| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] is aandelen leasen, wel leasen?
-
Willem
Re: is aandelen leasen, wel leasen?
Sara, Maarten.....
Wat houdt de Wge in..?
Eh.. Sara, ga jij ervanuit dat deze contracten onder het art. 7A: 1576e lid 2 BW vallen...?
Dit staat min of meer wel in het contract...
Of zie ik dit verkeerd?
Wat zijn dan de regels van toepassing op zo'n contract?
Groetn
Wat houdt de Wge in..?
Eh.. Sara, ga jij ervanuit dat deze contracten onder het art. 7A: 1576e lid 2 BW vallen...?
Dit staat min of meer wel in het contract...
Of zie ik dit verkeerd?
Wat zijn dan de regels van toepassing op zo'n contract?
Groetn
-
hans
Willem,
Ze kunnen zo veel in het contract zetten. Ook verwijzingen naar rechtsregels die misschien feitelijk helemaal niet van toepassing zijn. Uiteindelijk ligt het oordeel toch bij een rechter.
Ze kunnen zo veel in het contract zetten. Ook verwijzingen naar rechtsregels die misschien feitelijk helemaal niet van toepassing zijn. Uiteindelijk ligt het oordeel toch bij een rechter.
-
Willem
Hans,
dat lijkt mij mooi!
Dan is er meteen aangetoond dat zij bewust de kluit hebben belazerd door voor te doen dat het allemaal door wetgeving is afgedekt.
Dus een strafbaar feit!
dat lijkt mij mooi!
Dan is er meteen aangetoond dat zij bewust de kluit hebben belazerd door voor te doen dat het allemaal door wetgeving is afgedekt.
Dus een strafbaar feit!
-
hans
Strafbaar feit, zal best, maar wat schiet jij daar mee op ? Het moet je toch gaan om een schadevergoeding (via het civiele recht en niet via het strafrecht !)
-
Sara Etty
Het strafrecht kent tegenwoordig gelukkig ook schadevergoedings mogelijkgheden. Maar of hetgeen hier geformuleerd een strafrechtelijk feit betreft, kortom onder een bestaande delicts omschrijving valt is een tweede.
-
Maarten_Banco
-
Sara Etty
Maarten... gaat het wel goed met je? Waar verwijs jij Willem nou naar? Ratio?
-
Maarten_Banco
Het gaat wel lekker, ben alleen een beetje melig. Sorry Willem!
-
Sara Etty
"melig"?
Verontrustender, hoe kom jij aan dit soort links?
Verontrustender, hoe kom jij aan dit soort links?
-
Maarten_Banco
http://www.google.nl/search?hl=nl&ie=UT ... lr=lang_nl
Deze link kun je waarschijnlijk niet klikken omdat ie te lang is. Daarom moet je hem even in zijn geheel in je adresbalk kopieren.
Deze link kun je waarschijnlijk niet klikken omdat ie te lang is. Daarom moet je hem even in zijn geheel in je adresbalk kopieren.
-
Willem
Hans,
Ze kunnen zoveel zeggen.... oke, dat is waar. Toch blijf ik het raar vinden. Er zijn ongeveer 30 punten in het genereuze aanbod van hun waarin dit artikel genoemd wordt. Ook in de uitspraak van de DSI zegt DEXIA zelf! dat ze zich hier aan moeten houden. Dit is m.i. allemaal tegenstrijdig.
Maar ja, ik ben geen jurist. Mijn wereld is rond en ik hoop er nog veel van te zien.
Wordt vervolgd.
Ze kunnen zoveel zeggen.... oke, dat is waar. Toch blijf ik het raar vinden. Er zijn ongeveer 30 punten in het genereuze aanbod van hun waarin dit artikel genoemd wordt. Ook in de uitspraak van de DSI zegt DEXIA zelf! dat ze zich hier aan moeten houden. Dit is m.i. allemaal tegenstrijdig.
Maar ja, ik ben geen jurist. Mijn wereld is rond en ik hoop er nog veel van te zien.
Wordt vervolgd.