LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is het Dexia aanbod legaal??

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
ener

Is het Dexia aanbod legaal??

Ongelezen bericht door ener »

Wat ik me al een tijd afvraag is of het Dexia-aanbod wel legaal is. Met andere woorden kan een bank zo een voorstel doen, terwijl er een rechtszaak aangespannen is.
Je verspeelt al je rechten als je erop ingaat en doe je dat niet dan zit je met een flinke restschuld die de ellende alleen nog maar groter maakt.
Dit is het grote probleem voor de meesten van ons als ik dat zo lees op dit forum.
Dit maakt mensen toch radeloos !
Laten ze (bijv. SLV, pay-back, leaseleed) eens kijken of hiertegen iets te doen is.
Wie kan me hier iets zinnigs over vertellen?

mvrgr.

ener.

Pluto

Re: Is het Dexia aanbod legaal??

Ongelezen bericht door Pluto »

Ja het aanbod is legaal. Juist omdat er een rechtzaak loopt is Dexia met een aanbod gekomen. Dit is een eenzijdige poging van Dexia om te schikken. Je bent vrij om akkoord met het aanbod te gaan of niet. Trek je niet teveel aan van de einddatum van het aanbod. Ik verwacht dat je, als je al zou willen, op een later tijdstip ook nog gebruik kunt maken van het aanbod.

Pluto

Rene

Ongelezen bericht door Rene »

Het is geen aanbod!!!

Ze trekken juist alles in!!!! alleen onder voorwaarde dat je afstand doet dan geven ze je weer wat armslag om renteloos af te betalen ect

JD van den Berg

Ongelezen bericht door JD van den Berg »

ENER
Het DEXIA aanbod is legaal.Maar:
In het DEXIA aanbod is de "restant" hoofdsom door DEXIA berekend op basis van de optie in het contract.Over de verwerking van de optie staat echter niets in het contract.DEXIA doet nu met deze berekening alsof ze niet de volle verantwoording heeft voor haar deel in het contract en rekent de hoofdsom geheel in haar voordeel uit.Een deel van haar werk en verantwoording nl het optie handelen ,wil ze zeker als "eigen werk" zien ,dat niet ten goede hoeft te komen aan de contractant. Het beperken van het verlies ,was naast het optimaliseren van de winst de taak van DEXIA.Door maar een deel van deze taak uit te voeren en het optie handelen voor zichzelf te doen is DEXIA in het geheel niet ethisch bezig.Het resultaat van de "restant" hoofdsom berekent inclusief het optie handelen is ook juridisch juist. Mag DEXIA de maximale of moet DEXIA de minimale "restant" hoofdsom aangeven! Het voordeel voor DEXIA is duidelijk :met alle "restant" hoofdsommen ,op haar manier berekend, kan ze een dam opwerpen voor de actie van Leaseverlies.Als de rechter dan over enige jaren uitspraak doet ,heeft ze met het geld zoveel verdiend dat een eventuele schikking eruit betaald kan worden. Met de minimale "restant" hoofdsom kan DEXIA geen vuist maken en zal uiteindelijk genoegen moeten nemen met de rentewinst of kan veroordeeld worden tot alles terug te betalen.
Zie verder in forum onder DEXIA aanbod mijn oproep.

Gesloten