LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] JAWEL, DE EERSTE GEDUPEERDE KRIJGT TIENDUIZENDEN GULDENS TER

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Jackcornelissen (met de g

JAWEL, DE EERSTE GEDUPEERDE KRIJGT TIENDUIZENDEN GULDENS TER

Ongelezen bericht door Jackcornelissen (met de g »

Vernietigend vonnis in aandelenlease-zaak
Gepubliceerd op donderdag 25 april 2002 (www.planet.nl)
De klachtencommissie van het Dutch Securities Institute heeft deze week een vernietigend vonnis uitgesproken over een bedrijf dat aandelenleaseconstructies aan de man brengt. De commissie bepaalde dat de bank het verlies van de cliënt inclusief rente moet vergoeden en dat het contract vernietigd wordt.

De bank kocht in 1997 voor een totale leasesom van 36.733 gulden aandelen ABN Amro (koers) en KPN (koers) voor de klant. Die moest op zijn beurt fl. 251,30 per maand afbetalen. Na enthousiaste verhalen van een medewerker van het bedrijf besloot de klant in augustus 2000 nog een pakket aandelen bij te kopen, waardoor zijn maandlasten naar fl. 503,40 stegen.

Korte tijd later kwam de klant er achter dat hij door het instorten van de koers van KPN helemaal geen gunstige deal had gesloten. Omdat hij vermoedde dat de verkopende bank meer aan z'n eigen belang had gedacht dan aan het belang van de klant stapte hij naar de DSI. Ook stelde de gedupeerde consument dat hij onvoldoende was ingelicht over de risico's en het koersverloop. Verder beschuldigde hij de bank van agressieve verkoopmethoden.

Zorgplicht

Die verwierp de bezwaren en stelde dat hij wel degelijk had voldaan aan zijn wettelijke zorgplicht. Die zorgplicht bestaat er uit dat geldinstellingen bij dergelijke constructies nagaan of een klant wel aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen en niet verder springt dan z'n financiële polsstok lang is. Verder beweerde de gedaagde partij dat het bedrijf niet verplicht is gedurende de looptijd van het leasecontract haar klanten op de hoogte te houden van het koersverloop.

Maar de klachtencommissie heeft de vloer aangeveegd met de argumentatie van de aangeklaagde partij. Bij het afsluiten van het tweede leasecontract in 2000 was de klant er niet voldoende op gewezen dat in dat pakket ook meer risicovolle termijncontracten waren inbegrepen. Ook was de klant er niet expliciet op gewezen dat hij verlies kon lijden en was niet aangetoond dat de aandelenverstrekker een klantenprofiel had gemaakt. "Dwaling" oordeelde de commissie.

Verdubbelaar

De uitspraak van de commissie is donderdag openbaar gemaakt. Hoewel de namen van gedaagde, klager en product zijn weggelaten, kan uit de tekst van de uitspraak afgeleid worden dat het om een winstverdriedubbelaar gaat zoals onder meer door Legio (voorheen Legio Lease) op de markt wordt gebracht. Volgens geruchten in de markt, zoals FEM/De Dag het noemt, zou het ook om dit bedrijf gaan.

Het consumentenprogramma Tros-Radar kwam in maart met een kritische reportage over de Winstverdriedubbelaar van Legio. Naar aanleiding van die uitzending meldden zich 6000 gedupeerden. Inmiddels wordt onderzocht of er voldoende grond is om een stichting voor gedupeerden op te richten. Ook de Autoriteit Financiële Markten heeft belangstelling voor de zaak getoond. Legio heeft de resultaten van het onderzoek, waarop de Radar-uitzending gebaseerd was, verworpen.

jonathan

Re: JAWEL, DE EERSTE GEDUPEERDE KRIJGT TIENDUIZENDEN GULDENS TER

Ongelezen bericht door jonathan »

Proficiat voor alle mensen die zo hard hebben gewerkt aan het boven water krijgen van deze ellende. Deze week worden jullie nog beschimpt in HP de Tijd dat niet eens het journalistieke hoor/wederhoor toepast maar alleen maar over de "door radar ontketende heksenjacht" schrijft zonder jullie ook maar 'n ogenblik aan het woord te laten. Goed gedaan, hou vol, dit kan iets héél groots worden!

Cees Bakker

Ongelezen bericht door Cees Bakker »

Bank Labouchere en de colporteurs van Spaarselect moeten ook aan de schandpaal genageld worden. Deze gewetenloze verkopers maken misbruik van onwetendheid, beloven dingen die ze niet waar kunnen maken en storten zo mensen in de ellende.

Sound of Music

Ongelezen bericht door Sound of Music »

Dit klinkt geweldig !

Beursbengel

Ongelezen bericht door Beursbengel »

Hé daar heb je Marcel weer (Sound of Music)!

Lekker nuttige bijdragen kerel. Aan jou hebben we wat.
Opgetrommeld door de heer Cornelissen? Dat is volgens mij een alias van Schonewille. Zo fanatiek als die vent iedereen aanzet tot het aangaan van problemen door het stopzetten van maandbetalingen en het meedoen aan de stichting Leaseverlies. Op zich prima hoor, maar denk ook nog even voor u zelf. Het lijkt wel een demagoog.

Groeten,
Beursbengel

Albert

Ongelezen bericht door Albert »

Jack je reageert te veel denk aan je hart

a oztorun

Ongelezen bericht door a oztorun »

Hetzelfde verhaal heb ik met een andere bank meegemaakt. kan ik ook dan bij stichting Leaseverlies terechtkomen.

Jack

Ongelezen bericht door Jack »

Ik geef toe dat ik elk bericht lees wat op het forum komt.
Okay ik ben een zeikerd maar ik probeer jullie te helpen.
Laat ik zeggen het is een hobby.

