LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mijn contract loopt af.

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
john
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 jul 2003 10:03

Mijn contract loopt af.

Ongelezen bericht door john »

Beste medegedupeerden.
Mijn contract loopt volgende maand af.Ik ben eegaleaser en lid van leaseverlies. Wat kan ik het beste doen. Ik betaal liever niet, krijg ik een slecht gevoel van. Hebben jullie een conceptbrief om op dexia te reageren??????

Ik ben op zoek naar een conceptbrief die ik moet sturen n.a.v. de eerste afrekening van Dexia!!!!! Kan deze niet vinden.

Gr. John
Laatst gewijzigd door john op 19 aug 2003 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Margriet
Berichten: 105
Lid geworden op: 06 jul 2003 19:31

Re: Mijn contract loopt af.

Ongelezen bericht door Margriet »

John ik zal wat site's na boven halen voor je,deze vraag is al eerder gesteld nml.Groeten en sterkte Margriet.

Patrick
Berichten: 87
Lid geworden op: 31 jul 2003 21:47

Re: Mijn contract loopt af.

Ongelezen bericht door Patrick »

Hoi Margriet,

Je kunt beter links leggen naar die interessante topics, dan blijft de informatie ook vindbaar na meer dan een dag... De topics die Margriet bedoelde waren dus:

Restschuld => niet betalen => deurwaarde --> advies !!
(http://www.trosradar.nl/?url=forum/viewtopic.php?t=2164)

Belangrijke links en topics!
(http://www.trosradar.nl/?url=forum/viewtopic.php?t=638)

Voorbeelden van Eegalease brieven vind je hier:

http://home.hccnet.nl/l.blok/ (onder "Conceptbrieven")
http://www.trosradar.nl/?url=forum/viewtopic.php?t=9306 (reactie van margreet_braat)
http://www.trosradar.nl/?url=forum/viewtopic.php?t=9305 (reactie van margreet_braat)
http://www.trosradar.nl/?url=forum/viewtopic.php?t=9335 (reactie van Sara Etty)
http://www.trosradar.nl/?url=forum/view ... c&start=60 (2x reactie van Sara Etty)

Groeten,

Patrick
Laatst gewijzigd door Patrick op 19 aug 2003 00:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Margriet
Berichten: 105
Lid geworden op: 06 jul 2003 19:31

Re: Mijn contract loopt af.

Ongelezen bericht door Margriet »

Patrick,prima hoe je dit gedaan hebt ik ben dit zelf nog niet machtig en vraag aan mijn zoon voor hulp als ik er niet uitkom met de computer.Groet Margriet.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Mijn contract loopt af.

Ongelezen bericht door aert0001 »

Ook een handige baas hoor die Patrick. vriendelijk dank.

Ton

john
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 jul 2003 10:03

Re: Mijn contract loopt af.

Ongelezen bericht door john »

gaarne advies!!!!!!

Gr. John


Gast

Re: Mijn contract loopt af.

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 18 Aug 2003 20:51 door Sara Etty


--------------------------------------------------------------------------------

CONCEPT


AANGETEKEND


Plaats & Datum: ……………………………………………………….

Betreft: uw referentie:…………………………………………………

Bijlagen:
1. Vernietigingsbrief echtgenote d.d. …………………
2. ontvangstbevestiging Dexia d.d. ……………………
3. Brief aan Dexia d.d. ………………………………..





Geachte heer / mevrouw,


Op ……………… ontving ik uw schrijven d.d. ……………….. In dit schrijven sommeert u mij om binnen vijf dagen ………….euro aan u over te maken. Dit bedrag betreft een door Dexia gestelde vordering op mij vermeerderd met de door u in rekening gebrachte incassokosten. Deze door Dexia gestelde en kennelijk aan u overgedragen vordering bestaat echter niet.

