| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Maatregelen
-
Sara Etty
Re: Maatregelen
Het gaat er niet om of contracten nog lopen. Zaken met een emotionele waarde kunnen geloof ik onder omstandigheden buiten het verhaalsrecht vallen, maar eenvoudig ligt het nite. Indien iemand aanspraak maakt op wat jij hebt dan is dat zo. De vraag is of die aanspraak bestaat. En daar moet je je energie dus op richten. Probeer de claim van Dexia op echte gronden te ontkrachten, probeer tijd te rekken door middel van correspondetie, probeer Dexia te vragen vorderingsrechten en maatregelen op te schorten in afwachting van de lopende procedures. Roep vernietiging in op grond van het niet mee ondertekenen van de partner indien mogelijk. Roep vernietiging in op grond van dwaling en raadpleeg daarvoor een rechtswinkel of advocaat. En werp Dexia en incasso instanties die buitenrechtelijke vernietiging tegen wanneer ze met vorderingsrechten komen. Zet daar jezelf voor in. Dan zit je op een betere weg meen ik.
Sterkte.
Met vriendelijke groet,
Sara Etty
Sterkte.
Met vriendelijke groet,
Sara Etty
-
kees 1000
ik heet ook kees en ben niet hatelijk maar wel beet genomen door legio
-
Paula
Sara, je schrijft: "De vraag is of die aanspraak bestaat. En daar moet je je energie dus op richten."
Ik weet wel dat ik behoorlijk op de zaken vooruitloop. Toch blijf ik van mening dat je nu oriënteren op dit soort dingen, niet alleen rust kan geven maar dat je er misschien ook een en ander mee vóór zou kunnen zijn.
Maarten schrijft dat Dexia nog geen verhaalsrecht heeft. Dat zou betekenen dat iedereen nu nog vrij is om zaken op een andermans naam te zetten of zie ik dat verkeerd?
Ik voel me een beetje dubbel: aan de ene kant is dit een snert-onderwerp, aan de andere kant vind ik het ook wel belangrijk. Ik weet het even niet.
Ik weet wel dat ik behoorlijk op de zaken vooruitloop. Toch blijf ik van mening dat je nu oriënteren op dit soort dingen, niet alleen rust kan geven maar dat je er misschien ook een en ander mee vóór zou kunnen zijn.
Maarten schrijft dat Dexia nog geen verhaalsrecht heeft. Dat zou betekenen dat iedereen nu nog vrij is om zaken op een andermans naam te zetten of zie ik dat verkeerd?
Ik voel me een beetje dubbel: aan de ene kant is dit een snert-onderwerp, aan de andere kant vind ik het ook wel belangrijk. Ik weet het even niet.
-
Sara Etty
Wat Maarten zegt is, afhankelijk van de situatie waar. Indien er vernietiging is ingeroepen heeft Dexia niet zomaar een verhaalsrecht meer. Dan kun je die vernietiging aan Dexia tegenwerpen, al bestaat dan het risico op een juridische procedure. Daar heb ik al veel over geschreven op dit forum.
Indien de vordering niet buiten rechte vernietigd is ligt het anders en heeft Dexia weldegelijk een vorderingsrecht. Op grond van overeenkomst. Ik wil niet te veel in herhaling vallen wat de mogelijkheden in mijn ogen aangaat, die staan hier op het forum en misschien dat je daar verder mee komt. Maar om terug te keren op je vraag of je nu preventief kunt overdragen: indien je dat doet wetend dat je moet betalen aan, dan is dat niet rechtmatig en kom je er daarmee niet beter uit in mijn opinie.
Sterkte,
Sara
Indien de vordering niet buiten rechte vernietigd is ligt het anders en heeft Dexia weldegelijk een vorderingsrecht. Op grond van overeenkomst. Ik wil niet te veel in herhaling vallen wat de mogelijkheden in mijn ogen aangaat, die staan hier op het forum en misschien dat je daar verder mee komt. Maar om terug te keren op je vraag of je nu preventief kunt overdragen: indien je dat doet wetend dat je moet betalen aan, dan is dat niet rechtmatig en kom je er daarmee niet beter uit in mijn opinie.
