LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] in de aanval

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
b.van norg

in de aanval

Ongelezen bericht door b.van norg »

Het lijkt me dat onderhand ijd wordt dat we ons als gedupeerden van Legio in de aanval gaan en de tijd achter ons laten waarin we ons afvragen waarom we in hemelsnaam met Legio in zee te zijn gegaan. Een bedrijf dat minimaal te verwachten verantwoordelijkheidsgevoel, respect voor en fatsoen jegens haar klanten lijkt te missen.

Dat de DSI en de AFM tot nu toe tot nu in gebreke zijn gebleken redelijkerwijs te verwachte minimale verantwoordelijkheid en fatsoensnormen bij Legio jegens haar klanten af te dwingen en naleving te garanderen is een andere reden om daar niet langer op te vertrouwen en zelf in de aanval te gaan. Dit met het doel Legio en andere betrokken instellingen op hun -misschien juridisch gezien niet maar moreel gezien zeker- ronduit dubieuze praktijken aan te spreken. Dit in alle waardigheid, oprechtheid en met open vizier.

Ik stel daarom het volgende voor:

1- Aanleg van een zwarte lijst van organisaties waartoe Legio heeft behoord (Aegon) en nu toe behoord (Dexia) plus bedrijven waaraan Legio/Dexia momenteel van gebruik maakt (E.O.S outsourcing in Rotterdam, incasso en deurwaarder bedrijven, advocaten etc). Dit met het doel om deze bedrijven op morele gronden aan te spreken op hun medewerking aan het op dubieuze gronden financieel ten gronde richten van gedupeerden;

2- Na te gaan welke organisaties (consumentenbond, vereniging payback, stichting leaseverlies) bereid zijn voorgestelde akties gestalte te geven of evt een nieuwe stichting of vereniging van Legio gedupeerden op te richten. De doelstelling zou dan niet het leveren een juridische strijd moeten zijn, daarvoor is de stichting leaseverlies, maar om Legio/Dexia/Aegon en andere betrokken partijen aan te spreken op hun maatschappelijke verantwoordelijkheid en betrokkenheid bij een schandaal van ongekende omvang.

3- Oproep aan alle legio gedupeerden om af te zien van alle diensten en services die door Legio/Dexia/Aegon worden aangeboden. Bijvoorbeeld door verzekeringen en hypotheken over te dragen naar andere instellingen zodra de kans zich voordoet;

4- Oproep om af te zien om zaken doen met bedrijven op de zwarte lijst. Waarom wel een oproep voor boycot van Nederlandse bedrijven ten tijde van de apartheid in Zuid Afrika en niet als een maatschappelijk schandaal van ongekende omvang zich voordoet in Nederland.

5- Voorzover ik kan overzien zijn het grootste deel van de lopende kontrakten afgesloten in de tijd dat Aegon eigenaar was van Legio. In de huidige situatie is Aegon dan wel niet juridisch maar wel feitelijk de partij geweest onder wiens verantwoordelijkheid de toegepaste konstruktie, verkoop praktijken etc. tot stand zijn gekomen. Mijn voorstel is dan ook om Aegon een proces aan te doen, bij voorkeur door de stichting Leaseverlies, waarin wordt afgedwongen dat Aegon wordt verboden om ongewenst en ongevraagd aanbiedingen te doen aan gedupeerden van wat voor nieuwe diensten of services dan ook. Dit onder straffe van een dwangsom ten grote van de gelede schade (inleg en restschuld) van klager/gedupeerde/melder. Of direct financiele compensatie voor geleden schade van Aegon af te dwingen. Dit daar Aegon met de aanbiedingen van winstverdubbelaars of wat dan ook voor kontrakten maatschappelijk ernstig in gebreke is geweest en zeer grote schade heeft veroorzaakt;

6- De stichting Leaseverlies te vragen om te onderzoeken of de individuele directieleden van Legio en Aegon niet op persoonlijke titel voor het gerecht gedaagd kunnen worden. Dit naast het juridische gevecht dat momenteel geleverd wordt. Dexia geef ik zelf momenteel het voordeel van de twijfel, daar zij zelf ook op het verkeerde been door Aegon gezet lijken te zijn. Al heb ik weinig waardering voor de wijze hoe Dexia nu met de zaak omgaat. Ik kan me dan ook voorstellen dat velen van jullie daar anders over denken;

7- Het justieel systeem in Nederland de boodschap te geven dat een snelle afwikkeling van de rechtsgang gewenst is zonder echter afbreuk te doen aan vereiste zorgvuldigheid. Dit gezien de grote maatschappelijke omvang van het conflict, het onstane wantrouwen in het functioneren van de maatschappij en de langdurige onzekerheid van gedupeerden mbt de eigen persoonlijke situatie in geval van een zeer langdurige rechtsgang. Dit lijkt gezien de vele reacties van wanhoop in dit forum voor velen van ons niet te dragen en het is zeer onredelijk zoniet onmenselijk om ook dat offer te vragen. Het verzoeken van een uitspraak op redelijke korte termijn moet ook juridisch gezien mogelijk zijn en het lijkt me redelijk dat als verenigde groep van gedupeerden dat te verzoeken en er op toe te zien dat de rechtsgang niet onnodig wordt vertraagd. En te verzoeken invorderingen van restschulden gedurende de duur van de rechtzaak te stoppen. Dit zal Legio/Dexia ook stimuleren om te komen tot een zo snel mogelijke afhandeling van de rechtszaak;