Normaal verveel ik me te ja ja je weet het te pletter.

Ik heb helemaal geen contracten bij Legio maar bij Spaarbeleg

jack c

Ongelezen bericht door jack c »

Gezellig, zit dus één of andere stalker onder mijn naam te mailen. Webmees, mag het vorige bericht om die reden verwijderd worden?
Jack Cornelissen

Bernadette.van Roon

Ongelezen bericht door Bernadette.van Roon »

Ook ik ben zwaar gedupeerd door het sprintplan van Spaarbeleg Aegon.
Vier jaar geleden gestart met F400,- per maand te storten voor dit geweldige plan. Het heeft met tot nog toe F19.200
gekost en niets opgeleverd. En als ik wil stoppen dan moet ik nog eens 3% boete betalen over het "geleende"geld.
En als ik "geluk"heb hoef ik aan het einde van de rit ( ik Moet nog een jaar) niets te betalen.
Nee.... dan heb ik dus 60 maanden x 400 gulden is 20.000 guldens betaald en heel veel slapeloze nachten.
Ik was dit plan aangegaan voor mijn kinderen om te kunnen studeren .
Als ik van te voren had geweten dat ik nog niet eens mijn inleg retour zou krijgen bij slechte beurstijden dan was ik er nooit aan begonnen.
Met andere woorden.:
Ik neem het Aegon meer dan kwaljk dat ze hun klanten zo slecht voorlichten voordat ze met hun in zee gaan.
Ik zou bijna een moord doen om alleen maar mijn inleg terug te krijgen.(en de winst voor het geleden leed)
Mijnheer corneliisen kunt u me hier verder mee helpen.
Graag zou ik van U hierover bericht ontvangen

Stefan

Ongelezen bericht door Stefan »

Heb besloten om na één maand mijn sprintplannen bij spaarbeleg af te kopen, er dus gewoon mee op te houden. Het kost me verdomme 8.000 voor iemand als ik is dat heel veel geld!! Ik ben vooralsnog niet van plan te betalen!

Vrijdag ga ik naar een advocaat. Ik ben zelfs geadviseerd om aangifte te doen bij de politie. Ook ga ik overal waar ik kan klagen, klagen! Van de week hoop ik ook iemand van spaarselect (die mij op misleidende manier deze ellende hebben verkocht) bij me over de vloer te krijgen om in openheid te vertellen wat ze me hebben aangedaan.

Ik ben zeer bang dat er juridisch natuurlijk niets aan de hand is.

Ik kan er niet meer tegen: slapeloze nachten....vanwege mijn gezondheid moet ik er gewoon vanaf....zelfs als dat in het uiterste geval 8000 moet betalen. Ik ben verdomme 26 jaar! Ik laat me niet slopen!

Op deze site blijkt dat alleen voor legio gedupeerden een stichting opgericht hebben. Mijn oproep: MENSEN DIE BIJ SPAARBELEG / SPAARSELECT / AEGON er zijn ingestonken moeten zich ook verenigen!!!!

ik sluit me dan ook volledig aan bij bernadette.

Gegroet,
Stefan

ingrid

Ongelezen bericht door ingrid »

vandaag een brief gehad van legio dat mijn contract volgende maand afloop krijg drie mogenlijk heden want ik sta dik in de min moet dus bij betalen verlengen of de aandelen zelf kopen of verkopen .er is een ding die ik niet doe en dat is hun geld geven wat er ook gebeurd van mij mogen ze met heel de handel is de stront zakken ik teken niets ze krijgen niets ik ga er voor dat ik alles terug krijg met rente het heeft tot nu toe 24000gulden gekost en dat is al erg genoeg ingrid

Bert Kamander

Ongelezen bericht door Bert Kamander »

Beste Ingrid,

Wat gebeurt er als je niet reageert op de brief van Legiolease? Verkopen ze dan op de afloopdag? Is dat wat je wil?

Laat je niet gekmaken,
Bert

jack c.

Ongelezen bericht door jack c. »

Nee, laat je niet gek maken, zeker niet door meneer Kamander. Als hje Legio aansprakelijk stelt voor de geleden en te lijden schade van hun handelen en dat doen meer mensen gaan ze het daar héél zwaar krijgen.
Het enige wat je wel in gedachten moet houden is dat ze je met hun BKR registratie kunnen "gijzelen". Zolang het dispuut duurt krijg je elders geen andere leningen. Als dat geen probleem is, is er ook geen probleem.

ingrid

Ongelezen bericht door ingrid »

geldlening of een hypotheek heb ik niet nodig dus voor mij maak dat niets uit.maar je lees steeds meer in de krant dat abn amro en de fortis niet voldoen aan eisen van beurswaakhond lees de telegraaf zaterdag pagina.49 waar ik ook niet in geloof dat zij voor een paar duizend gulden een rechtzaak tegen iemand aan gaan terwijl ik voor 24000 gulden de boot ben in gegaan nee mijn besluit staat zo vast als een huis ze krijgen niets ik reageer nergens meer op ik wacht op de de zaak van radar ik heb mijn papieren al opgestuurd en als legio opbelt waarom ik niet reageer dan geef ik het advies een andere baan te zoeken dan mensen op te lichten want zo voel ik dat als ik ook maar had geweten dat ik alles kon verliezen dan begin je daar toch nooit aan en zet je het op de bank tegen een rente van 2 procent wat ik dus nu doe legio krijg geen koude douch maar een gouden middelvinger bedankt voor de mensen die antwoord hebben gegeven laat de afloop nog wel weten ingrid

Sonja

Ongelezen bericht door Sonja »

Kijk eens !!
Het kan wel, het kan wel!!!!
Sonja..

Gesloten