LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Maandagavond op tv weer aandacht voor Dexia!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
tester
Berichten: 253
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:27

Maandagavond op tv weer aandacht voor Dexia!

Ongelezen bericht door tester »

• Legio Lease, huurkoop of niet?
Aandelenlease is een van de grootste financiële debacles uit de Nederlandse geschiedenis. Honderdduizenden gezinnen zijn de dupe van dit soort producten. Op 25 mei staat een rechtszaak tussen de Stichting Leaseverlies en Dexia op het programma. Op 30 juni is de rechtszaak tussen Eegalease en Dexia.

Eegalease vertegenwoordigt getrouwde stellen die niet beiden een handtekening hebben gezet onder het contract met Legio Lease. En volgens de Nederlandse Wet is dit wel nodig als één van beide partners een huurkoopovereenkomst aangaat. De vraag is dan ook of aandelenlease huurkoop is. Dexia vindt van niet en de rechters in Nederland blijken er zeer verdeeld over te zijn. Advocaat Rompelberg uit het Limburgse Voerendal stelt tegen Radar zeer stellig dat het wel om huurkoop gaat.

In de studio geeft een vertegenwoordiger van de Raad voor de Rechtspraak – de koepelorganisatie van gerechten - tekst en uitleg. Daarnaast vertelt Charles Huijskens, woordvoerder van zowel de Stichting Leaseverlies, als de Stichting Eegalease over de stand van zaken rond beide stichtingen

speeds
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 apr 2004 12:24

Re: Maandagavond op tv weer aandacht voor Dexia!

Ongelezen bericht door speeds »

Wanneer maandag en op welke zender?

falco
Berichten: 111
Lid geworden op: 11 mei 2004 22:58

Re: Maandagavond op tv weer aandacht voor Dexia!

Ongelezen bericht door falco »

A.s. maandag 17 mei RADAR NL2 20.30 uur :?: Meest voordehand liggend.

pimmy
Berichten: 98
Lid geworden op: 21 okt 2003 15:04

Re: Maandagavond op tv weer aandacht voor Dexia!

Ongelezen bericht door pimmy »

Het is toch maar weer de Tros en Radar die het onder de aandacht blijven brengen .Het zou wel eens leuk zijn om de Tros en Radar te bedanken dat ze de mogelijkheid voor dit forum geven.
Door dit forum zijn we een hoop wijzer geworden van elkaar,en al schrijf je het maar van je af,je zit niet alleen in deze ELLENDE daar is wel het probleem niet mee opgelost maar gedeelde smart is halve smart.
Ik zelf ben op dit forum heel wat wijzer geworden,er zijn gelukkig een hoop mensen die achter informatie aangaan en dit dan via dit forum naar de gedupeerden doorspelen.
En die enkele VERVELENDE die de boel opjut gewoon negeren en geen energie in stoppen,dus niet op reageren.
TROS EN RADAR KLASSE EN NATUURLIJK AL DIE MENSEN MET HUN POSITIEVE BIJDRAGEN NOGMAALS KLASSE!

GROETJES PIMMY

Julika
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 nov 2003 18:50

Re: Maandagavond op tv weer aandacht voor Dexia!

Ongelezen bericht door Julika »

TROS EN RADAR KLASSE EN NATUURLIJK AL DIE MENSEN MET HUN POSITIEVE BIJDRAGEN NOGMAALS KLASSE!


Danke ook van mij, ik dacht niet dat ik eens briefe van een advocaat
in de nederlandse taal zal begrijpen. Ik kon hem ook nog goede tips van julli geven.

---Danke--Volgende week hoop ik de antwoord van de kantonrechter in Almaar te ontvangen - dat het huurkoop was had hij al besloten
Danke---Danke---Danke---Danke---

groetjes Julika

dv
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 aug 2003 15:35

Re: Maandagavond op tv weer aandacht voor Dexia!

Ongelezen bericht door dv »

over de huurkoopaffaire

ik heb zelfs een brief van dexia gekregen, ongeveer een driekwart jaar geleden, er staat in dat na einde contract van 20 jaar de aandelen mijn eigendom zijn, mits alle maandpremies (rente) betaald zijn, dus er is dus zeker sprake van huurkoop

m vr gr dv

Frank der K.

Re: Maandagavond op tv weer aandacht voor Dexia!

Ongelezen bericht door Frank der K. »

Kijken maandag! Komen dinsdag! Komen woensdag!

