| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] legio toetst geen bkr voor haar klanten.
-
arna
legio toetst geen bkr voor haar klanten.
waarom verstrekken ze leningen zonder bkr. te raadplegen,maar wel de lening aanmelden.
-
jean
Re: legio toetst geen bkr voor haar klanten.
Ana, neem maar van mij aan dat LL wel degelijk BKR toetste!
-
Fred
In mijn geval heeft LegioLease alleen het bedrag van het 1e jaar aankoop geregistreerd. Mijn kontrakt is inmiddels afgelopen. Pas daarna heb ik m'n gegevens opgevraagd bij BKR. Dus m.i. toetsen en registreren ze eigenlijk maar 1/3 van het totaalbedrag.
-
Jean
Voor het aangaan van het contract voor de gehele looptijd wordt er een BKR gecheckt. Bij een vooruitbetaling had/kunt u legio/labouchere verzoeken de BKR terug te trekken.
-
jeroen
Jean,
Jean, je moet lezen !!!
Hij heeft het niet over een vooruitbetaling, hij heeft het over het feit dat er maar een jaar geregistreerd staat als schuld als er spraken is van drie separate aankopen volgens het winstverdriedubbelaar principe.
Ze toetsen dus bv € 45.000,= en na afloop van het contract blijkt dat ze maar € 15.000,= hebben geregistreerd. Dat bedoelt Fred met die 1/3 Jean.
Deze discussie is al eerder geweest op dit forum. Leden van BKR zijn verplicht een aantal zaken te registreren. Legio heeft dit niet gedaan. BKR inlichten en Legio hierop aanspreken.
Die toetsing valt overigens niet of nauwelijks te controleren. Middels een recht op protocol kan men wel zien welke leden van de BKR je gegegevens hebben opgevraagd, echter alleen over de laatste twaalf maanden. Wat ze met die gegevens doen valt overigens niet te achterhalen echter in het geval van Legio zo blijkt nu helemal niets (zorgplicht!!!).
Jean, je moet lezen !!!
Hij heeft het niet over een vooruitbetaling, hij heeft het over het feit dat er maar een jaar geregistreerd staat als schuld als er spraken is van drie separate aankopen volgens het winstverdriedubbelaar principe.
Ze toetsen dus bv € 45.000,= en na afloop van het contract blijkt dat ze maar € 15.000,= hebben geregistreerd. Dat bedoelt Fred met die 1/3 Jean.
Deze discussie is al eerder geweest op dit forum. Leden van BKR zijn verplicht een aantal zaken te registreren. Legio heeft dit niet gedaan. BKR inlichten en Legio hierop aanspreken.
Die toetsing valt overigens niet of nauwelijks te controleren. Middels een recht op protocol kan men wel zien welke leden van de BKR je gegegevens hebben opgevraagd, echter alleen over de laatste twaalf maanden. Wat ze met die gegevens doen valt overigens niet te achterhalen echter in het geval van Legio zo blijkt nu helemal niets (zorgplicht!!!).
-
Jean
Bij het aangaan van een legio contract wordt er getoetst op kredietwaardigheid. Punt uit! En ik zeg niet dat die mijnheer een vooruitbetaling heeft gedaan maar dat als ie die gedaan zou hebben of iemand anders dan is die BKR terug te trekken, bijvoorbeeld door aankoop van een woning die eventueel in het gedrang komt.
Je zult er ongetwijfeld helemaal ingedoken zijn Jeroen en je weet er een heleboel van. Maar tot dat jij mij hebt kunnen overtuigen dat je wel of niet bij Legio zelf of een andere firma hebt gewerkt ga ik ervan uit dat jouw wetenschap is gebaseerd op theorie. Die van mij is praktijk!
Je geeft namelijk giga af op bepaalde mensen, vooral op mijn persoon. Dat heeft een achterliggende gedachte en die zou ik willen weten.
Het liefst zou ik zelfs een face to face gesprek met je aangaan. Ik durf dat aan, jij ook?
Je zult er ongetwijfeld helemaal ingedoken zijn Jeroen en je weet er een heleboel van. Maar tot dat jij mij hebt kunnen overtuigen dat je wel of niet bij Legio zelf of een andere firma hebt gewerkt ga ik ervan uit dat jouw wetenschap is gebaseerd op theorie. Die van mij is praktijk!
Je geeft namelijk giga af op bepaalde mensen, vooral op mijn persoon. Dat heeft een achterliggende gedachte en die zou ik willen weten.
Het liefst zou ik zelfs een face to face gesprek met je aangaan. Ik durf dat aan, jij ook?
-
L. Blok
Jean, absoluut fout.
Op de site van BKR staat vermeld:
"Het BKR geeft geen oordeel over de kredietwaardigheid. Dat
is aan de kredietgever zelf." (dit is te controleren door
deze site te bezoeken)
Dus voortaan geen onzin meer verkondigen. Hoort niet bij een
financiël planner.