Mijn echtgenote heeft op …………….. buiten rechte de vernietiging van de overeenkomst (contractnummer …………………) tussen mijzelf en Dexia ingeroepen op grond van artikel 1:88 juncto 1:89 juncto 3:49 ev. BW (zie bijlage 1). Deze aangetekend aan Dexia gezonden vernietigingsbrief werd door Dexia naar eigen zeggen ontvangen op ……………….. (zie bijlage 2). Op grond van wet kreeg de buiten rechte ingeroepen vernietiging effect bij ontvangst door Dexia als wederpartij. Dexia heeft tot op heden deze vernietiging niet effectief betwist. Op grond van wet kan Dexia dit overigens enkel proberen binnen rechte.

Ten gevolge van de ingeroepen vernietiging bestaat er geen vordering meer van Dexia op mij. Wel heb ik een vordering op Dexia uit onverschuldigde betaling a ………… euro.

Zoals u kunt opmaken uit bijlage drie heb ik Dexia - voordat Dexia de vordering aan u uit handen gaf - reeds ten overvloede geattendeerd op het feit dat een niet bestaande vordering niet kan worden overgedragen op een ander. Dexia heeft kennelijk toch besloten hiertoe over te gaan. Waarschijnlijk in de hoop mij op deze wijze te intimideren en tot een niet verschuldigde betaling te dwingen.

Ik betreur ten zeerste dat Dexia u volstrekt onnodig in deze positie heeft geplaatst. Daar er niets van mij te vorderen valt, deel ik u bij deze mede dat eventueel door u reeds gemaakte kosten met betrekking tot invorderingsmaatregelen en administratie voor rekening van Dexia dienen te komen. Nu de aan u overgedragen vordering niet bestaat heeft verder contact tussen uw organisatie en mijzelf weinig nut. Beter ware het indien u al hetgeen betrekking heeft op deze niet bestaande vordering, terugstuurt naar Dexia.


In de veronderstelling u hiermee van dienst te zijn,

Met vriendelijke groet,



Naam lessee.



In afschrift aan: Dexia ………………. (adres Dexia etc)

Gast

Re: Mijn contract loopt af.

Ongelezen bericht door Gast »

AANGETEKEND



Plaats & Datum: ……………………………………………………….

Betreft: uw referentie:…………………………………………………

Bijlagen:
1. Brief aan Dexia d.d. ……………… (aangaande betaling onder protest)
2. Vernietigingsbrief echtgenote d.d. …………………
3. Ontvangstbevestiging Dexia d.d. …………………
4. Brief aan Dexia d.d. ………………………………..


Geachte heer / mevrouw,

Heden heb ik onder protest en onder nadrukkelijk voorbehoud van alle rechten en weren de door u in uw schrijven d.d. ………….. veronderstelde vordering van Dexia op mij aan Dexia (……….. euro) voldaan (zie bijlage 1).

Mijn echtgenote heeft d.d. ………… buiten rechte de vernietiging van het aan de betreffende vordering ten grondslag liggende contract (nummer……………) ingeroepen (zie bijlage 2). Dexia ontving deze aangetekend verzonden vernietigingsbrief naar eigen zeggen d.d. ……………… (zie bijlage 3). Voordat Dexia deze, met de vernietiging tenietgegane vordering aan u heeft overgedragen heb ik Dexia ten overvloede geattendeerd op het feit dat een niet bestaande vordering als deze niet kan worden overgedragen op een ander en dat eventueel te maken kosten, indien Dexia dit toch zou doen, uiteraard voor rekening van Dexia dienen te komen (zie bijlage 4).

Hoewel de door Dexia gestelde vordering dus klaarblijkelijk niet bestaat heb ik mij, onder grote druk van Dexia gedwongen gevoeld om dit bedrag onder protest en onder voorbehoud van alle rechten en weren toch over te maken. Met de ten onrechte door Dexia in het leven geroepen gemaakte incasso en administratie kosten uwerzijds heb ik echter, om bovengenoemde redenen niets te maken. Voor enig verhaal in dit kader verwijs ik u dan ook naar Dexia. Ik betreur overigens ten zeerste dat Dexia u geheel onnodig in deze positie heeft geplaatst.


