| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] medianieuws
-
S.P.IJker
medianieuws
Financieel Dagblad van 01-11-2002 gelezen?
Daar staat een schitterend artikel over Het gedrag van Dexia, onder de kop:
"Waslijst aan overtredingen" Er zit copyright op dus ik kan het niet plaatsen maar lees het!!
AMSTERDAM - Beurstoezichthouder Autoriteit-FM heeft bij Dexia Bank een 'waslijst met ernstige overtredingen' van effectenregelgeving geconstateerd bij de verkoop van leaseproducten. Het oordeel kan tienduizenden teleurgestelde beleggers helpen die verhaal willen halen.
Dit stellen betrouwbare bronnen in kringen rond Dexia Bank Nederland. De negatieve publiciteit rondom de aandelenleaseproducten van het voormalige Labouchere werd woensdag door de Frans-Belgische bank genoemd als reden om de krap een jaar geleden aangegane fusie tussen Bank Labouchere en de zakenbank Kempen & Co terug te draaien. De beide onderdelen blijven wel deel uitmaken van Dexia.
De Autoriteit Financiële Markten startte in april het onderzoek naar beleggen met geleend geld via effectenlease bij Dexia.
De Autoriteit-FM heeft volgens ingewijden het onderzoek deels afgerond. Bij de verkoop van effectenleaseproducten zou een loopje zijn genomen met de vereisten rondom het zogeheten know your customer-beginsel, het opstellen van cliëntenovereenkomsten, saldibewaking en de verkooporganisatie. Duizenden contracten zouden zijn verkocht aan minderjarigen en bejaarden.
Autoriteit-FM zou voornemens zijn Dexia een boete op te leggen vanwege het niet nakomen van de zorgplicht jegens klanten. De bank heeft bezwaar aangetekend. Autoriteit-FM weigert net als Dexia in dit stadium commentaar. Het voorlopige oordeel van Autoriteit-FM is controversieel omdat een deel van de regels pas in 1999 is ingevoerd. De toezichthouder waarschuwde bovendien pas in 2001 voor de risico's van leaseproducten.
Het tussenoordeel zet de deur open naar een schikking met klanten die via Legio Lease beleggen. Legio was onderdeel van Aegon -dochter Labouchere die vorig jaar werd ingelijfd door Dexia. Legio verkocht sinds 1996 een van de populairste beleggingsproducten ooit.
Een groep van ruim 30.000 beleggers voert met Dexia gesprekken over een schikking. Dexia onderzoekt de mogelijkheid om Legio-beleggers een 'contractherziening' aan te bieden. Dexia overweegt een extra voorziening te nemen voor Legio. Eerder trof Dexia een voorziening van euro 32 mln.
Door deels onder de vlag van Kempen verder te gaan, zou de schade op activiteiten voor institutionele klanten worden beperkt.
Daar staat een schitterend artikel over Het gedrag van Dexia, onder de kop:
"Waslijst aan overtredingen" Er zit copyright op dus ik kan het niet plaatsen maar lees het!!
AMSTERDAM - Beurstoezichthouder Autoriteit-FM heeft bij Dexia Bank een 'waslijst met ernstige overtredingen' van effectenregelgeving geconstateerd bij de verkoop van leaseproducten. Het oordeel kan tienduizenden teleurgestelde beleggers helpen die verhaal willen halen.
Dit stellen betrouwbare bronnen in kringen rond Dexia Bank Nederland. De negatieve publiciteit rondom de aandelenleaseproducten van het voormalige Labouchere werd woensdag door de Frans-Belgische bank genoemd als reden om de krap een jaar geleden aangegane fusie tussen Bank Labouchere en de zakenbank Kempen & Co terug te draaien. De beide onderdelen blijven wel deel uitmaken van Dexia.
De Autoriteit Financiële Markten startte in april het onderzoek naar beleggen met geleend geld via effectenlease bij Dexia.
De Autoriteit-FM heeft volgens ingewijden het onderzoek deels afgerond. Bij de verkoop van effectenleaseproducten zou een loopje zijn genomen met de vereisten rondom het zogeheten know your customer-beginsel, het opstellen van cliëntenovereenkomsten, saldibewaking en de verkooporganisatie. Duizenden contracten zouden zijn verkocht aan minderjarigen en bejaarden.
Autoriteit-FM zou voornemens zijn Dexia een boete op te leggen vanwege het niet nakomen van de zorgplicht jegens klanten. De bank heeft bezwaar aangetekend. Autoriteit-FM weigert net als Dexia in dit stadium commentaar. Het voorlopige oordeel van Autoriteit-FM is controversieel omdat een deel van de regels pas in 1999 is ingevoerd. De toezichthouder waarschuwde bovendien pas in 2001 voor de risico's van leaseproducten.
