LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MAASTRICHT OPNIEUW KOOP OP AFBETALING

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
willy59
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 feb 2004 17:49

MAASTRICHT OPNIEUW KOOP OP AFBETALING

Ongelezen bericht door willy59 »

NIEUWE UITSPRAAK
NUMMER2 IN MAASTRICHT

LJN-nummer: AO5012 Zaaknr: 87557 / HA ZA 03-998
Laatst gewijzigd door willy59 op 15 mar 2004 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Chris G
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 aug 2003 14:13

Re: MAASTRICHT OPNIEUW KOOP OP AFBETALING

Ongelezen bericht door Chris G »

Even een correctie. Bovenstaande link is van de uitspraak van de rechtbank in Utrecht. De juiste link van Maastricht is:

http://www.rechtspraak.nl/uitspraak/fra ... i_id=58208

willy59
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 feb 2004 17:49

Re: MAASTRICHT OPNIEUW KOOP OP AFBETALING

Ongelezen bericht door willy59 »

Klopt Chris bedankt

Willy 59

theovincken
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 feb 2004 21:02

Re: MAASTRICHT OPNIEUW KOOP OP AFBETALING

Ongelezen bericht door theovincken »

Ik heb ook een zogenaamde winstverdriedubbelaar en mijn aandelen worden over een week verkocht, waarna ik een restschuld heb van tussen 6000 en 7000 euro. Als ik daar de 4000 euro bij optel die ik de afgelopen drie jaar aan rente heb betaald dan heb ik dus meer dan 10.000 euro aan de Dexia bank verloren. Ik voel er natuurlijk niet veel voor om mijn restschuld te betalen en ik wil zeker afwachten tot er een einduitspraak komt van DSI. Maar dit kan natuurlijk nog lang duren, ik heb ergens gelezen tussen 6 en 12 maanden. Denken jullie dat ik een kans maak als ik het op een rechtspraak aan laat komen? Ik ben namelijk ook van Maastricht. Som denk ik wel eens aan een rechtzaak en de hulp van een advocaat, maar dan twijfel ik weer omdat ik bang ben om mijn zaak te verliezen en dan nog een groot bedrag meer kwijt te zijn omdat een advocaat natuurlijk erg duur is.

Theo

willy59
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 feb 2004 17:49

Re: MAASTRICHT OPNIEUW KOOP OP AFBETALING

Ongelezen bericht door willy59 »

Theo

Ga praten met een advocaat de meeste hebben een eerste gesprek gratis en kijk dan wat je doet.
Maar ik denk met 10.000 verlies dat het altijd de moeite waard is om een rechtzaak tegen Dexia te starten.

Willy 59

HAKUXL
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 feb 2004 10:33

Re: MAASTRICHT OPNIEUW KOOP OP AFBETALING

Ongelezen bericht door HAKUXL »

Meld je aan bij ons wij willen Dexia gezamelijk dagvaarden

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: MAASTRICHT OPNIEUW KOOP OP AFBETALING

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Theo,

Je schrijft:
Ik voel er natuurlijk niet veel voor om mijn restschuld te betalen en ik wil zeker afwachten tot er een einduitspraak komt van DSI. Maar dit kan natuurlijk nog lang duren, ik heb ergens gelezen tussen 6 en 12 maanden.
Als je niet betaalt krijg je een dagvaarding van dexia.
Wat wil je dan doen met het DSI? Akkoord gaan met het feit dat je je volledige inleg kwijt bent en nog een gedeelte van de restschuld moet betalen aan die boevenbende van dexia?

Wil je ooit je geld terugzien zul je dit moeten doen met een advocaat en dexia dagvaarden.
Je kunt ook je ogen dicht doen en hopen dat anderen het voor je oplossen. Helaas zal dit een droom blijven, wordt wakker en neem een beslissing, of je betaalt dexia en je bent je geld kwijt of je gaat met een advocaat dexia dagvaarden en vorder je geld terug.

Groeten,
Piet

theovincken
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 feb 2004 21:02

Re: MAASTRICHT OPNIEUW KOOP OP AFBETALING

Ongelezen bericht door theovincken »

Willy,
Bedankt voor je snelle reaktie. Ik wil eigenlijk geen rechtzaak starten maar afwachten of Dexia mij voor het gerecht daagt. Ik heb hun gevraagd of ik de einduitspraak van DSI mag afwachten en ik heb hun verteld dat als ze niet hiermee instemmen ik met behulp van een advocaat zal proberen om alle verlies van hun terug te eisen, dus ook de 4000 euro betaalde rente.