Sterkte,
Sara
-
Sara Etty
In de eerste zin vielen wat woorden weg zie ik. Het moest zijn:
Wat Maarten zegt is, afhankelijk van de situatie waarin je zit inderdaad waar.
Wat Maarten zegt is, afhankelijk van de situatie waarin je zit inderdaad waar.
-
Marie
Volgens mij kun je wel degelijk waardevolle bezittingen op naam van een ander zetten: Als je gaat trouwen draagt de vrouw de naam van de man bijvoorbeeld, als je iets waardevols hebt en het niet kwijt wilt, kun je dit via een schenking in onderling overleg regelen, daar is niets onrechtsmatig aan. Zo zijn er nog legio voorbeelden. Wel wil ik Sara Etty bedanken voor haar bijdragen op dit forum en Kees je bent en blijft een schijnheilig ventje/vrouwtje.
Marie.
Marie.
-
Maarten
Een vrouw kan bijzonder waardevol zijn maar is geen bezitting. Dat zou slavernij zijn. Natuurlijk kun je dingen schenken, of verkopen en zodoende "op iemands anders naam zetten". Maar dat mag niet nadat er beslag is gelegd. Handelingen, met name schenkingen, die bedoeld zijn om goederen aan het beslag te onttrekken zijn niet toegestaan en/of worden geacht niet te hebben plaatsgevonden. Overigens kan het beslag ook van toepassing zijn op goederen die het eigendom van iemand anders zijn, maar die zich in de woning bevinden.
groet Maarten
groet Maarten
-
Sara Etty
Beste Marie.
Zo eenvoudig ligt het niet juridisch. Ik begrijp overigens ook niet waarom je het 'naamrecht' erbij haalt. Vrouwen hoeven immers al lang niet meer de naam van hun echtgenoot over te nemen. Al is er mog immer een hoop mis met het naamrecht in Nederland en is dat zelfs in strijd met belangrijke internationale verdragen. Maar misschien doel je eigenlijk op iets anders. Wanneer je vermogensobjecten overdraag met het doel dit te onttrekken aan eens anders vorderingsrecht op jou, dan is dat niet rechtmatig. Daar gaat het om. Dat je in een andere situatie om andere redenen met andere intenties dingen wel kunt doen staat daar los van.
Met vriendelijke groet,
Sara Etty
Zo eenvoudig ligt het niet juridisch. Ik begrijp overigens ook niet waarom je het 'naamrecht' erbij haalt. Vrouwen hoeven immers al lang niet meer de naam van hun echtgenoot over te nemen. Al is er mog immer een hoop mis met het naamrecht in Nederland en is dat zelfs in strijd met belangrijke internationale verdragen. Maar misschien doel je eigenlijk op iets anders. Wanneer je vermogensobjecten overdraag met het doel dit te onttrekken aan eens anders vorderingsrecht op jou, dan is dat niet rechtmatig. Daar gaat het om. Dat je in een andere situatie om andere redenen met andere intenties dingen wel kunt doen staat daar los van.
Met vriendelijke groet,
Sara Etty
-
Maarten
"als je iets waardevols hebt en het niet kwijt wilt, kun je dit via een schenking in onderling overleg regelen"
Maar als je iets schenkt dan ben je het juist wel kwijt!
Als het een schenking aan de echtgenoot in algemene gemeenschap van goederen betreft dan heeft een en ander natuurlijk al helemaal geen effect.
Maar als je iets schenkt dan ben je het juist wel kwijt!
Als het een schenking aan de echtgenoot in algemene gemeenschap van goederen betreft dan heeft een en ander natuurlijk al helemaal geen effect.
-
Sara Etty
En ik blijf erbij dat wanneer je iets uit je vermogen probeert te brengen om de enkele reden dat je wilt dat een ander met een aanspraak op jouw vermogen daar niet aan zal kunnen komen, dit niet stand zal houden.
