| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Labouchere heft fondsen op
Labouchere heft fondsen op
Labouchere heft fondsen op
Vrijdag 5 september 2003 - Dexia-dochter Bank Labouchere heft haar twee beleggingsfondsen op. Er werd te weinig belegd in het Labouchere Global Aandelenfonds en het Labouchere Obligatie Fonds. "Ze waren niet meer efficiënt", aldus directeur P. Veldhuisen van Labouchere Beheer.
De twee fondsen hebben het niet lang volgehoudenl. Bank Labouchere introduceerde de fondsen november 1999.
Brabants Dagblad 06-09-2003
Copyright © 2003 Brabants Dagblad - alle rechten voorbehouden
Vrijdag 5 september 2003 - Dexia-dochter Bank Labouchere heft haar twee beleggingsfondsen op. Er werd te weinig belegd in het Labouchere Global Aandelenfonds en het Labouchere Obligatie Fonds. "Ze waren niet meer efficiënt", aldus directeur P. Veldhuisen van Labouchere Beheer.
De twee fondsen hebben het niet lang volgehoudenl. Bank Labouchere introduceerde de fondsen november 1999.
Brabants Dagblad 06-09-2003
Copyright © 2003 Brabants Dagblad - alle rechten voorbehouden
Laatst gewijzigd door L. Blok op 06 sep 2003 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Labouchere heft fondsen op
Het zou me niks verbazen als over een tijdje Dexia Nederland / Labouchere helemaal opgeheven worden en van de Nederlandse markt verdwijnen. Lijkt me toch dat de namen zo besmet zijn dat je in de toekomst daar niet veel meer mee kan in Nederland. Ik zou de tent / die namen opdoeken.
(Alleen voor Kempen & Co. zie ik wel toekomst, omdat deze Dexia dochter niets met de hele lease-ellende van doen heeft, een keurige reputatie heeft, goede service levert en de naam ombesmet is.)
(Alleen voor Kempen & Co. zie ik wel toekomst, omdat deze Dexia dochter niets met de hele lease-ellende van doen heeft, een keurige reputatie heeft, goede service levert en de naam ombesmet is.)
Ik zal wel heel blond overkomen maar ik snap dit even niet. Mijn aandelen en obligaties zitten in die twee fondsen die nu opgeheven zijn.
Op mijn maandelijks rekening overzicht staat bij Overzicht Transacties:
Verkopen:
....labouchere Obligatie Fonds
....labouchere Global Aandelenfonds
Bestaan mijn contracten niet meer?? Als dat zou kunnen..............
Wie kan mij uitleggen hoe dit zit? Mag ook naar mijn mailadres.
Annet
Op mijn maandelijks rekening overzicht staat bij Overzicht Transacties:
Verkopen:
....labouchere Obligatie Fonds
....labouchere Global Aandelenfonds
Bestaan mijn contracten niet meer?? Als dat zou kunnen..............
Wie kan mij uitleggen hoe dit zit? Mag ook naar mijn mailadres.
Annet
De aandelen markt is natuurkijk in een kwaad daglicht komen testaan.
Zoöok DEXIA. Er is tenslotte erg veel negatief nieuws over op radio, tv en overige media.
Ik vrees ook dat ze zichzelf in Nedederland opheffen, daar ze weinig vertrouwen inboezemen. Dan moeten de grote processen nog komen!! En niet te vergeten de speciale commissie die Mr. Zalm in het leven heeft geroepen. Alles wat ze bevinden zal groot nieuws worden.
Eigenlijk is dat de reden dat ik mijn z.g. restschuld niet wens te betalen in dit stadium. Ik hoop dat alle gedupeerden er zo over denken en dit volhouden. Dit is op zich nooit mijn stijl van werken. Wanneer ik iets afneem betaal ik dat wanneer er geen klachten zijn mijnerzijds. En die heb ik nu dus wel!!!
Ik ben bang dat Dexia zo in de problemen komt dat ze op slinkse wijze veer van de Nederlandse aardbodem verdwijnen, eigenlijk net zo slinks als dat ze gekomen zijn. Hebben we dat ooit van ze vernomen als Legio klanten??? Ik tenminste niet!!!!!!!
Zoöok DEXIA. Er is tenslotte erg veel negatief nieuws over op radio, tv en overige media.
Ik vrees ook dat ze zichzelf in Nedederland opheffen, daar ze weinig vertrouwen inboezemen. Dan moeten de grote processen nog komen!! En niet te vergeten de speciale commissie die Mr. Zalm in het leven heeft geroepen. Alles wat ze bevinden zal groot nieuws worden.
Eigenlijk is dat de reden dat ik mijn z.g. restschuld niet wens te betalen in dit stadium. Ik hoop dat alle gedupeerden er zo over denken en dit volhouden. Dit is op zich nooit mijn stijl van werken. Wanneer ik iets afneem betaal ik dat wanneer er geen klachten zijn mijnerzijds. En die heb ik nu dus wel!!!