Op de site van BKR staat vermeld:
"Het BKR geeft geen oordeel over de kredietwaardigheid. Dat
is aan de kredietgever zelf." (dit is te controleren door
deze site te bezoeken)
Dus voortaan geen onzin meer verkondigen. Hoort niet bij een
financiël planner.
-
Jan de Groot
Meneer Blok als u ook eens zou stoppen met onzin verkondigen.
Antwoord geven op vragen is u vreemd, maar overal een -ongefundeerd- oordeel over hebben kunt u wel.
Wanneer, hoeveel, welke aandelen?!
Zwaktebod als u niet zou reageren.
Ik hoop dat de andere mensen op dit forum dan ook doorhebben dat u een oplichter dan wel een medewerker van Legio bent.
Jan
Antwoord geven op vragen is u vreemd, maar overal een -ongefundeerd- oordeel over hebben kunt u wel.
Wanneer, hoeveel, welke aandelen?!
Zwaktebod als u niet zou reageren.
Ik hoop dat de andere mensen op dit forum dan ook doorhebben dat u een oplichter dan wel een medewerker van Legio bent.
Jan
-
Fred
Beste mensen,
het feit dat LegioLease niet het volledige bedrag heeft geregistreerd bij BKR, zou er wel eens de reden van kunnen zijn dat er nu zoveel mensen in de knoei zitten.
Als er een aantal mensen hier vertelt, dat ze niet weten hoe ze hun schulden moeten afbetalen zegt toch wel genoeg.
Dan heeft m.i. de toetsing bij BKR volkomen gefaald.
Stel dat Legio wel het hele bedrag in een keer aan zou melden. Dan waren er wellicht een hoop kontrakten geweigerd en was voor een aantal mensen veel ellende bespaard gebleven.
Stel dat u een doorlopend krediet afsluit van 10.000 euro, maar in eerste instantie slechts 500 euro opneemt van het krediet. Dan is het normaal gesproken toch zo dat de kredietverstrekker een krediet laat toetsen er registreren van 10.000 euro.
het feit dat LegioLease niet het volledige bedrag heeft geregistreerd bij BKR, zou er wel eens de reden van kunnen zijn dat er nu zoveel mensen in de knoei zitten.
Als er een aantal mensen hier vertelt, dat ze niet weten hoe ze hun schulden moeten afbetalen zegt toch wel genoeg.
Dan heeft m.i. de toetsing bij BKR volkomen gefaald.
Stel dat Legio wel het hele bedrag in een keer aan zou melden. Dan waren er wellicht een hoop kontrakten geweigerd en was voor een aantal mensen veel ellende bespaard gebleven.
Stel dat u een doorlopend krediet afsluit van 10.000 euro, maar in eerste instantie slechts 500 euro opneemt van het krediet. Dan is het normaal gesproken toch zo dat de kredietverstrekker een krediet laat toetsen er registreren van 10.000 euro.
-
arna
door mijn ex partner een zware bkr gekeregen vervolgens een legio contract afgesloten. Maar hun hebben geen bkr getoest dus nu nog meer elende. Door een probleem met incasso twee maanden achter komen te lopen ,vervolgens medw legio aan de telefoon gehad zou opgelost worden ,maar legio verkoopt zonder bericht de optie's en ik blijf met rest schuld zitten .wat nu!!!!!!!!!
-
jeroen
Jean,
Je moet het allemaal niet zo persoonlijk opvatten!!!
Blijf bij de inhoud, die is interessant genoeg.
Ik citeer je even:
Bij het aangaan van een legio contract wordt er getoetst op kredietwaardigheid. Punt uit!
Vraagje Jean want ik "ben" theorie en jij praktijk.
Wat houdt dat nu precies in "toetsen op kredietwaardigheid"?
Als ze toetsen op kredietwaardigheid, en daar valt bij jou geen speld meer tussen te krijgen, je bent er immers van overtuigd dat dat gebeurt, hoe doen ze dat dan Jean?
Je moet het allemaal niet zo persoonlijk opvatten!!!
Blijf bij de inhoud, die is interessant genoeg.
Ik citeer je even:
Bij het aangaan van een legio contract wordt er getoetst op kredietwaardigheid. Punt uit!
Vraagje Jean want ik "ben" theorie en jij praktijk.
Als ze toetsen op kredietwaardigheid, en daar valt bij jou geen speld meer tussen te krijgen, je bent er immers van overtuigd dat dat gebeurt, hoe doen ze dat dan Jean?
-
L. Blok
Zoals ik al eerder gemeld heb, Jean verteld sprookjes.
Op de site van het BKR wordt vermeld, ik citeer:
"Het BKR geeft geen oordeel over de KREDIETWAARDIGHEID. Dit
is aan de KREDIETGEVER zelf."
Is na te gaan door deze site te bezoeken! !
Op de site van het BKR wordt vermeld, ik citeer:
"Het BKR geeft geen oordeel over de KREDIETWAARDIGHEID. Dit
is aan de KREDIETGEVER zelf."
Is na te gaan door deze site te bezoeken! !