En inderdaad Maarten, vrouwen zijn geen vermogensobjecten of zaken die je aanschaft of afschaft (blij dat je die mening deelt), dat ontging mij dus ook al aan het verhaal van Marie, maar ik vermoed dat ze iets anders bedoelde.
Groeten, Sara
En inderdaad Maarten, vrouwen zijn geen vermogensobjecten of zaken die je aanschaft of afschaft (blij dat je die mening deelt), dat ontging mij dus ook al aan het verhaal van Marie, maar ik vermoed dat ze iets anders bedoelde.
Groeten, Sara
-
Margreet
Maarten, hoe zit dat dan als je op huwelijkse voorwaarden bent getrouwd? De w3dub. staat op mijn naam, mijn man heeft de vernietigingsbrief gestuurd en weer gereageerd op de afwijzing van Dexia. Kan ik bezittingen aan mijn man schenken (zoals de auto overschrijven op zijn naam?)
Bij voorbaat dank voor je antwoord.
Margreet
Bij voorbaat dank voor je antwoord.
Margreet
-
Sara Etty
Over wat je kunt doen na een Eega vernietiging staat al vrij veel op dit forum. Probeer het op die wijze aan te pakken. Indien je nu vermogensobjecten gaat overdragen met de intentie die buiten bereik van een rechtens bestaande vordering te houden, zit je niet goed meen ik, al ben ik Sara en niet Maarten. Maar naar mijn mening heeft Dexia niet zonder mee nog een vordering na de vernietiging buiten rechte. Dexia kan wel, om uit de impasse te komen de rechter vragen om een verklaring voor recht omtrent de rechtsverhouding. Maar dan is het in elk geval duidelijk, al vermoed ik dat de rechter de zaak zal aanhouden i.v.m. de Eegalese procedure.
Met vriendelijke groet,
Sara Etty
Met vriendelijke groet,
Sara Etty
-
Margreet
Sara,
met jouw reactie ben ik net zo blij! Een aantal van jou -voor mij relevante- adviezen heb ik al naar MS-word gekopieerd, omdat het me in dit forum af en toe duizelt van alle informatie. Ik bedank je hiermee ook nogmaals voor je bijdragen aan dit forum. En dat geldt ook voor Maarten, Anges, Blok en alle anderen waar ik op doel.
Door de berichten op dit forum kan ik weer goed slapen en dat is mij heel wat waard.
Thanks, Margreet
met jouw reactie ben ik net zo blij! Een aantal van jou -voor mij relevante- adviezen heb ik al naar MS-word gekopieerd, omdat het me in dit forum af en toe duizelt van alle informatie. Ik bedank je hiermee ook nogmaals voor je bijdragen aan dit forum. En dat geldt ook voor Maarten, Anges, Blok en alle anderen waar ik op doel.
Door de berichten op dit forum kan ik weer goed slapen en dat is mij heel wat waard.
Thanks, Margreet
-
Linda
Hoi Sara,
Je hebt het veel over de Eegaleaseprocedure, maar hoe zit het als je alleen bent of samenwoont. Is de kans op een eventuele "overwinning" hierbij minder groot dan bij Eegalease, dat heb ik nl begrepen. Graag reactie, bedankt.
Je hebt het veel over de Eegaleaseprocedure, maar hoe zit het als je alleen bent of samenwoont. Is de kans op een eventuele "overwinning" hierbij minder groot dan bij Eegalease, dat heb ik nl begrepen. Graag reactie, bedankt.