Hakuxl,
k weet niet of het zin heeft om een gezamelijke rechtzaak te beginnen want de Dexia bank wil ieder geval apart beoordeeld zien, dat vertellen ze tenminste in hun verweer tegen de DSI uitspraak. Vandaar dat we ook niets meer horen van Leaseverlies die ook een rechtzaak probeert te voeren voor een hele grote groep. Ik ben lid van Legiolease maar ik vind ze maar akelig stil en ik verwacht er eigenlijk niets meer van.

Piet,
Veel mensen zouden al blij zijn als de Dexia bank accoord zou zijn met alleen het betalen van 15 of 20% van de restschuld en dan zouden we inderdaad de betaalde rente kwijt zijn. Ik zie de Dexia bank niet als de grote boosdoener, ze hebben immers de pech gehad om de rotte appel Legiolease te kopen en direct na deze koop begon voor hun de hele ellende. Ik denk dat de Dexia bank een normale bank is maar dat de echte boeven bij Legiolease zaten omdat de mensen van Legiolease een onverantwoord produkt aanboden waarvan DSI terecht heeft gezegd dat dit produkt nooit verkocht had mogen worden omdat de zorgplicht niet vervuld werd. Omdat de Dexia bank nu verantwoordelijk is zullen we tegen hun moeten vechten om de geleden schade zoveel mogelijk te beperken en dat zullen zij ook wel begrijpen.

Theo

16again
Berichten: 16216
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: MAASTRICHT OPNIEUW KOOP OP AFBETALING

Ongelezen bericht door 16again »

theovincken schreef:
Veel mensen zouden al blij zijn als de Dexia bank accoord zou zijn met alleen het betalen van 15 of 20% van de restschuld
De DSI uitspraak beperkt de restschuld tot maximaal 15-20 procent van de aanschafwaarde van het pakket aandelen.
Dit betekent dus niet dat je maar 15% van de restschuld hoeft te betalen! Werd je aandelenpakket bijvoorbeeld 15% minder waard, dan moet je de gehele restschuld terugbetalen.

theovincken
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 feb 2004 21:02

Re: MAASTRICHT OPNIEUW KOOP OP AFBETALING

Ongelezen bericht door theovincken »

Hallo 16again,

Bedankt voor je reactie. Volgens jou is de uitspraak van DSI dus nog slechter dan ik gedacht had. Ik heb weer eens te snel gelezen en als je gelijk hebt dan zou ik dus 15% van 19.000 euro = 2850 euro moeten gaan betalen. En als het 15% van mijn restschuld van circa 6000 euro zou zijn dan was het maar 900 euro. Het blijft een moeilijk probleem. We zien dat DSI een uitspraak probeerde te doen die beide partijen tegemoet komt, niet te grote verliezen voor de Dexia bank en niet te hoge restschulden voor de gedupeerden. Ik ben benieuwd wat mijn restschuld zal zijn over minder dan een week als ze mijn pakket verkopen maar voorlopig heeft Al Quaida voor mij alles nog een stuk verergerd als je ziet hoe de koersen weer eens omlaag vliegen, hahahaha.

Theo

gast_58

Re: MAASTRICHT OPNIEUW KOOP OP AFBETALING

Ongelezen bericht door gast_58 »

Ik wil eigenlijk geen rechtzaak starten maar afwachten of Dexia mij voor het gerecht daagt. Ik heb hun gevraagd of ik de einduitspraak van DSI mag afwachten en ik heb hun verteld dat als ze niet hiermee instemmen ik met behulp van een advocaat zal proberen om alle verlies van hun terug te eisen, dus ook de 4000 euro betaalde rente
Theo, hier geef je zelf mee aan dat het beter is zo snel mogelijk naar een advocaat te gaan. Je kunt maar beter weten waar je staat! Er kan morgen zomaar weer ergens een aanslag zijn (wel galgenhumor hoor).
Ilse

fhoppers
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2004 20:17

Re: MAASTRICHT OPNIEUW KOOP OP AFBETALING

Ongelezen bericht door fhoppers »

hallo mede strijders,

ook ik behoor tot de groep mensen die door nalatige info de dupe worden van d praktijken van dexia enz.
ik wil me dan ook bij julli aansluiten.

wie kan mij verder helpen.

Frans H.

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: MAASTRICHT OPNIEUW KOOP OP AFBETALING

Ongelezen bericht door croosjes »

Gedupeerde doe iets sluit je aan bij een vereniging en neem een advocaat in de arm,kan je deze niet betalen wordt dan lid van de vereniging schadeloosstelling om te strijden voor alles in voor en tegen spoed dat is de beste manier een andere manier bestaat niet.(kijk op de site naar de voorwaarde)vrgr.andre de croos vereniging schadeloosstelling

Gesloten