LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is er zoiets als een breakeven punt ?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
JOOST1
Berichten: 364
Lid geworden op: 05 jul 2003 21:18

Is er zoiets als een breakeven punt ?

Ongelezen bericht door JOOST1 »

Is er zo iets als een breakeven punt voor het consulteren van een advocaat Ik kan me voorstellen dat de kosten voor een advocaat al gauw boven de restschuld uitkomt


Joost

Harry 12
Berichten: 249
Lid geworden op: 29 jul 2003 19:36

Re: Is er zoiets als een breakeven punt ?

Ongelezen bericht door Harry 12 »

Je kunt een kwartier met een advokaat spreken in jouw geval Rompelberg.

Als je 3000 euro moet betalen heeft een advokaat geen zin lijkt me. Dus betaal dan maar.

Voor de rest is dit een foute stelling die je plaatst. Je kunt onderhandelen met een advocaat over het uur-tarief voor de rest moet je het nu eindelijk eens zelf gaan doen Joost.

Harry

Patrick
Berichten: 87
Lid geworden op: 31 jul 2003 21:47

Re: Is er zoiets als een breakeven punt ?

Ongelezen bericht door Patrick »

Hoi Joost1,

Natuurlijk is er een punt waarop de kosten van het recht de baten van het (mogelijke) gewin overstijgen. En aangezien we het hier over relatief kleine bedragen hebben kan dat breakeven point al best snel bereikt worden.

Op zich is het wel interessant om eens van de mensen die een advocaat hebben - ik heb er nu nog geen, ga mijn recht pas halen na een uitspraak bij SLV - te horen hoeveel uur die advocaat voor ze verwacht te werken. Met alle mogelijke slagen om de arm natuurlijk. Advocaten zullen van tevoren toch ook een inschatting maken hoeveel werk het ongeveer zal worden?

Ik heb er totaal geen gevoel bij hoeveel werk zo'n rechtzaak is voor een advocaat. Heeft iemand wel een idee?

Groeten,

Patrick

JOOST1
Berichten: 364
Lid geworden op: 05 jul 2003 21:18

Re: Is er zoiets als een breakeven punt ?

Ongelezen bericht door JOOST1 »

Hoezo Rompelberg Ik heb daar bedragen van gehoord die echt hoog zijn 3000 tot 5000 Euro

Als dit zo is dan kunnen de meeste leasers beter derict betalen en de zaak vergeten Want ik denk dat het gros zo rond de 5000 euro verlies heeft

Dan kun je tocht beter betalen onder protest en afwachten wat de uitkomst is van de stichtingen en de com Oosting.


Joost

Patrick
Berichten: 87
Lid geworden op: 31 jul 2003 21:47

Re: Is er zoiets als een breakeven punt ?

Ongelezen bericht door Patrick »

Hallo Harry 12,

Ik zat nog even oude threads te lezen, en toen viel me op dat je schreef:
Als je 3000 euro moet betalen heeft een advokaat geen zin lijkt me. Dus betaal dan maar.
Dus de enige hoop die mensen met een schuld lager dan € 3.000 hebben, is dat in de SLV/EL zaak tot een (zonder verdere rechtzaken te voeren) uitvoerbaar schikkingsvoorstel gekomen wordt? Is die kans niet erg klein?

Groeten,

Patrick

P.S. Heeft er echt niemand een inschatting gehad van z'n advocaat over hoeveel uur hij met de zaak bezig zal zijn?

Sonja
Berichten: 823
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:09

Re: Is er zoiets als een breakeven punt ?

Ongelezen bericht door Sonja »

Je kan een tegemoetkoming krijgen , als je teminste niet
zo veel geld heb en verdien.

Dan valt het wel mee.

En misschien vraagt de ene advocaat wel meer dan de andere.
rompelberg zal wel duur zijn ja.

Je kan ook wachten, en later een advocaatnemen als de zaken
rond zijn via st. leaseverlies.
Dan hoeft de advocaat alleen maar een verzoek om teruggave te
doen.
Je hebt hoe dan ook een advocaat nodig lijkt me.

En het zal niet lang meer duren dat je voor moet komen
bij de rechter. Wil je dan alleen gaan?
Denk daar eens over na.

Succes , Sonja.

Gesloten