LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik heb de aandelen maar overgenomen........

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Gast

Re: Ik heb de aandelen maar overgenomen........

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 22 Jan 2004 18:59 door Niels


--------------------------------------------------------------------------------

Kijk,

Ik had een contract voor 15 jaar, dus nog bijna 10 jaar 11,1% rente betalen...
Nu betaal ik 3,5 % en heb de aandelen in eigen bezit. In mijn geval is overnemen dus veel goedkoper en er veranderd bijna niets...alleen maar voordeel, want nu kan ik met de aandelen doen wat ik wil. Bij DEXIA stijgen en dalen de aandelen net zo hard als dat ze bij mij doen. Het renteverschil is voor mij 211 per maand!!!
Niels jij hebt een contract van 15 jaar en doet het goed om de aandelen over te nemen.


Maar zeg dan niet dat Piet er niets van begrijpt. De meeste contracten hebben een looptijd van 3-jaar en om die contracten over te nemen heeft geen enkele zin.

Albert.

Niels

Re: Ik heb de aandelen maar overgenomen........

Ongelezen bericht door Niels »

Piet snapt mijn situatie niet helemaal.......

Het maakt toch geen moer uit of ik de aandelen bij dezia lease of ze zelf in beheer heb Piet....ze stijgen of dalen bij Dexia toch net zo hard..
Ik betaal alleen nu een veel lagere rente per maand (211 euro minder!) en ik kan met mijn aandelen doen wat ik wil...verkopen, herbeleggen, call-opties schrijven etc.

Ik hoop op alles maar ik denk dat het niet reel is om te denken dat iedereen hier goed uit gaat komen. Met een gezamelijk jaarinkomen van 80.000 euro, 5 jaar trouw premie betaald zonder protest, geen bewijsmateriaal van misleiding sta ik echt niet sterk hoor...

Ik wil de hele affaire achter me laten, ben nog jong en heb nog een hele financiele toekomst voor me...
Heb alleen een papieren verlies van 16.000 euro...ok...dat wordt gewoon op lange termijn afwachten wat er gaat gebeuren...

Ik hoop dat mensen die echt belazerd zijn 100% geholpen worden....maar er zijn ook een hoop mensen die wel wisten wat ze deden en die moeten m.i. nu niet gaan jammeren...klinkt hard maar wel eerlijk volgens mij!

Groet,
Niels

Gast

Re: Ik heb de aandelen maar overgenomen........

Ongelezen bericht door Gast »

Volgens mij ziet Niels één hele belangrijke factor over het hoofd. Indien een contract nog loopt kan je alleen deze overnemen als je bereid bent om 50% boete over het totale contract te betalen. Vele zitten nu al met torenhoge schulden en laat staan dat men ook nog eens die 50% boete zou kunnen betalen. Als Niels dit geld kon betalen dan is dat voor hem wellicht de beste optie maar dat geeft natuurlijk niemand het recht om tegen een ander te vertellen dat hij het niet begrijpt.

Gast

Re: Ik heb de aandelen maar overgenomen........

Ongelezen bericht door Gast »

Met een gezamelijk jaarinkomen van 80.000 euro, 5 jaar trouw premie betaald zonder protest, geen bewijsmateriaal van misleiding sta ik echt niet sterk hoor...
Dit zie je heel goed Niels. Jij belazert je zelf in ieder geval niet.

Sjaak.

niels

Re: Ik heb de aandelen maar overgenomen........

Ongelezen bericht door niels »

In een 15 jarig contract staat dat je na 60 maanden zonder kosten (dus ook echt geen boete) dagelijks onder verrekening van de hoofdsom kunt stoppen....
Ik heb deze constructie natuurlijk reeds ddorgesproken met DEXIA als mijn financieel adviseur....!
Bedankt voor de bezorgdheid, maar is niet nodig!!
:wink: :wink:

Succes allen!

Groet,
Niels

Gast

Re: Ik heb de aandelen maar overgenomen........

Ongelezen bericht door Gast »

Dag allemaal,

Mijn situatie:
- 1999 winstverdriedubbelaar met AHOLD, INDen ABN. Ding loopt over een paar weken af en ik heb nu zon 1500 euro verlies in de boeken staan, ondanks het feit dat dit toch echt wel solide aandelen zijn.
- heb medio 2000 de maandtermijnen afgelost ivm met het kunnen verkrijgen hypotheek (BKR-geneuzel, ook al zoiets maar daaar zal ik hier maar niet over beginnen)

Ik heb vandaag contact gehad met Legio en daarbij zijn een aantal onderwerpen besproken. Wat daarbij als belangwekkend naar voren kwam is het volgende. Omdat ik al alle maandtermijnen in 2000 al had afgelost, had ik volgens de legio-man volledige zeggenschap over mijn aandelen pakket. Ofwel ik had in bijv dec 2001 toen bovengenoemde aandelen redelijk stonden, de boel ook kunnen wegdoen

Dit wist ik niet anders had ik het zeker gedaan. Ik dacht namelijk dat ik aan de 3 jaar-termijn vastzat en de boel daarom toch niet voortijdig zou kunnen verkopen! (optietermijnen etc). De legio-man zei dat ik het had kunnen nalezen in het contract: dat de lesee rechten en plichten heeft etc en dat in de wet staat dat een klant die rechten/plichten heeft etc...., het bekende kleine lettertjes-geneuzel.

Komen we weer op de leesbare informatieplicht van Legio tov zijn klanten. Waarom informeerd Legio de klanten niet beter klantgericht en to the point over dit soort zaken in plaats van het alleen verwijzen naar de kleine lettertjes als het al te laat is. Nee, de enige informatie die wij krijgen is het opnieuw aangaan van eenzelfde soort overeenkomst. In plaats van dat men meer individueel gerichte adviezen geeft, in mijn geval dus een brief in de trend van:

Mijnheer,

U heeft alle aflossingen betaald en beschikt nu over volledige rechten van uw pakket. Dit houdt in dat u ten alle tijden uw pakket kunt verkopen etc.....

Dit is denk ik een belangrijk punt. Men heeft gewoon verzaakt om klanten met waardevolle informatie te voorzien. sterker nog, ik heb niet eens een brief gekregen met daarin de mededeling dat ik aflossingsvrij was!!! Er werden slechts standaardbrieven en nieuwe produktenfolders verstuurd.

Vooral in barre beurstijden is het denk ik zaak dat een aandelenbemiddelaar zorgvuldige adviezen geeft richting zijn klanten. Adviezen die hout snijden en waarmee overeenkomsten tot een goed einde kunnen worden gebracht.

Gast

Re: Ik heb de aandelen maar overgenomen........

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb in 1998 Bij Legio-lease spaarleasen afgesloten voor 15 jaar,maar na 5 jaar kan je ook al stoppen,ik heb daar veel verlies op.Kun je je zelf ook opgeven bij Stichting Leaseverlies voor Spaarleasen,of alleen maar op verdubbelaars,en drieverdubbelaars.

Polar

Gesloten