LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] laat SLV en Egaalees met rust

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
ajwa

laat SLV en Egaalees met rust

Ongelezen bericht door ajwa »

Regelmatig wordt op deze site geklaagd dat SLV niets doet. Geen antwoord op de mails enz. Ik zou zeggen vertrouw op de inzet van deze mensen en geef je zorg uit handen. Wees blij dat je voor zo'n € 45,- voor onberkte tijd bij een stichting kunt aansluiten. Een advokaat kost al gauw € 166,-per uur. Wil je dat SLV zich ook, vaak, met die onzinnige vragen/mailtjes bezig gaan houden dat moeten we met zo'n allen meer neertellen dan die € 45,-. Of denk je soms dat ze gratis voor je gaan werken.
groet van Ajwa

john bob

Re: laat SLV en Egaalees met rust

Ongelezen bericht door john bob »

Ajwa volgens mij ben je blind van vertrouwen,als jij onzinnig vind dat veel mensen iets willen weten over de gang van zaken dan moet je hier niet zijn.
We horen namelijk al maanden niets,of beter zien niets.
En wat kost het nu om even iets te laten weten in het algemeen,en gratis werken ze niet tel maar uit de leden keer 45 euro ik kan je zeggen dat is een helehoop geld.
Dus we blijven wel regelmatig KLAGEN

Rob

Ongelezen bericht door Rob »

Ajwa...DAT JE HET MAAR WEET!

j moret

Ongelezen bericht door j moret »

inderdaad wij hebben het recht om te klagen ze laten NIKS EN TOTAAL NIKS van zich horen terwijl ik ook al de kopieen heb gehad die ik kan verwachte als de deurwaarder er een rechtzaak van maak dus ze mogen best wel reageren anders ga ik mijn geld maar terug eisen bij hun

Sara Etty

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Geld terug eisen... en op basis aarvan dan? Welke afspraak komen zij niet na? Of is het gewoon zo dat men iets wilt wat nooit is toegezegd? En wiens fout is het dan dat die illusie teleurstelt? Een vordering behoeft een grondslag. En die is er niet in deze.

john bob

Nou ik vind dat ze toch iets moeten laten horen, sara.
We hebben toch voor iets betaald nou je krijgt er niet veel voor en ik noem dat WANPRESTATIE.
Ga naar een winkel en je verwacht toch ook waar voor je geld,of zijn er mensen die geld teveel hebben?
En ik ben dan ook nog lid van consumenten bond die ook niets doen,dus vliegen er binnen kort eruit,komt door dexia ik moet nu geld besparen.

j moret

sara werk voor slv neem ik aan dan maaer ben ik blond of zij dan half nederland heeft nu met ggn te maken we hebben bij de laaste drijg brief binne 5dagen betalen ook al blanco brieven voro een evt recht zaak er bij gehad waarom steunt slv ons daar niet in waarom beantwoorden ze geen mailtjes ik vind ik in mijn rechtstaat als ik die €45 tterug eis ze doen totaal niks voro ons en **** niet dat doen ze wel ja de grote beruchte rechtzaak voor bereiden dan ja dat weten we verder ook niks

Sara Etty

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Je hebt 'ergens' voor betaald. ja een minimaal bedrag voor de collectieve procedures die nu gevoerd worden. Niet meer dan dat. Dat is van meet af aan duidelijk naar voren gebracht.
Als ik bij een bakker brood koop en voor brood betaal moet ik niet verbaasd zijn wanneer boter en beleg niet in de tas zitten.
Wanprestatie? Op basis waarvan. Vertel het eens. Op welk punt schiet de stichting tekort in de nakoming van hetgeen zij beloofd heeft te doen? Of is het enkel zo dat de stichting wat jij zou willen dat ze zou doen niet nakomt. Maar wat jij wilt is niet waar de stichting zich toe heeft verbonden jegens jou en andere aangeslotenen. Misschien moet je toch nog eens goed kijken naar de doelstelling en de door de stichting op zich genomen verplichtingen voordat je met dit soort ongemotiveerde stellingen komt. Wanneer jij daarin iets kunt vinden wat conflicteerd met de huidige houding van de stichting dan hoor ik dat graag van je.

luc

Ongelezen bericht door luc »

j. moret,

uw berichten wekken de indruk dat u ze klakkeloos opschrijft. dan wordt er ook niet echt op gereageerd zoals u zelf al merkt.

