LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hypotheek + bkr-registratie

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Teacher
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 nov 2003 15:48

Hypotheek + bkr-registratie

Ongelezen bericht door Teacher »

Hallo mede-gedupeerden.


Ik heb even een vraag waarvan ik hoop dat iemand me kan helpen.
Ik heb ooit bij laBouchere een trippel-effect aandelenlease contract afgesloten. De restschuld daarvan was 4500 euro wat inmiddels is opgelopen tot 5500 euro (incasso kosten) en een bkr-registratie met (waarschijnlijk) a vermelding. Ik heb de de vernietiging ingeroepen van het contract bij dexia en aangegeven de rechtzaak van slv te willen afwachten. Mijn vriendin en ik willen nu een huis kopen en hebben dus een hypotheek nodig. Mijn vraag is nu : wie heeft er ervaring met het krijgen van een hypotheek terwijl je een bkr-registratie met a vermeling hebt???? b.v.d....

RW
Berichten: 78
Lid geworden op: 10 mei 2004 12:26

Re: Hypotheek + bkr-registratie

Ongelezen bericht door RW »

Geplaatst op 16 May 2004 00:54 door gast058


--------------------------------------------------------------------------------

In tegenstelling tot eerdere berichten van 058 en als aanvulling op bericht van Rob:
Ook Nationale Nederlanden doet moeilijk! Sterker nog, ze weigeren!
Was er eerst sprake van dat je voor een hypotheek (indien bkr vermelding dexia of a codering) beter naar een verzekeringsmaatschappij kunt gaan dan naar een bank, maakt dus niets uit.
Maar ze hebben ons wel eerst onze restschuld aan Dexia laten voldoen. Deugen dus ook niet! Zal niet in detail treden, maar we voldoen (muv a codering dexia) in alle opzichten aan de voorwaarden! Over vijf jaar wel hoor! Dán wel!

Teacher
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 nov 2003 15:48

Re: Hypotheek + bkr-registratie

Ongelezen bericht door Teacher »

maar RW wanneer heb je dan ej restschuld afbetaald? na incassobrief of daarvoor? en als je de restschuld betaald hebt gaat je a toch weg en staat er een einddatum geregistreerd??

Teacher
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 nov 2003 15:48

Re: Hypotheek + bkr-registratie

Ongelezen bericht door Teacher »

oh zag al was quote van ander...

gast058

Re: Hypotheek + bkr-registratie

Ongelezen bericht door gast058 »

Wanneer je je restschuld niet binnen 90 dagen betaalt (maar later wel), komt er eind datum maar blijft a codering gehandhaafd.
wij hebben restschuld betaald omdat NN in eerste instantie die eis stelde, maar niet binnen de termijn van 90 dagen van Dexia waardoor a codering volgde. En NN alsnog weigerde!

Teacher
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 nov 2003 15:48

Re: Hypotheek + bkr-registratie

Ongelezen bericht door Teacher »

dankje...dus of we nu wel of niet betalen de a registratie blijft staan??

gast058

Re: Hypotheek + bkr-registratie

Ongelezen bericht door gast058 »

een bkr-registratie met (waarschijnlijk) a vermelding
om dit zeker te weten ga je naar een willekeurige bank met geldige legitimatie en eur 4,50. Je kunt dan al je registraties bij BKR opvragen. Dit kan niet rechtstreeks bij BKR.
Mocht je al a codering hebben bij BKR (van Dexia), dan blijft die, ook al betaal je, staan. Dexia meldt wel een einddatum.
Echter je staat dan toch nog te boek als wanbetaler en dat impliceert dat je daar de komende vijf jaar last van hebt.
Kijk dus uit met hypotheekverstrekker die als voorwaarde stelt dat je je restchuld (en incassokosten) moet voldoen. Laat ze eerst garanderen dat ze bereid zijn je daarna de hypotheek te verstrekken, ondanks a codering.

