In een spectaculaire uitspraak heeft de Klachtencommissie een uitgever van aandelenleaseproducten aansprakelijk gesteld voor het geleden verlies van een cliënt omdat deze niet expliciet was gewaarschuwd voor de mogelijkheid dat hij ook verlies zou kunnen lijden. Ook heeft de bank niet het verplichte cliëntenprofiel opgesteld, waarin duidelijk moet worden hoeveel risico de belegger wil lopen.
Klagen kan altijd
Deze uitspraak kan betekenen dat ook andere klagers met succes bezwaar kunnen maken tegen hun overeenkomst, onafhankelijk of zij nu wel of niet op verlies staan. Gezien de ontwikkelingen van de aandelenmarkten en de toegenomen risico-aversheid bij beleggers, is de kans groot dat vele beleggers hiervan gebruik willen maken.
Advocaat William Schonewille van Barents & Krans inventariseert de mogelijkheden voor een gezamenlijke actie. Volgens hem is de uitspraak die vandaag bekend werd, een onderstreping van het argument dat aandelenleasepartijen tekort zijn geschoten in hun zorgplicht. Meer …
Frans Gunnink
Hallo mensen dit is een bericht uit april 2002 jammer genoeg heb ik de volledige uitspraak niet meer,maar dit lijkt me toch jurisprudencie in ons voordeel!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] in het gelijk gesteld!
Re: in het gelijk gesteld!
Bedankt Frans,
Dit zijn berichten waar we op zitten te wachten.
Die Jurisprudentie zal zeker ook voor ons gelden.
Ik hoop toch zo op een goede afloop!
Sonja.
Dit zijn berichten waar we op zitten te wachten.
Die Jurisprudentie zal zeker ook voor ons gelden.
Ik hoop toch zo op een goede afloop!
Sonja.