Ik ben bang dat Dexia zo in de problemen komt dat ze op slinkse wijze veer van de Nederlandse aardbodem verdwijnen, eigenlijk net zo slinks als dat ze gekomen zijn. Hebben we dat ooit van ze vernomen als Legio klanten??? Ik tenminste niet!!!!!!!
Ook ik moet deze maand zelf de eerste maandtermijn voldoen maar ik doe het niet. Het rommelt me teveel in beleggingsland en ik ben bang dat al het geld wat ik er nu nog ingooi, ik kwijt ben. Want Dexia kan nooit alle mensen schadeloosstellen. Nu is die commissie geinstalleerd, de zorgplicht komt om de hoek kijken, nee, ik wacht het af en betaal voorlopig niet.
Maar misschien heb ik helemaal geen contracten meer omdat die fondsen opgeheven zijn
Ik ga me nog maar niet blij maken met een dooie mus............
Annet
Maar misschien heb ik helemaal geen contracten meer omdat die fondsen opgeheven zijn
Ik ga me nog maar niet blij maken met een dooie mus............
Annet
Annet ik zou toch maar contact opnemen met die jongens. Want dit is echt niet normaal meer.
Albert.
Albert.
Het is toch ook niet abnormaal dat banken beleggingsfondsen opheffen. Dat komt vaker voor.
Normaal krijgen de klanten dan een briefje met het voorstel van de bank. De Postbank hief een tijd geleden wat fondsen op, en stelde voor het geld kosteloos over te boeken naar andere, vergelijkbare fondsen.
Ik zou Dexia ook even bellen, maar er is (nog) geen reden tot ongerustheid. Voor slechtlopende fondsen is dit een normale gang van zaken.
Normaal krijgen de klanten dan een briefje met het voorstel van de bank. De Postbank hief een tijd geleden wat fondsen op, en stelde voor het geld kosteloos over te boeken naar andere, vergelijkbare fondsen.
Ik zou Dexia ook even bellen, maar er is (nog) geen reden tot ongerustheid. Voor slechtlopende fondsen is dit een normale gang van zaken.
Dat denk ik ook, anders hadden ze het nooit zover laten komen. Maar wat de reputatie betreft: dat geldt toch ook voor België en eigenlijk welk ander land niet....? Dit wordt een steeds groter schandaal hier, daar wordt toch in buitenlandse media ook over bericht?Het zou me niks verbazen als over een tijdje Dexia Nederland / Labouchere helemaal opgeheven worden en van de Nederlandse markt verdwijnen. Lijkt me toch dat de namen zo besmet zijn dat je in de toekomst daar niet veel meer mee kan in Nederland.
Luc
Ik weet niet of het handig om ze te bellen. Is het opheffen van die fondsen net zoiets als het veranderen van de polisvoorwaarden van verzekeringen, zodat je van de verzekering af kunt? In dit geval dus; VAN DE CONTRACTEN AF KUNT????? Ik heb niets in de voorwaarden kunnen vinden over het opheffen en wat er dan gebeurt. Ik weet nu zeker dat ik niet ga betalen. Ik ga toch geen geld neerleggen voor iets wat niet meer bestaat????
Annet
Annet
Annet,
Dat is een goede opmerking van je ik ga niet betalen voor iets wat niet bestaat.
Zelf zou ik willen weten van hoe of wat ,wie weet wat voor verrassingen die Dexia-boys nog voor je in petto hebben.
Ze zijn zo wanhopig bezig. Succes verder.
Albert.
Dat is een goede opmerking van je ik ga niet betalen voor iets wat niet bestaat.
Zelf zou ik willen weten van hoe of wat ,wie weet wat voor verrassingen die Dexia-boys nog voor je in petto hebben.
Ze zijn zo wanhopig bezig. Succes verder.
Albert.
Ja. maar ze kunnen toch wel je leven behoorlijk zuur maken.
Maar vreemd genoeg ben of raak ik het gewend
en denk er bijna nooit meer aan , aan die restschuld.
Ben benieuwd wat dsi gaat doen binnenkort...
Maar vreemd genoeg ben of raak ik het gewend
en denk er bijna nooit meer aan , aan die restschuld.
Ben benieuwd wat dsi gaat doen binnenkort...
Die Sjoerd! Ooit wel eens van Willem Burgers gehoord? En de manier waarop Krant nog even middels een fusie met de 'wel-besmette bank' zijn pensioen heeft veilig gesteld op zeer vele miljoenen?(Alleen voor Kempen & Co. zie ik wel toekomst, omdat deze Dexia dochter niets met de hele lease-ellende van doen heeft, een keurige reputatie heeft, goede service levert en de naam ombesmet is.)
Kempen lijkt PLUKKER net zo smerig als Dexia wordt geacht te zijn...
PLUKKER - vindt dat er hard geschreeuwd wordt over zaken waar men zich niet echt in heeft verdiept
Nee, dit soort verhalen zeggen mij niks. Maar voor de duidelijkheid: ik baseer mij op mijn eigen ervaringen, en ik bedoel vooral te zeggen dat Kempen & co niet zo'n besmette naam heeft als Dexia, in die zin dat ze niet zo openlijk in de pers onder vuur genomen worden.