Frank der K.

Re: Maandagavond op tv weer aandacht voor Dexia!

Ongelezen bericht door Frank der K. »

BERNT AS. MAANDAG :?:
Geplaatst op 04 May 2004 17:38 door Bernts Eman


--------------------------------------------------------------------------------

Zojuist telefoneerde ik met mr. R. Silvertand van Advocatenkantoor Rompelberg & Ruiter te Voerendaal, mijn advocaat in de procedure tegen Dexia.
Van mr. Silvertand hoorde ik dat mr. Rompelberg in een uitzending van Radar zal verschijnen. Dit kantoor heeft op het ogenblik al meer dan 500 zaken tegen Dexia in behandeling en is hiemede waarschijnlijk de koploper onder de advocatenkantoren in zaken tegen Dexia

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Maandagavond op tv weer aandacht voor Dexia!

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Wat is het tarief van Ruiter en Rompelberg advocaten?

m.v.g. justice man

RW
Berichten: 78
Lid geworden op: 10 mei 2004 12:26

Re: Maandagavond op tv weer aandacht voor Dexia!

Ongelezen bericht door RW »

€ 35,00 voor een brief . Als ik het goed heb ?

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Maandagavond op tv weer aandacht voor Dexia!

Ongelezen bericht door trudy »

Ben blij dat het deze keer de heer Rompelberg is en niet Bos, die alleen maar zaken aannam met schulden boven de € 40.000,00. Vond ik niet zo sociaalvoelend, eerlijk gezegd. Als ik mij goed herinner, heeft Bos trouwens een zaak in Amsterdam verloren waar het ging om huurkoop of niet. Volgens mij de enige zaak in Amsterdam waar de rechter heeft beslist dat het geen huurkoop was.

stekelbeesken
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 mei 2004 08:32

Re: Maandagavond op tv weer aandacht voor Dexia!

Ongelezen bericht door stekelbeesken »

TROS - RADAR,

JULLIE VERDIENEN EEN WARME DOUCHE..... :!: :!: :!: :lol:


MISSCHIEN WEL TWEE.... NA DE UITZENDING VAN AANSTAANDE MAANDAG :lol: :lol:

marjo
Berichten: 40
Lid geworden op: 31 jul 2003 19:31

Re: Maandagavond op tv weer aandacht voor Dexia!

Ongelezen bericht door marjo »

WIJ BEDANKEN TROS RADAR VOOR DE INZET VOOR AL GEDUPEERDEN.
DEZE FORUM IS EEN ENORME STEUN VOOR VELEN.
DE UITZENDING VAN MAANDAG 17 MEI IS WEER EEN BEWIJS DAT JULLIE
TOCH MET ONS MEELEVEN EN MEEDENKEN.
BEDANKT 8) :D BEDANKT : 8) :D BEDANKT

RP1975
Berichten: 119
Lid geworden op: 24 nov 2003 15:01

Re: Maandagavond op tv weer aandacht voor Dexia!

Ongelezen bericht door RP1975 »

Beste mensen,

De aandacht van Radar en de media is natuurlijk goed, maar ik krijg het gevoel dat alle artikelen en berichten over het zelfde gaan, namelijk het al-dan-niet huurkoopverhaal. Dit terwijl de meeste mensen geen Eegaleasers zijn. Is dit omdat ze denken dat niet Eegaleasers geen kans maken?

Ik ben zelf ook geen Eegalease en betaal geen cent restschuld. Ik heb na afloop van mijn contract een brief gestuurd en daarin uitleg gevraagd waarom Dexia heeft verzaakt m.b.t. zorgplicht, ik gaf hier een eerdere rechtzaak als voorbeeld.

Ook vroeg ik kopien van alle aan- en verkooptransacties van de aandelen van mijn WVD. Als antwoord krijg ik dat ik geen rechten kan ontlenen aan die eerdere rechtzaak en dat ze aich niet verplicht voelen om mij die afschriften te verstrekken. ALs Leaseverlies met dit gegeven nou iets zou doen zouden we meer kans maken dan alleen dat ene punt van die misleidende reclame. Ik ben een leek op dit gebied maar vind het toch gek dat W. Schonewille van Leaseverlies en alle andere advokaten dit niet eens lijken te weten.

Veel sterkte en niet betalen aan deze dieven.

Groeten,

RP1975

Gesloten