LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Korting Kado

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
johanmulder

Re: Korting Kado

Ongelezen bericht door johanmulder »

Wat ik ermee gedaan heb, is voorlopig het volgende:
Ik heb Dexia een brief geschreven waarin ik hen heb laten weten dat ik bij de aankoop van 'korting kado' in juridische termen gesteld, heb gedwaald. Dit omdat de informatie over hoe het produkt werkelijk werkt, pas drie jaar na de begindatum van de contracten door Dexia is gegeven.
Ik heb mijn betalingen stopgezet en Dexia laten weten dat ik ook niet meer zal betalen. Ook geen restschuld.
Het wachten is op de reactie van Dexia.
Indien ze mij voor de kantonrechter dagen, zal mijn tegeneis zijn: alle betaalde termijnen terug met 4% samengestelde interrest per jaar.
Tot nu toe is mijn actie dus passief, maar als er meer 'korting kado' bezitters zijn die samen met mij actie willen ondernemen, ben ik hier zeker in geïnteresseerd.

Rob Adank

Ongelezen bericht door Rob Adank »

Johan,
Wat een verhaal weer zeg.Het wordt met de dag gekker.
Kan iemand me vertellen of zulke constructies ook zijn uitgehaald bij Certificaat AEX Plus Effect aandelenleasecontracten.
Gaarne vernemend,

Met vriendelijke groet,

Rob Adank /Breda
06-53832709
email: [email protected].

Hans A

Ongelezen bericht door Hans A »

Johan,

hoe heb je deze informatie bij DEXIA los gekregen?
Ik kan mij niet voorstellen dat DEXIA dit zomaar klakeloos toegaf.
Dus hoe heb je dit voor elkaar gekregen?
Misschien kun je daar wat meer over vertellen zodat anderen dit ook kunnen proberen. Met meerdere staan we sterker!

johanmulder

Beste Hans
Ik heb Dexia een uitgebreide brief geschreven waarin ik het vermoeden uitsprak dat Dexia op een andere manier aan mijn contract verdient dan alleen maar aan de rente.
Hierop kreeg ik een uitgebreide brief terug waarin stond dat Korting Kado met een optieconstructie werkt waar je als klant premie voor verschuldigd bent.
Deze brief is bij de stichting Leaseverlies, maar ik heb van hun nooit enige reactie gehad. Inmiddels heb ik de brief teruggevraagd.
Groet Johan Mulder.

hvde

Ongelezen bericht door hvde »

Het lijkt inderdaad erg op elkaar: Korting Kado en Profit Effect.
Ik heb voor de duidelijkheid zo,n Profit Effect. Na 3 jaar, als geen gemiddeld rendement van 6,2 % werd gehaald, dan 7 jaar rente betalen.
Ik heb het kontrakt er nog maar eens op nageslagen; er staat letterlijk: DE VASTE BRUTOMAANDTERMIJN BESTAAT VOLLEDIG UIT RENTE.
Ook ik begin steeds meer te denken dat er in de folders van misleiding sprake kan zijn. Want als de eerste drie jaren wel het gevraagde rendement was gehaald, hoe zou Dexia dan 7 jaar rente (maandtermijnen) zomaar prijsgeven,
Zij moeten zich dus via opties ( call- of/en put, maar dit gaat mijn verstand echt te boven) bij voorbaat ingedekt hebben. Ook ik begin van steeds meer mensen die er verstand van hebben te horen dat dit inderdaad het geval moet zijn.
Als Dexia dat nu ook openlijk toegeeft, lijkt mij de uitspraak van DSI dat er geen sprake is van misleiding uiterst dubieus.
Wat kunnen we hier tegen doen. Dus mensen met een vergelijkbaar produkt: gaarne reaktie.
Ik heb een paar weken geleden ook op dit forum van Piet (Payback) begrepen dat er een groepje gevormd kan worden; hij zou wel een advokaat weten.
Van Jolanda heb ik begrepen dat ook zij een Profit Effect heeft; mischien wil zij ook reageren.
Tot horens

Jolanda

Ongelezen bericht door Jolanda »

Beste hvde & anderen,

Ik heb inderdaad 2 profit effect contracten.
Ik vindt het verhaal van Johan erg interessant als dit waar is en als dit ook bij mijn contracten gebeurd is.
Inmiddels ben ik maandelijks 450 euro rente aan het betalen en dat had ik niet verwacht bij het afsluiten van het contract en na de mooie praatjes van mijn tussenpersoon.
Ik heb inmiddels al een advocaat in Utrecht en die is nav de DSI uitspraken op dit moment in overleg met andere advocaten in het land wat de verder acties kunnen zijn bij mijn vorm van contracten.
Maar ik ben altijd geinteresseerd in samenwerken met anderen.
Samen sta je immers sterker.
Jolanda

hvde

Ongelezen bericht door hvde »

Beste Jolanda ( en eventueel andere profit effecters)

Ook ik betaal de komende 7 jaar 450 euro. Ben erg geinteresseerd in wat je advokaat vindt. Ben ook bereid mee te doen, uiteraard ook in het delen van de kosten.
Wellicht zijn er nog meer met een dergelijk contrakt.
Toeval wil dat ik in Utrecht woon. Dus wie weet.
Laat wat van je horen via dit forum.
groetjes hvde

JOOST1

Ongelezen bericht door JOOST1 »

Ik wil ook wel meedoen Kortingkado zeg maar hoe.

