LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] legio

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
a.Leur

legio

Ongelezen bericht door a.Leur »

Mijn vraag is het volgende: ik heb ook een contrakt bij legio en wel de winstvertiendubbelaar.
Ik heb hier 26 termijnen van betaald moet ik stappen ondernemen en lid worden?
Tevens kreeg ik een brief van Dexia dat de clienten die een restschuld overhouden een aanbod zullen krijgen.
Is het vertandig hier op in te gaan of moet ik afwachten??

in afwachting op uw antwoord
A Leur
Harderwijk

Kees van den Heuvel

Re: legio

Ongelezen bericht door Kees van den Heuvel »

Het is zeer verstandig u aan te melden bij de stichting Leaseverlies.
U bent waarschijnlijk niet alleen uw 26 termijnen kwijt, maar moet ook nog een bedrag bijbetalen.

janh

Ongelezen bericht door janh »

Geachte heer Leur,
Ik lees niet in uw stukje wat voor aanbod Legio/Dexia gedaan heeft, maar dat u alleen een brief ontvangen heeft dat ze met een aanbod komen. Ik zou eerst eens kijken wat het aanbod exact is en dit aanbod afwegen t.o.v. uw eventuele restschuld. Daarnaast zou ik zeker, voor zover u dat nog niet heeft gedaan, eens een kijkje nemen op de website van de st. Leaseverlies en Payback.
Wat overigens wel inmiddels duidelijk is, is dat Dexia van u verlangt dat u, wanneer u hun aanbod accepteert, u hen niet meer juridisch aansprakelijk kunt stellen. Dexia Nederland heeft inmiddels een website waarin zij hun voorstel nader uit de doeken doen.
mvg
Janh

JoopB

Ongelezen bericht door JoopB »

De brief van Dexia heeft een ieder gehad, daarin komen ze rond 15 januari uit met voorstellen. De voorstellen die nu bekend zijn raken kant nog wal.
Even afwachten wat ze voorstellen aangezien dit per product kan verschillen.
Alle voorstellen indien afwijkend zullen vast en zeker uitvoerig op dit forum behandeld worden. Zeer zeker GEEN overhaaste beslissingen maken.

Groet
JoopB

Jean

Ongelezen bericht door Jean »

Zoals Joop al zegt, iedereen die een kontrakt heeft lopen bij Legio Lease en/of Labouchere, hetzij rechtsstreeks hetzij via een intermediair heeft de bewuste brief gekregen.

En inderdaad rond de 15e komt er een voorstel. Het is inderdaad de bedoeling om een ieder dossier apart te bekijken en wellicht "hulp" te bieden aan schrijnende gevallen.

Wat betreft de dagvaarding; ik weet dat Dexia zich zal gaan verzetten en zeker in hoger beroep zal gaan. Vanaf dat moment kun je ervanuit gaan dat het jaren kan duren voor er werkelijk een uitspraak komt.

Als je dan toch alle risicoos wilt nemen mbt deze kwestie door oa niet te betalen, zet dan inderdaad geld opzij op een spaarrekening ofzo om mettertijd bij winst van Dexia in de rechtszaak te kunnen betalen.

Wint de stichting, wat ik met jullie en voor jullie hoop, dan heb je extra gespaard, Das dan mooi meegenomen.

Een andere methode zal ik hier maar niet meer herhalen, daar hebben de meeste van dit forum grote bezwaren tegen.

Veel succes gewenst,
vriendelijke groet,
Jean.

Ed

Ongelezen bericht door Ed »

Beste Jean,

Waar heeft u dat bericht staan ??

JoopB

Tussen de eerste map en de 26e map zit allerlei info die antwoord geven op jou vraag.
Inderdaad, we gaan dat niet nog eens herhalen.

JoopB

Yvonne

Ongelezen bericht door Yvonne »

Wij hebben nog helemaal geen brief gekregen van Dexia, maar hebben wel de winstverdriedubbelaar. We hebben alles van de verschillende websites moeten halen, qua informatie.
Dankzij dit forum en de berichten in de krant weten we wat er gaande is.

JoopB

Yvonne,
Als je rond of na half januari nog geen voorstel van Dexia hebt ontvangen zou ik als ik jou was even een mailtje richting Dexia er aan wagen. Lopende contracten worden per contract bekeken en als zodanig een voorstel op worden gedaan. Wees voorzichtig.

JoopB

Jean

Ongelezen bericht door Jean »

Joop, je bent goed bij! Alles ok? ;=))
Inderdaad, even kontakt opnemen met Dexia en of de tussenpersoon. Elke client had die brief moeten krijgen!
Rond de 15e van deze maand komt er nog een uitsluitsel/voorstel.

Gesloten