LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] huis kopen en BKR

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
R.

huis kopen en BKR

Ongelezen bericht door R. »

Hallo,

Wat moet ik doen? Ik heb een huis gekocht. De waarborgsom is overgemaakt. De offertes zijn opgemaakt. Krijg ik de offertes binnen en wat staat daar bij? Of ik even mijn winstverdriedubbelaar weg wil doen want ik sta daarmee geregistreerd bij de 'BKR' en dat willen de heren geldverstrekkers niet hebben. Anders geen hypotheek. Ik gebeld met Legio. Ik kan ervan af, kost me alleen +/- 8000 euro! Nou nee, bedankt. Niet op dit moment. Ik ben namelijk van mening dat de waarde van mijn aandelen pakket wel weer gaat steigen. En zo wat minder schuld aan het eind van de rit hoef af te betalen. Maar daarmee kan ik niet terecht bij een hypotheek verstrekker. Wil je een huis kopen dan moet je van je legio-lease produkt af. En ik zou bijna zeggen: helaas heb ik het huis al gekocht. Helaas, want de ontbindende voorwaarde zijn al verstreken. Nu alleen nog de juiste hypotheek offerte ondertekenen, mits ik van die verdomde winstverdiedubbelaar af kom. Wat nu... Kan ik het produkt op naam van iemand anders zetten. Zodat ik uitgeschreven wordt bij de BKR? Morgen maar weer even bellen met Legio. Ik hoop van wel anders zit er niets anders op dan te betalen, want het huis van je dromen opgeven gaat me net iets te ver. Ik hoop dat ik met mijn fout iemand anders geholpen heb te verhoeden dezelfde grote fout te maken.

Met vriendelijke groeten.
R.

Jean

Re: huis kopen en BKR

Ongelezen bericht door Jean »

Het is nu zondagavond, zal je morgen wat meer info trachten te geven....even geduld!

John

Ongelezen bericht door John »

Ik heb ook een vraag over dit betreffende onderwerp. Ik wil de overwaarde van mijn woning gaan benutten voor een verbouwing. Kan dit ook problemen gaan opleveren m.b.t. het BKR, of juist niet.
Ik wacht jullie reacties af.

Gr. John

toet

Ongelezen bericht door toet »

Als je geregistreerd staat bij bkr dan ben je toch een wanbetaler.Dat doen ze toch niet met mensen die gewoon hun maand bedrag betalen.Of gooien ze je er bij voorbaat al in?Toet

Jean

Wat betreft de huizen, hypotheken en overwaarde, daar kom ik op terug. Wat betreft de opmerking van Toet het volgende.
Op het moment dat je een aandelenleasecontract aangaat en LL voor je de aandelen ging kopen wordt je aangemeld bij het BKR als zijnde dat je een, plat gezegd, een lening bent aangegaan. Dat is voor andere instanties een controle. Op het moment dat je een huis wilt gaan kopen of een andere lening gaat afsluiten kunnen de andere instanties zien wat je hebt staan en wat de maandelijkse lasten zullen zijn.

Toet; als je in gebreke zou blijven, al is het maar 1 maand, dan krijg je een codering(kje), elke maand dat je achterblijft er eentje bij tot max 3. Dan sta je erop als wanbetaler. Dan moet e.e.a. opgelost worden en dan sta je nog 5 jaar vermeld en pas daarna ben je schoon.

Hypotheekbanken willen bij het verstrekken van een hypotheek na een lening dit risico niet nemen. Het is dan ook van belang om de lening weg te werken, eventueel in de aan te gane hypotheek!

Jean

R; neen, je kunt het contract niet zomaar overzetten op een ander persoon. Eigenlijk is je hypotheekadviseur een beetje slordig geweest, hij had je bij het aangaan van de hypotheek moeten vragen of je leningen had of dit soort constructies. Dan had ie je voor een hoop problemen kunnen verhoeden.
Kun je niet eens kijken of je de lening "erbij kunt nemen" in de hypotheek? Is wel afhankelijk van executiewaardes en inkomen(s). Je hebt anders een aardig probleem, sorry.
Neem anders eens contact op met je hypotheekbank, leg het probleem voor en kijk wat je kunt doen. Heb je een maandbedrag of heb je een bedrag vooruit betaald?
Bij het laatste kun je LL vragen om de codering even weg te halen. Is wel illegaal en dat mag de hypotheekbank niet weten. Gaat al te ver eigenlijk dat ik dit vertel. Maar goed, ben niet in funcite maar prive!