als u nou meer aandacht besteedt aan uw berichten dan zou dat al een stuk schelen.

j moret

pay back is de enigste die van zich laat horen mailen de mensen ook persoonlijk slv doet niks ik weet niet of je blind ben iedre persoon die schud heeft heeft met ggn te maken en niu dus ook met de aankomende rechtzaak die ggn wil gaan aan spannen aan iedereen die schuld heeft bij hun lvs zeg toch niet betalen oja ze adviseren beslissingen moeten wij zelf nemen nou sorry hoor een hoop mensen zitten nu echt met hart kloppingen van ja wat nu ik ben zelf 25 en ik heb het vorig jaar zomer gehad met aldie drijg brieven dat ik tegen een hart aan val zat dat gebeurt nu niet meer ze bekijken het maar maarsllv laat totaal niks van zich horen ook een gewoon emailtej beantywoorden ze niet waarom kan je an contacht met ze opnemen het heeft toch geen zin laat ze dat dan op de site zetten

j moret

ik besteet nergens aandacht meer ana ik ben boos ja mag ik zo merk je mijn woede dan ok snap gewoon niet dat men zo langs elkaar heen kan gaan hier

fred

Ongelezen bericht door fred »

Ergens hebben we voor betaald mijn vraag is waaraan???
Daarom ga ik ook klagen Stichting lease verlies doet verdomd weinig,en dan lees ik hier dat we niet moeten zeuren nou ajwa en sara dat doen we toch zolang we iets horen....

Pieter

Ongelezen bericht door Pieter »

Beste mensen,

SLV heeft voor ons gedupeerde een rechtzaak aangespannen inzake de gezamelijke noemer die wij als gedupeerde allen gelijk hebben.
SLV volgt de strategie "Low profile" zolang de juridische procedure loopt. Zoals ik begrepen heb is dit normaal en heel gebruikelijk in het Nederlandse recht systeem.
Gezien deze strategie en de doelstelling van SLV kan SLV helaas geen antwoorden geven op de persoonlijke vragen.
De vereniging Payback kan dat wel omdat zij dat wel als doelstelling vermeldt. Hiermee is de vereniging Payback niet beter dan SLV maar onderscheidt zij zich van SLV. Daarnaast kan Payback niet eenzelfde juridische procedure starten als SLV. De vereniging Payback is aan het onderzoeken om juridische procedures te starten die genuanceerder zijn per gedupeerde groep. Zoals al vaker is gemeld in dit forum zijn de contracten soms via tussen personen tot stand gekomen. De andere keer was het inkomen niet genoeg tov lening en ga zomaar door. De contracten zijn op zeer veel manieren totstand gekomen. De zaak die SLV aangespannen heeft voorziet hier niet in. Deze zaak gaat alleen over de algemene noemer die voor elke gedupeerde geldt. nl; misleiding.

Sara merkt terecht op dat SLV niet de aangewezen persoon is voor informatie naar de gedupeerde in de persoonlijke situatie. Wij hebben met zijn allen betaald om de misleiding aan te tonen via SLV niet meer en niet minder.

Mvg Pieter

john bob

Ik begryp jullie wel maar is het dan soms teveel gevraagt om van slv een teken van leven te krijgen?????
Met mij zijn veel mensen die zich dat afvragen,kennelijk hoeft dat voor jullie niet.
En ook ik vertrouwde erop dat het goed ging met mijn winstverdriedubbellaar,dus vertrouwen heb ik al lang niet meer.
Ik vraag ook niet om een persoonlijke advies maar algemeen voor iedereen,weet je er is onrust in de tent.
Bij vele loopt het contract af met een hele hoop schuld,vooral zei vragen zich af waar is slv.

groet jonh bob

hans

Ongelezen bericht door hans »

