LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mijn mening over de legiolease gedupeerden.

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
F. Duchateau

Mijn mening over de legiolease gedupeerden.

Ongelezen bericht door F. Duchateau »

De legiolease gedupeerden moeten eens ophouden met hun gezeur. Jullie hebben ervoor gekozen om te beleggen, daar hoort nou eenmaal risico bij. Je gaat tenslotte ook niet de staatsloterij aanklagen als je de hoofdprijs niet wint, of wel soms ?

winkelmans

Re: Mijn mening over de legiolease gedupeerden.

Ongelezen bericht door winkelmans »

Je hebt er niets van begrepen, mijnheer Dutreaux (of zo).
Het gaat niet om het kwijt zijn van geld door beleggen, het gaat om het feit dat Legio moedwillig mensen heeft misleid met hun wervingsacties.

Z :twisted:

JAAP

Re: Mijn mening over de legiolease gedupeerden.

Ongelezen bericht door JAAP »

HET BLIJFT EEN DRAMA DAT VELE MENSEN ZOVEEL GELD KWIJT ZIJN

ALS MEN GELD TERUGKRIJGT OP WELKE MANIER DAN DAN HEEFT MEN AL HET GELUK VAN DE WERELD ! IK BEN ZELF INGESTAPT BIJ OHRA , HADDEN ÓÓK MOOIE WERVENDE FOLDERS > 70 % VERLIES IN 1,5 JAAR MET EEN SIMPEL BELEGGINGSFONDS !!

JE MOET OOK ALLEEN BELEGGEN MET GELD DAT JE JAREN KUNT MISSEN......

carrie
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 okt 2003 13:25

Re: Mijn mening over de legiolease gedupeerden.

Ongelezen bericht door carrie »

:evil: Nee Duchateau,
Hier heb je niets van begrepen.
Ik ben bijstands moeder en wilde een spaar centje voor mijn dochter maken.
Er is mij verzekerd dat ik geen verlies zou maken, misschien geen winst maar zeker geen verlies.

Carla :cry:

Gast

Re: Mijn mening over de legiolease gedupeerden.

Ongelezen bericht door Gast »

Geloofwaardig trouwens die naam....Duchateau! Maar goed hij is waarschijnijk van Dexia en is bang om zijn baan te verliezen...ik zou zeggen: BE AFRAID BE VERY AFRAID....want wij zullen winnen!

Joost van der Vlies

Re: Mijn mening over de legiolease gedupeerden.

Ongelezen bericht door Joost van der Vlies »

Eindelijk eens iemand die een tegengeluid durft te geven. Als het goed gegaan was dan zaten de mensen die nu klagen de grote jongen uit te hangen op het terras in Marbelja. Ik ben het van harte met Duchateau eens !

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Mijn mening over de legiolease gedupeerden.

Ongelezen bericht door JH »

beste heer van het kasteel en heer joost,

Het merendeel van de gedupeerden is misleid door Legio Lease en zijn onder valse voorwendselen overgehaald om aan een spaarregeling deel te nemen. Juist voor de gewone mensen was dit een mogelijkjheid om ook eens iets extraas te krijgen aan het einde van de looptijd. Juist deze mensen zouden dolgraag op een zonovergoten terras zitten met een cocktail en wuivende palmen. Helaas, dat is nu slechts voorbehouden aan patsers !

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: Mijn mening over de legiolease gedupeerden.

Ongelezen bericht door Hans A »

Helaas blijken veel mensen niet te begrijpen wat er zoal speelt.

