LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe zit het met spaargeld bij een incasso?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Tomi

Hoe zit het met spaargeld bij een incasso?

Ongelezen bericht door Tomi »

Beste mensen,

Ik heb een restschuld bij Dexia van 12.000 euro, die ik, als student zijnde niet kan betalen. Een lening krijgen zit er ook niet bij, dus het enige wat ik kan doen is afwachten, aangezien ik het Dexia aanbod niet heb geaccepteerd.

Nu is mijn vraag of er bij een incassoprocedure, deurwaarder, etc. ze wat met je spaargeld kunnen doen? Ik heb nog 2.000 euro spaargeld op mijn spaarrekening, kunnen ze deze wegnemen, als gedeeltelijke betaling, of is het alleen (na een eventuele verloren rechtszaak aangespannen door Dexia omdat ik niet heb betaald) het maandelijkse bedrag dat ik aan hun moet betalen?

Francien
Berichten: 115
Lid geworden op: 04 aug 2003 15:32

Re: Hoe zit het met spaargeld bij een incasso?

Ongelezen bericht door Francien »

Ik zou het geld van de rekening afhalen. Loop je weliswaar wat rente mis maar heb je het toch nog in de knip.

Groet,

Francien

Anke
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 aug 2003 19:43

Re: Hoe zit het met spaargeld bij een incasso?

Ongelezen bericht door Anke »

Dag, anders vraag je je ouders of ze een spaarrekening openen voor jou op de naam van een van je ouders. Ontvang je toch nog de rente en je hebt het geld nog.

Tomi
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 aug 2003 22:41

Re: Hoe zit het met spaargeld bij een incasso?

Ongelezen bericht door Tomi »

Ja, dat zou mooi zijn, maar mijn ouders hebben ook een schuld bij Dexia, en volgens mij ook binnenkort een incassoprocedure aan hun broek.

Maar jullie weten dus niet zeker hoe het hiermee zit? Ik zal voor de zekerheid toch mijn geld weghalen :)

Ted de Bruin
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 jul 2003 15:12

Re: Hoe zit het met spaargeld bij een incasso?

Ongelezen bericht door Ted de Bruin »

Heel wijs Tomi,

Voorkomen is beter dan genezen. Hou je tenminste nog wat over.

Succes en je ouders ook.

Ted.

Anke
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 aug 2003 19:43

Re: Hoe zit het met spaargeld bij een incasso?

Ongelezen bericht door Anke »

Dag Tomi, een ander familielid die geen contract heeft misschien? Zus, broer of neef et cetera? Anders zou ik het geld snel van de spaarrekening afhalen hoor! De Dexia-boeven pakken alles van je af!

Gesloten