Zoals vaker heeft iedereen wel een beetje gelijk. Toch even wat zaken uit elkaar houden:
- de Stichting Leaseverlies is een initiatief vanuit de advocatuur (Mr. Schonewille en anderen, vnl. werkzaam bij advocatenkantoor Barents & Krants); deze stichting is er voor het voeren van de onderhandelingen met Dexia (mislukt) en nu dan de te voeren civielrechtelijke, collectieve actieprocedure tegen Dexia.
- de doelstelling van deze stichting is dus gericht op een collectief, juridisch belang; zij is verder geen ledenvereniging; en zij heeft niet de capaciteiten om allerlei andersoortige vragen van leasegedupeerden die in paniek raken te beantwoorden. Te meer daar veel vragen een vraag naar een toekomstverwachting inhouden en dat soort vragen kan niemand beantwoorden (vanwege het ontbreken van de spreekwoordelijke glazen bol) Wel zou de Stichting Leaseverlies iets meer duidelijkheid hebben kunnen verschaffen over de reëel te verwachten duur van de procedure (de anderhalf jaar die ergens op de site wordt genoemd alleen al voor de procedure in eerste instantie lijkt mij rijkelijk optimistisch en zegt bovendien niets over de duur van hoger beroep en cassatie) en over de beperkte mogelijkheden die artikel 305a lid 3 BW biedt om een schadevergoedingsprocedure te voeren. Kortom Stichting Leaseverlies maak eens duidelijk aan je achterban dat je niet voor individuele gedupeerden een schadeloosstelling in geld kunt vorderen. Leg uit op je site wat een 'verklaring voor recht' echt inhoudt etc. etc. Publiceer ook de integrale tekst van je conclusie van eis, wellicht zijn er tal van juridisch geschoolden onder je achterban die kunnen meedenken met het oog op het vervolg van de procedure.
- Gebrekkige informatieverschaffing, leidt meestal tot steeds meer vragen. Anderzijds méér informatie kan soms ook tot steeds meer vragen aanleiding geven. Een typische catch 22 situatie.

j moret

ja slv is collectief bezig ggn heeft ook collectief brieven gestuurd en ook de geduperden heeft collectief een kopie ontvangen maar nog blanco van de gerechtelijke papieren nou lijk mij dat slv daar toch ook wat aan zou moete doen of contact op zou moeten nemen met ggn maar ja iedereen zeg het slv laat ons stikken

ajwa

Ongelezen bericht door ajwa »

John Bob,
zie SLV als een slag om de arm. Zij kan niet onze individuele onzekerheid en onrust wegnemen. SLV mikt op lange termijn/laneg adem terwijl heel van ons wij nu met problemen zitten.
Ik denk dat doordat velen op deze site flink naar SLV uithalen, zij misschien SLV verzwakken. De lachende derde is dan Dexia.
Piter voert aan: 'SLV volgt de strategie "Low profile" zolang de juridische procedure loopt. Zoals ik begrepen heb is dit normaal en heel gebruikelijk in het Nederlandse recht systeem'. helemaal mee eens.

Groet,
Ajwa

j moret

maar dan heb ajawa nog geen schuld en nog niet te maken met ggn deurwaarders en ook nog geen gerechtelijke paieren ontvangen anders zou je wel anders fluiten he wij hebben dat wel en van lvs krijg je totaal geen bericht op geen ene email die je versturd ongeacht waar het over gaat

awja

Ongelezen bericht door awja »

beste moret,
ik heb vorig jaar april 1 van mijn drie contracten vroegtijdig stopgezet. De inleg van € 4000,- was ik al kwijt. Met boete en zo is een zogenaamd 'retschuld' overgebleven van € 300,-. Ik heb dat nooit willen betalen ondanks de vele dreigingen van dexia. Pas geleden heb ik het geld overgemaakt onder protest. Omdat het om een kleine bedrag gaat. Begin juni verkopen ze mijn tweede VerliesVEr3dubbelaar. € 11000,- 'in de min'. Ik zal niet betalen, niks tekenene, gewoon afwachten en verwijzen naar de procedure van SLV en EL. Heb wel een eigen voorstel gestuurd: maandelijks € 40,- (onder proteste) als teken van goede wil. Natuurlijk in afwachting van rechtelijke uitspraak. Dus moret ik ben echt gedupeerd. Maar geloof niet dat SLV er is om de leed van 60000 mensen individueel te lenigen. Onmogelijk. Verder denk ik dat heel veel gedupeerden zich in de gordijnen laten jagen door deigemeneten van Dexia. gewoon volhouden.
groet van ajwa

jaap

Ongelezen bericht door jaap »

SLV zou toch op hun site bij "nieuws" 1x per week een klein berichtje kunnen plaatsen?
Al was het maar dat ze nog "bezig" zijn.
Nu maken ze ons onzeker.

Gesloten