VERKOPER SPAARSELECT HEEFT SPIJT VAN AANDELENLEASE
Aandelenlease is voor veel mensen uitgelopen op aandelenvelies.
Verhalen van slachtoffers zijn inmiddels breed uitgemeten .
Gedupeerden zijn massaal naar de rectbank gestapt .
Maar hoe zit het met de BEMIDDELAARS DIE DE PRODUCTEN VERKOCHTEN .
Zij kwamen nog nauwlijks aan het woord .
Een ex- medewerker van spaarselect doorbreekt het stilzwijgen.
Hij vindt het achteraf verschikkelijk.
Ik was gehersendspoeld om zo veel mogelijk te verkopen.
Vierentwintig jaar oud was john toen hij een verkooptraining bij Spaar Select volgde .
Het was hosanna. Er werd verteld dat de aandelenplannen die we moesten verkopen fantastisch waren.Wie dat niet geloofde was gek .
In 1999 en 2000 verkocht john in limburg en brabant tietalen aandelenleaseplannen voor Bank Labouchere ,die sinds 2000 deel uitmaakte van de Dexia bank nederland .Veel verkopers zitten nu door de gekelderde aandelenkoersen met duizenden euros schuld.
Ik vind het verschrikeliojk zegt john.Maar ik ben net zo naief geweest als de verkopers .Ik ben gehersendspoeld door Spaarselect.Ze zeiden wat jij gaat verkopen is HET BESTE dat er is .Een van zijn slachtoffers is Ton ,een chauffeur die voor 100.000 euro het schip inging.Hij vind dat john hem niet goed heeft voorgelicht en alleen de positieve kanten van de aandelenlease heeft benadrukt.Maar hij kreeg NUL op het rekest bij DEXIA .
De Bank acht zich niet VERANTWOORDELIJK VOOR HET HANDELEN VAN TUSSENPERSONEN.
John ,die tegenwoordig voor een grote verzekeringsmaatschappij werkt,vind dat Dexia zich er wel erg makkelijk van af maakt . Hij realiseerde zich destijds niet wat hij verkocht,zegt hij,, Aan de inhoud van de verkoopcontracten is bij mijn verkooptraining amper aandacht besteed.Al helemaal niet aan de risico,s die je met aandelen loopt.Trouwes ,het waren toen topjaren op de beurs .Wie dacht eraan dat de koersen konden dalen? Rijk is hij niet van zijn werk geworden,voor SpaarSelect geworden,zegt hij ,,Dat valt heel erg tegen.SpaarSelect en Dexia die zijn hier rijk van geworden.Op de vraag of hij moedwillig heeft ingespeeld op de ontwetenheid van de mensen zoals ton ,reageert hij fel,,Ik heb destijds zelfs een contract aan mijn vader verkocht.Ben je dan moedwillig mensen aan het oplichten?Een herkebaar verhaal ,zegt advocaat Michiel Rompelberg uit Ubachsberg.Hij behartig de belangen van zo 350 slachtoffers van aandeleaseplannen.Andere verkopers hebben mij soortgelijke verhalen verteld .Zij werden door Spaarselect getraind in een zeer agressieve verkoopmethode die spend heet.Die mensen waren helemaal hyper na zo,n training.Sommigen hebben hun halve familie aandelenleaeplannen aangesmeerd.
