LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Huisadvocaten
Re: Huisadvocaten
Een beetje juridische bijstand had ook kunnen constateren dat de WCK van toepassing zou kunnen zijn. Helaas heeft de DAS niet de moeite genomen dit te onderzoeken. WCK valt niet onder het plus pakket. En nu proberen ze met deze actie hun blaam te zuiveren. Helaas DAS jullie hebben bewezen graag verzekeringen af te sluiten, maar als mensen meer dan 8 jaar verzekerd zijn of langer dan schepen jullie ze af met niets. Zelfs de moeite om naar een zaak te kijken wordt door jullie niet genomen.
Als de standaardpolis vermogensbeheer (dus ook wck) niet dekt, waarom zouden ze dat dan moeten onderzoeken? Dat wist je toch toen je die polis afsloot?
Toen die aanvullende verzekering er kwam, bleek er een grote groep buiten te vallen (te laat om nog in te stappen). Het is daarom - vind ik, evenals Jan Janssen -best netjes dat ze een alternatief bieden voor de min of meer 'onderverzekerden'.
Je kunt overal wel tegenaan trappen, maar soms is het niet terecht, ook al heb je soms (net als ik hoor) het gevoel dat je overal mooi naast het potje loopt te pissen.
Toen die aanvullende verzekering er kwam, bleek er een grote groep buiten te vallen (te laat om nog in te stappen). Het is daarom - vind ik, evenals Jan Janssen -best netjes dat ze een alternatief bieden voor de min of meer 'onderverzekerden'.
Je kunt overal wel tegenaan trappen, maar soms is het niet terecht, ook al heb je soms (net als ik hoor) het gevoel dat je overal mooi naast het potje loopt te pissen.
WCK valt wel onder de standaard polis en valt buiten vermogensbeheer. Wist je dat niet? Pipa had jij een DAS polis? Ik wel en bij mij viel de WCK niet onder vermogensbeheer, maar gewoon onder de standaard dekking.
Mag ik hieruit concluderen dat jij met een standaardpolis door Das wordt bijgestaan bij een eventuele rechtzaak? Of heb je nog geen aanspraak hierop gemaakt en is dit je eigen conclusie?
Voor zover ik weet ziet Das aandelenlease als vermogensbeheer en valt dit niet onder de standaarddekking. Ook contact met SKV bood hier geen soelaas.
Voor zover ik weet ziet Das aandelenlease als vermogensbeheer en valt dit niet onder de standaarddekking. Ook contact met SKV bood hier geen soelaas.
Pipa,
Een aandelenlease bestaat zoals je weet uit 2 onderdelen:
1. Aandelenpakket (Vermogensbeheer is pluspakket)
2. Krediet (WCK is standaardpakket)
Als je de aanbieder wilt aanspreken op het vermogensbeheer van de aandelen dan moet je dus een pluspakket hebben.
Echter als je de aanbieder wilt aanspreken op het onterecht verstrekken van het krediet dan voldoet, in mijn optiek, een standaardpakket.
De DAS denkt hier anders over. Ze wilden me dus niet helpen. Ze bleven namelijk volhouden dat het onder vermogensbeheer valt.
Nu de rechtbank in Arnhem beweert dat de winstverdriedubbelaar onder de wck valt, voel ik me nu dus helemaal genomen door de DAS. Tevens hebben ze nu wat opgezet met de huisadvocaten. Maar ik die al 8 jaar bij ze verzekerd was hebben ze in de kou laten staan. Want zo voel ik het.
mvrgr
CB
Een aandelenlease bestaat zoals je weet uit 2 onderdelen:
1. Aandelenpakket (Vermogensbeheer is pluspakket)
2. Krediet (WCK is standaardpakket)
Als je de aanbieder wilt aanspreken op het vermogensbeheer van de aandelen dan moet je dus een pluspakket hebben.
Echter als je de aanbieder wilt aanspreken op het onterecht verstrekken van het krediet dan voldoet, in mijn optiek, een standaardpakket.
De DAS denkt hier anders over. Ze wilden me dus niet helpen. Ze bleven namelijk volhouden dat het onder vermogensbeheer valt.
Nu de rechtbank in Arnhem beweert dat de winstverdriedubbelaar onder de wck valt, voel ik me nu dus helemaal genomen door de DAS. Tevens hebben ze nu wat opgezet met de huisadvocaten. Maar ik die al 8 jaar bij ze verzekerd was hebben ze in de kou laten staan. Want zo voel ik het.
mvrgr
CB
CB,Artikel 4 d. De uitsluitingen:
in geschillen over de verhuur of exploitatie van goederen of zaken door een verzekerde en vermogensbeheer (de eigendom, het bezit, de aan- of verkoop van effecten, aandelen, obligaties en pandbrieven daaronder mede begrepen);
Kan ik me voorstellen dat je dat zo ervaart. Ik zou het dan ook zeker aanvechten. Misschien kan dat in een later stadium als er nog meer duidelijkheid is.
Ik had zelf al een advocaat in de arm genomen.Toen ik de discussie met DAS (en SKV) aanging en hetzelfde antwoord kreeg als jij, had ik dus eigenlijk al geen recht van spreken meer. Overigens heb ik geen wvd.
