LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht ingediend bij Legio & nu verwezen naar DSI?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
A. Visser

Klacht ingediend bij Legio & nu verwezen naar DSI?

Ongelezen bericht door A. Visser »

Met dat ik me heb aangesloten bij stichting Lease Verlies heb ik de 'automatische' email naar Legio gestuurd dat ik hen aansprakelijk stel. Inmiddels is mijn contract afgelopen en heb ik gekozen om mijn pakket te verkopen. Ik heb zelf contact opgenomen met Legio voor een betalingsregeling en in het ondertekende document doe ik GEEN afstand van mijn rechten een juridische procedure aan te spannen tegen Legio/Dexia.
Nu heb ik een schrijven gekregen van Dexia dat mijn klachttermijn gaat verlopen mits ik binnen 3 maanden een klacht aan de klachtencommissie DSI voorleg. Is dit niet vreemd? Ik heb mijn klacht initieel bij Legio/Dexia ingediend. Gaat er als ik nu een brief stuur naar DSI een ander soort procedure lopen, dan er nu loopt via de stichting Leaseverlies? Iemand enig idee?

Hans

Re: Klacht ingediend bij Legio & nu verwezen naar DSI?

Ongelezen bericht door Hans »

Even een vraag over de betalingsregeling: Is het af te lossen maandbedrag in de buurt van het eerdere vaste maandbedrag en hoeveel is de rente?

M.vr.gr, HansH.

rob v.d.

Ongelezen bericht door rob v.d. »

Ik zie dat deze vraag steeds weer herhaald wordt op dit forum. Het voert te ver om steeds weer een uitvoerig antwoord te schrijven. Er is een topic over. Na lang zoeken heb ik hem gevonden, en kopieer ik hem voor je:

joop

"klagen bij het DSI"

Ik heb vandaag een brief van Dexia onvangen met de mededeling dat ik nog 3 maanden de gelegenheid heb om mijn klacht voor te leggen aan de klachtencommissie DSI.
Hoe gaat deze procdure precies in zijn werk en zijn er al mensen die dit al gedaan hebben? Met welk resultaat en hoe lang duurt dit ongeveer?

bij voorbaat dank
Joop

geplaatst door jan op 12-03-2003 om 20:48

jan

Wat betekend de afkorting DSI???

geplaatst door jantje op 12-03-2003 om 20:54

jantje

De Stichting Isolatie DSI

geplaatst door Jan op 12-03-2003 om 21:28

Jan

Is het verstandig dat ik mij ook hierbij aanmeld
Ik heb mij al aangemeld bij eegaleas en leaseverlies

geplaatst door info op 12-03-2003 om 21:41

info

Dat is heel verstandig. Meld je ook aan bij Pay-Back en de consumentenbond, bel ook eens met de Stichting de Ombudsman in Hilversum dan ben je tenminste goed ingedekt en laat je niet bang maken door de Dexia bank.

geplaatst door Jan op 12-03-2003 om 21:43

Jan

Ik dacht dat als je bij leaseverlies bent ingeschreven dat daar automatisch de consumentenbond bij hoort

geplaatst door piet op 12-03-2003 om 21:49

piet

geplaatst door L. Blok op 12-03-2003 om 09:50

L. Blok

Beste ....
De brief die Dexia gestuurd heeft over de 3 maanden die zijn alleen maar van belang als je werkelijk van plan bent om een klacht in te dienen bij DSI. Dit is een normale procedure bij DSI als Dexia alle aansprakelijkheid afwijst. Waarom Dexia nu deze brief stuurt is omdat er tijdens de onderhandelingen tussen Dexia en de Stichting Leaseverlies een afspraak gemaakt is dat de normale termijn bij DSI van 3 maanden pas zou ingaan als de onderhandelingen op niets uit zouden lopen en indien dat het geval zou zijn, de tijd van 3 maanden pas zou ingaan op het moment dat Dexia aan alle contractanten had laten weten dat de onderhandelingen waren stukgelopen. Dit was nu de brief die je van Dexia ontving en eigenlijk niet meer betekende dan dat Dexia nu formeel heeft voldaan aan de afspraak. Als je niet van plan was om een klacht bij DSI te deponeren is er helemaal niets aan de hand en verspeel je absoluut geen enkel recht mits je natuurlijk niet op het voorstel van Dexia bent ingegaan.

m.v.g. L. Blok

geplaatst door Jan op 12-03-2003 om 21:53

Jan

L.Blok Bedanktvoor deze info

geplaatst door Vermogensmonitor op 13-03-2003 om 09:55

Vermogensmonitor

De DSI neemt geen klachten meer in behandeling over Leaseproducten!

A. Visser

Ongelezen bericht door A. Visser »

Hans, even een reactie op jouw vraag. Mijn contract is eind september 2002 afgelopen. Het aanbod wat Dexia toen deed was: 1. verlengen van het contract, 2. verkopen en je verlies nemen, 3. aandelenpakket overkopen. Ik heb gekozen voor optie 2. In het schrijven wat ik heb gekregen van Dexia werd niet gesproken over een betalingsregeling dus daar heb ik zelf naar geinformeerd. Het aanbod dat ze mij deden is dat je per maand minimaal je maandinleg moet betalen zoals je dat hebt gedaan tijdens je contractperiode. Daarnaast betaal je 5 euro per maand administratiekosten. Verder betaal je geen rente.

Gesloten