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Hypotheek + bkr-registratie

Ongelezen bericht door trudy »

Als je zelf dagvaardt, kan je die BKR-reg. meenemen in het proces. Win je, dan moet D het laten verwijderen. Verlies je, tja.....dan heb je pech op alle fronten...........

koekenpannetje
Berichten: 70
Lid geworden op: 05 nov 2003 20:02

Re: Hypotheek + bkr-registratie

Ongelezen bericht door koekenpannetje »

Goed gezien Trudy jij weet van wanten is wel de enige manier.

gast058

Re: Hypotheek + bkr-registratie

Ongelezen bericht door gast058 »

Zo is dat, je kunt je alleen afvragen of de restschuld van teacher hoog genoeg is om zelf advocaat in te schakelen ivm kosten. Het gaat hem om hypotheek op korte termijn neem ik aan, de weg die jij aangeeft zal te lang duren Trudy. Wij kunnen daar ook niet op wachten.....

koekenpannetje
Berichten: 70
Lid geworden op: 05 nov 2003 20:02

Re: Hypotheek + bkr-registratie

Ongelezen bericht door koekenpannetje »

Je zult geduld moeten hebben gast procedren is de enige mogelijkheid. Maar ook hier zal de individuele situatie een rol spelen. Hoe oud ben je wat zijn je schulden, wat is je inkomen etc.

gast058

Re: Hypotheek + bkr-registratie

Ongelezen bericht door gast058 »

Dat klopt. wat is het je waard en wat kun je! Natuurlijk is ieders achtergrond anders. Als je advocaat met toevoeging krijgt is het misschien wel de moeite. Maar vergt lange adem.
Voor mij geldt: liever nog dan ons geld terug wil ik van die a codering af, dat is mij bést wat waard! Maar dat zal zeker niet voor iedereen het geval zijn...

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: Hypotheek + bkr-registratie

Ongelezen bericht door Joshua »

Regels voor in aanmerking komen voor toevoeging advocaat

Een uitgebreide folder bij het gemeente huis
in grote lijnen ligt grens bij iets meer dan 2000 netto
daar mag je de premie part. verzekering aftrekken

dit volgens een snelle aanwijzing van een advocaat

Wie weet hier nader hoe dit gehanteerd wordt?

RW
Berichten: 78
Lid geworden op: 10 mei 2004 12:26

Re: Hypotheek + bkr-registratie

Ongelezen bericht door RW »

www.rvr.org

Als je samen met je partner NIET meer dan € 2176,00 netto verdient kun je een toevoeging krijgen. Eigen bijdrage € 775,00 of zo moet je even kijken plus griffiekosten zelf betalen en dan nog een advocaat zien te vinden, die nog op deze basis wil procederen. Zijn er niet veel meer die dit willen doen.

Kijk bij infobalie en succes verder.

Teacher
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 nov 2003 15:48

Re: Hypotheek + bkr-registratie

Ongelezen bericht door Teacher »

bedankt voor de reacties allemaal,



Bij ons is het inderdaad zo dat het bedrag niet hoog genoeg is om te gaan procederen (vinden wij). Betalen vinden we ook niet echt een optie dus houden we stug vol en hopen op een schikking. We hebben nu dus ook een brief gehad van raetsincasso waar 1000 euro bovenop is gekomen. komen dus nu op 5500 euro uit en dan kan het dus niet meer bij het kantongerecht (tenzij het huurkoop is...maar dat gok je niet...toch?). Ik heb het incassobureau gebeldt en die geeft aan dat ik bij hun een betalingsregeling (onder protest) kan krijgen om een rechtzaak en verdere kosten te voorkomen. Als we daar op ingaan wat zijn daarvan de consequenties en wat betekend dat voor mijn bkr registratie?

Werker
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mei 2004 21:05

Re: Hypotheek + bkr-registratie

Ongelezen bericht door Werker »

Beste mensen,
Ik las dat er hier en daar wat onduidelijkheid bestaat over de A codering van het Bkr, ja het is inderdaad zo dat deze geplaatst wordt nadat het restsaldo opeisbaar is gesteld en er 3 maanden verstreken zijn na opeisdatum, deze A codering blijft staan tot algehele aflossing afmelding van de Lease Overeenkomst.
Echter op het moment dat u de restschuld heeft ingelost is Dexia verplicht om een zogenaamde H code te melden, dit is een herstel code ook deze blijft 5 jaar zichtbaar alleen een nieuwe verstrekker evt een bank voor een Hyphotheek ziet dit ook en zal dan misschien soepeler zijn! Een en ander is wel afhankelijk van de snelheid waarmee u de restschuld heeft ingelost!