Wat ik wel weet is dat DAS consequent was in hun antwoord naar iedereen. Dat neemt niet weg dat als alles achter de rug is en er duidelijkheid is in alle opzichten, ik alsnog zal proberen met terugwerkende kracht mijn kosten (voor juridische bijstand) terug te vorderen van DAS. Natuurlijk heeft DAS ook een commercieel belang en ziet met Huisadvocaten een gat in de markt, anderzijds is het m.i. prima dat ze een alternatief bieden.
Het moge dus duidelijk zijn dat ik ook nog niet 'klaar' ben met DAS, maar ze hebben voldoende krediet bij mij opgebouwd in het verleden. Verder wil ik daar hier (nog) niet op in gaan.
Pipa,
Op slinkse wijze probeert ook de DAS onder zijn verplichtingen uit te komen. Ze zagen de bui al hangen om voor alle gedupeerde in actie te moeten komen die bij hun een rechtsbijstandsverzekering hadden afgesloten.
In al die 8 jaar dat ik verzekerd was heb ik ze niet nodig gehad. Vandaar dat ik de lopende verzekering heb opgezegd. Ze zijn voor mij door de mand gevallen. Ik ga nu een goede rechtsbijstandsverzekering zoeken.
Overigens heb ik inmiddels de Huisadvocaten gemaild, maar ik wacht nog op antwoord. Ben benieuwd wat dat gaat opleveren.
mvrgr
CB
Op slinkse wijze probeert ook de DAS onder zijn verplichtingen uit te komen. Ze zagen de bui al hangen om voor alle gedupeerde in actie te moeten komen die bij hun een rechtsbijstandsverzekering hadden afgesloten.
In al die 8 jaar dat ik verzekerd was heb ik ze niet nodig gehad. Vandaar dat ik de lopende verzekering heb opgezegd. Ze zijn voor mij door de mand gevallen. Ik ga nu een goede rechtsbijstandsverzekering zoeken.
Overigens heb ik inmiddels de Huisadvocaten gemaild, maar ik wacht nog op antwoord. Ben benieuwd wat dat gaat opleveren.
mvrgr
CB
Van de voorpagina van deze siteNiet tevreden over advocaat? [12-08-2004]
U neemt een advocaat in de hand, maar hij doet volgens u niet goed zijn of haar werk. Heeft u een klacht over uw advocaat en werd u bij de orde van advocaten niet goed geholpen?
Mail: [email protected].
Dat zal de Tros een biet zijn nu ze commercieel willen het geld om dit fourum in stand te houden, zullen ze ook wel in hun zak houden
JH,
Volgens mij is de DAS een verzekeringsmaatschappij die advocaten in huurt om mensen die bij hun verzekerd zijn te helpen. Helaas heeft die vezekeringsmaatschappij mij geen advocaat toegewezen. Ik ben dus ook niet ontevreden over een advocaat. Maar ja misschien komt dat nog wel.
mvrgr
CB
Volgens mij is de DAS een verzekeringsmaatschappij die advocaten in huurt om mensen die bij hun verzekerd zijn te helpen. Helaas heeft die vezekeringsmaatschappij mij geen advocaat toegewezen. Ik ben dus ook niet ontevreden over een advocaat. Maar ja misschien komt dat nog wel.
mvrgr
CB
CB
rules and regulations...
wat ik al schreef, DAS is er nog niet mee klaar. Als je je verzekering opzegt, heb je nu al de zekerheid dat je ook achteraf weinig meer kunt halen daar.
rules and regulations...
wat ik al schreef, DAS is er nog niet mee klaar. Als je je verzekering opzegt, heb je nu al de zekerheid dat je ook achteraf weinig meer kunt halen daar.
De Tros speelt in op de gevoelens die er bij de doorsnee nederlander leven. Wanneer een aangeschaft produkt of een verleende dienst niet voldoet dan is er wat te klagen en te zeuren. Nu het er op lijkt dat de aandelenlease een aflopende zaak gaat worden omdat een ieder inmiddels ervaringen heeft met advocaten, speelt de tros daar gretig op in om weer een nieuw item te hebben op dit forum. De Tros gaar inderdaad commercieel
Dat willen ze wel ja maar ze hebben het al eerder geprobeerd toen lukte het ook niet. Hopelijk deze keer wel kunnen ze al die zangers en zangeressen ook meteen meenemen naar België of anders naar Volendam.
Pipa,
Dat weet ik, maar dat is nu te laat. Mijn verzekering heb ik anderhalf jaar geleden opgezegd.
mvrgr
CB
Dat weet ik, maar dat is nu te laat. Mijn verzekering heb ik anderhalf jaar geleden opgezegd.
mvrgr
CB
Jammer CB, soms snijd je je met je eigen principes in de vingers heeft het leven mij geleerd. Benadeel je jezelf in plaats van degene die je wilt benadelen.
Jan,
VTM is gék, die willen dat nooit, al die zangers en zangeressen....
Jan,
VTM is gék, die willen dat nooit, al die zangers en zangeressen....
Dan worden ze geparkeerd bij het UWV zingen ze daar het hoogste lied anders misschien iets voor Dexia.
en nu wordt weer een punt aangesneden wat wellicht stof tot nadenke geeft. Tros gaat samenwerken met de belgische omroep. Dexia heeft ook een belangrijk aandeel in Belgie. Straks reageert iedereen ineens van de Tros is ook niet zuiver op de graat, maar werkt achter de schermen nauw samen met Dexia
Jaaaaaaaaa, nieuwe complottheorie. Geweldig!
Noem dat woord niet dan word willems weer wakker
complottheorie
Laatst gewijzigd door JH op 14 aug 2004 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.