De ethiek was vaak ver te zoeken bij hun verkoopmethoden,zegt Rompelberg.Sommige verkopers zeggen dat ze ronduit hebben GELOGEN ,Dexia zegt nu dat SpaarSelect daarvoor verantwoordelijk is. Maar Spaarselect werkte in opdracht van Dexia .En in de wet staat dat een opdrachtgever aanspraakelijk is voor fouten van een tussenpersoon,als die tussenpersoon contractueel voor de opdrachtgever werkt .Woordvoerder Rob Okhuijsen van Dexia spreekt dat laatse tegen.Als de beschuldigingen over de misdragingen tussenpersonen waar zijn ,dan distanieren wij ons daar sterk van.Sinds Labouchere door dexia is overgenomen ,hebben dit soort praktijken in elke geval niet meer plaatsgevonden.Okhuijsen wijst er verder op dat mensen als jan ,ineke en tom hun zaak voor een eventuele schikking voorleggen aan onafhankelijk commissie.Die steld dan aan de hand van hun dragkracht een maandbedrag vast van dat ze drie jaar aan DExia moeten betalen .Daarna word hun restschuld kwijtgescholden.Spaarselect laat weten dat het hersenspoelen van medewerkers nooit bedrijfsbeleid is geweest en betreurt het als medewerkers de werkwijze zo hebben ervaren
DE NAMEN VAN TON EN JOHN ZIJN UIT PRIVACY-OVERWEGINGEN GEFINGEERD
bron Ijmuiden courant/haarlem courant
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] IK WAS GEHERSENDSPOELD verkoper spaar select
Re: IK WAS GEHERSENDSPOELD verkoper spaar select
http://www.trosradar.nl/forum/viewtopic ... 7&start=30Ik heb voor Legio gewerkt!!!"
Een krantenartikel waarop stond verdien zoveel duizend in de maand. Ach waarom ook niet, dacht ik toen. Heb dus gesolliciteerd toen bij Vero Sales een onderneming van Legio Lease.
Kwam daaraan en had een vrij leuk gesprek waarop ik ook meteen was aangenomen. Wat was de bedoeling: "Zoveel mogelijk spaarproducten van Legio zien te verkopen aan bedrijven en personen!!!" Na een interne opleiding van 1 week bij Vero Sales kon ik telefonisch aan de slag. En de producten gingen als broodjes over de toonbank.
Wie heeft informatie verzameld? Zijn er nog meer belangrijke ervaringen van verkopere te melden
Laten we er een HOT topic van maken als een van de vele bewijstukken dat
Een accountmanger van Dexia heeft mij toevertrouwd dat de AANBIEDERS de policy hanteren door op voorhand contracten opstelden zonder dat er daadwerkelijk aandelen zijn aangekocht. Indien de klant niet tijdig tekent wordt hij onder druk gezet met brieven en telefonische benadering. Mocht de klant niet ingaan dan volgt een 6 maanden uitsluiting tot deelname. Niet verkochte contracten werden middels opties afgedekt en zo mogelijk in andere contracten verwerkt.
De listen van de verkopers zijn genoegzaam bekend.
Helaas is het bedrog nog te vers dat er op korte termijn een aantal KLOKKENLUIDERS zich zullen melden. Zeker nu de signalen dat er geen enkele rechtsbescherming (en perspectief) geboden zal worden. (Denk aan bouwfraude en balk ellende zijn standpunt in deze)
ONOMSTOTELIJK is achter de grodijnen bekend dat de verkooptechniek bol staat met MISLEIDING FRAUDE KLANTKENNIS misachting bewust na 1998 tot ongeremde provisie jacht heeft geleid. Overuren van maastricht tot De Helder hebben gewetenloze yuppies gehandeld.
Iedereen kent er wel iemand in zijn buurt, ik ben ervan overtuigd dat indien dit niet boven water komt de schandpaal zijn dienst weer moet doen.
Tenslotte vind Donner dat een winkeldief voor 25 euro met zijn foto in de krant mag.
Oplichters die tienduizend euro hebben verkwanseld mogen wat mij betreft in de staatcourant.
Wie kent een verkoper die zijn / haar verhaal wil doen?
Met dank Hans 2
Voor na de sunrise........ tip
Een droom van een avonturier uit Twente nu in Texas.
luister maar... http://www.teye.com/
http://cdbaby.com/cd/teyebelen?cdbaby=7 ... dba0174364
Laatst gewijzigd door Joshua op 06 jul 2004 22:35, 3 keer totaal gewijzigd.
Ga eens iets doen.
