LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Iemand al gebruik gemaakt van/reactie gekregen op conceptbri

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Harrold

Iemand al gebruik gemaakt van/reactie gekregen op conceptbri

Ongelezen bericht door Harrold »

"Conceptbrief die nietigheid in roept i.v.m Art. 6:228 BW (dwaling)"
Heeft iemand deze brief al gebruikt en opgestuurd en bericht van Dexia hierover gekregen?

kees

Re: Iemand al gebruik gemaakt van/reactie gekregen op conceptbri

Ongelezen bericht door kees »

hoi mijn brieven zijn al lang de deur uit
vorige week een brief gehad dat ze ontvangen zijn
maar door grote drukte nog niet zijn behandeld

mooi zo

gr kees

Harrold

Ongelezen bericht door Harrold »

Kees,

hoe bedoel je precies? Heb jij inmiddels ook al twee aanmaningen van dexia gehad om de restschuld te betalen? Vervolgens de conceptbrief gebruikt om de contracten op dwaling te vernietigen?
Heb je persoonlijk een brief gekregen van Dexia dat ze jouw brief ontvangen hebben?
Ik heb zelf nl. net de conceptbrief van L.Blok gebruikt om een brief weer naar Dexia te schrijven.

frank

Ongelezen bericht door frank »

Hoi Harrold

Ik heb ook zo'n concept brief gestuurd met art6:228BW, en eerst kreeg ik brief terug met de mededeling het is zo druk met brieven later hoort u meer van ons.
Toen ik een reaktie kreeg op mijn brief werd hij helemaal afgebrand,want in de folder die ik ontvangen zou hebben zou het volgende staan en dat klop want dat foldertje heb iok nog in huis.

EINDE EN UITBETALING

Na afloop van uw lease-overeenkomst(na drie) jaar)kunnen de aandelen worden verkocht en ontvangt u de volledige verkoopopbrengst,slechts onder aftrek van de aankoopprijs.Uw uitbetaling ontvangt u binnen een week op uw bank-of girorekening..Zou de verkoop van aandelen onverhoopt minder opbrengen dan de aankoopprijs,dan zou u het verschil moeten bijbetalen.U kunt dan desgewenst gebruik maken van de verlengingsgarantie.

er staat nog meer over in een anders topic nl.
Oude folder Legiolease gaat over bijbetalen bij waarde verminderen aandelen"

groetjes

Frank

Keep positive!

Ongelezen bericht door Keep positive! »

Dit staat dan misschien in de kleine lettertjes, wat overigens niet wil zeggen dat je die nooit moet lezen. Maar dit wil nog niet zeggen dat Legio ons gemanipuleerd heeft en ons alleen maar positieve voorbeelden heeft laten zien! Trouwens, we moesten immers het officiële contract binnen 4 dagen weer opsturen want anders waren we te laat om met deze "geweldige" constructie mee te doen. Veel mensen hebben zich hierdoor laten misleiden.
En trouwens,
de Reclame Code Commissie, DSI en AFM hebben na onderzoek bevestigd dat Legio Lease duidelijker had moeten zijn wat betreft de constructie van hun contracten.
Dexia klaagt inmiddels Aegon aan vanwege het achterhouden van de waarschuwingen van de AFM richting Aegon (financiëel dagblad). Dit doet Dexia echt niet als ze 100 % zeker van hun zaak zijn.

Keep positive!

PLUKKER

Ongelezen bericht door PLUKKER »

Aan de andere kant:

*Dit staat niet in de kleine lettertjes, maar in de brochure.
*Brochure is niet misleidend bevonden door de RCC en STE (wel stond er een verkeerd percentage bij de dividendberekening, die overigens geen invloed had op de voorgestelde resultaten).
*Termijn waarbinnen contract terug moest zijn is 30 dagen (zie contract).

PLUKKER - zegt: 'keep realistic!'

Klaas

Ongelezen bericht door Klaas »

Er is toch ook al eerder een uitspraak van een rechter gewesst die de gedupeerde in het gelijk stelde? Dat hij mede door een niet riëel beeld van de constructie van de contracten niet had kunnen weten dat er zoveel risico aan vast zat ?

PLUKKER

Ongelezen bericht door PLUKKER »

Klopt Klaas,

Het DSI heeft een klacht toegewezen van een klant die zijn winst op Legio-contracten op een andere manier had herbelegd dan was toegelicht. Vrij specifiek geval, dat wel.

PLUKKER - kent zijn casi

Gesloten