Jean

John, ja, dit kan een probleem zijn. Laat het in ieder geval weten dat je dit hebt lopen aan je hypotheekadviseur.
Wellicht kun je je lease meenemen met de verbouwing. Dus extra opnemen indien er ruimte is.
En anders zou het mooi zijn als je al vooruit hebt betaald voor je periode, dus geen maandbedrag bij LL. Dan dezelfde oplossing als hierboven bij R.

Wil je meer berekend hebben, specifiek, dan graag een rechtsstreeks emailtje naar mijn adres.

jeroen

Ongelezen bericht door jeroen »

Kleine toevoeging...

Wanneer je je wanbetaling kunt motiveren bij een bank, hetgeen in het geval van LL heel goed mogelijk kan zijn, dan zal deze bank niet vast houden aan de negatieve vermelding bij BKR. Mits je uiteraard geen leningen meer heb lopen.
In andere woorden: Nu niet meer betalen, wachten tot de situatie is opgelost en met tekst en uitleg een hypotheek aanvragen bij een bank. Vijf jaar wachten tot negatieve vermelding is verdwenen is NIET nodig.

Jean

Jeroen, erg makkelijk....maar zo is het toch meestal niet hoor, maar in ieder geval overleggen met je hypotheeknemer en adviseur.

jeroen

Ongelezen bericht door jeroen »

Jean, er zijn meerdere vormen van wanbetaling.
De wanbetaling i.g.v. LL valt zeer goed te motiveren.
Er is namelijk spraken van een onbetrouwbare instantie.
Valt dus niet onder jou vermelding van "meestal niet", want deze situatie is gelukkig nog UNIEK!!!

Jean

Jeroen, pas op met deze uitspraken. De banken, BKR vinden LL geen malafide organisatie en behandelen een afgesloten contract als een lening met een vermelding dat ie loopt bij het BKR en bij achterstanden krijg je een extra vermelding.
Neem dat alsjeblieft van mij aan. Heb een aantal jaar voor een aanbieder gewerkt en er veel mee te maken gehad. Heb veel problemen moeten oplossen (BKR bijna altijd een mislukking trouwens)met klanten hiervoor/mee.
Ik ben benieuwd wat jou achtergrond is en ervaringen hiermee. Zou willen dat het allemaal wat makkelijker is.

R.

Ongelezen bericht door R. »

Bedankt Jean voor je reactie.

Ik heb dus vanmorgen gebeld met legio. In het geval van overzetten van de overeenkomst naar een ander persoon kom je alleen in aanmerking als je dood bent of gaat scheiden. Ik kon een brief naar de directie sturen en mijn situatie uitleggen in de hoop dat alsnog de overeenkomst op naam van een ander persoon komt te staan.

In een enkel geval volstaat een volstorting van de maandelijkse betalingen. Hierbij kom je dan in ieder geval niet meer in aanmerking voor een nationaal hypotheek garantie, maar kun je misschien wel een hypotheek krijgen. Hopende dat een volstorting volstaat heb ik morgen een afspraak met de bank en zal de situatie uitleggen.

Mocht het niet gaan denk ik dat ik mijn verlies zal nemen, want zoals ik al eerder zei wil ik niet dit huis opgeven hiervoor. Dan maar kijken of ik iets meer hypotheek kan krijgen om de schuld af te betalen.

Met vriendelijke groeten,
R.

H.J

Ongelezen bericht door H.J »

hello allemaal

dit is goed onderwerp over de bkr maar in werkelijkheid deze instantie is opgezet ter bescherming van de burgers in 1965 maar na verloop van de tijd deze instantie verandert tot de bescherming van banken en verzekeraars en lease bedrijven en financiale instanties en als burger en gewoon mens jou recht in werkelijkheid is niet van toepassing de heel concept is groot blunder van de overheid en de handlangers zijn de banken punt

ik heb deze problemen ook op dit moment ben ik bezig met mij advocaat om de bkr weg te poetsen onmiddels 5 maanden voorbij met alle kosten van dien en bij ieder contact met bkr hoofdinzage krijg ik onzin verhaal ik heb geen schuld maar toch bkr registratie met incasso geen achterstand en ik had nooit incasso gehadt of achter maar toch negative regestratie de malfied praktiken bestaat bij meerder bedrijven uit wraak tegen de klanten omdat de klant heeft zijn en haar mond geopend deze praktijk is dagelijks aan de orde van de dag

conclusie deze bkr moet opgeheven te worden omdat dit is een verlengt arm van financial instanties en niet voor bescherming van de gewoon mensen en daar voor is onbetrouwbaar bronen.

wat denken jullie.

bedankt.

Gesloten