ze éérlijk waren geweest en tijdens het telefonisch verkoop praatje er maar weinig contracten verkocht zouden worden,als je een auto gaat kopen wijst de verkoper je nu eenmaal ook niet op de verborgen gebreken, en dat is met het verkopen van die contracten ook niet gebeurd,als die zelvde auto verborgen gebreken heeft en hij rijdt toch goed en gaat niet kapot en je heb er geen onkosten aan dan ga je toch ook niet terug naar de garage, maar als hij kapot gaat en het gaat je veel geld kosten doe je er toch ook alles aan om de schade die je hebt/gaat lijden vergoed te krijgen,had die verkoper maar eerlijk moeten wezen,dan had je die auto niet gekocht dunkt me, ik niet en de meesten onder ons niet.
Zo is het met de verkoop van die contracten ook gegaan,telefonisch gouden bergen beloven,en als het contract eenmaal is opgestuurd,blijkt van die telefonische belofte helemaal niets meer te kloppen,dat is toch pure oplichting, ik zeg het nog maar een keer er was afgesproken dat er voor een bedrag aandelen werden gekocht,en dat was voor het bedrag,dat die éénmalige inleg voor moest stellen.
ÉÉNMALIG EN ANDERS IS MIJ EN VELE ANDERN NIET VERTELD.
ANDERS HAD BIJNA NIEMAND HET GEDAAN EN DAT WISTEN DIE OPLICHTERS OOK WEL EN DAAROM ZIJN WE VERKEERDVOORGELICHT. WE ZIJN BEDUVELD MAAR HET RECHT ZAL ZEGEVIEREN HOELANG HET OOK MAG DUREN!!!

melanie
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 jul 2003 01:31

Re: Het sprookje van de fee Dexinee

Ongelezen bericht door melanie »

Helemaal geweldig deze versie!!!
De meeste sprookjes zijn bedrog, maar als ik wakker word, dan droom ik nog....????Helaas pindakaas....LOL
Leuk verzonnen en verfrissend om de Dexia ellende een keer vrolijk samengevat te zien....Hoewel, ik piep wel anders als mijn WVD (of liever GVD*&^$$^&&)) volgend jaar vrijkomt....Groeten van een fan....

jan2
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 jul 2003 14:23

Re: Het sprookje van de fee Dexinee

Ongelezen bericht door jan2 »

Dag sonja, volgens mij is de kabouter Monique van "dagvaarding".

Hoera, heb ik de hoofdprijs gewonnen ?

3x mijn restschuld ?

Dank je wel me meneer (of mevrouw) Grimm ........... :D

Gesloten