Het tussenoordeel zet de deur open naar een schikking met klanten die via Legio Lease beleggen. Legio was onderdeel van Aegon -dochter Labouchere die vorig jaar werd ingelijfd door Dexia. Legio verkocht sinds 1996 een van de populairste beleggingsproducten ooit.
Een groep van ruim 30.000 beleggers voert met Dexia gesprekken over een schikking. Dexia onderzoekt de mogelijkheid om Legio-beleggers een 'contractherziening' aan te bieden. Dexia overweegt een extra voorziening te nemen voor Legio. Eerder trof Dexia een voorziening van euro 32 mln.
Door deels onder de vlag van Kempen verder te gaan, zou de schade op activiteiten voor institutionele klanten worden beperkt.
-
L. Blok
Re: medianieuws
RTL-Z heeft nu ook een behoorlijk item over Dexia in hun
uitzending! ! !
uitzending! ! !
-
Henk
Is meneer Blok soms werkeloos?! Anders zou u geen tijd hebben om de hele dag te internetten en RTLZ te kijken.
Meneer Blok, ik zal nog harder werken, zodat uw uitkering omhoog gaat en u kunt blijven internetten (op mijn kosten).
Mvg.
Henk
Meneer Blok, ik zal nog harder werken, zodat uw uitkering omhoog gaat en u kunt blijven internetten (op mijn kosten).
Mvg.
Henk
-
toet
Wat ben je een zielige rat henk .denk je nou echt dat iemand ook maar een cent van jou wil hebben.Lazer toch op
-
elisabeth
Ik heb een verzoek. Zou het alsjeblieft mogelijk zijn om alleen te reageren op berichten waar je vragen over hebt.
Als er berichten zijn die je irriteren, zou ieder die dan links willen laten liggen.
Ik vind het zo jammer en tijdrovend om dat gekissebis ertussen door ook te moeten lezen. Juist nu in deze spannende dagen. Jammer jammer want deze side is echt een steun voor mij in deze tijd.
Als er berichten zijn die je irriteren, zou ieder die dan links willen laten liggen.
Ik vind het zo jammer en tijdrovend om dat gekissebis ertussen door ook te moeten lezen. Juist nu in deze spannende dagen. Jammer jammer want deze side is echt een steun voor mij in deze tijd.
-
Esther Snel
Voor mij is het ook een steun, maar ik ben het met meerdere schrijvers eens: Blok moet weg van het forum. Hij is een storende factor. Dan kunnen we daarna elkaar weer helpen en ondersteunen. Daaaaaag meneer BLok van SPaarbeleg.
Esther Snel
Esther Snel
-
Gerald&Margaret
Wij staan er mee op en gaan ermee naar bed, wij hebben een schrijven gekregen hij loopt eind november af.
Wij hebben de brief al een week op de kast liggen.
Wij zouden uiteindelijk gekozen hebben voor een jaar doorlaten gaan en € 150,-- per maand betalen.
Dan denk je acht dat valt mee, maar sinds de euro er is moet je al behoorlijk opletten, en dan € 150,-- extra uitgaven.
Wij weten het echt niet wij durven het ook niet aan om het NIET opte sturen, en af te wachten.
Want deurwaarders voor de deur je moet er toch niet aan denken.
Daarom geeft deze site ons enorme steun.
En meneer Blok , ga van deze site af, en pak een andere site waar je lekker kan gallen.
Sterkte allemaal.
Wij hebben de brief al een week op de kast liggen.
Wij zouden uiteindelijk gekozen hebben voor een jaar doorlaten gaan en € 150,-- per maand betalen.
Dan denk je acht dat valt mee, maar sinds de euro er is moet je al behoorlijk opletten, en dan € 150,-- extra uitgaven.
Wij weten het echt niet wij durven het ook niet aan om het NIET opte sturen, en af te wachten.
Want deurwaarders voor de deur je moet er toch niet aan denken.
Daarom geeft deze site ons enorme steun.
En meneer Blok , ga van deze site af, en pak een andere site waar je lekker kan gallen.
Sterkte allemaal.
-
Gerald&margaret
Sorry meneer Blok ik bedoelde uiteraard HENK , maar in mijn emotie zetten ik de verkeerde naam neer.
-
toet
Elisabeth en Esther snel.Waar halen jullie de lef vandaan .Is het normaal dat iemand hier van het begin af goede raad geef en waar ik heel veel aan hebt gehad.Steeds te beledigen en jij esther rot toch op met je blok moet weg.Waar haal je het vandaan pas hier op het forum en nou te gillen blok moet weg Nee jullie moeten weg.Als dat nog langer door gaat dan zal ik jullie beledigen en geloof dat ik daar een dagtaak aan ga besteden.