Waarmee ik dus niet zeg dat ik alle aspecten van Kempen heb onderzocht en accoord bevonden. Beter was misschien als ik gewoon gezegd had dat de eerste alinea alleen voor de voormalige Dexia tent geldt.)
groeten,
Sjoerd
Waarmee ik dus niet zeg dat ik alle aspecten van Kempen heb onderzocht en accoord bevonden. Beter was misschien als ik gewoon gezegd had dat de eerste alinea alleen voor de voormalige Dexia tent geldt.)
groeten,
Sjoerd
annet
lees even de gehele tekst
Euronext Amsterdam)- Labouchere Beheer B.V. stelt voor Labouchere Global Aandelenfonds N.V. en Labouchere Obligatiefonds N.V. op te heffen.
(28/08/03 11:40 CET)
Labouchere Beheer B.V. zal op twee buitengewone vergaderingen van aandeelhouders van Labouchere Global Aandelenfonds N.V. en Labouchere Obligatiefonds N.V. voorstellen de beide fondsen op te heffen. De vergaderingen zullen nog dit jaar worden gehouden.
De omvang van Labouchere Global Aandelenfonds N.V. en Labouchere Obligatiefonds N.V. is de afgelopen jaren sterk teruggelopen, een tendens die zich naar verwachting zal doorzetten. Om te voorkomen dat de kosten van beheer en belegging in toenemende mate het rendement gaan drukken bestaat, in het belang van de aandeelhouders, het voornemen om deze fondsen dit jaar op te heffen. Dexia Bank Nederland N.V. neemt de liquidatiekosten voor haar rekening.
Labouchere Beheer B.V. verwacht dat de voorstellen tot opheffing van beide fondsen zullen worden aangenomen. Kort daarna zullen de fondsen de beleggingen verkopen en stoppen met het uitgeven en inkopen van aandelen. De vereffeningprocedure duurt vermoedelijk circa 12 weken, inclusief een beoordeling door een externe accountant en de wettelijke termijn van twee maanden. Na die termijn wordt het liquidatiesaldo uitgekeerd aan de aandeelhouders.
Source: Labouchere
lijkt me dus even een zaak van nog even rustig aan de kant afwachten
hoe en wat.
lees even de gehele tekst
Euronext Amsterdam)- Labouchere Beheer B.V. stelt voor Labouchere Global Aandelenfonds N.V. en Labouchere Obligatiefonds N.V. op te heffen.
(28/08/03 11:40 CET)
Labouchere Beheer B.V. zal op twee buitengewone vergaderingen van aandeelhouders van Labouchere Global Aandelenfonds N.V. en Labouchere Obligatiefonds N.V. voorstellen de beide fondsen op te heffen. De vergaderingen zullen nog dit jaar worden gehouden.
De omvang van Labouchere Global Aandelenfonds N.V. en Labouchere Obligatiefonds N.V. is de afgelopen jaren sterk teruggelopen, een tendens die zich naar verwachting zal doorzetten. Om te voorkomen dat de kosten van beheer en belegging in toenemende mate het rendement gaan drukken bestaat, in het belang van de aandeelhouders, het voornemen om deze fondsen dit jaar op te heffen. Dexia Bank Nederland N.V. neemt de liquidatiekosten voor haar rekening.
Labouchere Beheer B.V. verwacht dat de voorstellen tot opheffing van beide fondsen zullen worden aangenomen. Kort daarna zullen de fondsen de beleggingen verkopen en stoppen met het uitgeven en inkopen van aandelen. De vereffeningprocedure duurt vermoedelijk circa 12 weken, inclusief een beoordeling door een externe accountant en de wettelijke termijn van twee maanden. Na die termijn wordt het liquidatiesaldo uitgekeerd aan de aandeelhouders.
Source: Labouchere
lijkt me dus even een zaak van nog even rustig aan de kant afwachten
hoe en wat.
Een attent forumlezer had me dit van die fondsen al naar mijn mailadres gestuurd. Hier word ik wel vrolijker (lees:rustiger) van. Ik ga niet bellen, laat ze zelf maar komen. Betalen doe ik ook niet.
Vandaag wel een ontvangstbevestiging gehad van Dexia (alleen die envelop doet me al rillen elke keer). Ik heb mijn gegevens opgevraagd en daarbij gevraagd om een ontvangstbevestiging. Verder nog geen nieuws van het front.
Ik wacht af. Misschien sturen ze iets over die fondsen, zo niet dan zijn het nog meer een stelletje sukkels dan ik al dacht.
Annet
Vandaag wel een ontvangstbevestiging gehad van Dexia (alleen die envelop doet me al rillen elke keer). Ik heb mijn gegevens opgevraagd en daarbij gevraagd om een ontvangstbevestiging. Verder nog geen nieuws van het front.
Ik wacht af. Misschien sturen ze iets over die fondsen, zo niet dan zijn het nog meer een stelletje sukkels dan ik al dacht.
Annet