In de veronderstelling u hiermee van dienst te zijn,


Met vriendelijke groet,


Naam lessee.

In afschrift aan Dexia ………….(adres Dexia etc.)

Naar boven


aert0001


Geplaatst op

Gast

Re: Mijn contract loopt af.

Ongelezen bericht door Gast »

Ik hoop dat je er nu uitkomt John.

Patrick
Berichten: 87
Lid geworden op: 31 jul 2003 21:47

Re: Mijn contract loopt af.

Ongelezen bericht door Patrick »

Hoi John,

Misschien lezen we je vraag verkeerd, getuige je tweede reactie. Ik ben geen Eegalease expert, als ik het mis heb moet iemand me maar verbeteren... Hier volgt wat ik begrijp van het forum:

Je zegt dat je contract bijna afloopt. Waar je dus voor moet zorgen is dat je partner zo snel mogelijk aangetekend met ontvangstbevestiging Dexia laat weten dat het contract vernietigd wordt. Neem daarvoor een van de voorbeeldbrieven van Sara. Alle andere brieven zijn voor als je verder in dat vernietigingsproces komt (Dexia gaat namelijk reageren dat je toch moet betalen, weten we al).

Groeten,

Patrick

P.S. Controleer van tevoren wel even of je wel een eegaleaser bent! Als zowel jij en je partner contracten hebben afgesloten bevind je je in een schemergebied, en als allebei jullie handtekeningen onder het contract staan ben je er zeker geen.

Anneliesje
Berichten: 48
Lid geworden op: 18 aug 2003 21:23

Re: Mijn contract loopt af.

Ongelezen bericht door Anneliesje »

Bekijk ook eens de site van eegalease.

mieke
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 aug 2003 11:21

Re: Mijn contract loopt af.

Ongelezen bericht door mieke »

Hoi Patrick,

dit is voor het eerst dat ik iets over een schemergebied lees. Ik heb een contract afgesloten, die afgelopen maart is afgelopen. Met een restschuld die ik niet betaal. Mijn echtgenoot heeft reeds het contract nietig verklaard, maar hij heeft ook een contract lopen, een "Winstver10dubbelaar" loopt voorlopig nog niet af. Ik heb deze nietig verklaard. Ben aangesloten bij SLV en Eegaverlies, maar krijg het nu nog benauwder na het lezen van jouw reactie.

Mieke

Patrick
Berichten: 87
Lid geworden op: 31 jul 2003 21:47

Re: Mijn contract loopt af.

Ongelezen bericht door Patrick »

Hoi Mieke,

Hrmmm... Dat "schemergebied" is slechts een term van mij, ingegeven door een discussie op dit forum die ik niet terug kan vinden. Omdat ik zelf geen eegaleaser ben, lees ik die onderwerpen slechts vluchtig, dus ik heb eerlijk gezegd geen idee waar ik op zou moeten zoeken om het bericht terug te vinden (net even geprobeerd, niks gevonden, sorry).

Laat je niet afschrikken door mijn uitlatingen, ik ben geen jurist.

Groeten,

Patrick

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Mijn contract loopt af.

Ongelezen bericht door Dubio »

Bij Mieke hebben we dus de situatie van wederzijdse eega-vernietiging. Dan kun je toch niet meer in eerlijkheid zeggen dat je niet van elkaar wist dat je zo'n contract had. En het er niet mee eens was dat je (domme) eega dit afsloot.

Gvd
Berichten: 219
Lid geworden op: 04 jul 2003 09:08

Re: Mijn contract loopt af.

Ongelezen bericht door Gvd »

Het is maar wat je bedoelt met "Geen weet hebben van". De meeste wisten natuurlijk wel dat er een contract was maar niet wat dat behelste en wat de risico's waren.

Gesloten