-
toettoettoettoettoet
Dilemma: wie is er het meest zielig?!
Toet of Blok?!
Voorlopige stand is: 50% tegen 50%.
Spannend, spannend, spannend.
Misschien kan Toet winnen als hij nogmaals een (nog idiotere) reactie geeft.
Kom op Toet!!
Met vriendelijke groet,
Uw Quizleider
Toet of Blok?!
Voorlopige stand is: 50% tegen 50%.
Spannend, spannend, spannend.
Misschien kan Toet winnen als hij nogmaals een (nog idiotere) reactie geeft.
Kom op Toet!!
Met vriendelijke groet,
Uw Quizleider
-
onzin
Je bent zojuist beland op de meest onzinnige web site van Nederland. Misschien per ongeluk, misschien bewust. Maar nu je hier toch bent, kijk gerust even rond. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat de gemiddelde werknemer met toegang tot het Internet 80% van zijn tijd met onzinnig werk bezig is. Laten we eerlijk wezen: hoeveel e-mailtjes krijg je per dag die onzinnige attachments bevatten? En als je er om moest lachen, dan wil je de afzender ook wat terugsturen niet? Maar, waar vind je dat soort onzin? Juist, hier!
Klik om te beginnen vooral niet hier.
Klik om te beginnen vooral niet hier.
-
m. santegoets
best Onzin
Eindelijk weer eens iemand die onder zijn eigen naam schrijft
groet
Revo
Eindelijk weer eens iemand die onder zijn eigen naam schrijft
groet
Revo
-
Free Revo Shop
Michael Jackson verkoopt minder CD's dan Frans Bauer!!! Da's geen onzin. Dat is REVOlutie.
-
m. santegoets
Wel, hoe je het ook bekijkt, er zit tenminst altijd muziek
in, en dat is meer, veel meer, dan ik van jouw bijdrage kan
zeggen.
groet
Revo
in, en dat is meer, veel meer, dan ik van jouw bijdrage kan
zeggen.
groet
Revo
-
m. santegoets
Frans
Ik ben het met je eens, we hadden het immers over MUZIEK
groet
Revo
Ik ben het met je eens, we hadden het immers over MUZIEK
groet
Revo
-
info
Reactie publiciteit Dexia Bank Nederland
De Autoriteit Financiële Markten acht de publiciteit rondom het lopende onderzoek naar aandelenleaseproducten bij Dexia Bank Nederland voorbarig. Het betreffende onderzoek bevindt zich in een fase waarin hoor en wederhoor plaatsvindt met Dexia Bank Nederland. Pas na deze fase vindt oordeelsvorming plaats. De Autoriteit Financiële Markten is onderworpen aan de strenge geheimhoudingsplicht op basis van de Wet Toezicht Effectenverkeer 1995, die de Autoriteit verbiedt informatie openbaar te maken over de onder toezicht staande instellingen. Dit betekent inzake het onderzoek bij Dexia Bank Nederland dat de Autoriteit geen enkele uitspraak doet over de termijn waarin de onderzoeksbevindingen en de conclusies definitief zijn. Dit geldt ook voor eventuele maatregelen van de Autoriteit in het kader van dit onderzoek. De Autoriteit waardeert de inspanningen van Dexia Bank Nederland om met de stichting Leaseverlies tot overeenstemming te komen.
Voor meer informatie:
Persvoorlichting:
Berber Kroon: 020-553 5573
Seger Pijnenburg: 020-552 1347
De Autoriteit Financiële Markten acht de publiciteit rondom het lopende onderzoek naar aandelenleaseproducten bij Dexia Bank Nederland voorbarig. Het betreffende onderzoek bevindt zich in een fase waarin hoor en wederhoor plaatsvindt met Dexia Bank Nederland. Pas na deze fase vindt oordeelsvorming plaats. De Autoriteit Financiële Markten is onderworpen aan de strenge geheimhoudingsplicht op basis van de Wet Toezicht Effectenverkeer 1995, die de Autoriteit verbiedt informatie openbaar te maken over de onder toezicht staande instellingen. Dit betekent inzake het onderzoek bij Dexia Bank Nederland dat de Autoriteit geen enkele uitspraak doet over de termijn waarin de onderzoeksbevindingen en de conclusies definitief zijn. Dit geldt ook voor eventuele maatregelen van de Autoriteit in het kader van dit onderzoek. De Autoriteit waardeert de inspanningen van Dexia Bank Nederland om met de stichting Leaseverlies tot overeenstemming te komen.
Voor meer informatie:
Persvoorlichting:
Berber Kroon: 020-553 5573
Seger Pijnenburg: 020-552 1347