-
Sjaak
Ik ben al jaren getrouwd en mijn vrouw zegt altijd : "Dat ik haar mooiste bezit ben" en zo voel ik het ook als je gaat trouwen dan ben je wel degelijk elkaars bezit. Staat ook in de Koran. Als ik iets wil schenken met het doel dat het niet verkocht kan worden, dan schenk ik dat via een schriftelijke regeling met het doel dat ik me niet laat kaalplukken. Mijn contract loopt binnenkort af en ik ga nu mijn bezittingen zogenaamd schenken wel aan vrienden en familie. Ik kan dit nu doen omdat er nog geen sprake van een procedure. Mocht er wel een procedure komen dan ben ik natuurlijk te laat. Begrijpt u wel. Dus uw verhaal klopt wel maar pas nadat er beslag is gelegd. Bovendien wil ik mijn contract graag schenken aan de Dexia bank kunnen ze meteen krijgen, hoeft niet schriftelijk dus als we gaan demonstreren bij Dexia dan schenken wij allemaal aan onze contracten aan de Dexia Bank zijn we wel onze inleg kwijt maar dan hebben we geen restschuld Meer. En Paula omdat jij deze mooie topic hebt geschreven jij hebt de eerste keus jij krijgt gratis mijn contract. Dus slavernij bestat niet maar mijn vrouw is op mijn auto na mijn mooiste bezit.
En wie het daar niet mee eens is, heeft geen goed huwelijk.
Sjaak.
En wie het daar niet mee eens is, heeft geen goed huwelijk.
Sjaak.
-
Sara Etty
Wanneer je buiten de eegalease constructie valt (zie website Eegalease) kun je maar voor één anker gaan liggen. Dat wil niet zeggen dat je geen kans maakt. Maar van Maarten heb ik begrepen dat Leaseverlies procedeert op grond van misleidende reclame en dus onrechtmatige daad. Dat zou betekenen dat het algemene dwalings aspect buiten de procedures blijft. Dat is logisch nu dwaling, zoals ik eerder al uiteen heb gezet aan nogal wat kenmerken moet voldoen en dat enkel individueel kan worden vastgesteld. Dat leasevrelies daar niets mee kan doen, wil niet zeggen dat je zelf niets kunt doen. Roep vernietiging buiten rechte in op grond van dwaling bij aangetekend schrijven, en grijp daarop terug tegenover Dexia en incasso bureaus. Of de Leaseverlies zaak meer of minder kans maakt dan de Eegalease zaak weet ik niet. Feit blijft dat je, voor zover ik begrijp na de uitspraak alsnog op basis van die uitspraak je recht individueel zult moeten waarmaken. Je kunt individueel ook wat doen. Ga naar een rechtswinkel of advocaat en zorg op die manier dat je alles afdekt wat binnen jou vermogen ligt ( bij een goede vernietigings brief o.g.v. dwaling heb je ondersteuning nodig, nu die moet passen in de persoonlijke situatie). De collectieve acties zijn van groot belang maar laten onverlet dat je ook zelf zult moeten handelen om de situatie uit te zingen en tot een goed einde te brengen.
-
Sara Etty
Beste Sjaak, je mag van elkaar genieten bij de gratie van elkaars wederzijdse gevoelens. Dat is iets anders dan bezit. Dat is niet wederkerig. Liefde en relaties wel als het goed is en wanneer een van beiden besluit dat het toch anders is geworden dan kun je op dat van elkaar genieten geen aanspraak meer maken. Jouw vrouw is, en daar ben ik blij om, jouw mooiste ervaring, je mooiste relatie in je leven. Liefde is geen bezit. Liefde rijst daar bovenuit en is afhankelijk van wederzijds respect, waardering en bewustzijn dat die ander wel bij jou is en misschien zelfs hoort maar toch een eigen wezen is en blijft waar je dus niet eenzijdig aanspraak op kunt maken. Iets wat je dus ook niet kunt overdragen aan een ander wanneer je dat zo uit komt. Dat kan wel bij eigendommen. Niet bij mensen, gelukkig. Niet meer.