-
Jean
Ik vertel sprookjes, zal best, Dhr. Blok is echter een illusie! U loopt maar te mouwen dat er mensen zijn die u elke keer weer aanspreken en rottig tegen u doen. Hebt u dan echt niet in de gaten dat u dat voor een groot gedeelte zelf creeerd.
Op moment dat iemand een leasecontract aan wilt gaat doet LegioLease/Labouchere een BKR check. Neem dat maar van mij aan. En dat was uiteindelijk de vraag die Ana als eerste stelde.
Op moment dat iemand een leasecontract aan wilt gaat doet LegioLease/Labouchere een BKR check. Neem dat maar van mij aan. En dat was uiteindelijk de vraag die Ana als eerste stelde.
-
Maarten
Het bureau kredietregistratie is slechts een centraal punt waar kredieten van individuen worden geregistreerd. Tevens wordt daar vastgelegd of er m.b.t. bepaalde kredieten betalingsachterstanden zijn ontstaan of in het verleden zijn geweest. Een kandidaat geldverstrekker kan zo zien of de aanvrager van een lening "kredietwaardig" is. Hij kan zien of er er verplichtingen zijn en of de aanvrager een "goede betaler" is. Alhoewel het op zich niets zegt over de feitelijke verplichting van de lening, kan de hoogte van de geregistreerde lening wel een rol spelen bij de beoordeling of iemand een extra lening of hypotheek kan krijgen.
Zelf vind ik dan ook dat Legio Lease in geval van de winstverdriedubbelaar wel de toekomstige leningen zou moeten registreren. Deze leningen worden in de toekomst immers verplicht aangegaan. Er hoeft in de toekomst ook niet extra voor te worden getekend.
Even op de vraag van Ana terugkomen.
Legio moet de lening wel registreren en heeft dat ook gedaan. Of ze verder iets doen met de informatie die in het BKR staat (m.b.t. andere leningen) ter beoordeling van de aanvraag van de leaeovereenkomst, is verder aan hun. Hieruit mag je concluderen dat zij jullie kredietwaardig.
groet, Maarten
Zelf vind ik dan ook dat Legio Lease in geval van de winstverdriedubbelaar wel de toekomstige leningen zou moeten registreren. Deze leningen worden in de toekomst immers verplicht aangegaan. Er hoeft in de toekomst ook niet extra voor te worden getekend.
Even op de vraag van Ana terugkomen.
Legio moet de lening wel registreren en heeft dat ook gedaan. Of ze verder iets doen met de informatie die in het BKR staat (m.b.t. andere leningen) ter beoordeling van de aanvraag van de leaeovereenkomst, is verder aan hun. Hieruit mag je concluderen dat zij jullie kredietwaardig.
groet, Maarten
-
Maarten
aanvulling: achter kredietwaardig het woord vonden..
-
L. Blok
Jean, wil je wel inhoudelijk blijven.
De site van het BKR vermeld toch wat anders dan jij beweerd!
Punt, uit!
De site van het BKR vermeld toch wat anders dan jij beweerd!
Punt, uit!
-
Maarten
aanvulling: achter kredietwaardig het woord vonden..
-
L. Blok
Nog even terugkomend op een eerder geplaatste reactie.
Er gaat ook heel wat mis met het door Legio geregisteerde
krediet bij het BKR. In mijn geval is alleen het 1e jaar
aangemeld als krediet. Dit heeft als consequentie dat het
geregisteerde bedrag maar 1/3 van de werkelijke lening is.
Diverse andere lessee's hebben dit ook geconstateerd.
Hierdoor heeft de BKR melding eigenlijk geen zin. Volgens
mij maakt Legio zich schuldig aan valsheid in geschriften!
Er gaat ook heel wat mis met het door Legio geregisteerde
krediet bij het BKR. In mijn geval is alleen het 1e jaar
aangemeld als krediet. Dit heeft als consequentie dat het
geregisteerde bedrag maar 1/3 van de werkelijke lening is.
Diverse andere lessee's hebben dit ook geconstateerd.
Hierdoor heeft de BKR melding eigenlijk geen zin. Volgens
mij maakt Legio zich schuldig aan valsheid in geschriften!
-
jeroen
Jean,
Nog even je aandacht op mijn vorige bericht ajb t.w:
Of is het toetsen op kredietwaarigheid hetzelfde als een "BKR check"? Ik weet het niet hoor, maar de ene keer schrijf je kredietwaarigheid toets en de andere keer BKR check. Is dat nu echt hetzelfde?
Nog even je aandacht op mijn vorige bericht ajb t.w:
Of is het toetsen op kredietwaarigheid hetzelfde als een "BKR check"? Ik weet het niet hoor, maar de ene keer schrijf je kredietwaarigheid toets en de andere keer BKR check. Is dat nu echt hetzelfde?
-
L. Blok
Jean,
Hoe kan je spreken over een check als Legio het zelf niet zo
nauw neemt met het aanmelden van de kredieten bij het BKR?
Hoe kan je spreken over een check als Legio het zelf niet zo
nauw neemt met het aanmelden van de kredieten bij het BKR?