LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] mijn protestbrief is klaar!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
wanda
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 dec 2003 15:32

mijn protestbrief is klaar!

Ongelezen bericht door wanda »

Hallo allemaal,
Eindelijk heb ik mijn protestbrief klaar en ik ben er ook achter dat alleen mijn man heeft getekend.
Hier kunnen we niets meer mee, omdat ons contract is afgelopen.
Ik stuur deze brief naar ze op en betaal.
Ik wil iedereen hartelijk bedanken voor de reacties waardoor ik deze brief uit eindelijk heb kunnen maken.
Ik wens iedereen heel veel succes!!!
en toch ook fijne feestdagen.
Groeten Wanda

Betreft: Protestbrief Eindafrekening

In goede orde ontving ik de eindafrekening van mijn WinstVerDriedubbelaar, contractnummer: 29410666, op 17 dec. 2003.
Hierin verzoekt u mij om mijn restschuld van 5.491,34 binnen 10 dagen te betalen.

Bij het tot stand komen van deze overeenkomst zijn door of namens leagiolease geen inlichtingen ingewonnen over de financiële positie van mij of over mijn ervaring met beleggen en mijn eventuele beleggingsdoelstellingen. Er is op geen enkele wijze geïnformeerd of mijn financiële positie het afsluiten van een overeenkomst waaraan zogenoemde risico’s zijn verbonden wel toelaat.


Bij het aangaan van een persoonlijke lening bijvoorbeeld, wordt echter door de financiële instelling uitgebreid navraag gedaan naar de financiële positie van de aanvrager. Onderliggende bescheiden dienen overlegt en gecontroleerd te worden. Door Legio heeft een dergelijke controle niet plaats gevonden, hoewel dit gezien de aanmerkelijke risico’s die aan het product zijn verbonden, wel voor de hand had gelegen.

Uit de gegeven informatie heb ik niet kunnen of moeten begrijpen dat ik met geleend geld ging beleggen. Ook is in deze informatie het woord “verlies” bewust niet genoemd. Bovendien is er een negatieve prognose niet of nauwelijks genoemd.

Ik ben bovendien niet (voldoende) ingelicht over ( en gewaarschuwd voor) de bijzondere risico’s die aan deze overeenkomst zijn verbonden. Na het sluiten van de overeenkomst heb ik de toepasselijke algemene voorwaarden ontvangen. Een financiële bijsluiter of productwijzer heb ik nimmer ontvangen.

Legio heeft daarom niet aan haar zorgplicht jegens potentiële cliënten voldaan.

Bij totstandkoming van deze overeenkomst heb ik gedwaald.

Tevens is deze overeenkomst van huurkoop niet rechtsgeldig.
Op grond van artikel 1:88 juncto 1:89 BW is voor dergelijke overeenkomsten de schriftelijke toestemming van mijn echtgenote vereist. Indien die toestemming ontbreekt, is de overeenkomst vernietigbaar.Mijn echtgenote had op geen enkele wijze toestemming gegeven voor deze overeenkomst.

Dit, echter geheel tegen mijn wens in, en ter voorkoming van een door u ingestelde incassoprocedure, zal de restschuld worden betaald, zij het enkel onder protest zal geschieden. Gaarne maak ik bij deze expliciete melding van dit feit.

Met referte aan de thans door de Stichting Leaseverlies onder dossier nummer 286214 aanhangig gemaakte procedure, behoud ik mij alle rechten en weren voor.

JOOST1
Berichten: 364
Lid geworden op: 05 jul 2003 21:18

Re: mijn protestbrief is klaar!

Ongelezen bericht door JOOST1 »

Is de overeenkomst vernietigt?? dit blijkt niet uit je brief.

wanda
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 dec 2003 15:32

Re: mijn protestbrief is klaar!

Ongelezen bericht door wanda »

joost,
nee, mijn overeenkomst is niet vernietigd.
Ik kwam er pas achter, toen mijn contract afgelopen was, en ik info wou opvragen over mijn eindafrekening, dat ik niet getekend had.
Ze wilden mij geen antwoord op mijn vragen geven, daaruit bleek dat ik niet getekend had, maar volgens eega lease moet je contract nog lopen, om het te kunnen vernietigen, dus ik was te laat.

JOOST1
Berichten: 364
Lid geworden op: 05 jul 2003 21:18

Re: mijn protestbrief is klaar!

Ongelezen bericht door JOOST1 »

je kunt nog steeds vernietigen alleen is het moeilijker te bewijzen.
het contract kan vernietigt worden tot 3 jaar nadat de partner kennis genomen heeft van het bestaan van het contract. op de site van de heer blok zijn diverse topics die hier over gaan

http://home.hccnet.nl/l.blok/

Succes

klercken
Berichten: 56
Lid geworden op: 14 aug 2003 19:33

Re: mijn protestbrief is klaar!

Ongelezen bericht door klercken »

(Dit, echter geheel tegen mijn wens in, en ter voorkoming van een door u ingestelde incassoprocedure, zal de restschuld worden betaald, zij het enkel onder protest zal geschieden. Gaarne maak ik bij deze expliciete melding van dit feit.)

En dan….. Zie je ooit je geld nog terug?

Je zult ooit zelf een incassobureau moeten inschakelen als je denkt nog geld terug te krijgen.
Denk je dat je dat gaat lukken?
En dat je dat allemaal kunt betalen?
Betaald is betaald bij Dexia en je geld ben je kwijt.
Ze zullen amper de moeite nemen om je brief te lezen.
Deze verdwijnt rechtstreeks naar de prullenbak

klercken
Berichten: 56
Lid geworden op: 14 aug 2003 19:33

Re: mijn protestbrief is klaar!

Ongelezen bericht door klercken »

Wanda
Zoals de zaken er nu voor staan is er sprake bij leasecontracten sprake van een huurkoopovereenkomst.(dit naar aanleiding van 2 gerechtelijke
uitspraken in Amsterdam)
Bij een huurkoopovereenkomst is er een tweede handtekening nodig van de echtgenoot, echtgenote.
Indien deze ontbreekt kan de overeenkomst vernietigd worden op basis
van artikel 1.88 en 1.89 van het Burgerlijk Wetboek.
Als jij je niet schikt naar deze vernietiging door je echtgenoot dan is er van vernietiging geen sprake.
Je kunt Dexia naast het feit dat er vernietigd is, melden dat zij bij jouw in het krijt staan.
Daarnaast kan jouw echtgenoot een EMBARGO ingesteld hebben t.a.v. het storten van gelden betreffende Dexia
Daardoor heeft hij het jouw onmogelijk gemaakt geld te storten op de rekening van Dexia, dit omdat jij de vernietiging niet serieus neemt. Je kunt Dexia danook schrijven dat het voor jouw onmogelijk is geworden om de restschuld te betalen.

Gesloten