LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kennen jullie deze al?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Martine van den Berg
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 feb 2004 14:31

kennen jullie deze al?

Ongelezen bericht door Martine van den Berg »

Heb mijn schuld 11 maanden geleden bij Dexia ingelost en krijg nu een aanmaning om nog € 363 te voldoen door een fout hunnerzijds. Heb intussen wel al een brief ontvangen dat alles afbetaald zou zijn. Wie adviseert mij wat?

Sissi
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 feb 2004 11:44

Re: kennen jullie deze al?

Ongelezen bericht door Sissi »

Martine,

Als zij jou een brief hebt gehad waarin ze aangeven dat alles betaald is, is de zaak afgedaan. Voor hun fout/nalatigheid hoef jij niet te boeten.

Dus ik zou niet betalen......

Sissi

HHans
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 jan 2004 17:22

Re: kennen jullie deze al?

Ongelezen bericht door HHans »

Martine,

Ach het blijft natuurlijk mensenwerk allemaal. Ook een foutje hunnerzijds moet kunnen, je moet maar denken dat zij het toch al niet gemakkelijk hebben :twisted: .
Maar wat is jouw mening, hebben ze inderdaad een fout gemaakt?
Je kunt je natuurlijk ook op het standpunt stellen dat je uit principe aan zo 'n dievenbende geen cent meer overmaakt.
Om je schuld in te lossen (je wilt immers geen dief zijn) kun je hen dan laten weten dat jij je restschuld over zult maken naar een goed doel. Ik ben er zeker van dat een aantal mensen hier je daarover wel verder adviseren wil/kan :wink: .

Groet, Hans

Martine van den Berg
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 feb 2004 14:31

Re: kennen jullie deze al?

Ongelezen bericht door Martine van den Berg »

Ik heb er hun destijds zelfs op gewezen dat het bedrag mijn inziens niet klopte, maar volgens die meneer was het bedrag dat hij noemde het openstaande en was ik echt verder van mijn schuld af. Ik heb dan ook betaald wat afgesproken was en heb een bevestiging gekregen dat alles betaald zou zijn. Na 11 maanden krijg ik een (dreig)brief dat er na herhaalde oproepen nog steeds een bedrag openstond (nooit meer iets van Dexia gehoord in de tussentijd) en dat ik die binnen 8 dagen moest betalen en anders zou ik geregistreerd worden bij de BKR. Heb toen gebeld en gezegd dat ik alles betaald heb, waarna ik teruggebeld ben met de mededeling dat er 11 maanden geleden een foutje is gemaakt met het verwisselen (door Dexia) van de laatste 2 cijfertjes van het contractnummer en mijn bedrag dus nog open stond. Dus (zegt Dexia) betalen!!!!!!

liba
Berichten: 127
Lid geworden op: 09 okt 2003 11:11

Re: kennen jullie deze al?

Ongelezen bericht door liba »

volgens mij is het bij dexia z,n zooitje dat ze niet weten wat er in of uit gaat
misschien storten ze het wel op de prive rekening van mvr verlies

Gerard
Berichten: 158
Lid geworden op: 17 aug 2003 16:08

Re: kennen jullie deze al?

Ongelezen bericht door Gerard »

Heb intussen wel al een brief ontvangen dat alles afbetaald zou zijn.
Waarom stuur je ze geen kopie van die brief. Ik zou niets meer betalen.

Gerard.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: kennen jullie deze al?

Ongelezen bericht door JH »

Als je een bevestiging hebt gekregen dat je restschuld is voldaan, lijkt het mij heel duidelijk. NIET BETALEN DUS die naheffing. Hieruit blijkt weer eens dat het personeel van dexia niet bepaald snugger is en fouten maakt. Kan ook niet anders omdat dexia een belgische organisatie is :lol:
Maar serieus, ik sluit mij aan bij de vorige reacties: Niet betalen het bewijs heb je dat alles is voldaan. Voor zo'n luttel bedrag zal dexia toch zeker geen incassobureau inschakelen om tot invordering over gaan. Dat kost meer dan het hen wat oplevert.
niet betalen dus

Gesloten