Piet

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Jolanda,

Wil je me mailen wie je advocaat is?
Misschien kan ik wat betekenen om lotgenoten met korting kado en profit effect met korting bij deze advocaat onder te brengen.

Groeten,
Piet

Hans A

Lijkt mij ook wel interessant, maar als ik Johan goed begrijp heeft hij de brief van DEXIA niet mer.

alpha3on

Ongelezen bericht door alpha3on »

Ik woon ook in Utrecht, heb ook een Korting Kado. Ik ben ook geinteresseerd in een advocaat.

johanmulder

De brief van Dexia over 'korting kado' is bij de stichting Lease verlies.
Ik heb hen inmiddels geschreven de brief naar mij terug te sturen en wacht hier nu op.
Overigens ben ik vandaag gebeld door een andere 'korting kado' gedupeerde en deze heeft ook nu telefonisch van Dexia bevestigd gekregen dat 'korting kado' een optieprodukt is waarvoor premie verschuldigd is door de klant.

Vrgr Johan.

reejan

Ongelezen bericht door reejan »

Hallo,

Wij zijn ook gedupeerden we hebben 4 profit effect contracten van 10 jaar bij Bank de Labouchere.
De eerste 3 jaar hebben we in een keer betaald kreeg je een korting van 10 procent.
We betalen nu al 1 jaar lang 455 euro in de maand aan rente .
Ook wij zijn geintresseerd om eventueel samen een advokaat te nemen.

Peter R

Ongelezen bericht door Peter R »

Johan

Gezien jouw bevindingen meld ook ik mij aan om het Korting Kado contract met Dexia ongedaan te maken. Ook deling in de advocaatkosten natuurlijk. Kom uit Rotterdam.

Jolanda

Sorry voor mijn late reactie, ik was een dagje weg.
Ik denk dat het misschien wel interessant is om met meer personen die een profit effect (of korting kado) contract bij dezelfde advocaat te gaan.
Mijn advocaat heeft bij de eerste afspraken gezegd dat hij eventueel meer klanten wilt behandelen.
Ik heb Piet gevraagd (via hem kreeg ik de naam van deze advocaat in Utrecht) of hij eventueel wil polsen bij de advocaat of er iets te regelen valt.
Ik wacht even reactie van Piet af, anders probeer ik het zelf te polsen.
Jolanda

Jolanda

Johan,
Ik vind jouw verhaal over opties erg interessant en vraag me nu af of er hetzelfde is gebeurd met mijn profit effect contracten.

Daarom wil ik je vragen of jij dividenten uitbetaald hebt gekregen?

Bij mijn profit effect contract ontvang ik namelijk regelmatig dividenten (helaas niet zoveel als mij beloofd was bij het afsluiten van de contracten).
Jolanda

Pijnenburg

Ongelezen bericht door Pijnenburg »

Ook ik ben in het bezit van een Korting Kado contract. Ik betaal sinds ongeveer een jaar € 225 aaan rente (na de bekende 3 jaar).
Ook ik wil graag meedoen in een te voeren proces, en en delen in de advocaatkosten. Ik kom uit Den Bosch. Maar dat lijkt geen probleem.

Hans A

Pijnenburg

dat is ook een flink maand bedrag. Had je daar zelf voor gekozen of hebben ze jou ook via een truc op dit bedrag gekregen?
Mij werd namelijk wijsgemaakt dat ik het VOLLEDIGE bedrag IN EEN KEER kon voldoen. Na 3 jaar bleek dit gelogen en moet ik nog eens 7 jaar gaan betalen en is het maandbedrag niet de afgesproken €45,= maar €130,=.

Gr. Hans A

memo

Ongelezen bericht door memo »

Hallo,

Ik heb ook een proffit effect contract, heb deze ook 3 jaar vooruitbetaald, na 3 jaar zonder te weten wat de risicos waren van deze produkt moest ik helaas ook een maandtermijn betalen van 350 euro.
Ik heb hiervan melding gemaakt bij mijn advocaat, mijn advocaat heeft deze in behandeling en ben gestopt met betalen. Ik heb deze contract aangesmeerd gekregen door spaarselect, de bedoeling was zoals vele anderen hier vermeld hebben ging over sparen en geen schulden e.d.
Ik zou zeggen (zover het kan) neem een advocaat, zet je betalingen stop i.o.m. je advocaat natuurlijk dit geeft heel wat rust.

Allemaal veel succes

johanmulder

Beste Jolanda
Ik heb inderdaad ook wat dividend ontvangen en ik neem aan dat dit bij alle Korting Kado en Profit Effect contracten het geval is.
Uit de brief van Dexia blijkt echter dat de contracten een optieconstructie hebben en een gedeelte van de maandtermijnen uit premie bestaat om deze opties te betalen.
Mijn punt is dat als ik geweten had van deze optieconstructie ik het product nooit gekocht had.
Ik ben van mening dat de klanten volledig hadden moeten worden geinformeerd over de werking van het product.
Bij onze contracten is dat niet gebeurd, waardoor klanten dus gedwaald hebben bij de aankoop.
Vr.gr. Johan

Gesloten