Inderdaad is het zo dat waneer je gaat beleggen, daar nou eenmaal een risico bij hoort.
Echter: als de aanbieder je verteld dat hij je een spaarplan kan aanbieden waarbij je een hogere winst kunt behalen dan op een gewone spaarrekening denk je eerst nog van "ja ja zal wel".
Als je voor de zoveelste keer gebeld wordt met de vraag of men het dan toch eens uit mag leggen en je denkt van vooruit dan maar heb je kans dat de ellende begint.
Je krijgt een fantastisch verhaal, onder andere:
-hoge winst
-fiscaal aftrekbaar (WAS ONZIN VERHAAL)
-hoeft geen kennis van beleggen te hebben (ik denk dat dit moest zijn:
"liefst absuluut geen kennis van beleggen hebben"!)
-je inleg heb je tegen het einde voor een groot deel al terug verdiend door uitkeren dividend (ik had geen benul wat dat was).
-Weinig risico. Als de aandelen stijgen is alle winst voor jou en als ze niet stijgen maak je gewoon geen winst.

Waar zit nu de groote ader onder het gras?
Er word beweerd dat als de aandelen stijgen de winst voor jou is. Dit klopt bij gewoon beleggen.
Echter in dit geval is het zo dat als de aandelen niet stijgen je zelfs je volledige inleg kwijt bent!
Als de aandelen zakken blijk je ook nog een flinke restschuld over te houden!
Stijgen de aandelen wel dan heb je nog steeds verlies! Pas boven een bepaalde grens kun je winst gaan maken.
En dat in nooit verteld.
Als je zelf belegd en de aandelen stijgen niet kun je ze verkopen en heb je je geld terug.
Datzelfde maakte men je wijs bij deze wanprodukten.

Veel mensen zeggen dus dat je niet moet zeuren want bij beleggen loop je nou eenmaal risico. Het grote verschil is dus:
-beleggen en geen stijging=geen verlies,
-Dexia product en geen stijging=weg ingelegd geld.
-beleggen en kleine stijging=WINST
-Dexia product en kleine stijging=VERLIES
-beleggen en behoorlijke stijging=BEHOORLIJKE WINST
-Dexia product en behoorlijke stijging=MISSCHIEN JE INLEG TERUG en bij forse stijging mogelijk wat winst.
beleggen en lichte daling=licht velies
Dexia produkt en lichte daling=alle inleg weg en een restschuld op de koop toe.

En als DEXIA dit had uitgelegt was dit probleem NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOIT ontstaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

tester
Berichten: 253
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:27

Re: Mijn mening over de legiolease gedupeerden.

Ongelezen bericht door tester »

En had dexia ook geen rechtszaak tegen aegon hoeven op te starten.

Rafaël
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2003 21:20

Re: Mijn mening over de legiolease gedupeerden.

Ongelezen bericht door Rafaël »

Ik denk niet dat meneer Duchateau precies begrepen heeft waar het omgaat. Voordat u een mening geeft, breng u zelf dan op de hoogte, zodat u niet van die domme meningen neerzit.

lieske
Berichten: 73
Lid geworden op: 13 okt 2003 21:23

Re: Mijn mening over de legiolease gedupeerden.

Ongelezen bericht door lieske »

ik ben het eens met jaap die schrijft dat je alleen moet beleggen met geld dat je over hebt. Ik ben zelf ook indertijd gebombardeerd met reclame van legio lease en al die andere bedrijven die gouden bergen beloofden. Alleen was ik zo nuchter om niet een gat in de lucht te springen bij de belofte dat ik mee kon profiteren van de gigantische beurswinsten. En dat is wat allemaal die klagers wel hebben gedaan. Door de dollartekens zagen ze de realiteit niet meer. En die was dat je met geleend geld ging beleggen. Hoe stom moet je zijn om te denken dat al gelijk een fors bedrag belegd wordt terwijl je nog moet beginnen met sparen. Een bank of verzekeraar is geen hele sociale sociale dienst die renteloos een fors kapitaal voorschiet. Die willen geld verdienen. Niet voor niets horen zij tot de mensen die ooit door god uit de tempel geranseld werden en daardoor ieder jaar op goede vrijdag vrij hebben om dit te herdenken.

mlyoubi
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2003 21:26

Re: Mijn mening over de legiolease gedupeerden.

