LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik ben eruit

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
john

Ik ben eruit

Ongelezen bericht door john »

Beste mede lotgenoten,

Ik ben er voor mijzelf uit hoe te handelen als mijn wvd afloopt. Mijn vrouw (eegalease) heeft het contract vernietigd. Dus er is helemaal geen contract meer. Dexia schrijft nog steeds geld van mijn rekening af, wat eigenlijk strafbaar is. Wanneer de eindafrekening komt ga ik deze zeker niet betalen. Nee ik wijs ze er fijntjes op dat het contract reeds vernietigd is, en dat ze maar naar de rechter moeten gaan om het tegendeel te bewijzen. Wat is hier nu het voordeel van. Wanneer iedereen massaal deze redernatie volgt, krijgt dexia haast, en zal spoedig naar de rechter gaan voor duidelijkheid. Wanneer iedereen zijn restschuld betaald onder protest, heeft dezia zijn centjes, en kan het nog jaren duren voor de rechter uitspraak gaat doen. Dexia gaat dan steeds in hoger beroep. En je moet nog maar afwachten of je uberhaupt je centjes nog terugziet. Ik ben er in iedergeval uit. Ik betaal geen restschuld en wacht verder rustig af. Wat vinden jullie hiervan???

Gr. John

joost

Re: Ik ben eruit

Ongelezen bericht door joost »

Dat doe ik al 3 maanden

Joost

john

Ongelezen bericht door john »

Hoi, Joost

Wat heb je tot nu toe van dexia te horen gekregen???
Ben je ook lid van eegalease???

Gr. John

joost

Ongelezen bericht door joost »

dit

"AANGETEKENDE INCASSO ONTVANGEN zonder adres met afgesloten tel.nr"

Mijn incasso van Intrum Justitia heeft geen adres waar ik kan reageren het telefoonnummer is afgesloten hoe moet ik nu reageren op een aangetekend stuk.

Joost

Hans

Ongelezen bericht door Hans »

Als je uitgangspunt is, dat het contract is vernietigd (op grond van eegalease) moet je consequent zijn en niet afwachten op het aflopen van de wvd, maar vanaf heden iedere betaling stopzetten, dan wel een automatische incasso terug laten boeken.
Aldus forceer je een eerdere gang van Dexia naar de rechter, en is je eigen opstelling geloofwaardiger.

Pieter

Ongelezen bericht door Pieter »

Dexia zal niet gauw de gang naar de rechter maken omdat daar dan prcedent werking vanuit gaat voor alle eega leaser en waarschijnlijk ook voor de dwaling gevallen.

Mvg Pieter

Hans

Ongelezen bericht door Hans »

Reden te meer om verdere betaling stop te zetten, en daarmee aan eigen geloofwaardigheid te winnen.

Albert

Ongelezen bericht door Albert »

Blijf het nieuws volgen en nooit te vroeg juichen.

Albert.

Dennis Esser uit Zeist

Ongelezen bericht door Dennis Esser uit Zeist »

Ik heb 2 aanmaningen gehad van elke 13.000 Euro. Ik heb ook Dexia hiervan een brief gestuurd dat ik het contract nietig verklaar door het ontbreken van de handtekening van mijn vrouw. Maar ze trekken hier niks van aan . Wat ik wel gedaan heb is de inhaalincasso's betaalt.

groet
Dennis Esser uit Zeist

Ragrin

Ongelezen bericht door Ragrin »

Beste John, Ik loop even op je voor helaas. En handelde reeds zoals jij denkt het te gaan doen, je hebt gelijk, dit is de beste weg. En legaal ook, mijn vrouw tekende indertijd ook niet, dat was de fout van die inhalige Legiolui. En dat wordt de valkuil voor Dexia ,wanneer de rechter in ons voordeel beslist. Jammer Dexia, goedkoop is miskoop, wij zijn al bekocht door al die gigantische bedragen aan rente die we betaalden.
Mijn geachte is wel: wt zal het een puinhoop worden in Nederland wanneer de rechters het opnemen voor de banken.

Jo.

Ongelezen bericht door Jo. »

Beste mensen,

Mijn vrouw heeft ook alles vernietigd en dus betalen wij ook niks geen rooie eurocent.
Als iedereen dit nu doet leaseverliezer of eegaliezer maakt niet uit dan zullen ze wel wat moeten bij Dexia.

Jo.

ib

Ongelezen bericht door ib »

Is het noodzakelijk om weer een brief naar Dexia te sturen en dus te reageren op de herinnering? Of kan ik het ook gewoon zo laten?

Ik heb de overeenkomst laten vernietigen en daar gingen ze niet mee akkoord. IS het dan vernietigd of niet??

Ik zit een beetje in mijn maag met een schuld van over de 11000 euro.

Toch wel lastig..

Pieter

Beste Ib,

Als het een eega lease betreft. Zie de vele topics hierover en raadpleeg http://home.hccnet.nl/l.blok voor verdere informatie en jouw zaak voldoet hieraan. Dan heb je vernietigd en dus is Dexia aan zet om via gerectelijke stappen aan te tonen dat jouw vernietiging niet klopt. Zie ook de topic waar Sara & Maarten reageren op de brief van D. Bruneel. "N.a.v. vragen van om dhr. Verstandig inzake schadeclaim bij vernietiging eegaleasecontracten"
http://www.trosradar.nl/radarforum.php? ... tegorie=12

Mvg Pieter

Henk Wester

Ongelezen bericht door Henk Wester »

Beste John,
Dit is geen nieuws. We praten hierover al weken. Je moet nu automatische incasso's intrekken. Dat kan alleen met een zgn. "rode kaart", die je op de bank kunt krijgen.
Groet,
Henk

ib

Ongelezen bericht door ib »

Beste Pieter,

Bedankt voor de snelle reactie. Je antwoord is niet helemaal duidelijk en ook de topics en reacties zijn onmogelijk in een avond door te nemen.
Ik heb al wat geld geleend om de restschuld te betalen!
Is het nu verstandig om de brieven te sturen en te betalen, of te wachten en niet te betalen?

groet,
ib

Pieter

Beste Ib,

Ik ken jouw situatie niet. Als in jouw situatie je wettelijke partner niet heeft mee getekend. En jouw partner heeft binnen drie jaar na totstandkomming het contract vernietigd. Dan kun je gerust op twee oortjes slapen en in alle rust alle topics door lezen die hier op dit forum staan. Je staat namelijk Beresterk en is Dexia aan zet om de rechter te overtuigen dat de vernietiging niet van toepassing is op jouw contract.

mvg Pieter

Gesloten