LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe zit het met mijn situatie...? Wie geeft tips?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
fryslan

Hoe zit het met mijn situatie...? Wie geeft tips?

Ongelezen bericht door fryslan »

Ik heb vier jaar geleden ook een dergelijke constructie aangesmeerd gekregen, niet van Dexia of wie dan ook, maar van Brofinca. Brofinca is onderdeel van de club van kredietverstrekker Dirk Scheringa. Ik heb destijds een lening genomen waarbij tijdens ondertekening bleek dat er een beleggingskrediet aan gekoppeld zat, wat weer voor de aflossing over vijf jaar moest zorgen. Dit krediet had toen een waarde van ruim 5500 euro (12000 gulden). Een jaar later is de gehele lening overgenomen door de bank in de vorm van een hypotheek, maar dat beleggingskrediet bleef nog een paar jaar vast staan. Dit loopt nog tot september 2005. Ik betaal er iedere maand nog ruim 54 euro aan. Brofinca heeft in die tijd, we praten over najaar 2000, altijd beweerd dat er wel 12% rendement aan die belegging kon zitten. Omdat die lening al lang en breed ingelost is door de bank heb ik verder geen verplichtingen meer bij Brofinca en het geld wat volgend jaar september vrij komt is gewoon voor mijzelf. Op zich leuk natuurlijk, ware het niet dat ik:

a. nog steeds maandelijks een vast termijnbedrag moet betalen;
b. het rendement van deze beleggingen geen 12% is, maar de waarde van de belegging op dit moment 75% MINDER is.

Op dit moment is de waarde van de belegging, ondergebracht bij Hollands Welvaren (what's in a name) ongeveer 1450 euro. Als het volgend jaar eindelijk afgelopen is, ontvang ik dus 'gewoon' de waarde van de belegging maar naar het verschil (oorspronkelijke inleg minus de huidige waarde) kan ik fluiten.

Naar aanleiding van de huidige ontwikkelingen en de inspanningen van TROS Radar, zijn er ook acties die ik kan ondernemen? Wie kan mij "licht in de duisternis verschaffen?"

JOOST1

Re: Hoe zit het met mijn situatie...? Wie geeft tips?

Ongelezen bericht door JOOST1 »

VEEL LEZEN OP DIT FORUM

fryslan

was ik ook wel van plan, maar voordat ik dat doe wilde ik van een 'kenner' weten of het voor mij zin heeft om stappen te ondernemen. Brofinca is immers geen Dexia. Toch?

zoex

Ongelezen bericht door zoex »

Is ook geen aandelenlease maar gewoon beleggen met de bekende risico's.
Aandelenlease is oplichterij.

fryslan

Ok, dus dat is het verschil... ik hoopte eigenlijk dat ik op een of andere manier van mijn in de maag gesplitste beleggingskrediet kon afkomen. Tuurlijk is het m'n eigen schuld, maar ik ben toen onvoldoende voorgelicht. Dank voor jullie reactie, ik zal zeker het hele forum eens bij langs.

Math

Ongelezen bericht door Math »

Fryslan,

Het is waar wat je zegt. Die AZsponsor heeft eigelijk dezelfde methode als legio gebruikt daar kan ik over meepraten. Heb daar geruime tijd geleden aan de bel getrokken. Ik werd zelfs bezocht thuis door een directeur die eenzelfde regeling aanbood als Dexia en ons ook nog een cadeaucheque van de Gamma achterliet als pleister op de wonde. De DSI heeft gisteren alleen Dexia als hoofdbandiet genoemd maar de anderen niet met naam. Nou daar is Dick Scheringa bij met zijn Frisia, Postkrediet, Moonen in Maastricht en vooral de DSB bank.Zij komen ook aan de beurt wacht maar af. Laat in ieder geval die club schriftelijk weten dat je besodemieterd bent.

Gesloten