Werker

gast058

Re: Hypotheek + bkr-registratie

Ongelezen bericht door gast058 »

FA

Geplaatst op 01 Apr 2004 13:53 door FA
--------------------------------------------------------------------------------

Ilse,

Bij meer dan 2 termijnen achterstand krijgt men een code A bij het krediet geplaatst. Men kan als klant besluiten dan alsnog te betalen (na aangemaand te zijn). Dit kan op basis van een betalingsregeling of de vordering wordt door in dit geva Dexia uit handen gegeven (opeisbaar gesteld) via bijv. een incasso bureau. In deze laatste twee gevallen (betalingsregeling/incasso) wordt er een '2' bij de A geplaatst (A2 codering)

Het BKR regelement kent alleen een H melding indien er een 'A' staat. Een A2 + herstelmelding bestaat niet.

In jouw concr e e t geval had je dus een A2 , en in dit geval kan er ook geen H bij worden geplaatst. De enige optie is om Dexia te sommeren de A2 terug te zetten naar A (dit verzoek sturen zij dan naar het BKR). Indien de A2 in A wordt teruggezet, kan de H-melding WEL weer worden geplaatst. Het aanpassen van je A2 in een A gaat niet makkelijk en je bent overgeleverd aan de gratie van Dexia (hun kennende zullen ze niet aan dit verzoek voldoen gezien zij van mening zullen zijn dat de A2 wel terecht is).
Samengevat: een H-melding kan alleen worden geplaatst bij een losse 'A' melding

Teacher
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 nov 2003 15:48

Re: Hypotheek + bkr-registratie

Ongelezen bericht door Teacher »

maar is zo'n a2 codering dan negatiever dan een h codering voor banken??

gast058

Re: Hypotheek + bkr-registratie

Ongelezen bericht door gast058 »

:lol:
Hebt u uw achterstand ingelopen, dan is dit ook zichtbaar in CKI. Een 'H', van Herstel, bij het betreffende krediet geeft dit aan. De 'H' wordt alleen vermeld als het krediet doorloopt. Als u de achterstand hebt ingelopen en daarmee het krediet hebt beëindigd, dan is alleen een einddatum zichtbaar bij het betreffende krediet. Vijf jaar na de einddatum verdwijnen uw gegevens over het beëindigde krediet automatisch uit ons bestand.

Bijzonderheidscodes
Naast de 'A' en de 'H' kennen wij nog vier bijzonderheidscodes die aangeven dat er iets aan de hand is.

Code 1: Er is een aflossings- of schuldregeling getroffen, nadat de achterstandssituatie is ontstaan.
Code 2: De (restant)vordering is opeisbaar gesteld.
Code 3: Er is een bedrag van € 250 of meer afgeboekt. Slechts wanneer afboeking wegens finale kwijting plaatsvindt, moet tegelijkertijd met de code 3 een einddatum worden gemeld. In andere gevallen wordt geen einddatum gemeld.
Code 4: De kredietnemer blijkt/bleek onbereikbaar.
http://www.bkr.nl

mrkoetje
Berichten: 52
Lid geworden op: 12 aug 2003 20:01

Re: Hypotheek + bkr-registratie

Ongelezen bericht door mrkoetje »

sterker nog, wij hebben net vandaag ons eerste huis gekocht!
De rabobank verplicht ons de achterstand (nu al incl incasso 7500,-) eerst te betalen.
De SNS bank heb ik gesproken (de directeur zelfs) en deze doen niet moeilijk bij goed verhaal en als het openstaande bedrag wél al in bezit is van client (en ik heb dat geld gereserveerd op spaarrekening)
ik heb dus de stoute schoenen aangetrokken.........
toch denk ik dat er veel meer mee speelt, inkomen, andere kredieten etc. etc.

Martin

Gesloten