LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Leasebeleggers slepen Aegon voor rechter

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
el

Leasebeleggers slepen Aegon voor rechter

Ongelezen bericht door el »

Leasebeleggers slepen Aegon voor rechter

UTRECHT (ANP) - Een groep ontevreden beleggers in aandelenlease heeft bankverzekeraar Aegon voor de rechter gedaagd. De beleggers eisen dat Aegon-dochter Spaarbeleg alle contracten voor aandelenlease ontbindt.
Dat heeft een vertegenwoordiger van de beleggers, verenigd in de stichting Gesp, woensdag gezegd. Volgens Gesp (Gedupeerden Spaarconstructie) heeft Spaarbeleg ruim 100.000 leaseproducten verkocht in de vorm van het zogeheten Sprintplan. De beleggers vinden dat Spaarbeleg niet duidelijk heeft gemaakt dat mensen die via deze constructie beleggen, met geleend geld de beurs opgaan.
De waarde van de contracten kan opgeteld oplopen tot 400 miljoen euro. Door de malaise op de beurzen heeft dit financiële product in veel gevallen niets opgeleverd. Beleggers blijven vaak achter met een schuld, omdat de beleggingen niet voldoende rendeerden om deze af te lossen.
Niet alleen Gesp ageert tegen het Sprintplan. Ook de Vereniging Consument & Geldzaken bereidt een rechtszaak tegen Aegon-dochter Spaarbeleg voor.

anni

Re: Leasebeleggers slepen Aegon voor rechter

Ongelezen bericht door anni »

ook in ben in het bezit naast vele contracten van dexia van 2 sprintplannen. Ik heb tot nu toe begrepen dat ik daar wel al mijn geld kwijt kan zijn maar niet met een restschuld kan blijven zitten. Dit is mij pas nog telefonisch mede gedeeld door aegon. Niet dat dit geen ramp is maar toch altijd minder erg dan de ellende van dexia. Ik heb al zoveel slapelose nachten achter de rug door dexia, hoop dat ik niet nog meer schulden krijg door aegon. Denk niet dat ik het dan nog trek. Ben echt al ten einde raad, deze gang van zaken maakt zoveel kapot ik kan niet geloven dat de hoge heren dit echt beseffen. :cry:

Gesloten