9- Legio/Dexia/Aegon te vragen opening van zaken te geven, hoe het zo ver heeft kunnen komen. Om ze te vragen om een meer humane toon aan te slaan in de correspondentie. Om ze erop te wijzen dat het verwerpelijk is dat onze ingebrachte bezwaren ogenschijnlijk slechts gebruikt worden om de eigen juridische positie te verstevigen en in onze ervaring niet serieus genomen en onderzocht worden. Dat het zoeken naar een oplossing niet het exclusieve alleenrecht is van Dexia/Legio. Dit met het doel te bezien of de hiervoor voorgestelde maatregelen wel daadwerkelijk nodig zijn en indien mogelijk, om te komen tot een meer humane wijze van omgang.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties. Daar ik pas onlangs het bestaan van dit forum ontdekt hebt, kan het zijn dat er iets dergelijks al eerder is voorgesteld en dat deze discussie al eerder is gevoerd. Ik ben nog bezig om dat uit te zoeken, en stel het zeer op prijs als iemand van jullie mij daar aanwijzingen voor kan geven.

Het lijkt me onderhand tijd om ook de partijen die door Legio zijn ingehuurd op hun maatschappelijke verantwoordelijkheid aan te spreken en te eisen medewerking aan uitvoering van het Legio schandaal te stoppen.

PAYBACK

Re: in de aanval

Ongelezen bericht door PAYBACK »

Beste B. van Norg,

Precies hiermee zijn we al mee bezig.

De vereniging PAYBACK organiseert naast juridische stappen te ondernemen en het ondersteunen van stichting leaseverlies ook andere krachtvolle acties. Op het moment zoeken wij bijv. ook het gesprek met banken zoals ING, SNS en ABN AMRO om gezamenlijk iets nieuws te laten ontstaan om al die mensen uit de problemen te helpen. Als deze banken voor dit gesprek niet open staan zien wij zelf een bodem voor het laten ontstaan van een totaal nieuwe bank.

Een eigen bank
van consumenten voor consumenten met enorme mogelijkheden.

Niemand hoeft dan meer naar een instelling die alleen maar aan hun eigen portemonnee denkt. Het kan zeker anders!
Zo kan iedereen het beste uit zijn situatie halen en komt Dexia of AEGON niet onderuit om hun verantwoording te nemen.

Ik weet niet of het zover moet komen, maar eens weet ik zeker. De vereniging PAYBACK gaat de komende tijd activiteiten ontplooien die oplossingen realiseert of voor aardverschuivingen gaat zorgen.

Wij geven de komende tijd ook iedereen de mogelijkheid hieraan actief aan mee te doen via onze website

www.pay-back.nl

Wij wensen u allen fijne feestdagen en een gelukkig 2003.

Meld je aan en kom in actie.

pm

Ongelezen bericht door pm »

Goed bezich waar moet ik me melden...

PAYBACK

Ongelezen bericht door PAYBACK »

Kijk even op onze website

http://www.pay-back.nl

of per e-mail onder

[email protected]

Met vriendelijke groeten,

De vereniging PAYBACK

Sonja

Ongelezen bericht door Sonja »

Ik zag dat de website Payback nog niet klaar is,
in januari pas.
Maar ik zal mij aanmelden via de mail.

mark

Ongelezen bericht door mark »

tjesus,
jullie geloven echt nog dat jullie in je recht staan,en ook nog eens dat jullie ook maar een schijn van kans maken,echt,het spijt me geweldig,maar wat een lachwekkende berichten lees iik toch op dit forum
daarstraks iemand,die wilde met alle gedupeerden gaan demonstreren...o ja...ze kon geloof ik op 3 februari :)

b. van norg

Ongelezen bericht door b. van norg »

Ik zie dat er 6 reacties zijn op mijn bericht dat ik gisteren geplaatst heb. Maar kan ze (deze reacties/berichten) niet zien? Doe ik wat fout?

b. van norg

Ongelezen bericht door b. van norg »

Ik zie dat er 6 reacties zijn op mijn bericht dat ik gisteren geplaatst heb. Maar kan ze (deze reacties/berichten) niet zien? Doe ik wat fout?

Frank

Ongelezen bericht door Frank »

Hallo Mark,

Je mailadres bouncde en ik weet ook niet zeker of mark@hotmail je echte mail adres is, dus dan maar op deze wijze een reactie.
Mij is meerdere malen verzekerd dat het 100% veilig
was en dat ik het ingelegde geld na 3 jaar kan
opnemen, risicovrij. Op een gegeven moment hoor ik via
een ander kanaal dat het ingelegde geld verdwenen is
en er ook een forse restschuld overblijft. Ik ben
vergelogen en bestolen, maar ik ben niet zielig en zit
ook niet in de slachtofferrol zoals je lijkt te
suggereren. Blaming the victim, mensen die te goeder trouw zijn belachelijk en ongeloofwaardig maken? Misschien zitten er qua motivatie een aantal rotte appelen tussen, dit wil niet zeggen dat dit onrecht niet zeer reeel is.

met groet,
Frank

anoniem

Ongelezen bericht door anoniem »

radar, zat een slot op mark

Gesloten