Ongelezen bericht door mlyoubi »

Ik moest ook 3000€ terug betalen aan hen, dus geen winst alleen maar verlies, en ik wist ook niet dat het een lening was :evil:
ik haat ze echt, ik moest een lening voor aansluiten ook :cry:

artisjok
Berichten: 29
Lid geworden op: 10 sep 2003 08:44

Re: Mijn mening over de legiolease gedupeerden.

Ongelezen bericht door artisjok »

Ach, die Duchateau is gewoon een ordinairde provocateur, niks van aantrekken mensen, ik zie zeer uit naar de uitkomsten van het AFM onderzoek, ze kunnen het in elk geval Oosting niet meer onthouden. Straks zal wel blijken wie de verwijtbare fouten gemaakt heeft

elende
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 okt 2003 18:47

Re: Mijn mening over de legiolease gedupeerden.

Ongelezen bericht door elende »

Als meneer ducha.. een klerk is en hij laat zijn auto maken in de garage, maar ondekt te laat dat de remmen door de monteur niet goed zijn gemaakt en meneer Du... rijdt zijn auto daarna in de prak, had hij dan maar niet in zijn auto moeten stappen?? omdat hij nou eenmaal het risico heeft genomen om de automonteur te vertrouwen??????? Wel ter vergelijking....zo is het ook met een groot aantal gedupeerden gegaan. Als je het moraal van het verhaal tenminste snapt.

DENK TOCH EENS NA MAN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

lions90
Berichten: 247
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:24

Re: Mijn mening over de legiolease gedupeerden.

Ongelezen bericht door lions90 »

MENSEN NIET ZO ZEUREN EN HUILEN...WE GAAN HET WINNEN VAN DEXIA...KIJK MAAR NAAR DE LAATSTE UITZENDING VAN TROS RADAR! DUS POSITIEF ZIJN...DEXIA IS PAS BANG OMDAT ZE WETEN DAT ZE FOUT ZITTEN!

elende
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 okt 2003 18:47

Re: Mijn mening over de legiolease gedupeerden.

Ongelezen bericht door elende »

Als meneer ducha.. een klerk is en hij laat zijn auto maken in de garage, maar ondekt te laat dat de remmen door de monteur niet goed zijn gemaakt en meneer Du... rijdt zijn auto daarna in de prak, had hij dan maar niet in zijn auto moeten stappen?? omdat hij nou eenmaal het risico heeft genomen om de automonteur te vertrouwen??????? Wel ter vergelijking....zo is het ook met een groot aantal gedupeerden gegaan. Of zou die montuur je dan ook hebbe belazerd?????
Als je het moraal van het verhaal tenminste snapt.

DENK TOCH EENS NA MAN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

tvandieren
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 okt 2003 21:46

Re: Mijn mening over de legiolease gedupeerden.

Ongelezen bericht door tvandieren »

hallo iedereen,

Niet opgeven, en niet luisteren naar die vervelende opmerkingen.
Dit zijn echt mensen die ons nog meer in de put helpen, inplaats
ons een hart onder de riem te steken.

Blijven hopen.

yvonne
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 aug 2003 22:13

Re: Mijn mening over de legiolease gedupeerden.

Ongelezen bericht door yvonne »

Ik word er een beetje moe van als mensen hier zeggen dat we op
moeten houden met zeuren, als mij onrecht is aangedaan heb ik
alle recht om te zeuren. Dus heren die vinden dat wij zeuren sorry
we zullen jullie nog heel lang irriteren. WANT IK BLIJF DOOR GAAN
MET ZEUREN NET ZOLANG IN MIJN GELIJK HEB GEHAALD. en dat
LEGIO LEASEdie dit veroorzaakt heeft zal BOETEN.
Met vriendelijke groet, zeurende vervelende yvonne

de

Re: Mijn mening over de legiolease gedupeerden.

Ongelezen bericht door de »

Ik ben het helemaal met je eens. Het had namelijk ook heel goed uit kunnen pakken en dan had er niemand geklaagd.

de

Re: Mijn mening over de legiolease gedupeerden.

Ongelezen bericht door de »

Bovenstaande reaktie is bedoeld als reaktie op Joost vd Vlies

Gesloten