Met vriendelijke groet,
Sara Etty
Met vriendelijke groet,
Sara Etty
-
Albert
Beste Sara,
In de eerste plaats bedankt voor je bijdragen je geeft veel mensen weer moed maar het valt mij op dat je steeds naar een rechts- en wetswinkel verwijst en/of dat mensen naar een advocaat moeten stappen. Het probleem hierbij is en dat is meerdere keren geschreven, dat R-enW-winkels ook geen advies durven of kunnen geven het zelfde doen verzekeringsmaatschappijen waar mensen een rechtsbijstandverzekering hebben afgesloten. Voor velen van ons is een advocaat te duur en derhalve zijn de stichtingen opgericht. Dit is geen aanval op je verre van dat maar persoonlijk vind ik het allemaal te theoretisch en ben van mening dat de stichtingen zich meer voor ons moeten inzetten. Uiteindelijk ligt daar de
praktijkervaring.
Met bewondering voor je inzet,
Met vriendelijke groet,
Albert.
In de eerste plaats bedankt voor je bijdragen je geeft veel mensen weer moed maar het valt mij op dat je steeds naar een rechts- en wetswinkel verwijst en/of dat mensen naar een advocaat moeten stappen. Het probleem hierbij is en dat is meerdere keren geschreven, dat R-enW-winkels ook geen advies durven of kunnen geven het zelfde doen verzekeringsmaatschappijen waar mensen een rechtsbijstandverzekering hebben afgesloten. Voor velen van ons is een advocaat te duur en derhalve zijn de stichtingen opgericht. Dit is geen aanval op je verre van dat maar persoonlijk vind ik het allemaal te theoretisch en ben van mening dat de stichtingen zich meer voor ons moeten inzetten. Uiteindelijk ligt daar de
praktijkervaring.
Met bewondering voor je inzet,
Met vriendelijke groet,
Albert.
-
Sara Etty
Beste Albert,
Ik denk dat een rechtswinkel minder angstig is wanneer je met een concreet verzoek komt, zoals hulp bij een vernietigingsbrief omtrent dwaling. Je kunt de informatie op dit forum meenemen en vragen om hulp bij het schrijven van zo'n brief. Dat kunnen ze daar wel. Natuurlijk kunnen ze daar op sommige vragen geen antwoord geven, zoals vragen of de stichtings procedures effect zullen hebben. Niemand kan in de toekomst kijken. Maar met een concreet verzoek als hier omschreven kunnen ze vast wel wat. Mijn ervaring als voormalig medewerker van een rechtswinkel is dat je vaak meer tijd kwijt bent met achterhalen wat iemand nu echt wil, dan met het uitvoeren van die vraag. Misschien dat dat er wat mee te maken heeft. Het hele verhaal zonder eigen ideeen over hoe en wat is dusdanig ingewikkeld en beslaat zoveel terrein dat dat vermoedelijk moedeloos maakt. Probeer het met concrete en hanteerbare vragen. Hulpo bij zo'n brief kunnen medewerkers zeker verlenen. Vraag daarom.
Met vriendelijke groet,
Sara Etty
Ik denk dat een rechtswinkel minder angstig is wanneer je met een concreet verzoek komt, zoals hulp bij een vernietigingsbrief omtrent dwaling. Je kunt de informatie op dit forum meenemen en vragen om hulp bij het schrijven van zo'n brief. Dat kunnen ze daar wel. Natuurlijk kunnen ze daar op sommige vragen geen antwoord geven, zoals vragen of de stichtings procedures effect zullen hebben. Niemand kan in de toekomst kijken. Maar met een concreet verzoek als hier omschreven kunnen ze vast wel wat. Mijn ervaring als voormalig medewerker van een rechtswinkel is dat je vaak meer tijd kwijt bent met achterhalen wat iemand nu echt wil, dan met het uitvoeren van die vraag. Misschien dat dat er wat mee te maken heeft. Het hele verhaal zonder eigen ideeen over hoe en wat is dusdanig ingewikkeld en beslaat zoveel terrein dat dat vermoedelijk moedeloos maakt. Probeer het met concrete en hanteerbare vragen. Hulpo bij zo'n brief kunnen medewerkers zeker verlenen. Vraag daarom.
Met vriendelijke groet,
Sara Etty