Laatst gewijzigd door Steenbok op 06 jul 2004 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Joshua
Na de vakantie is het reces van de 2e kamer voorbij en gaat alles weer verder alsof er niets is gebeurt.
Ik stel voor om in de vakantie te werken aan een Zwart Boek over de schrijnende verwaarlozing van verantwoordelijkheden van al degenen die werkten voor de bank La Bouchere en Spaarselect en de firma Legio lease!(Genoeg materiaal al op dit forum en het oude forum)
.
Ook moet er in dat Zwartboek komen een kompleet AFMrapport, verslag werkzaamheden Oosting. enz. enz.
De advokaten die ons moeten verdedigen worden nu overrompeld door de advokaten van Dexia.
Wij moeten materiaal aandragen waarmee gedupeerden zaken gaan winnen en de jurisprudentie zich ten goede naar ons gedupeerden gaat richten.
Ik hoop dat je mee wil denken en schrijven aan een Zwartboek.
Ook de schandalige manier waarop Dexia met gedupeerden omgaat moet aan de kaak gesteld worden.
Met dit Zwartboek zullen wij weer naar de 2e kamer gaan.
Je kunt mij hierover kontakten via Piet Korenaar, hij is blij met mijn voorstel te willen bijdragen aan een Zwartboek.
Samen kunnen wij meer.
Daarnaast een muzikale groet., ben nu bezig met het uit het hoofd leren (ter afleiding) vvan Gymnopedies van Satie
Hans2
Na de vakantie is het reces van de 2e kamer voorbij en gaat alles weer verder alsof er niets is gebeurt.
Ik stel voor om in de vakantie te werken aan een Zwart Boek over de schrijnende verwaarlozing van verantwoordelijkheden van al degenen die werkten voor de bank La Bouchere en Spaarselect en de firma Legio lease!(Genoeg materiaal al op dit forum en het oude forum)
.
Ook moet er in dat Zwartboek komen een kompleet AFMrapport, verslag werkzaamheden Oosting. enz. enz.
De advokaten die ons moeten verdedigen worden nu overrompeld door de advokaten van Dexia.
Wij moeten materiaal aandragen waarmee gedupeerden zaken gaan winnen en de jurisprudentie zich ten goede naar ons gedupeerden gaat richten.
Ik hoop dat je mee wil denken en schrijven aan een Zwartboek.
Ook de schandalige manier waarop Dexia met gedupeerden omgaat moet aan de kaak gesteld worden.
Met dit Zwartboek zullen wij weer naar de 2e kamer gaan.
Je kunt mij hierover kontakten via Piet Korenaar, hij is blij met mijn voorstel te willen bijdragen aan een Zwartboek.
Samen kunnen wij meer.
Daarnaast een muzikale groet., ben nu bezig met het uit het hoofd leren (ter afleiding) vvan Gymnopedies van Satie
Hans2
Ik roep alle ex Spaarselect verkopers op die sprijt hebben om zich te melden. Vertel je verhaal en help hier veel duizenden mensen mee.
Durf te zeggen wat er werkelijk is verkocht door jullie.
We zien het wel hoevelen zich melden.
Durf te zeggen wat er werkelijk is verkocht door jullie.
We zien het wel hoevelen zich melden.
Er zijn al hele lijsten aangelegd!
Met mensen die zich vrijwillig gemeld hebben Finito?
En ook hun verhaal voor de rechter willen vertellen? Dacht het niet, zijn allemaal veel te bang.
Maar voor dat soort mensen zou ik mijn petje afnemen. Iedereen maakt fouten, MAAR TOEGEVEN dat je ze gemaakt hebt is iets wat weinig mensen doen.
En ook hun verhaal voor de rechter willen vertellen? Dacht het niet, zijn allemaal veel te bang.
Maar voor dat soort mensen zou ik mijn petje afnemen. Iedereen maakt fouten, MAAR TOEGEVEN dat je ze gemaakt hebt is iets wat weinig mensen doen.